• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypadek kolejowy. Są niewielkie opóźnienia

31 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 14:29 (31 marca 2011)
W wypadku ranny został maszynista jednego ze składów. W wypadku ranny został maszynista jednego ze składów.

W czwartek ok. godz. 3.30 na stojący pociąg towarowy najechał inny, składający się z dwóch lokomotyw. Poważnie ranny został maszynista pierwszej z nich. Do końca dnia będą ok. 10-minutowe opóźnienia w kursowaniu pociągów dalekobieżnych.



Aktualizacja godz. 14.30 Wypadek kolejowy na stacji Gdynia - Wzgórze Świętego Maksymiliana spowodował maszynista, który przejechał na czerwonym świetle - wynika ze wstępnych ustaleń komisji PKP i policji. Mężczyzna został ranny w tym wypadku. Jest w szpitalu - podaje Radio Gdańsk.

Nad ranem ok. godz. 3.30 na wysokości stacji Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana zderzyły się dwa pociągi. - W stojący przy semaforze pociąg towarowy uderzył, składający się z dwóch lokomotyw. Poważnie ranny został maszynista pierwszej lokomotywy, która uderzyła w skład pociągu towarowego - mówi Leszek Lewiński- Ok.godz. 4 wstrzymany został ruch SKM, jednak wrócił już do normy. Niewielkie, bo maksymalnie 10-minutowe, opóźnienia mogą mieć do końca dnia pociągi dalekobieżne.

Utrudnienia nie powinny być odczuwalne dla pasażerów, gdyż w rozkładzie jazdy uwzględniono blisko tydzień temu opóźnienia. - Tak się akurat złożyło, że remontowany jest jeden z torów. Opóźnienia więc zostały już wpisane w rozkład jazdy - mówi Lewiński.

Dla obu składów sygnalizator świetlny wskazywał "stop". Jak więc doszło do wypadku? - Po przyjeździe prokuratora wykluczyliśmy przyczynę techniczną - hamulce podobnie jak sygnalizacja świetlna działają. Na pewno przesłuchany zostanie maszynista. Sprawa jest w trakcie wyjaśniania -dodaje.

Komentarz naszego czytelnika

Z doświadczenia wiem, że akurat w tym przypadku, lokomotywy elektrycznej (pomarańczowej) podczas podsyłu luzem bez obsady na tym typie elektrowozu, odcina się hamulec zespolony. Prawdopodobnie był tak i w tym przypadku - na elektrowozie nikogo nie było, i nie miał kto kasować urządzeń ABP (Automatyki Bezpieczeństwa Pociągu - "czuwak" [system automatycznego hamowania - przyp red.] i SHP [Samoczynne Hamowanie Pociągu - przyp. red]). Na tego typu lokomotywach (tylko na tych czeskich) są problemy z odcięciem "czuwaka" i SHP. By wyeliminować ten problem, odcina się hamulec zespolony. Odcina się go ponieważ na tego typu lokomotywach są problemy z wyluzowaniem lokomotywy.

Odcięcie takie jest dopuszczalne. Przy takim odcięciu hamulca "drugiej" lokomotywy, zmienia się tzw. masa hamująca. W tym przypadku lokomotywa spalinowa z czynnym hamulcem jest lżejsza, od elektrowozu. Maszynista za bardzo rozpędził się i my w żargonie mówimy o tym, że zabrakło hamowania. Czeski cięższy elektrowóz pchał mimo hamowania lżejszą lokomotywę spalinową.

Leszek Ochmański

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • tydzeń bez opóźnień, to tydzień stracony... (3)

    • 81 17

    • ponoć zaraz po wypadku słychać było strzały (1)

      • 7 1

      • jest świadek twierdzący, że to byli rosjanie

        mówili po rosyjsku

        • 3 3

    • a

      a Wszystko Warte Dzieki Pijanym Kolejarzom ; )

      • 0 3

  • chcą budować tory na prędkości 200 km/h (14)

    a nad stojącymi pociagami nie potrafią zapanować...

    • 217 18

    • Linia dostosowana do takiej prędkości ma inne długości sekcji i nieco inne zasady sygnalizacji, więc bez obaw.

      • 15 8

    • powiem Ci że nie znasz problemu - stojące pociagi są najgorsze do opanowania (12)

      wyobraź sobie że taki stojący pociąg jedzie 100km/h no i drugi stojący pociąg jedzie w przeciwnym kierunku z taką samą prędkością - tak więc pytanie za 10pkt:
      z jaką prędkością zderzają się dwa stojące pociągi?

      • 19 7

      • (1)

        stojący pociąg jedzie?

        • 9 9

        • re

          masz sobie wyobrazić pisze wyraźnie czytaj tekst a nie drukuj

          • 3 4

      • re (2)

        200 km/h

        • 4 3

        • 0pkt z logiki (1)

          • 1 2

          • z fizyki też 0

            • 2 3

      • jeżeli oba są takie same (5)

        To dwa jadące uderzają w siebie z taką samą prędkością jak jadący w stojący.
        Zniszczania będą takie same w obu przypadkach.

        Ale baranki twierdzą, że zderzenie czołowe 2 pojazdów to to samo co zderzenie jednego ze ścianą z prędkością 2x większą... do szkoły.

        • 3 4

        • (4)

          Rozumiem, że energia kinetyczna stojącego pociągu jest taka sama, jak pociągu jadącego?

          • 3 1

          • pogromcy mitów niedawno udawadniali że.... (3)

            w gdy zderzają się czołowo dwa identyczne pojazdy jadące z taką samą prędkością to efekt jest taki sam jak gdyby jeden taki pojazd uderzył w ścianę.

            Sami w to nie wierzyli ale okazało się że taka jest prawda

            • 1 0

            • (1)

              "Pogromców mitów" raczej ciężko uznać za rzetelne źródło wiedzy.

              • 0 0

              • przecież nie mówie że powinni dostać Nobla ;)

                ale pokazali to w sposób skrajnie łopatologiczny raz na przykładowym doświadczeniu ze zderzaniem modeli i drugi raz używając identycznych samochodów, jak byk wyszło że samochód zderzajacy się ze ścianą ulega względnie takim samym deformacjom jak dwa inne zderzajace sie ze sobą

                • 0 0

            • Ściana jest ciałem niesprężystym. Stojący pociąg- mimo, że stoi jak ściana- choćby chciał, nie będzie tak niesprężysty jak ona.

              • 0 1

      • A co to znaczy "przeciwny kierunek"? Prostopadły może?

        • 0 2

  • uups (1)

    zaczął się sezon wypalania traw, pewnie obaj maszyniści byli najarani i im świeciło na zielono

    • 48 30

    • Ten sezon jest całoroczny

      • 4 0

  • Ale musiał być huk,że w Gdańsku dopiero teraz o tym napisali. ;)

    • 14 25

  • Widziałem to dzisiaj rano

    Rzeczywiście kabina maszynisty w tej lokomotywie była totalnie zniszczona. Trzymam kciuki, żeby wrócił do zdrowia.

    • 108 2

  • POLSKA! (16)

    GDY IDE RANO DO PRACY I PRZEGLĄDAM PRASE CO WIDZĘ? SMOLEŃSK,CUKIER PO 7 ZŁ,PALIWO W GÓRE,KIBOLE,OFE,DZIURY W JEZDNI,JAKIEŚ PROBLEMY ZE SŁOWACKIEGO ITP. NORMALNIE AŻ MI SIĘ K.....A ŻYĆ NIE CHCE . CZUJE SIĘ JAK BYM ŻYŁ W PATOLOGICZNYM MATRIXIE NIC DZIWNEGO ŻE LUDZIE W NASZYM KRAJU SA TAK SFLUSTROWANI I WYGIĘCI .

    • 190 23

    • (3)

      I to ludzi jara z rana. Jak sobie ponarzekają, jak pozłorzeczą, jak rzucą kilka ku..rew to robi im się lżej i można egzystować.

      • 22 6

      • (2)

        i znika FLUSTRACJA :D

        • 17 6

        • A 21 MAJA 2001 R. MA SIĘ ROZPOCZĄĆ KONIEC ŚWIATA:) (1)

          ŻYĆ NIE UMIERAĆ UBAW PO PACHY:):):)

          • 1 2

          • POPRAWKA: 21 MAJA 2011 R. HEH

            i jeszcze ten 2012 r. kto to wymyśla?

            • 1 2

    • ... (4)

      dlatego ja idąc do pracy nie biorę darmowych gazet... :D

      • 14 0

      • Wydawanych przez

        Agorę jak Metro "moim zdaniem"

        • 7 0

      • szczególnie Metra (2)

        córki g****a wyborczego

        • 9 2

        • (1)

          Matka Agora się nie podoba:D

          • 2 1

          • To agorafobia ;)))))

            • 3 0

    • (1)

      Media ogłupiają. Ja akurat żyję w środowisku jakim to opisałeś KIBOLSKIM. Czytam codziennie teksty redaktorów którzy pakuję się na siłe w ten temat i jadą po wszystkich jakie to są chuligany, bandyci, piromani itd, itd. Osobiście powiem że spływa to po mnie, nie wdaję się w marne prowokację.

      TVN i GW od lat stosują praktykę ukazywania kibica w złym świetle bo to się sprzedaje. Dokarmiają ten chory naród kolejnymi aferami wypadkami i tragediami. Ludzie stają się podatni i łatwo ich manipulować.

      Wyłącz TV, nie włączaj komputera wyjdź na dwór się przejść bo jest ładna pogoda :) Trzeba się starać brać z życia radość całymi garściami.

      "A co w tym pięknego? Poświęcenie, który każdy z nas wkłada w to, by jechać za swoją drużyną. Miłość - nie za pieniądze, nie za zaszczyty. Za piękne chwile, których nigdy się nie zapomni, wspomnienia, które zostaną do końca, za kolegów którzy staną murem. Każdego dnia dziękuję Bogu, że jestem kibicem, a nie typem dla którego liczy się kasa i pozycja. Dla nas liczą się chwile. I to my przeżyjemy życie tak jak powinno. Na całego. Bo do grobu nic nie zabierzemy... a pamięć pozostanie na zawsze!"

      • 4 14

      • A zęby ci ktoś kiedyś za noszenie szalika reprezentacji Polski wybił?

        • 6 3

    • ja przegladam prase w innym kraju i jest to samo

      to nie tylko w Polsce, media istnieja dzieki pisaniu o tragediach

      • 9 1

    • komentarz miesiac

      super komentarz, nie zle sie usmialem ale chyba dlatego ze nie mieszkam w pl ale wystarczy ze czytam onet i codziennie te same problemy- jakis obled. pozdrawiam i milego dnia wszystkim!

      • 4 2

    • !!!

      A myslałam, że tylko ja się tak czuję.

      • 3 0

    • Popieram Cię ziomuś w 1000% właśnie jest tak jak opisujesz

      • 1 1

    • TO NIE CZYTAJ PRASY.

      TO NIE CZYTAJ PRASY.

      • 1 1

  • Znów wypadek... (5)

    Większość wypadków kolejowych spowodowana jest błędem ludzkim (90%), zaś prawdopodobieństwo uszkodzeń urządzen sterowania ruchem w XXI wieku nie powinno mieć miejsca, lecz pozostaje niewielki %.
    Pytanie:
    Czy w spółkach kolejowych, pracują ludzi po szkołach specjalnych czy pracują pracownicy po szkołach, uczelniach o specjalnościach transportowych oraz kolejowych, związaniu na początku kariery z branża kolejową?
    Dzisiejsze spółki kolejowe, nie mają na celu dobra, zadowolenia i bezpieczeństwa podróżnych. Mają wpływ na to: błędy organizacyjne, chęć osiągnięcia zysku za wszelka ceną, bez poprawy jakości, konkurencyjność, brak porozumień, brak zaufania.
    Z poważaniem

    • 29 11

    • (1)

      Szkoły kolejowe pozamykano, na PG była kiedyś katedra związana z kolejnictwem, też zamknięta.

      • 5 2

      • Niestety

        Zresztą aby pracować "w ruchu" nie trzeba mieć wykształcenia lecz doświadczenie. Głąb po podstawówce może być świetnym dyżurnym ruchu jeśli się postara...oczywiście pomijając fakt, że z takim wykształceniem to najwyżej manewrowym może zostać, chociaż do tego trzeba mieć chyba jakąś zawodówkę skończoną.
        Doświadczenie Techniku jest tu kluczowe. Nie zostaniesz tu poważniejszego stanowiska nie przechodząc przez kolejne szczeble bo abyś był wartościowym pracownikiem musisz poznać pracę nawet takiego zwrotnicowego co gania po torach ze śmiesznym wiaderkiem i miotełką - ale Ty nie masz pojęcia co on i po co robi ;)
        Kwestie wykształcenia regulują już inne przepisy, które dokładnie określają kto jakie powinien mieć (wraz z ilością przepracowanych lat na jakimś stanowisku). I tak dla przykładu rewidentem nie zostanie nikt po szkole humanistycznej,do tego potrzeba czegoś z mechaniką.

        • 5 0

    • raczej, przecież wymieniali ostatnio (70 lat temu) tory.

      śmiga wszystko jak straż miejska pod tunelem spisując babcie za sprzedawanie kwiatów.

      • 2 0

    • spółki kolejowe

      Popatrz przyjacielu na zdjęcia, może rozpoznasz kto jest właścicielem lokomotyw. Co to znaczy spółki kolejowe.

      • 2 0

    • re

      czy ty chłopie wiesz o czym mówisz . przecież wszystkie egzaminy te na kolei państwowej jak i w prywatnych spółkach są nadzorowane przez urząd transportu kolejowego a wiekszość maszynistów w kazdej spólce to są ludzie którzy zwolnili się z PKP i to nie są ludzie z kosmosu jak by się mogło niektórym panom inżynierom wydawać . a jakie warunki trzeba spełnić żeby mozna było przystapic do kursu w danym kierunku na specjalnośc kolejowa to pan sie orientuje np. na rewidenta kolejowego 5 lat pracy na warsztacie przy naprawie wagonów i co najmniej srednie wykształcenie .i to nie sa jacyś ludzie nie wiadomo skąd a tak wogle to po co tłumaczyć te zagadnienie człowiekowi który nie ma o tym zielonego pojęcia

      • 1 0

  • (8)

    krótko powiem - lotos kolej - i wszystko jasne

    • 10 45

    • Jaki Lotos? (4)

      "Manewrówka" była z Konstalu

      • 3 0

      • (3)

        panie LOTOS SM42-2429,

        • 0 2

        • SM42 - 2529

          • 0 2

        • (1)

          Sm42 ok, ale 2529 ;]
          PPUH Kolinstal najwidoczniej świadczy usługi transportowe dla Lotosu, ewentualnie wchodzi w skład grupy Lotos.

          • 1 0

          • Lotos pożycza od nich lokomotywę. Dzierżawione mają nalepkę Lotos Kolej.

            • 1 0

    • (1)

      Krótko powiem - pkp cargo - i wszystko jasne

      • 4 8

      • powiem jeszcze krócej ,,BARAN" zostaw cargo w spokoju

        • 3 0

    • świński sucie co ma być jasne ,,tfuj,, tępy umysł czy może wrodzony kretynizm

      ale na to nie masz już wpływu ćwoku!!!

      • 1 1

  • opóźnienia (1)

    były przewidziane to pewnie wypadek tez przewidziano

    • 16 4

    • ale Ty jestes bucem, naucz sie czytac bo opoznienia sa spowodowane remontem na Wzg. Sw. Maksymiliana.

      • 3 1

  • Parę lat temu w Wejhu byla katastrofa kolejowa, przy czym (13)

    dyspozytorka była z wykształcenia fryzjerką ;-)

    • 39 8

    • fryzjerka?

      przecież wiadomo że większość zamiast mózgownicy ma rudą farbę i skarbonkę

      • 6 7

    • Idąc Twoim tokiem myślenia.. (6)

      ..powinni zaprzestać od kilku (kilkunastu) lat przyjęć na stanowiska związane z koleją. Od tego czasu mniej więcej przestały działać szkoły kolejowe.
      Bycie kolejarzem to nie takie trudne zajęcie jak myślisz i kilkumiesięczne szkolenie odpowiednio przygotowuje do zawodu...oczywiście piszę tutaj o szeregowych stanowiskach bo do wyższych trzeba mieć odpowiednie doświadczenie i wykształcenie - co jest ładnie opisane w wewnętrznych przepisach, których Ty nie musisz widzieć ;)

      • 10 2

      • (4)

        Tylko to właśnie na tych wyższych stanowiskach przeważnie pracują totalne głąby.Bo ma papier jakiejś tam uczelni to pewnie wszystkie rozumy pozjadał.A tymczasem nie zna się na niczym bo nie ma żadnego doświadczenia.I takie głąby żądzą oderwane od rzeczywistości...

        • 11 9

        • a co ma żądza do rządzenia?

          • 7 2

        • Ale jakie "żądzenie" masz na myśli? Rządzenie infrastrukturą, ruchem itp WYMAGA doświadczenia. Jeśli zaś chodzi o działania marketingowe i inne mniej lub bardziej potrzebne to doświadczenie nie jest wymagane do niczego.

          • 4 1

        • co analchista może wiedzieć o "żądzeniu"

          • 2 0

        • Święta Prawda

          Pracuje od 15 lat na kolei i nawet mam z nimi sprawę. Przyszedł taki imbecyl na sprawę ,,ekspert" i stwierdził że nie ma różnicy w spalaniu oleju napędowego zimą czy latem. Sędzina zapytała czy to żart. Takich żartów w wykonaniu tego ,, eksperta" było więcej, ubaw po pachy. Facet był naczelnikiem kontrolerów.

          • 1 0

      • Niestety, ale na kolei najważniejszym kryterium przyjmowania są znajomości. Wiem bo sam się o tym przekonałem.

        • 4 3

    • to już teraz tą wieś z końca świata - Wejherowo - (2)

      nazywacie Wejhem ? Nic dziwnego, że dzieci u Was bawią się w miasto.

      • 6 7

      • wejo (1)

        Ale zabłysnąłeś teraz tym starym dowcipem... Ta wieś ma bogatą historię a nie jak to niektóre miasta, czystą kartę z pieczęcią osady rybackiej...

        • 3 1

        • chłopie

          bogatą historię to bedzie ta wieś miała jak sobie na nią zasłuży. Jak narazie wszystkim na blachach GWE zrobic płatny wjazd do trójmiasta, mniej wypadków będzie.

          • 2 1

    • fryzjerka???

      chyba cos ci sie pomylilo na stacji rzadzi dyzurny ruchu i to on opowiada za "droge przebiegu" a dyspozytor to inna para kaloszy

      • 1 1

    • to nie zły numer wycięła

      jw

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane