- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (349 opinii)
- 2 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (273 opinie)
- 3 Oszukane "30 stopni" w majówkę (33 opinie)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (115 opinii)
- 5 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (75 opinii)
- 6 Kronika oblężenia Gdańska 1734. Część 3 (19 opinii)
Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej
Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem , ul. Nowej Spacerowej i Nowej Kielnieńskiej . Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.
Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej
W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą .
Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej
Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).
Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").
Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).
Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.
Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.
- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?
Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).
Opinie (188) 1 zablokowana
-
2016-07-15 16:07
czy to ma sens?
budowac droge wzdluz dabrowszczakow?
nie lepiej pociagnac droge zielona przez jana pawla i chlopska?
tam juz po 2 pasy sa
na dabrowszczakow trzeba bedzie je zrobic- 5 3
-
2016-07-15 16:13
jest gdzieś realny plan i mapa jak ma ta droga iść?
dla mnie super jak sie dołączą do piastowskiej równolegle do dąbrowszczaków (od jaiegllonoskiej do piastkowskiej) bo w tej chwili wbrew pozorom jest tu olbrzymi ruch (około 16-17 jest tu korek :D ) w stronę nadmorskich osiedli i nie jest bezpiecznie. już pomijam fakt, ze na pasy trzeba wchodzić. Jak fajnie być młodym, ale seniorzy nie mają tyle szczęscia.
- 1 2
-
2016-07-16 07:36
A może tak lot na Marsa !!! (1)
Lepszym i bardziej śmiałym a z tego nasze władze słyną przecież rozwiązaniem będzie lot załogowy na Marsa ekipy Budynia pod jego dowódctwem, z biletami w jedną stronę oczywiście.Tam sobie doskonale poradzą bo mają jakże wspaniałe wizje, a mieszkańcy Gdańska w kolejnej ankiecie poprą ten pomysł na 100% Ruszajcie więc a nam dajcie żyć normalnie tzn.ktoś dokończy za was Słowackiego, a potem stworzy dla miasta strategię komunikacyjną na lata, zamiast biegać z łopatą i kopać gdzie się da za unijne.Pieniądze unijne kiedyś przestaną płynąć a wtedy za co dokończymy i poprawimy te wszystkie buble???
- 1 3
-
2016-07-16 14:37
Znakomity pomysł i dobra analiza sytuacji
Byle drożej i byle wydać, bez zastanowienia i odrobiny sensu w tym wszystkim. Najpierw inwestycja w Park, żeby była tam cisza i spokój a teraz w ekspresówkę żeby było tam głośno i tłoczno. BRAWO!
- 1 1
-
2016-07-18 11:24
ten, tego, tym, tej
panie redaktorze, tak nie wypada pisać
- 0 0
-
2016-09-26 15:43
budować
Modernizacja Zielonej Drogi jest konieczna dla rozwoju miasta , Trójmiasta . . miło by było tylko gdyby projektanci wykonali w terenach zamieszkałych i spacerowych kilka szerokich duktów dla pieszych jak w cywilizowanych krajach zachodniej europy ,Belgia czy Holandia. Wtedy ta droga nie będzie dzieliła pasa nadmorskiego na teren odcięty od reszty osiedli. Wtedy popieram jako stary mieszkaniec Przymorza. JERZY.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.