• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Usprawnienia w ruchu na Chełmie wprowadzone. Kolejne drogowcy analizują

Maciej Naskręt
1 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Skrzyżowanie ul. Łostowickiej z al. Armii Krajowej w Gdańsku. Wąskie gardło komunikacyjne kierowców na drodze z południa do centrum Gdańska. Skrzyżowanie ul. Łostowickiej z al. Armii Krajowej w Gdańsku. Wąskie gardło komunikacyjne kierowców na drodze z południa do centrum Gdańska.

Wspólnie z drogowcami przeanalizowaliśmy sugestie czytelników Trojmiasto.pl, dotyczące usprawnienia ruchu w południowych dzielnicach Gdańska. Część z nich już wprowadzono.



Jedna z sugestii zakłada wykonanie bezpośredniego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z. Kierowcy nie musieliby wjeżdżać wcześniej na 100-metrowy górny odcinek ul. Łostowickiej i tam stać w korku. Jedna z sugestii zakłada wykonanie bezpośredniego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z. Kierowcy nie musieliby wjeżdżać wcześniej na 100-metrowy górny odcinek ul. Łostowickiej i tam stać w korku.
Drogowcy przyznają, że opinie czytelników Portalu Trojmiasto.pl, zarówno te zamieszczone w formie komentarzy pod artykułem o sytuacji na Chełmie, jak i te przysłane do naszej redakcji, są dla nich cennym źródłem informacji o utrudnieniach w okolicach budowanej ul. Nowej Łódzkiej.

Co takiego sugerowali nasi czytelnicy? Wielokrotnie w opiniach przewijał się pomysł stworzenia skrętu w prawo ze środkowego pasa w al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańskaul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska, jadąc od strony Ujeściska.

- Wprowadziliśmy to udogodnienie już w poprzedni piątek. Dodatkowo wydłużyliśmy o ok. 25 sekund zielone światło dla osób skręcających w prawo w Trasę W-Z, w kierunku centrum Gdańska. Dzięki temu przez splot dróg na Chełmie, w ciągu godziny i przy dużym natężeniu ruchu, przejedzie o ok. 200 aut więcej - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Czy wykonanie odrębnego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z usprawni ruch?

Nasz czytelnik - pan Michał - zaproponował, aby wykonać z płyt nowe połączenie pomiędzy ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańskaal. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska - tuż za komisem samochodowym. Umożliwiłoby to dotarcie do Trasy W-Z bez potrzeby wjeżdżania na skrzyżowanie z ul. Wilanowską.

- Wśród wszystkich sugestii kierowców ten pomysł jest wyjątkowy, wręcz świetny. Musimy jednak wcześniej sprawdzić prawa własności do tego terenu. Jeśli nie będzie problemów, udogodnienie na pewno się pojawi, ale będzie trzeba na nie nieco poczekać - trudno powiedzieć, ile. Realizacja tego usprawnienia obejmuje m.in. wykonanie i zaprogramowanie tymczasowej sygnalizacji - wyjaśnia Wawrzonek.

Wiele sugestii dotyczyło też ustanowienia ruchu dwukierunkowego na ul. Lipowicza zobacz na mapie Gdańska. Aktualnie przejazd niewielką uliczką, wiodącą wśród szeregowych domów jednorodzinnych, jest możliwy wyłącznie w relacji z Chełmu na Orunię Górną. Drogowcy dopuszczają tam wprowadzenie ruchu w obie strony, ale proszą o nieco cierpliwości. Muszą upewnić się, jakie skutki dla ruchu i mieszkańców okolicznych domów i części Chełmu wywoła wprowadzenie dodatkowego kierunku jazdy.

Wielu czytelników proponowało również ustanowienie jednokierunkowego ruchu na ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska. Tą pierwszą ulicą kierowcy pojechaliby tylko w stronę ul. Łódzkiej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast w drugą stronę - do Trasy W-Z - ruch odbywałby się ul. Wilanowską.

Drogowcy zdecydowanie zanegowali to rozwiązanie. Dlaczego? - Nie usprawni ono wcale ruchu. Na jednokierunkowej ul. Wilanowskiej, jadąc dwoma pasami ruchu, kierowcy spędzą w korku tyle samo czasu, co teraz, gdy jadą gęsiego po obu ulicach. Wąskim gardłem komunikacyjnym jest bowiem 100-metrowy odcinek przed al. Armii Krajowej - mówi kierownik działu inżynierii ruchu.

Kilku czytelników prosiło także o wyłączenie sygnalizacji świetlnej na końcu ul. Wilanowskiej - tuż przed skrzyżowaniem z zamkniętą ul. Witosa. Uważali, że jest ona niepotrzebna i tylko utrudnia przejazd. Co na to drogowcy? - Nie ma mowy. Przechodzą tam dzieci, zmierzające do szkoły przy ul. Dragana z domów przy ul. Wilanowskiej. Poza tym wyłączenie świateł nic nie zmieni w liczbie przejeżdżających tam samochodów - mówi Wawrzonek.

Wśród krytycznie ocenionych pomysłów był także polegający na połączeniu drogą z płyt betonowych ul. Wilanowskiej z ul. Milskiego. Powód? - Jeszcze przed zamknięciem ul. Witosa badaliśmy to udogodnienie. Tymczasowa droga będzie przebiegać po terenie, na którym powstanie nowa jezdnia ul. Witosa. Skrót uniemożliwiłby jej realizację - mówi kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jak oceniają pierwsze zmiany w ruchu kierowcy na Chełmie?

- Jest lepiej. Stoimy w korku nieco krócej, ale to dopiero pierwszy dzień. Zobaczymy, jak będzie później. Póki co, sytuacja jest daleka od tej sprzed wprowadzenia zmian w ruchu. Poza tym wielu kierowców, poruszających się od strony Ujeściska, na górnym odcinku ul. Łostowickiej próbuje zjeżdżać na prawy pas z tego na środku, dojeżdżając do al. Armii Krajowej. Robią to mimo tego, że z pasa na środku (od piątku) również można pojechać w prawo. Potęgują w ten sposób utrudnienia. Jeżdżą na pamięć. Trzeba wytyczyć nowe połączenia i zjazdy w Trasę W-Z, albo jeszcze lepiej oznakować splot dróg. Nie wyobrażam sobie stania w korkach do maja 2012 r., do czasu, kiedy powstanie linia tramwajowa i ulica Nowa Łódzka - mówi pan Konrad, mieszkaniec Ujeściska.

Miejsca

Opinie (145) 3 zablokowane

  • Cos jeste nie tak, jezeli amatorzy podpowiadaja profesjonalistom (2)

    "Profesjonalisci" powinni miec temat "obcykany" z kazej strony.

    • 15 2

    • właśnie tak działa to za naszą zachodnią granicą

      gdzie organizacja ruchu to prawdziwa inżynieria

      • 0 0

    • Nie amatorzy tylko praktyczy

      Praktyka często jest lepsza od teorii.

      • 0 0

  • A ja mam pytanie (5)

    Dlaczego orły z ZDiZ nie ruszą szanowny tyłków zza biurek i nie przyjrzą się jak określone rozwiązania funkcjonują w praktyce, tylko bredzą o symulacjach komputerowych?

    Jak taki $5@!! jeden z drugim postoi 8 godzin na ulicy i popatrzy na swoje dzieło, to może w przyszłości walnie się młotkiem w dekiel za nim wybuduje kolejne rondo turbinowe z drogami 1x1, zamiast 2x2.

    Za co te zuchy biorą kasę? Słowackiego-Potokowa poprawiali czytelnicy, teraz Łostowicka. Dwa lata temu mieszkańcy czarno-na białym wyliczyli tumanom, że Nowatorów się zakorkuje na amen. Po co ZDiZ? Wystarczy portal Trójmiasto i pomysły czytelników.

    • 35 1

    • (3)

      ZDZ zaraz sobie przyzna premię za inowacyjne rozwiązania , życie. A frajerzy za free (dla własnego dobra) robią rozwiązanie problemu.

      • 0 0

      • (2)

        e tam marudzicie. To oczywiste, że ludzie, którzy codziennie rano jadą ta drogą i mają obcykane wszystkie warianty będą wiedzieli lepiej niż urzędnk, który niech nawet raz pojedzie tą drogą. I własnie fajnie, że lud ma w tym momencie głos, powinniśmy się cieszyć, że jest to wykorzystywane. Marudy

        • 7 2

        • Przyszła koza do woza...

          i powiedziała co wiedziała.
          W ogóle powinniśmy się cieszyć, że nas nie odłączyli od internetu!

          • 1 0

        • Idąc Twoim tokiem rozumowania, każdy z nas w pracy powinien usiąść i czekać aż mu ktoś powie z ulicy co on biedaczek ma robić aby było dobrze. Ci ludzie dostają za to wynagrodzenie co miesiąc. Fajnie by było dostawać kase za siedzenie za biurkiem i słuchanie radia. Tym osobom płacimy my za to że szukają optymalnych rozwiązań.

          • 1 0

    • czy sie stoi

      czy sie lezy ...tysiące się należy

      • 0 0

  • A jak mają sobie radzić piesi (2)

    Ciągle piszecie o problemach kierowców. A jak mają poradzić sobie osoby wysiadające na pętli na Chełmie i kierujący się w stronę Centrum Handlowego??? Którędy mają tam dojść?? Obecnie idzie się ulicą lub wąskim poboczem ulicy, jak dojdzie do wypadku dopiero ZDiZ będzie się zastanawiał co zrobić z tym miejscem??

    • 23 1

    • zakazać ruchu pieszym (1)

      zakazy wychodzą nam najlepiej :-[

      • 2 2

      • I tak zrobili

        • 0 1

  • PRZEJŚCIE DLA PIESZYCH PRZY SKRZYŻOWANIU WILANOWSKIEJ I NIEBOROWSKIEJ TO ROSYJSKA RULETKA GDY NIE MA KORKÓW!!!

    Przebiegnę czy nie przebiegnę i tam chodzą i dzieci i dorośli ale brak świateł a kaszubscy kierowscy z okolicznych budów potrafią jechać 120km/h

    • 11 3

  • prawoskręt z Armii Krajowej na Wzgórze Mickiewicza (3)

    a kiedy będzie prawoskret z Armii Krajowej na Wzgórze Mickiewicza. To miejsce jako niedokończone wywołuje (wzmaga) wyjazdy-wjazdy z Łostowickiej na Wojskiego powodując tym większe obciązenie przelotowej Łostowickiej i wywołując kolejne korki. To jest proste i oczywioste tylko drogowcy, którzxy poddaja się sugestiom czytelników portalu jakos nie zauważaja tego.

    • 11 3

    • ps. chodzi o rejon Telimeny

      pas pod prawoskret jest zbudowany od poczatku ale korzystaja z niego tylko działkowcy

      • 3 0

    • (1)

      Lepiej niech zdejmą ten nakaz skrętu w prawo z Wojskiego na Łostowicką

      • 1 3

      • ten nakaz skrętu to taka ŁATA

        na niekompetencji urzędników magistrackich

        • 0 1

  • Portalu zajmij się Gdynią!!!!!

    zlikwidujcie lewoskręt z alei zwycięstwa w świerkową koło klifu!!!! tam są wieczne korki samochody blokują lewy pas w kierunku gdyni a jedno skrzyżowanie dalej jest przebudowane -ma długi pas do skrętu w lewo mozna tam zawrócić i po przejechaniu 150 metrów skrecić w świerkową.Klienci Kilfu mają wczesniej skrzyżowanie ze światłami i skręt w ulice Spółdzielczą .kiedy ci kretyni z zarządu dróg cos z tym zrobią .Prezydencie Szczurku głosowalismy na Pana zacznij pan ułatwiać życie wyborcą!!!!!

    • 6 2

  • PRZEJSCIE DLA PIESZYCH NA PĘTLĘ NE CHEŁMIE !!!

    Można by zagospodarować teren za kościołem i tam zrobić przejście dla pieszych na pętle na Chełmie, a nie większość idzie ulicą albo wąskim paskiem przy ulicy!!!!

    • 16 1

  • Budyń więcej inwestycji w komunijkację miejską (1)

    aby ludzie zaczęli jeździć ludzie a nie bydło i zaczęli rezygnować z aut, w których jedzie tylko kierowca ... Bydyń korki to twoja wina poprzez niedoinwestowaną komunikcję miejską ....!!!!

    • 15 1

    • budyn nie jest zdolny

      to zrozumienia tych potrzeb

      • 0 0

  • TRAMWAJ NUMER 2 NA CHEŁM, ALBO 6 NA POMORSKĄ PRZEZ ZASPĘ !!!!!

    • 8 0

  • czyli drogowcy niepotrzebni, wystarczy mądrość ludu pracującego miast i wsi

    )
    (
    __

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane