• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypadek kolejowy. Są niewielkie opóźnienia

31 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 14:29 (31 marca 2011)
W wypadku ranny został maszynista jednego ze składów. W wypadku ranny został maszynista jednego ze składów.

W czwartek ok. godz. 3.30 na stojący pociąg towarowy najechał inny, składający się z dwóch lokomotyw. Poważnie ranny został maszynista pierwszej z nich. Do końca dnia będą ok. 10-minutowe opóźnienia w kursowaniu pociągów dalekobieżnych.



Aktualizacja godz. 14.30 Wypadek kolejowy na stacji Gdynia - Wzgórze Świętego Maksymiliana spowodował maszynista, który przejechał na czerwonym świetle - wynika ze wstępnych ustaleń komisji PKP i policji. Mężczyzna został ranny w tym wypadku. Jest w szpitalu - podaje Radio Gdańsk.

Nad ranem ok. godz. 3.30 na wysokości stacji Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana zderzyły się dwa pociągi. - W stojący przy semaforze pociąg towarowy uderzył, składający się z dwóch lokomotyw. Poważnie ranny został maszynista pierwszej lokomotywy, która uderzyła w skład pociągu towarowego - mówi Leszek Lewiński- Ok.godz. 4 wstrzymany został ruch SKM, jednak wrócił już do normy. Niewielkie, bo maksymalnie 10-minutowe, opóźnienia mogą mieć do końca dnia pociągi dalekobieżne.

Utrudnienia nie powinny być odczuwalne dla pasażerów, gdyż w rozkładzie jazdy uwzględniono blisko tydzień temu opóźnienia. - Tak się akurat złożyło, że remontowany jest jeden z torów. Opóźnienia więc zostały już wpisane w rozkład jazdy - mówi Lewiński.

Dla obu składów sygnalizator świetlny wskazywał "stop". Jak więc doszło do wypadku? - Po przyjeździe prokuratora wykluczyliśmy przyczynę techniczną - hamulce podobnie jak sygnalizacja świetlna działają. Na pewno przesłuchany zostanie maszynista. Sprawa jest w trakcie wyjaśniania -dodaje.

Komentarz naszego czytelnika

Z doświadczenia wiem, że akurat w tym przypadku, lokomotywy elektrycznej (pomarańczowej) podczas podsyłu luzem bez obsady na tym typie elektrowozu, odcina się hamulec zespolony. Prawdopodobnie był tak i w tym przypadku - na elektrowozie nikogo nie było, i nie miał kto kasować urządzeń ABP (Automatyki Bezpieczeństwa Pociągu - "czuwak" [system automatycznego hamowania - przyp red.] i SHP [Samoczynne Hamowanie Pociągu - przyp. red]). Na tego typu lokomotywach (tylko na tych czeskich) są problemy z odcięciem "czuwaka" i SHP. By wyeliminować ten problem, odcina się hamulec zespolony. Odcina się go ponieważ na tego typu lokomotywach są problemy z wyluzowaniem lokomotywy.

Odcięcie takie jest dopuszczalne. Przy takim odcięciu hamulca "drugiej" lokomotywy, zmienia się tzw. masa hamująca. W tym przypadku lokomotywa spalinowa z czynnym hamulcem jest lżejsza, od elektrowozu. Maszynista za bardzo rozpędził się i my w żargonie mówimy o tym, że zabrakło hamowania. Czeski cięższy elektrowóz pchał mimo hamowania lżejszą lokomotywę spalinową.

Leszek Ochmański

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • jakie lokomotywy!!!???? (12)

    Boże, od kiedy w PKP pojawiły się znowu lokomotywy??? Co za poziom informacji..Może to były elektrowozy???

    • 4 12

    • (8)

      A elektrowóz to nie lokomotywa?

      • 8 2

      • "pociąg towarowy, składający się z dwóch lokomotyw" ? (3)

        Powie mi ktoś co to takiego?
        Znaczy się, że to były tylko dwie lokomotywki? To już pociąg? A skąd wiadomo, że towarowy skoro nawet jednego wagonu towarowego nie było?

        • 3 7

        • Pociąg: (2)

          zespół sprzęgniętych ze sobą pojazdów kolejowych (w odpowiedniej konfiguracji mogą to być wagon, człony zestawu trakcyjnego, zespół trakcyjny, wagon silnikowy albo sama lokomotywa) połączonych z co najmniej jedną czynną lokomotywą albo mających samodzielny napęd.

          Lokomotywę ciągnącą inną lokomotywę traktuje się jak towarowy

          • 12 1

          • (1)

            A skąd to przepisałeś? Z instrukcji R-34? Już dawno powinni ją poprawić..

            • 0 11

            • LOL

              Zatrudnij się w PKP i im zmień, na bank wezmą cię od razy na Głównego Inżyniera z pensją Prezesa i szacunkiem Pana Palacza :)

              • 5 1

      • elektrowóz to elektrowóz (2)

        lokomotywa to lokomotywa-paliwem napędzającym jest węgiel...w kwestii wyjasnienia są jeszcze spalinowozy

        • 1 12

        • lokomotywa z napędem parowym (na węgiel) to parowóz

          Lokomotywa to pojazd szynowy z własnym napędem służący do pchania lub ciągnięcia innych pojazdów szynowych.

          Może być zarówno elektrowozem, spalinowozem czy też parowozem... To tak w kwestii wyjaśnienia.

          PS. Po czym wnosicie, że w wypadku brał udział elektrowóz a nie np spalinowóz?

          • 8 0

        • od razu widać, że PKP zajmuje sie nieruchomościami, a nie transportem

          • 1 0

      • NIE, TO NIE LOKOMOTYWA

        • 1 3

    • Kurczę, jako zagorzały miłośnik kolei byłem przekonany, że po polskich torach jeżdzi parę tysięcy lokomotyw

      Widzę, że byłem w błędzie, głupi jestem... ;)

      • 8 0

    • re jakie lokomotywy

      a elektrowóz to nie lokomotywa ?? zastanow sie za nim cos napiszesz. \
      W tym wypadku brala udzial lokomotywa spalinowa SM42 ta zniszczona i lokomotywa elektryczna seri E181 ta pomaranczowa

      • 5 0

    • re

      a co nazywamy elektrowozem a co lokomotywą wyjaśnij tą kwestię pewnie nie wiesz !!!!

      • 1 1

  • No nie wierzę (3)

    Już druga strona tematu z koleją w tle i jeszcze nikt nie pojechał po PKP.

    Ludzie, co z wami?

    • 5 6

    • po co? minister od pkp i tak się ostanie

      • 2 2

    • re no nie wierze (1)

      a co ma wspólnego Lotos z PKP ?? skoro w tym wypadku i lokomotywy ktore jechaly luzem i sklad towarowy w ktory wjechaly to są firmy LOTOS Kolej

      • 3 0

      • każda okazja, żeby się czepiać PKP jest dobra

        • 2 0

  • max 10,min opóźnienia!!! (1)

    • 2 2

    • rano czekałem 30 min - dla kolie to pewnie 10 min - jak oni liczą??

      • 5 0

  • kolejny wypadek z winy maszynistów (6)

    Przykro mi,że ucierpiał człowiek.Jest to jednak kolejny poważny wypadek spowodowany przez maszynistę!
    Jeden spał a drugi przysypiał,czuwak był oczywiście zablokowany-bo przeszkadzał drzemać.
    Ponad 90% poważnych wypadków na kolei spowodowali maszyniści.Straty idą w setki mln a nikt nie jest w stanie zrobić porządku.
    Jest to jedyna grupa zawodowa hołubiona na kolei i zarabiająca ponad dwa razy więcej niż pozostali kolejarze a czasowo pracująca najkrócej.Wszystko dzięki bardzo silnym związkom zawodowym,przed którymi pracodawcy uginają się kosztem pozostałych grup zawodowych.
    Bardzo często maszyniści pracują w kilku firmach(bo apetyt na większą "kasę"rośnie w miarę jedzenia).Łamane nagminnie są przepisy dotyczące czasu pracy no bo przecież rozbudowana ponad normę administracja nie ma czasu ani chęci aby sprawdzać czas pracy maszynistów w kilku spółkach!!!

    • 17 7

    • xy (3)

      dawno dawno temu te lokomotywy mialy czuwaki pasywne i mozna byle je zablokowac ale zapis na tasmie i takto wykazywał. obecne maja czuwak AKTYWNY I GO NIE ZABLOKUJESZ. jeden nie mogł spac a inny przysypiac poniewaz od dawna obsługa TRAKCYJNA jest JEDNOOSOBOWA . Ten stajacy pod semaforem nie ma zadnego wpływu na to kto mu w tył wjedzie.
      PS. Maszynista ktory uderzył pracował dopiero rok w Lotosie , poprzednio 14 lat w Cargo na Pkp. W Lotosie wszystcy maszynisci sa to byli pracownicy PKP CARGO < IC < PR> . O przyczynach jeszcze za wszesnie mowic , komisja to zbada i orzeknie.

      • 8 1

      • zauważ też jedno.. (2)

        ..Lotos i inni prywaciarze zatrudniają ludzi od wszystkiego. Taki maszynista poza swoimi obowiązkami musi także często wykonywać funkcje manewrowego, rewidenta oraz odprawiacza. Wiesz, taki człek od wszystkiego. To męczy, mimo wyższej płacy.

        • 5 3

        • mm ,cos słyszałes ale nie wiesz gdzie (1)

          Lotos jako jeden z nielicznych przewoznikow nie zatrudnia wielozadaniowych pracownikow . Maszynista jest tylko maszynista, do pomocy na stacjach gdzie prowadzona jest praca manewrowa dowozi sie mu ustawiacza-rewidenta. takich wielozadaniowych pracownikow spotkasz w CTL, Rail , DB Schenker , Fpl, Stk . Kolej bałtycka. Lotos odszedł w 2004 roku od tego .

          • 6 0

          • a to niespodzianka

            Sorki Maszynisto, nie wiedziałem o tym. Trzeba zaktualizować swoje informacje ;)

            • 2 0

    • Nie zazdrość pieniędzy bo to trudna praca.

      Oj nieładnie tak zazdrościć. Zatrudnij się jako maszynista i też zarabiaj te "łatwe" pieniądze. Co do winy to jeszcze nie wiadomo kto jest winny, ale może się to szybko wyjaśnić jak maszynista umrze. Martwi nie mogą się bronić i są zawsze winni.

      • 2 1

    • brak słów

      głowa to tak OK???????
      grupa ''czasowo pracująca najkrócej'' porąbało ciebie człeku w łepetyne???????
      kim ty jesteś ośle,że takie bzdety piszesz???

      • 1 0

  • (1)

    będą uwzględnione już w rozkładzie opóźnienia -logicznie rzecz biorąc oznacza to że opóźnień nie będzie....
    Zdanie:"W stojący przy semaforze pociąg towarowy uderzył, składający się z dwóch lokomotyw." Ręce opadają.
    Z drugiej strony czytając takie bękarty powstałe w wyniku romansu chęci z umiejętnościami człowiek sobie uświadamia jak szybko płynie czas - chyba już roczniki uczęszczające jako pierwsze po reformie edukacji do do gimnazjum znalazły gdzieś prace.

    • 8 4

    • od 1go marca zaczal sie remont generalny lini

      gdynia chylonie -pruszcz gdanski i w rozkladzie jazdy przewidziano perturbacje i jazde jednotorowa. stat nie ma utrudnien w prowadzeniu ruchu kolejowego.
      WIDAC JAK DUZO LAIKOW WYPOWIADA SIE NA TEMATY KTORE ZAJA TYLKO Z OBRAZKA LUB OPOWIESCI DZIADKA

      • 2 1

  • A podobno takie to bezpieczne.

    hehe

    • 1 2

  • (1)

    pamiętam,że jak ja chodziłam do szkoły średniej, to do kolejówki szli ci co to się im uczyć nie chciało,wiec nie ma co się dziwić ,że takie sytuacje jak ta opisana wyżej się teraz zdarzaja..

    • 1 15

    • I MonaLiza została kierowcą autobusu PKS

      • 4 1

  • otłukli całego a mógł hłop jeźdźić ....koniec jazdy

    • 0 6

  • miało być chłop, ale niech będzie przez"h" ,łączę się w bulu z Bulem komoroskim:) (2)

    • 7 5

    • co dziś masz na obiat?.. (1)

      ...buraki?

      • 3 4

      • na obiat mam dzis cuda póltuska i irlandzkie ceny.

        • 1 2

  • No ja sie pytaju! KAK można tak jezdzić ciufciom?!!

    • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane