• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru).
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.

Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowej Spacerowej zobacz na mapie GdańskaNowej Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.



Czy jesteś za domknięciem ramy komunikacyjnej Gdańska wzdłuż pasa nadmorskiego i tunelem pod Pachołkiem?

Budowa tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej od lat budzi sporo kontrowersji. Popierają ją grupy zawodowo związane z branżą projektową i drogową oraz mieszkańcy Osowej i Oliwy, których przekonuje się, że nie ma innej alternatywy dla lepszego skomunikowania ich dzielnic niż poprzez tunel pod Pachołkiem.

Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej

W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańskatunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej

Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).

Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").

Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).

Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.

Ankieta dot. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej from Trojmiasto.pl
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.

Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.

Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.

- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?

Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).

Opinie (188) 1 zablokowana

  • Koprowski, FRAG i cała ta banda

    zafajdani hipsterzy i "urbaniści" od siedmiu boleści będą teraz kombinować jak konie pod górkę dlaczego nie należy budować Drogi Zielonej
    W każdym normalnym mieście zabiega się o dywersyfikację tras komunikacyjnych, tylko ci "specjaliści" uważają, że w Gdańsku nie trzeba, bo wszystkie drogi to zło.
    BUDOWAĆ I TO JAK NAJSZYBCIEJ!

    • 8 13

  • nie dla Zielonej

    Przed budową tunelu wszędzie pisano, że budujemy go aby wyprowadzić ruch ciężarówek z portu poza miasto. Nikt nie mówił o zielonej. Wyborcy z Zabianki Przymorza Zaspy zostali zrobieni w H.

    • 10 5

  • Po powodzi w Gdańsku

    Dalej budujmy i betonujmy również przymorze i Żabiankę. Kolejny asfalt jest nam niepotrzebny.

    • 6 4

  • ..jeszcze chwile temu jakis przedsiebiorca krzyczal do zebranych, by nie sluchac mieszkancow tylko budowac..

    • 3 0

  • 1 pas?

    W pasie nadmorskim szykujemy sobie wąsklie gardło gdzie bedziemy stac godzinami w korkach?

    • 8 1

  • Idiotyczny projekt! Ludzie dają się zmanipulować.

    Bez zrezygnowania z przejść dla pieszych, przyspieszenia ruchu i w efekcie postawienia tam ekranów akustycznych ta droga nie wpłynie na poprawienie przepustowości. A jeśli mają być 4 pasy i mniej przejść (kładki) to oznacza, że odcina się park od ludzi. Poza tym po co pompować ruch w strefę parku i relaksu? Jaki to ma sens? Przecież jest naturalne przedłużenie trasy od tunelu w postaci ul. Jana Pawła II. Tam już są 4 pasy ruchu i zawsze były. Dlaczego miasto na siłę chce puszczać ruch wzdłuż parku?
    Mam przypuszczenie graniczące z pewnością, że wcale nie chodzi o poprawienie ruchu tylko o przesunięcie drogi tak aby uzyskać nowe tereny pod deweloperkę. Ktoś tu już liczy srebrniki i mieszkania dla mamy.

    Ps. Inna sprawa, że wszyscy widzą, źle są wyregulowane światła i to one są powodem korków na Czarnym Dworze. Miasto na siłę chce przeforsować swój absurdalny projekt. Przecież jak przestawią światła to się okaże, że nowa droga nie jest potrzebna.

    • 15 4

  • Metro budować! Taniej wyjdzie. Epoka samochodu w mieście się kończy.

    • 6 1

  • Krótka pamięć (4)

    Wielu uczestników tego forum najwyraźniej ma strasznie krótką pamięć.

    Po pierwsze - park Reagana powstał z inicjatywy i działania tych samych ludzi którzy obecnie administrują Gdańskiem. Pomysł, że Ci sami ludzie będą teraz niszczyć to dzieło jest co najmniej niedorzeczny.

    Po drugie - najwyraźniej mało kto pamięta jak się podróżowało ulicą Słowackiego lub Kartuską zanim wybudowana została ul. Armii Krajowej i Nowa Słowackiego. Gdańsk ma obecnie jedną z najbardziej wydajnych infrastruktur drogowych w Polsce. Aby stała się ona w pełni wydajna trzeba dokończyć różne rozpoczęte wiele lat temu projekty - w tym drogę zieloną. To jest oczywiste dla każdego kto porusza się po Trójmieście.

    • 6 12

    • OK. a możesz mi powiedzieć dlaczego ruch nie jest przekierowany ul. Jana Pawła II gdzie są już 4 pasy ruchu?

      • 4 0

    • ty najwyrazniej niemasz pojecia z jakiej i czyjej inicjattywy powstał park Reagana!

      • 0 0

    • Nie uważam, aby Park Regana uległ zniszczeniu przy poszerzeniu Zielonej Drogi o jeden pas z każdej strony. Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą odciążyło Grunwaldzką ale zakorkowało Przymorze w którym ciągle budują się nowe potężne wieżowce. W samym najsłynniejszym falowcu mieszka więcej ludzi niż w Kościerzynie. Z dzisiejszej kryzysowej sytuacji włodarze miasta powinni wyciagnąć wnioski, bo właśnie tam został przekierowany cały ruch do centrum Gdańska.
      Hejterom i innym frustratom/nieudacznikom życzę mniej jadu i miłego weekendu :)

      • 0 0

    • a może tak dokończyć.....

      a może tak dokończyć Słowackiego i bałagan na skrzyzowaniu Zielonej Drogi z JP2 ogarnąć zamiast z motyką na słońce ruszać ???

      • 1 0

  • Zróbcie ankietę czy obniżyć pensje urzędnikom UM oraz czy za tragiczne decyzje powinni być pociągani do odpowiedzialności karnej i finansowej.

    • 8 2

  • fikcyjna ankieta (2)

    Nikt w okolicach ul. Dąbrowszczaków pomiędzy Jagiellońską i Obrońców Wybrzeża nie robił ankiety!!!
    Ankietę robili pewnie studenci przed kompem.
    Urzędnicy nie dodali, że ruch tranzytowy z portu zostanie skierowany na zieloną drogę, o wypoczynku w pasie nadmorskim zapomnijcie gdańszczanie, plac zabaw zostanie zaorany. Mieszkańcy górnych tarasów pewnie chcą tej drogi ale ciekawe jakby zareagowali jakby w odległości 20metrów od ich domu wybudowano w zasadzie autostradę dla Tirów.
    Budyń oszukuje mieszkańców - śmierdzi mi tu prokuratorem.
    Ta droga nie rozwiąże problemu - Gdańsk i tak będzie stał w korkach tylko zmieni się ich miejsce - należy rozbudować obwodnicę do 3 pasów na całej długości i zainwestować w komunikację miejską, żeby mieszkańcy górnych tarasów mieli łatwy dojazd do pracy/szkoły.
    Pozostaje nam protest mieszkańców Przymorza i może w końcu wniosek o odwołanie Prezydenta Miasta. Dość przekrętów w Gdańsku.

    • 9 4

    • trzba zacząc zbierac podpisy przeciwko budowy drogi zielonej (1)

      • 2 0

      • Koniecznie!

        To co się dzieje to zwykłe wciskanie kitu. Droga się sztucznie korkuje, bo światła są źle ustawione. Od Jana Pawła i Hallera korków nie ma w ogóle, więc to nie jest tak, że ruch się zatyka bez możliwości udrożnienia. Znowu kombinacje pod deweloperkę i prowizje na kontraktach a ludziom skutecznie mudli się oczy. Ruchu się nie rozładuje tą trasą, zresztą co to za pomysł, żeby przecinać miasto pseudo autostradami. Lepiej te miliardy spożytkować na rozwój komunikacji miejskiej. Coraz więcej miast w Europie pobiera opłaty za wjazd autem i eliminuje transport samochodowy a u nas pod prąd - więcej samochodów w miescie. Idiotyczne!

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane