• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Usprawnienia w ruchu na Chełmie wprowadzone. Kolejne drogowcy analizują

Maciej Naskręt
1 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Skrzyżowanie ul. Łostowickiej z al. Armii Krajowej w Gdańsku. Wąskie gardło komunikacyjne kierowców na drodze z południa do centrum Gdańska. Skrzyżowanie ul. Łostowickiej z al. Armii Krajowej w Gdańsku. Wąskie gardło komunikacyjne kierowców na drodze z południa do centrum Gdańska.

Wspólnie z drogowcami przeanalizowaliśmy sugestie czytelników Trojmiasto.pl, dotyczące usprawnienia ruchu w południowych dzielnicach Gdańska. Część z nich już wprowadzono.



Jedna z sugestii zakłada wykonanie bezpośredniego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z. Kierowcy nie musieliby wjeżdżać wcześniej na 100-metrowy górny odcinek ul. Łostowickiej i tam stać w korku. Jedna z sugestii zakłada wykonanie bezpośredniego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z. Kierowcy nie musieliby wjeżdżać wcześniej na 100-metrowy górny odcinek ul. Łostowickiej i tam stać w korku.
Drogowcy przyznają, że opinie czytelników Portalu Trojmiasto.pl, zarówno te zamieszczone w formie komentarzy pod artykułem o sytuacji na Chełmie, jak i te przysłane do naszej redakcji, są dla nich cennym źródłem informacji o utrudnieniach w okolicach budowanej ul. Nowej Łódzkiej.

Co takiego sugerowali nasi czytelnicy? Wielokrotnie w opiniach przewijał się pomysł stworzenia skrętu w prawo ze środkowego pasa w al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańskaul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska, jadąc od strony Ujeściska.

- Wprowadziliśmy to udogodnienie już w poprzedni piątek. Dodatkowo wydłużyliśmy o ok. 25 sekund zielone światło dla osób skręcających w prawo w Trasę W-Z, w kierunku centrum Gdańska. Dzięki temu przez splot dróg na Chełmie, w ciągu godziny i przy dużym natężeniu ruchu, przejedzie o ok. 200 aut więcej - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Czy wykonanie odrębnego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z usprawni ruch?

Nasz czytelnik - pan Michał - zaproponował, aby wykonać z płyt nowe połączenie pomiędzy ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańskaal. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska - tuż za komisem samochodowym. Umożliwiłoby to dotarcie do Trasy W-Z bez potrzeby wjeżdżania na skrzyżowanie z ul. Wilanowską.

- Wśród wszystkich sugestii kierowców ten pomysł jest wyjątkowy, wręcz świetny. Musimy jednak wcześniej sprawdzić prawa własności do tego terenu. Jeśli nie będzie problemów, udogodnienie na pewno się pojawi, ale będzie trzeba na nie nieco poczekać - trudno powiedzieć, ile. Realizacja tego usprawnienia obejmuje m.in. wykonanie i zaprogramowanie tymczasowej sygnalizacji - wyjaśnia Wawrzonek.

Wiele sugestii dotyczyło też ustanowienia ruchu dwukierunkowego na ul. Lipowicza zobacz na mapie Gdańska. Aktualnie przejazd niewielką uliczką, wiodącą wśród szeregowych domów jednorodzinnych, jest możliwy wyłącznie w relacji z Chełmu na Orunię Górną. Drogowcy dopuszczają tam wprowadzenie ruchu w obie strony, ale proszą o nieco cierpliwości. Muszą upewnić się, jakie skutki dla ruchu i mieszkańców okolicznych domów i części Chełmu wywoła wprowadzenie dodatkowego kierunku jazdy.

Wielu czytelników proponowało również ustanowienie jednokierunkowego ruchu na ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska. Tą pierwszą ulicą kierowcy pojechaliby tylko w stronę ul. Łódzkiej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast w drugą stronę - do Trasy W-Z - ruch odbywałby się ul. Wilanowską.

Drogowcy zdecydowanie zanegowali to rozwiązanie. Dlaczego? - Nie usprawni ono wcale ruchu. Na jednokierunkowej ul. Wilanowskiej, jadąc dwoma pasami ruchu, kierowcy spędzą w korku tyle samo czasu, co teraz, gdy jadą gęsiego po obu ulicach. Wąskim gardłem komunikacyjnym jest bowiem 100-metrowy odcinek przed al. Armii Krajowej - mówi kierownik działu inżynierii ruchu.

Kilku czytelników prosiło także o wyłączenie sygnalizacji świetlnej na końcu ul. Wilanowskiej - tuż przed skrzyżowaniem z zamkniętą ul. Witosa. Uważali, że jest ona niepotrzebna i tylko utrudnia przejazd. Co na to drogowcy? - Nie ma mowy. Przechodzą tam dzieci, zmierzające do szkoły przy ul. Dragana z domów przy ul. Wilanowskiej. Poza tym wyłączenie świateł nic nie zmieni w liczbie przejeżdżających tam samochodów - mówi Wawrzonek.

Wśród krytycznie ocenionych pomysłów był także polegający na połączeniu drogą z płyt betonowych ul. Wilanowskiej z ul. Milskiego. Powód? - Jeszcze przed zamknięciem ul. Witosa badaliśmy to udogodnienie. Tymczasowa droga będzie przebiegać po terenie, na którym powstanie nowa jezdnia ul. Witosa. Skrót uniemożliwiłby jej realizację - mówi kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jak oceniają pierwsze zmiany w ruchu kierowcy na Chełmie?

- Jest lepiej. Stoimy w korku nieco krócej, ale to dopiero pierwszy dzień. Zobaczymy, jak będzie później. Póki co, sytuacja jest daleka od tej sprzed wprowadzenia zmian w ruchu. Poza tym wielu kierowców, poruszających się od strony Ujeściska, na górnym odcinku ul. Łostowickiej próbuje zjeżdżać na prawy pas z tego na środku, dojeżdżając do al. Armii Krajowej. Robią to mimo tego, że z pasa na środku (od piątku) również można pojechać w prawo. Potęgują w ten sposób utrudnienia. Jeżdżą na pamięć. Trzeba wytyczyć nowe połączenia i zjazdy w Trasę W-Z, albo jeszcze lepiej oznakować splot dróg. Nie wyobrażam sobie stania w korkach do maja 2012 r., do czasu, kiedy powstanie linia tramwajowa i ulica Nowa Łódzka - mówi pan Konrad, mieszkaniec Ujeściska.

Miejsca

Opinie (145) 3 zablokowane

  • odkąd rozpoczął się remont to mniej czasu zajmuje mi zjechanie ze świętkokrzyskiego do centrum. przez kilka dni wyjeżdżałam wcześniej i jechałam 40-50min. teraz wyjeżdżam ok 7, dziś nawet po 7 i na wałowej jestem ok 7.45-7.50.

    • 2 0

  • jazda na pamięc

    może tak kierowcy spojrzeli by czasami na znaki, a nie jeździli na pamięc, jadąc z milskiego wciąż uważaja że mają pierszeństwo....

    • 4 0

  • Malczewskiego (1)

    Nasz "kochany" P. Dzik zamiast wyremontować ul. Malczewskiego to zrobił z niej ulice jednokierunkowa. Koszt naprawy ulicy? - zmiana oznakowania, a dla ludzi utrudnienia. Takich mamy dobrych radnych - żenada

    • 1 0

    • dokladnie

      Dlaczego tam zrobili jednokierunkowa? Jest wasko ale kierowcy sobie radzili. A teraz tworza sie korki przy zjezdzie na Kartuzka.

      Panowie urzednicy, przy i tak trudnej systuacji drogowej nie generujmy dodatkowych utrudnien.

      • 1 0

  • Dzięki temu przez splot dróg na Chełmie, w ciągu godziny i przy dużym natężeniu ruchu, przejedzie o ok. 200 aut więcej

    No i te 200 samochodów więcej zakorkuje śródmieście.

    • 1 7

  • Achtung! Uwaga! Wnimanije! (3)

    Na jutro w Trójmieście w godz. 7-14 zapowiadane są obfite opady śniegu! Piszę o tym, żeby zuchy z ZDiZ wiedziały, że internet jest nie tylko po to żeby oglądać pornole.

    • 8 3

    • Jaki internet, człowieku? (2)

      ZDiZ ma JEDEN adres emailowy. Ludzie tam pracujący nie mają służbowych adresów mailowych, posługują się adresami założonymi na darmowych portalach. Niektórzy wręcz nie mają komputerów albo mają jakieś złomy z lat 90, dosłownie. Co wy się dziwicie że tak to działa, jak oni nawet prognozy pogody nie mają jak sprawdzić?

      • 2 0

      • Żmija (1)

        To w takim razie jak oni przeprowadzili te słynne symulacje komputerowe dotyczące ruchu na rondzie turbinowym. Na kalkulatorze?

        P.S Może nie mają adresów e-mailowych żeby nikt im d..y nie zawracał.

        • 2 0

        • Nie wiem, spytaj ich. Zresztą nie napisałam, że w ogóle nie mają komputerów, tylko że część z nich nie ma. A co do słynnych kalkulacji, sądząc po efektach, możliwe że po prostu rozrysowali to sobie na papierze.

          • 2 0

  • SUPER!!! ZAWSZE TO ROZLUŹNI WARIACJE NA KRÓTKIM KAWAŁKU GDZIE KIEROWCY Z ULICY WARSZAWSKIEJ WJEŻDŻAJĄ NA ŚRODKOWY PAS A POTEM MUSIELI SIĘ "WBIJAĆ" NA PRAWY. TYLKO JEDNO WAŻNE !!! SYGNALIZACJA ULICY PRZEDŁUŻENIA DO UL ŁOSTOWICKIEJ ZE SKRĘTEM W PRAWO NA WZ POWINNA BYĆ ZSYNCHRONIZOWANA. !!!

    • 3 0

  • Ograniczenie szybkosci

    Ulica wyjazdowa z Gdyni do Chwaszczyna po minięciu krzyzowki z obwodnica jest dwupasmowa. Jezdnie w przeciwnym ruchu oddziela trawnik. Brak zabudowań az do zjazdu w kierunku dawnej giełdy i CZEMU NA TEJ DRODZE JEST OGRANICZENIE DO 50 KM/GODZ??? przecie NA TYM ODCINKU AZ SIE PROSI BY ZROBIC 70 KM/GODZ. NO ALE PANOWIE POLICJANCI NIE MIELIBY KASY.
    POZDROWIENIA WOJTEK

    • 1 1

  • skrzyżowania z torami

    ja uważam, ze w dobie XXI wieku każde nowo budowane skrzyżowanie z torami tramwajowymi i kolejowymi powinno być projektowane tak, aby było dwupoziomowe. patrz miasta europejskie... tramwaje i piesi - górą a samochody -dołem...

    • 2 1

  • "(...)Nie ma mowy. Przechodzą tam dzieci, zmierzające do szkoły przy ul. Dragana z domów przy ul. Wilanowskiej.(...)" (2)

    to niech zainstalują przycisk "na żadanie" dla pieszych i wtedy czerwone światło dla kierowców bedzie się zapalać tylko wtedy gdy naprawdę będzie to konieczne

    • 4 1

    • Przecież ten przycisk tam jest. Popatrz zanim napiszesz głupoty.

      • 2 0

    • Tam są światła na żądanie :)

      • 2 0

  • a ja mieszkam w Gdyni i korki są mi obce:) (1)

    Ale skoro chciało się mieszkać na obrzeżach Gdańska, to teraz trzeba cierpieć:)

    • 3 6

    • Taaaak, najadłam się ostatnio tego waszego gdyńskiego miodu. Jeżdżę regularnie w godzinach szczytu przez Karwiny do Sopotu i dziękuję serdecznie - od Buraczanej do obwodnicy między 15 a 19 Karwiny po prostu stoją.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane