• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Usprawnienia w ruchu na Chełmie wprowadzone. Kolejne drogowcy analizują

Maciej Naskręt
1 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Skrzyżowanie ul. Łostowickiej z al. Armii Krajowej w Gdańsku. Wąskie gardło komunikacyjne kierowców na drodze z południa do centrum Gdańska. Skrzyżowanie ul. Łostowickiej z al. Armii Krajowej w Gdańsku. Wąskie gardło komunikacyjne kierowców na drodze z południa do centrum Gdańska.

Wspólnie z drogowcami przeanalizowaliśmy sugestie czytelników Trojmiasto.pl, dotyczące usprawnienia ruchu w południowych dzielnicach Gdańska. Część z nich już wprowadzono.



Jedna z sugestii zakłada wykonanie bezpośredniego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z. Kierowcy nie musieliby wjeżdżać wcześniej na 100-metrowy górny odcinek ul. Łostowickiej i tam stać w korku. Jedna z sugestii zakłada wykonanie bezpośredniego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z. Kierowcy nie musieliby wjeżdżać wcześniej na 100-metrowy górny odcinek ul. Łostowickiej i tam stać w korku.
Drogowcy przyznają, że opinie czytelników Portalu Trojmiasto.pl, zarówno te zamieszczone w formie komentarzy pod artykułem o sytuacji na Chełmie, jak i te przysłane do naszej redakcji, są dla nich cennym źródłem informacji o utrudnieniach w okolicach budowanej ul. Nowej Łódzkiej.

Co takiego sugerowali nasi czytelnicy? Wielokrotnie w opiniach przewijał się pomysł stworzenia skrętu w prawo ze środkowego pasa w al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańskaul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska, jadąc od strony Ujeściska.

- Wprowadziliśmy to udogodnienie już w poprzedni piątek. Dodatkowo wydłużyliśmy o ok. 25 sekund zielone światło dla osób skręcających w prawo w Trasę W-Z, w kierunku centrum Gdańska. Dzięki temu przez splot dróg na Chełmie, w ciągu godziny i przy dużym natężeniu ruchu, przejedzie o ok. 200 aut więcej - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Czy wykonanie odrębnego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z usprawni ruch?

Nasz czytelnik - pan Michał - zaproponował, aby wykonać z płyt nowe połączenie pomiędzy ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańskaal. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska - tuż za komisem samochodowym. Umożliwiłoby to dotarcie do Trasy W-Z bez potrzeby wjeżdżania na skrzyżowanie z ul. Wilanowską.

- Wśród wszystkich sugestii kierowców ten pomysł jest wyjątkowy, wręcz świetny. Musimy jednak wcześniej sprawdzić prawa własności do tego terenu. Jeśli nie będzie problemów, udogodnienie na pewno się pojawi, ale będzie trzeba na nie nieco poczekać - trudno powiedzieć, ile. Realizacja tego usprawnienia obejmuje m.in. wykonanie i zaprogramowanie tymczasowej sygnalizacji - wyjaśnia Wawrzonek.

Wiele sugestii dotyczyło też ustanowienia ruchu dwukierunkowego na ul. Lipowicza zobacz na mapie Gdańska. Aktualnie przejazd niewielką uliczką, wiodącą wśród szeregowych domów jednorodzinnych, jest możliwy wyłącznie w relacji z Chełmu na Orunię Górną. Drogowcy dopuszczają tam wprowadzenie ruchu w obie strony, ale proszą o nieco cierpliwości. Muszą upewnić się, jakie skutki dla ruchu i mieszkańców okolicznych domów i części Chełmu wywoła wprowadzenie dodatkowego kierunku jazdy.

Wielu czytelników proponowało również ustanowienie jednokierunkowego ruchu na ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska. Tą pierwszą ulicą kierowcy pojechaliby tylko w stronę ul. Łódzkiej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast w drugą stronę - do Trasy W-Z - ruch odbywałby się ul. Wilanowską.

Drogowcy zdecydowanie zanegowali to rozwiązanie. Dlaczego? - Nie usprawni ono wcale ruchu. Na jednokierunkowej ul. Wilanowskiej, jadąc dwoma pasami ruchu, kierowcy spędzą w korku tyle samo czasu, co teraz, gdy jadą gęsiego po obu ulicach. Wąskim gardłem komunikacyjnym jest bowiem 100-metrowy odcinek przed al. Armii Krajowej - mówi kierownik działu inżynierii ruchu.

Kilku czytelników prosiło także o wyłączenie sygnalizacji świetlnej na końcu ul. Wilanowskiej - tuż przed skrzyżowaniem z zamkniętą ul. Witosa. Uważali, że jest ona niepotrzebna i tylko utrudnia przejazd. Co na to drogowcy? - Nie ma mowy. Przechodzą tam dzieci, zmierzające do szkoły przy ul. Dragana z domów przy ul. Wilanowskiej. Poza tym wyłączenie świateł nic nie zmieni w liczbie przejeżdżających tam samochodów - mówi Wawrzonek.

Wśród krytycznie ocenionych pomysłów był także polegający na połączeniu drogą z płyt betonowych ul. Wilanowskiej z ul. Milskiego. Powód? - Jeszcze przed zamknięciem ul. Witosa badaliśmy to udogodnienie. Tymczasowa droga będzie przebiegać po terenie, na którym powstanie nowa jezdnia ul. Witosa. Skrót uniemożliwiłby jej realizację - mówi kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jak oceniają pierwsze zmiany w ruchu kierowcy na Chełmie?

- Jest lepiej. Stoimy w korku nieco krócej, ale to dopiero pierwszy dzień. Zobaczymy, jak będzie później. Póki co, sytuacja jest daleka od tej sprzed wprowadzenia zmian w ruchu. Poza tym wielu kierowców, poruszających się od strony Ujeściska, na górnym odcinku ul. Łostowickiej próbuje zjeżdżać na prawy pas z tego na środku, dojeżdżając do al. Armii Krajowej. Robią to mimo tego, że z pasa na środku (od piątku) również można pojechać w prawo. Potęgują w ten sposób utrudnienia. Jeżdżą na pamięć. Trzeba wytyczyć nowe połączenia i zjazdy w Trasę W-Z, albo jeszcze lepiej oznakować splot dróg. Nie wyobrażam sobie stania w korkach do maja 2012 r., do czasu, kiedy powstanie linia tramwajowa i ulica Nowa Łódzka - mówi pan Konrad, mieszkaniec Ujeściska.

Miejsca

Opinie (145) 3 zablokowane

  • Trochęwięcej refleksu przy ruszaniu trójmiejskim kierowcom, umiejętność korzystania z kierunkowskazów (ronda!) i płaynna jazda

    - pojaz ma jechać a nie ostro hamować i stać o jeździe na suwak nie wspominam - egzotyka,

    • 14 1

  • Znak drogowy - objazd do stacji kontroli pojazdów znajdującej się na Milskiego stoi w złym miejscu.

    Kieruje kierowców na ulicę Cebertowicza, trzeba przestawić go kilkadziesiąt metrów dalej, tam gdzie znajduje się informacja o dojeździe do Urzędu Miejskiego na Milskiego.

    • 9 0

  • barany trąbią (1)

    Proszę dodać dodatkowy znak lub sygnalizację świetlną że możliwy jest skręt w prawo z pasa środkowego z ulicy Łostowickiej w Armi Krajowej jadąc od Ujeściska bo barany co jeżdża na pamięć nie widzą zmiany trąbią co rano plują sobie w szybę i są przekonani w 100%, że mają rację i opierd....się należy. Nie czekajmy aż dojdzie do wypadku

    • 19 0

    • Jeszcze z pół roku i się przyzwyczają. Chyba ... ;)

      Niektórzy jak już raz opanowali trasę dom-praca-dom to nie zauważają żadnych zmian póki ktoś palcem nie pokaże ;)

      • 2 0

  • Ludzie chodzą ul. Witosa po jezdni, bez żadnego zabezpieczenia, tam brakuje przejścia dla pieszych!!! (1)

    • 18 1

    • Święta prawda

      • 1 0

  • apel do kierowców

    prawoskręt z dwóch pasów "działa", tylko żeby jeszcze ludzie na znaki patrzyli, a nie spali za kierownicą. Niektórzy jadący z ul. Warszawskiej na siłę jeszcze próbują się przebić na lewy pas ( który był jedyny do skrętu ) i blokują ruch do ul. Łostowickiej i opóźniają wjazd na Armii Krajowej. A nawet o tym w radio trąbią...

    • 8 0

  • "Muszą upewnić się, jakie skutki dla ruchu i mieszkańców okolicznych domów i części Chełmu wywoła wprowadzenie dodatkowego (2)

    kierunku jazdy." czyli jak będzie się kończyć budowa Nowej Łódzkiej to wtedy się pewnie zdecydują...

    • 3 2

    • Lipowicza

      Na czas remontu nikt się nie powinien nikogo pytać - to jest sytuacja TYMCZASOWA, PRZEJŚCIOWA, opinia mieszkaców nie powinna miec żadnego znaczenia.
      Żenada.

      • 2 5

    • mieszkaniec okolicznego domu

      Ja jestem właśnie takim mieszkańcem i będę w szoku jeżeli ktokolwiek mnie o coś zapyta.
      Póki co jest dziki zachód. Od wczesnego rana pod domem mam dziką dwustronną (!) autostradę i strach wyjechać z posesji. Głęboko współczuję sąsiadom, którzy chodzą tam pieszo, a zwłaszcza ich dzieciom. Może niech decyzję podejmie specjalista po dokładnej analizie bezpieczeństwa, a jednocześnie niech inna wyznaczona służba pilnuje przestrzegania postawionych znaków.

      • 2 2

  • Połączenie Warszawskiej z Trasą W-Z tak, ale nie w tym miejscu (2)

    Za komisem samochody będą wjeżdżały na pas skrętu w prawo, może dojść przez to do wypadku i będzie się korkować.
    Moim zdaniem nieco lepsze byłoby poprowadzenie zjazdu z ul. Cedrowej przed wiaduktem od strony Warszawskiej w prawo do Armi Krajowej. Byłoby więcej czasu na włączenie się do ruchu i można by było zrobić kawałek pasa do włączania się do ruchu.
    Tylko nie wiem, czy różnice wysokości nie uniemożliwią tego, chociaż połączenie z AK byłoby jakieś 80-100m od istniejącej obecnie drogi (ok. 200m od Cedrowej)

    • 6 1

    • i Tak samo zrobić zjazd z Armi Krajowej na Cedrową z kierunku centrum Gdańska

      pozwoli to przenieść dużą częśc ruchu

      • 2 0

    • DOKŁADNIE TAK

      jak widać na mapie lotniczej tam zjazd z Cedrowej jest, wystarczy go połączyć z AK i voila! Bez sensu byłoby wprowadzać płyty zaraz przed światła i to w dodatku na pas do skrętu.

      • 1 0

  • Jest dużo lepiej!

    Więcej optymizmu!! Uważam, że rano na skrzyżowaniu Łostowickiej z Armii Krajowej jest zdecydowanie lepiej, tylko za słabo widoczne jest na jezdni, że ze środkowego pasa można skręcić w stronę Centrum i kilku niepatrzących na znaki osiołków ciągle próbuje ładować się na prawy pas blokując Warszawską. Ale na to drogowcy już nie mają wpływu:)

    • 7 0

  • LEWOSKRĘT Z ARMII KRAJOWEJ W STRONĘ WILANOWSKIEJ (1)

    Jadąc od strony gdańska w kierunku łostowickiej mamy pas, który się kończy a za chwilę pas do skrętu w lewo- w stronę ujesciska. A może tak przedłuzyć kończący się pas i tym samym wydłuzyc lewoskręt? Podobna suytuacja była kiedyś z zatoczką na wilanowskiej w stronę chełmu.

    • 8 0

    • tez o tym myslalem

      to by uplynnilo ruch na AK, bo czasem sa mega korki. I tak powinno zostac zawsze. Tylko czy ta ilosc samochodow nie zablokuje skrzyzowania Lostowickiej i AK na kolejnych swiatlach? Trzeba by moze przestawic swiatla.

      • 1 0

  • Do niepoinformowanych odnośnie świateł dziennych. Jak ktoś ma włączone dzienne, to tylne pozycyjne mają być ZGASZONE

    jeżeli auto jest nowe i zarejestrowane po 1 stycznie 2010, i mogą być włączone (tylne) jeżeli auto jest pierwszy raz rejestrowane przed 31 grudnia 2009.

    Wszystkim uprzejmym nauczycielom polecam lekturę rozporządzenia zanim zaczną: migać, trąbić i zwracać uwagę przez otwarte okno.

    Według przepisów unijnych auto ma być lepiej widoczne z przodu, a brak świateł pozycyjnych ma wspomagać światła stopu.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane