• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Usprawnienia w ruchu na Chełmie wprowadzone. Kolejne drogowcy analizują

Maciej Naskręt
1 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Skrzyżowanie ul. Łostowickiej z al. Armii Krajowej w Gdańsku. Wąskie gardło komunikacyjne kierowców na drodze z południa do centrum Gdańska. Skrzyżowanie ul. Łostowickiej z al. Armii Krajowej w Gdańsku. Wąskie gardło komunikacyjne kierowców na drodze z południa do centrum Gdańska.

Wspólnie z drogowcami przeanalizowaliśmy sugestie czytelników Trojmiasto.pl, dotyczące usprawnienia ruchu w południowych dzielnicach Gdańska. Część z nich już wprowadzono.



Jedna z sugestii zakłada wykonanie bezpośredniego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z. Kierowcy nie musieliby wjeżdżać wcześniej na 100-metrowy górny odcinek ul. Łostowickiej i tam stać w korku. Jedna z sugestii zakłada wykonanie bezpośredniego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z. Kierowcy nie musieliby wjeżdżać wcześniej na 100-metrowy górny odcinek ul. Łostowickiej i tam stać w korku.
Drogowcy przyznają, że opinie czytelników Portalu Trojmiasto.pl, zarówno te zamieszczone w formie komentarzy pod artykułem o sytuacji na Chełmie, jak i te przysłane do naszej redakcji, są dla nich cennym źródłem informacji o utrudnieniach w okolicach budowanej ul. Nowej Łódzkiej.

Co takiego sugerowali nasi czytelnicy? Wielokrotnie w opiniach przewijał się pomysł stworzenia skrętu w prawo ze środkowego pasa w al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańskaul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska, jadąc od strony Ujeściska.

- Wprowadziliśmy to udogodnienie już w poprzedni piątek. Dodatkowo wydłużyliśmy o ok. 25 sekund zielone światło dla osób skręcających w prawo w Trasę W-Z, w kierunku centrum Gdańska. Dzięki temu przez splot dróg na Chełmie, w ciągu godziny i przy dużym natężeniu ruchu, przejedzie o ok. 200 aut więcej - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Czy wykonanie odrębnego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z usprawni ruch?

Nasz czytelnik - pan Michał - zaproponował, aby wykonać z płyt nowe połączenie pomiędzy ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańskaal. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska - tuż za komisem samochodowym. Umożliwiłoby to dotarcie do Trasy W-Z bez potrzeby wjeżdżania na skrzyżowanie z ul. Wilanowską.

- Wśród wszystkich sugestii kierowców ten pomysł jest wyjątkowy, wręcz świetny. Musimy jednak wcześniej sprawdzić prawa własności do tego terenu. Jeśli nie będzie problemów, udogodnienie na pewno się pojawi, ale będzie trzeba na nie nieco poczekać - trudno powiedzieć, ile. Realizacja tego usprawnienia obejmuje m.in. wykonanie i zaprogramowanie tymczasowej sygnalizacji - wyjaśnia Wawrzonek.

Wiele sugestii dotyczyło też ustanowienia ruchu dwukierunkowego na ul. Lipowicza zobacz na mapie Gdańska. Aktualnie przejazd niewielką uliczką, wiodącą wśród szeregowych domów jednorodzinnych, jest możliwy wyłącznie w relacji z Chełmu na Orunię Górną. Drogowcy dopuszczają tam wprowadzenie ruchu w obie strony, ale proszą o nieco cierpliwości. Muszą upewnić się, jakie skutki dla ruchu i mieszkańców okolicznych domów i części Chełmu wywoła wprowadzenie dodatkowego kierunku jazdy.

Wielu czytelników proponowało również ustanowienie jednokierunkowego ruchu na ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska. Tą pierwszą ulicą kierowcy pojechaliby tylko w stronę ul. Łódzkiej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast w drugą stronę - do Trasy W-Z - ruch odbywałby się ul. Wilanowską.

Drogowcy zdecydowanie zanegowali to rozwiązanie. Dlaczego? - Nie usprawni ono wcale ruchu. Na jednokierunkowej ul. Wilanowskiej, jadąc dwoma pasami ruchu, kierowcy spędzą w korku tyle samo czasu, co teraz, gdy jadą gęsiego po obu ulicach. Wąskim gardłem komunikacyjnym jest bowiem 100-metrowy odcinek przed al. Armii Krajowej - mówi kierownik działu inżynierii ruchu.

Kilku czytelników prosiło także o wyłączenie sygnalizacji świetlnej na końcu ul. Wilanowskiej - tuż przed skrzyżowaniem z zamkniętą ul. Witosa. Uważali, że jest ona niepotrzebna i tylko utrudnia przejazd. Co na to drogowcy? - Nie ma mowy. Przechodzą tam dzieci, zmierzające do szkoły przy ul. Dragana z domów przy ul. Wilanowskiej. Poza tym wyłączenie świateł nic nie zmieni w liczbie przejeżdżających tam samochodów - mówi Wawrzonek.

Wśród krytycznie ocenionych pomysłów był także polegający na połączeniu drogą z płyt betonowych ul. Wilanowskiej z ul. Milskiego. Powód? - Jeszcze przed zamknięciem ul. Witosa badaliśmy to udogodnienie. Tymczasowa droga będzie przebiegać po terenie, na którym powstanie nowa jezdnia ul. Witosa. Skrót uniemożliwiłby jej realizację - mówi kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jak oceniają pierwsze zmiany w ruchu kierowcy na Chełmie?

- Jest lepiej. Stoimy w korku nieco krócej, ale to dopiero pierwszy dzień. Zobaczymy, jak będzie później. Póki co, sytuacja jest daleka od tej sprzed wprowadzenia zmian w ruchu. Poza tym wielu kierowców, poruszających się od strony Ujeściska, na górnym odcinku ul. Łostowickiej próbuje zjeżdżać na prawy pas z tego na środku, dojeżdżając do al. Armii Krajowej. Robią to mimo tego, że z pasa na środku (od piątku) również można pojechać w prawo. Potęgują w ten sposób utrudnienia. Jeżdżą na pamięć. Trzeba wytyczyć nowe połączenia i zjazdy w Trasę W-Z, albo jeszcze lepiej oznakować splot dróg. Nie wyobrażam sobie stania w korkach do maja 2012 r., do czasu, kiedy powstanie linia tramwajowa i ulica Nowa Łódzka - mówi pan Konrad, mieszkaniec Ujeściska.

Miejsca

Opinie (145) 3 zablokowane

  • haha

    Jak sie czyta wiekszosc z pomyslow z 2 ostatnich postow to pusty smiech bierze.
    Najwieksza glupota do potegi to jazda z Wilanowskiej w Warszawska poprzez skrzyzowanie z AK.
    Na szczescie pojawienie sie Nowej Lodzkiej dezaktualizuje te pomysly.

    Do obroncow jednokierunkowosci Lipowicza. Ulice sa dobrem wspolnym. Blokowanie jedynych przejazdow pomiedzy osiedlami dla wlasnej wygody to po prostu warcholstwo.

    • 0 5

  • Opinia wyróżniona

    haha odpowiedź

    Ulica Lipowicza była budowana z pieniędzy jej mieszkańców i została przekazana w administrowanie gminie Gdańsk. Można jeździć drogą jeśli są spełnione parametry techniczne, a droga nie została odebrana przez miasto gdyż nie są spełnione dla niej warunki techniczne z uwagi na teren. Mieszkańcy osiedla Pogodne- zróbcie sobie zrzutkę na drogę drogę to pogadamy. Sporny odcinek od strony Madalińskiego jest zjazdem awaryjnym dla służb ratunkowych. W ZdiZ niech sięgną po dokumentację techniczną ulicy Lipowicza i przestańcie bajdurzyć. Zobaczcie co gmina Gdańsk mieszkańcom osiedli południowych przez te lata wybudowała. Kpina i nic więcej.

    • 4 0

  • Warszawska - Piotrkowska

    Proponuję zrobić główną drogę Warszawska - Piotrkowska, ponieważ jadąc warszawską z centrum i skręcając w Piotrkowską musimy ustąpić pierwszeństwa jadącym ul. warszawską z kier. obwodnicy co przyczynia sie do korkowania ul. Warszawskiej od strony centrum

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane