• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru).
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.

Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowej Spacerowej zobacz na mapie GdańskaNowej Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.



Czy jesteś za domknięciem ramy komunikacyjnej Gdańska wzdłuż pasa nadmorskiego i tunelem pod Pachołkiem?

Budowa tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej od lat budzi sporo kontrowersji. Popierają ją grupy zawodowo związane z branżą projektową i drogową oraz mieszkańcy Osowej i Oliwy, których przekonuje się, że nie ma innej alternatywy dla lepszego skomunikowania ich dzielnic niż poprzez tunel pod Pachołkiem.

Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej

W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańskatunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej

Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).

Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").

Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).

Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.

Ankieta dot. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej from Trojmiasto.pl
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.

Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.

Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.

- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?

Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).

Opinie (188) 1 zablokowana

  • czy to ma sens?

    budowac droge wzdluz dabrowszczakow?

    nie lepiej pociagnac droge zielona przez jana pawla i chlopska?

    tam juz po 2 pasy sa
    na dabrowszczakow trzeba bedzie je zrobic

    • 5 3

  • jest gdzieś realny plan i mapa jak ma ta droga iść?

    dla mnie super jak sie dołączą do piastowskiej równolegle do dąbrowszczaków (od jaiegllonoskiej do piastkowskiej) bo w tej chwili wbrew pozorom jest tu olbrzymi ruch (około 16-17 jest tu korek :D ) w stronę nadmorskich osiedli i nie jest bezpiecznie. już pomijam fakt, ze na pasy trzeba wchodzić. Jak fajnie być młodym, ale seniorzy nie mają tyle szczęscia.

    • 1 2

  • A może tak lot na Marsa !!! (1)

    Lepszym i bardziej śmiałym a z tego nasze władze słyną przecież rozwiązaniem będzie lot załogowy na Marsa ekipy Budynia pod jego dowódctwem, z biletami w jedną stronę oczywiście.Tam sobie doskonale poradzą bo mają jakże wspaniałe wizje, a mieszkańcy Gdańska w kolejnej ankiecie poprą ten pomysł na 100% Ruszajcie więc a nam dajcie żyć normalnie tzn.ktoś dokończy za was Słowackiego, a potem stworzy dla miasta strategię komunikacyjną na lata, zamiast biegać z łopatą i kopać gdzie się da za unijne.Pieniądze unijne kiedyś przestaną płynąć a wtedy za co dokończymy i poprawimy te wszystkie buble???

    • 1 3

    • Znakomity pomysł i dobra analiza sytuacji

      Byle drożej i byle wydać, bez zastanowienia i odrobiny sensu w tym wszystkim. Najpierw inwestycja w Park, żeby była tam cisza i spokój a teraz w ekspresówkę żeby było tam głośno i tłoczno. BRAWO!

      • 1 1

  • ten, tego, tym, tej

    panie redaktorze, tak nie wypada pisać

    • 0 0

  • budować

    Modernizacja Zielonej Drogi jest konieczna dla rozwoju miasta , Trójmiasta . . miło by było tylko gdyby projektanci wykonali w terenach zamieszkałych i spacerowych kilka szerokich duktów dla pieszych jak w cywilizowanych krajach zachodniej europy ,Belgia czy Holandia. Wtedy ta droga nie będzie dzieliła pasa nadmorskiego na teren odcięty od reszty osiedli. Wtedy popieram jako stary mieszkaniec Przymorza. JERZY.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane