• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłatomat "zjadł" pieniądze. I co dalej?

Rafał Borowski
29 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Bankomaty i wpłatomaty znacznie ułatwiają nam życie. Pozwalają wypłacać i wpłacać pieniądze bez konieczności odwiedzania oddziału banku. Jednak awaria tego rodzaju maszyn może być także źródłem poważnych kłopotów. Bankomaty i wpłatomaty znacznie ułatwiają nam życie. Pozwalają wypłacać i wpłacać pieniądze bez konieczności odwiedzania oddziału banku. Jednak awaria tego rodzaju maszyn może być także źródłem poważnych kłopotów.

Nasz czytelnik skorzystał w lutym z dwóch wpłatomatów na terenie Trójmiasta. W obu przypadkach maszyna pobrała pieniądze, ale ich nie zaksięgowała. Co należy zrobić, jeśli znajdziemy się w podobnej sytuacji? Niestety, trzeba uzbroić się w cierpliwość.



Czy kiedykolwiek wpłatomat zabrał ci pieniądze?

Bankomaty i wpłatomaty to maszyny, które ułatwiają nam życie. Dzięki nim nie musimy fatygować się do banku, aby wypłacić gotówkę bądź wpłacić ją na nasze konto. Może się jednak zdarzyć, że skorzystanie z bankowych maszyn stanie się źródłem poważnych problemów.

Dwie awarie w jednym miesiącu

W takiej sytuacji znalazł się pan Marcin. Nasz czytelnik dwa razy w ciągu miesiąca skorzystał z wpłatomatów należących do sieci Euronet. Jeden z nich jest zlokalizowany przy ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdańsku, drugi w Centrum Handlowym "Riviera" zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.

- Jestem małym przedsiębiorcą, niemal codziennie mam gotówkę z obrotu do wpłacenia. Aby nie wozić jej przy sobie i nie narażać się na niebezpieczeństwo, wpłacam gotówkę przez wpłatomaty. W lutym już drugi raz wpłatomat "pożarł" pieniądze i zrestartował się, nie wydając ani potwierdzenia, ani gotówki. Doproszenie się o własne pieniądze graniczy z cudem. Za pierwszym razem czekałem prawie dwa tygodnie. Obecnie czekam od soboty i nie mogę się doprosić o konkretną informację. Zbywają klienta formułkami typu: "bardzo nam przykro" albo "sprawa jest pilna" - relacjonuje.
Utrata płynności finansowej

Naszego czytelnika najbardziej zbulwersował okres, w jakim rozpatrywane są tego typu sytuacje. Jego zdaniem, wynosi on aż 14 dni roboczych. Utrata pieniędzy na tak długi okres może oznaczać brak płynności finansowej przedsiębiorcy.

- Ja rozumiem, że każda maszyna może się popsuć, ale oni w takim przypadku nie robią nic. Przeliczają wpłatomaty raz na jakiś z góry określony czas i klient musi czekać na ich zmiłowanie. Powinni kogoś wysłać do przeliczenia i jak najszybciej oddać lub zaksięgować wpłatę. Mnie nikt się nie pyta, czy mam na fakturę lub inne opłaty. Muszę utrzymywać płynność finansową. Przecież to nielegalne przetrzymywanie gotówki klienta - kwituje sytuację.
W celu wyjaśnienia problemu, próbowaliśmy skontaktować się z przedstawicielami Euronetu. Niestety, rzecznik prasowy sieci nie odebrał telefonu ani nie odpowiedział na naszą korespondencję, którą przesłaliśmy w miniony czwartek. Natomiast konsultant całodobowej infolinii poinformował nas, że nie udzieli dziennikarzom żadnych informacji, nawet dotyczących terminów rozpatrywania reklamacji klientów.

Nawet 60 dni oczekiwania

Co należy więc zrobić, jeśli znajdziemy się w takiej sytuacji jak pan Marcin? Przede wszystkim, należy złożyć reklamację bezpośrednio do banku, na którego konto próbowaliśmy wpłacić pieniądze. Zgodnie z Ustawą o elektronicznych instrumentach płatniczych, to na banku, a nie na operatorze sieci wpłatomatów, spoczywa obowiązek rozpatrywania reklamacji dotyczących takich transakcji.

Czytaj też: Kradzieże pieniędzy z bankomatów w Trójmieście

Ile czasu może potrwać rozpatrywanie naszej reklamacji? Zdecydowanie za długo, jeśli utracone pieniądze są nam niezbędne do opłacenia comiesięcznych rachunków. Zgodnie z Ustawą o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym, bank ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 30 dni od otrzymania wniosku. W szczególnie skomplikowanych przypadkach termin może zostać wydłużony do aż 60 dni. W przypadku niedotrzymania odpowiedniego terminu, reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta.

Warto pamiętać, że awarie podczas korzystania z wpłatomatów często związane są z jakością banknotów. Maszyna może nie rozpoznać pogniecionych czy mocno zabrudzonych banknotów. Warto również pamiętać o tym, aby nie wpłacać podczas jednej operacji całej kwoty. Innymi słowy, lepiej podzielić plik pieniędzy na mniejsze części i wpłacać je osobno. Jeśli wpłatomat popsuje się, stracimy wówczas tylko część gotówki.

Opinie (179) 3 zablokowane

  • WPłatomat w Bielsku Białej Banku pekao zatrzymał pieniądze. (2)

    Wpłacałam pieniądze do wpłatomatu w Bielsku- Białej w Banku pekao kwotę 2300zł jednorazowo,po czym Bankomat zatrzymał pieniądze. Zostałam z niczym bez potwierdzenia bez pieniędzy. Zgłosiłam reklamację zaraz na drugi dzień.,oczywiscie banka ma czas 30 dni na rozpatrzenie reklamacji
    Proszę sobie wyobrazić podałam autentyczną kwote jaką włożyłam do wpłatomatu czyli 2,300zł.W pomieszczeniu w którym znajduje się wpłatomat jest monitoring . Po 30 dniach dostaję pismo z reklamacją nie uznaną!!Skandal!!Osoby z firmy zewnętrznej odpowiedzialne za liczenie pieniedzy uznały iz w bankomacie jest tylko 910Zł nadwyzki więc pytam do cholery gdzie jest 1400Zł Złodzieje oszusci!!! Pracownicy banku pekao rozkładająręce patrząna mnie jak na jakiegoś intruza . Usłyszałam tylko że Bankomat jest firmy zewnętrznej i oni nie uczestniczą w tych procedurach. Tak cudownie BankPekao dba o dobro swoich klientów. Jestem około20lat klientką Banku pekao mam konta osobiste i firmowe kerdyty zawsze solidnie rozliczałam się z bankiem . Brawo to jest szanownie i dbanie o klienta.
    Napisałam odwołanie od reklamacji do Banku Reklamacji w Warszawie.Ciekawa jestem czy będę czekała 30 dni.porażka. zapłacą mi zadośćuczynienie za poniesione straty których doznałam. zastanawia mnie jedna rzecz po co jest monitoring w pomieszczeniach z którego pewnie nie korzystaja. nie popuszczę tej kwoty 1400zl bo niby dlaczego mam darować złodzieją tyle pieniędzy. jezeli to odwołanie nie poskutkuje będę pisała jeszcze wyżej . mam ochotę zrezygnować z banku pekao za to ze nmie potrafia dbać o dobro klienta!!!! nie polecam tego banku przykre to ale prawdziwe!!! pomóżcie co wtakiej sytuacji mam zrobić jak skutecznie odzyskać pieniądze.

    • 3 0

    • Cześć. Też mam te sama historie tyle że z kwotą 650zl. Wpłatomat wciągnął pieniądze wydrukował potwierdzenie wpłaty ale nie zaksięgował na koncie. Reklamację mi odrzucili twierdząc że nie odnotowali takiej wpłaty. Szoook!!!

      • 0 0

    • Witam, czy udało się Pani odzyskać pieniądze?

      • 0 0

  • Bank Pekao SA

    Dziś dnia 19.03.2019 w miejscowości Opatów województwo świętokrzyskie w oddziale banku pekao sa wpłaciłem kwote 1800 zł i wplatomat nie uznał transakcji jedyne co wypluł to awaria modułu wpłatomatu odrazu udałem się do banku złożyłem reklamację i teraz czekam a pieniądzy niestety brak

    • 0 0

  • Citihandlowy

    Ja wplacalem 27.08.2019o 8.00rano 800zl pieniądze w wplatomacie euronetu uzyskałam info od euronetu ze pieniądze przekazali 30minut później bankowi a bank je nie zaksiegowal pisze od dwóch dni 5 reklamacji i nic w d*pie mają klienta

    • 0 0

  • pko sa żywiec Ul Kosciuszki (1)

    Wpłaciłem 20 000 zł bankomat zaksięgował 18900 postanowiłem sprawdzić czy czasem pieniądze nie zostały w kasecie więc wypłaciłem 100 zł. Niestety pieniędzy nie było . 28.04 złożyłem reklamację i 18.05 otrzymałem negatywną odp. Nie odpuszę tym oszustom ciężko zapracowanych pieniędzy. Szczytem bezczelności było wysłanie 2 godz. po odmownej reklamacj propozycji udzielenia kredytu. Banda bezczelnych kreatur!

    • 3 0

    • mam taki sam problem tylko ze z PKO BP :(

      • 0 0

  • Bankomat pko sa zjadł mi pieniądze

    Wpłacałam 7000 we wpłatomacie w Brzesku, który przeliczył pieniądze, stwierdził że jest błąd i wydał mi kartę bez pieniędzy. Złożyłam reklamację w trybie pilnym, ale bank Pekao SA ma w nosie klienta. Gdyby sprawa dotyczyła banku to sprawa zajęłaby się policja i zabezpieczono by monitoring. Klient indywidualny jest w d.... ma czekać na łaskę i niełaskę banku. Nie chcę mieć więcej do czynienia z tym bankiem. Byłam ich klientką 25 lat. Więcej już nie będę. Założę konto w konkurencji.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane