aktualności 24h

Kocham Sopot chce budować szpital w formule PPP (95 opinii)

Tunel przy dworcu w Gdańsku bez kramów w dni meczowe (120 opinii)

Podróż kibiców przez Gdańsk w dniu meczu (191 opinii)

Estakady na Węźle Kliniczna gotowe (74 opinie)

Norweska spółka zbuduje hotel na Wyspie Spichrzów (113 opinii)

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (320 opinii)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (268 opinii)

sport

W Gdańsku ma być trener głodny sukcesów (120 opinii)

Z akademickimi mistrzostwami Polski w chodzie

Ekstraligowy doping dla przyszłych zawodników (9 opinii)

Awans Polonii Gdańsk i rezerw Arki (26 opinii)

Pożegnanie sezonu w Starogardzie Gdańskim (18 opinii)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (159 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (52 opinie)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (239 opinii)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (8 opinii)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (3 opinie)

historia

Żeglarscy celebryci najstarszego gdańskiego jachtklubu (9 opinii)

deluxe

Trójmiejscy mistrzowie spełniają marzenia dzieci wideo (3 opinie)

rozrywka

Mamy maj, więc rusza sezon w Teatrze Leśnym (9 opinii)

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (34 opinie)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (27 opinii)

biznes

W poniedziałek poznamy nowe władze Energi (15 opinii)

TPI: giełda w dół, a my zarabiamy (13 opinii)

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi (3 opinie)

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (21 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (7 opinii)

korki

Utrudnienia na al. Zwycięstwa w Gdyni

rowery

Rower zniknął, bo monitoring to atrapa? atrykuł czytelnika (89 opinii)

kultura

O czym śnią mieszkańcy Dolnego Miasta? (22 opinie)

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (20 opinii)

zdrowie

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy (97 opinii)

Oberwał się sufit w szpitalu na Zaspie (79 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (39 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarze Demolki i Korestu najlepsi (1 opinia)

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (75 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Z pętli zniknęły wiaty, bo w planach jest parking

Z pętli autobusowej Jana z Kolna zniknęły wiaty, bo docelowo powstać ma tu parking wielopoziomowy.

fot. Krzysztof Koprowski/trojmiasto.pl

Z pętli autobusowej Jana z Kolna zniknęły wiaty, bo docelowo powstać ma tu parking wielopoziomowy.

Pętla autobusowa Jana z Kolna wkrótce ma zniknąć z obrazu miasta. Ma być tutaj parking na niemal pół tysiąca samochodów. I choć na rozpoczęcie budowy trzeba jeszcze poczekać, to już wcześniej zdemontowano wiaty przystankowe. Niebawem zamontowane zostaną ponownie.



Wcześniej na pętli znajdowało się pięć wiat chroniących pasażerów przed chłodem i deszczem.

fot. Krzysztof Koprowski/trojmiasto.pl

Wcześniej na pętli znajdowało się pięć wiat chroniących pasażerów przed chłodem i deszczem.

Biurowiec Tryton powstanie naprzeciwko Placu Solidarności. Jego budowa zapowiadana jest od kilku lat.

mat. inwestora

Biurowiec Tryton powstanie naprzeciwko Placu Solidarności. Jego budowa zapowiadana jest od kilku lat.

Czy w centrum miasta powinny powstawać ogromne parkingi?

tak, bo miejsca parkingowe są niezbędne w takich rejonach miasta

63%

tak, ale wyłącznie tam gdzie jest daleko do środków komunikacji zbiorowej

12%

nie, to nie rozwiąże problemu parkingowego, a jest wyłącznie marnotrawstwem pieniędzy

9%

nie, jest świetna komunikacja miejska, a auta doprowadzają do degradacji obszarów śródmiejskich

16%

łącznie głosów: 1584

Wiaty na pętli zostały zdemontowane już w zeszłym roku, choć nawet wówczas rozpoczęcie prac budowlanych planowano na początek 2012 roku. Pasażerowie nie mieli nie tylko gdzie schronić się przed opadami deszczu czy śniegu, ale nawet usiąść, bo jednocześnie zniknęły również ławki.

- Rozpoczęcie budowy planowane było pierwotnie na pierwszą połowę 2012 roku. Po likwidacji wiat, na miejscu przyszłej inwestycji, miały rozpocząć się prace archeologiczne. Pod koniec roku otrzymaliśmy jednak pismo, iż inwestycja może się opóźnić o kilkanaście miesięcy. W związku z tym 14 października zamontowaliśmy dwie ławki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Taka decyzja to efekt podpisanego jeszcze wcześniej, bo w lipcu, porozumienia pomiędzy miastem a inwestorem biurowca Tryton (firmą Echo Investment z Kielc) planowanego do realizacji od kilku lat, naprzeciwko Placu Solidarności zobacz na mapie Gdańska. Zgodnie z umową, dla zapewnienia realizacji niezbędnej ilości miejsc parkingowych (wg wyliczeń planistów niedobór dla tego obszaru miasta wynosi aż 600 stanowisk), powstanie nowy parking kubaturowy na terenie pobliskiej pętli autobusowej zobacz na mapie Gdańska.

- Pomiędzy miastem a spółką została podpisana przedwstępna warunkowa umowa o oddanie gruntu stanowiącego część pętli autobusowej w odpłatne użytkowanie. Spółka będzie ponosić opłaty z tytułu ustanowienia użytkowania, tj. pierwszą opłatę płatną przed zawarciem umowy użytkowania oraz opłaty roczne. Wysokość opłat zostanie ustalona w przyrzeczonej umowie użytkowania - tłumaczy ustalenia umowy Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

W momencie otrzymania niezbędnych pozwoleń zostanie także podpisana ostateczna umowa między miastem a kielecką firmą na okres dwóch lat z jednoczesnym zobowiązaniem miasta do jej przedłużenia o 18 lat, pod warunkiem wybudowania przez firmę parkingu w ustalonym terminie. Inwestycja realizowana przez Echo Investment ma być gotowa w ciągu dwóch lat - dotyczy to zarówno parkingu, jak i biurowca.

Z informacji uzyskanych od kieleckiej firmy wynika, że prace budowlane mają ruszyć w tym roku, przypuszczalnie w drugiej połowie. Jednocześnie ma także powstawać parking na pętli przy ul. Jana z Kolna. Będzie on liczył co najmniej 493 ogólnodostępne miejsca parkingowe (pozostałe brakujące 107 planuje się zlokalizować w biurowcu, w kondygnacjach podziemnych).

Gigantyczny parking jak na warunki śródmiejskie, w których dąży się do eliminacji ruchu indywidualnego, zajmie ok. połowę pętli. Choć plan zagospodarowania dopuszcza jej funkcjonowanie w ograniczonym zakresie, zostanie ona przypuszczalnie całkowicie zlikwidowana. Zarząd Transportu Miejskiego już opracowuje nowe zasady ruchu autobusów.

- Planujemy powstanie nowej pętli na placu w rejonie ulic: Giełguda, 3 Maja oraz Dąbrowskiego zobacz na mapie Gdańska. Jednocześnie utrzymana zostanie istniejąca pętla przy ul. Kolejowej. Rozważamy także skierowanie niektórych linii w głąb Śródmieścia, aby wykonywały pętle uliczne - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Po otwarciu Południowej Obwodnicy Gdańska, rozważana jest także możliwość stworzenia nowej siatki połączeń, tak by autobusy nie kończyły biegu w centrum, a jechały dalej np. z Wyspy Sobieszewskiej na górny taras, co jest w tej chwili niemożliwe z powodu ogromnych zatorów drogowych i braku możliwości stworzenia realnego, sztywnego rozkładu jazdy uwzględniającego opóźnienia na trasie.

Na szczęście nim dojdzie do rozpoczęcia jakichkolwiek zmian, na pętli ponownie pojawią się wiaty przystankowe. - Udało nam się porozumieć z prywatną firmą dysponującą wiatami, która zgodziła się postawić tam swoją wiatę. Postawimy ją, jak tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne - kończy rzecznik ZDiZ.

Czytaj też: Nowoczesne miasto musi rozwijać się do wewnątrz

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 196)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127387 2012-02-20 06:06 Wiatę postawimy, jak tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne (7)

bo teraz jest za zimno, za mocno wieje i za mocno pada, więc za dużo pasażerów by chciało pod nią stać.
Latem postawimy jak będzie cieplej i bez deszczu.

popieram opinię 335 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127404 2012-02-20 07:02 (1)

To dobrze, ale wtedy powinny mieć dach chroniący przed napieprzającym słońcem. Ale mam wrażenie że będzie zbyt prażyć, aby robole robiły.

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 16

zgłoś do moderacji opinię 3127431 2012-02-20 08:00

"robole"? kulturę i szacunek do zwykłych ludzi masz jak z moskwy
a robotnicy pracują tak jak im płacą i wtedy kiedy im płacą i robią to co się im karze
więc wiaty zlikwidowali nie "robotnicy" tylko niezastąpieni gdańscy urzednicy

zgodnie z hasłem by żyło się lepiej niech na tych Polaków trochę

popieram opinię 36 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127447 2012-02-20 08:24 Polska...

100 % true

Roman

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127478 2012-02-20 10:46

w ogóle po kij oni te wiaty tak wcześnie demontowali? nie wierze że to jest długotrwała praca budowlana, więc mogli z tym się wstrzymać do czasu ruszenia prac i faktycznej likwidacji pętli. ale nie, wymontowali wiaty na kilka miesięcy wcześniej i potem czekali na archeologów.

Poza tym jak miały wyglądać te prace archeologiczne? Na terenie funkcjonującej pętli? Czy może komuś coś się pomyliło i zlikwidował wiaty działającej pętli aby archeolodzy mogli wejść gdy ta już przestanie działać?

DArek

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127543 2012-02-20 19:04 (2)

Takiej bzdury to dawno tu nie czytałem . Zlikwidowac pętlę autobusową na rzecz parkingu ?????? Na Wałowej juz prawie pętli nie ma , na Jana z Kolna parking , A gdzie autobusy ??? Na księżycu ? Kto za takie pomysły premie dostanie ?

r

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127548 2012-02-20 20:34 (1)

gdzie autobusy?

"Planujemy powstanie nowej pętli na placu w rejonie ulic: Giełguda, 3 Maja oraz Dąbrowskiego"

Wystarczy doczytać do końca...

DArek

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3127574 2012-02-21 08:31

Rozumiem ,że Toy Toye już zakupiono .

mika

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127388 2012-02-20 06:14 ŚWIETNIE POMYŚLANE! :/ (22)

Admin

popieram opinię 53 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 3127456 2012-02-20 09:21 Ja bym proponowal w kazdy piatek montowac a w kolejny wymontowac wiaty...

i tak w kolko. A moze z dnia na dzien...sam nie wiem.

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127471 2012-02-20 10:13 Budyń mnie znowu zaskakuje .... (20)

Zamiast rozbudowywać komunikację miejską, żeby zachęcić ludzi do korzystania, to on buduje parkingi dla samochodów. A co panie Budyń z korkami, jak je rozwiążesz? Bo parking, chyba tego nie rozwiąże, a zachęci ludzi do stania w korkach.

ehhh

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127480 2012-02-20 10:59 Słusznie pyta (6)

Jakiś argument ze strony tych, co minusują?

Pytajnik

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127496 2012-02-20 12:01 Minusuje, bo lubie ale argumentow nie mam. (4)

Tobie tez dalem minusa.

minusowywacz

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127507 2012-02-20 13:36 (3)

Jestem strasznie ciekawy, na kogo głosowałeś w ostaniach wyborach parlamentarnych.

pytawowywacz

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127525 2012-02-20 16:38 (1)

jak to na kogo??? na jedynie słuszna opcję POglądów!
kasa i układy uber alles!!!
a może i mnie coś przy okazji z tego pańskiego stołu skapnie...

leoPOld

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3127561 2012-02-20 22:48 hehehe

ochłapami z panskiego stołu sie zadowalasz? a fuj

l

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

Opinia została zablokowana przez moderatora.

zgłoś do moderacji opinię 3127572 2012-02-21 00:24 naprawde tak sie jarasz tymi minusami i plusikami ?

j.w.

Leo

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127487 2012-02-20 11:27 (2)

problem korków w Gdańsku, przy braku dróg i szybkim budowaniu coraz to nowych osiedli może rozwiązac tylko cena benzyny

xxx

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3127490 2012-02-20 11:38 problem korków

nie tylko w centrum Gdańska, ale w każdym dużym mieście, może rozwiązać wprowadzenie winiet ekologicznych. Wjechałeś a nie masz winiety no to 300 plnów mandatu. Nie masz winiety, bo szroty nie mogą jej dostać nie kupujesz szrotu. Kupiłeś szrot to go musisz go zostawić przed wjazdem do centrum, np. na Oruni.

proste rozwiązanie

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3127581 2012-02-21 10:42

Przy okazji cena benzyny rozwiąże problem taniej komunikacji zbiorowej i tanich artykułów spożywczych

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127497 2012-02-20 12:02 (5)

argument? proszę bardzo:

komunikacja miejska komunikacją miejską. ale biurowce muszą mieć swoje parkingi. trudno postawić biurowiec bez zapewnienia mu miejsc parkingowych. chyba że nie chcesz aby powstawały nowe budynki w Gdańsku?

Marzenia o porzuceniu samochodu na rzecz komunikacji miejskiej to można włożyć między bajki. Korków nikt nie lubi ale większość ludzi zdecydowanie woli postać 20 min w samochodzie niż 10 min na przystanku do którego dojście już wcześniej zajęło 10 minut.

DArek

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127505 2012-02-20 13:29 (1)

"biurowce muszą mieć swoje parkingi" - oczywiście niech prywatny inwestor wykupi plac i wybuduje parking, ale nie kosztem infrastruktury komunikacji miejskiej, którą Budyń lekką ręką wyprzedaje na lewo i prawo. A jak tak dalej się będzie promować komunikacje miejską, to nic innego nie będziemy robić tylko stać w korkach.

PL

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3127514 2012-02-20 15:21

tylko że jakby właściciel wykupił parking to bez przepustki byś tam nie wjechał. nie pracujesz w biurowcu? nie masz tam interesu do załatwienia? to wypad szukać szczęścia.

DArek

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127520 2012-02-20 16:07 zapomniałeś o opcji rower + SKM (2)

maREK

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3127549 2012-02-20 20:38

jasne. i 3 miejsca na krzyż na rowery w wagonie.

no i już widzę ludzi drałujących w garniturach na rowerkach

DArek

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127562 2012-02-20 22:49 i

jeszcze z buta można

l

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127504 2012-02-20 13:20 korki (2)

no chyba parkingi się buduje po to żeby zaparkować tam auto i przesiaść się na komunikacje miejska a ten parking budują zaraz przed centrum wiec chyba jest on po to żeby zmniejszać korki

xxx

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3127506 2012-02-20 13:30 Jesteś z Gdańska?

Masz pojęcie, gdzie ten parking ma powstać, bo z Twojej wypowiedzi wynika, że Gdańsk znasz dość "mało" precyzyjnie.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127526 2012-02-20 16:40 twoja wypowiedź jest mocno z gatunku pobożnych życzeń

ciach

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127580 2012-02-21 10:39 Jakie korki? Człowieku ty chyba nie widziałeś korków.

A komunikacja zbiorowa to żadne rozwiązanie. Nie rozumiem dlaczego jednostka musi być tak tłamszona przez rozwydrzoną tłuszczę

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127389 2012-02-20 06:15 ... (10)

a gdzie będzie pętla autobusowa?

popieram opinię 44 / nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127391 2012-02-20 06:24 ałtobusów nie bedzie (1)

pan budyń zrobi pętle , kupisz se samochod i bedziesz dojeżdzal do stoczni..

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 15

zgłoś do moderacji opinię 3127392 2012-02-20 06:30 Kup "se" lepiej słownik "ałtobusie"

Ałto Czinkłaczento

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 18

zgłoś do moderacji opinię 3127402 2012-02-20 06:58

pętla ma być na placu między 3 Maja, al. Zwycięstwa i cmentarzem, nazywa się on chyba Plac Zebrań Ludowych

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127403 2012-02-20 07:00 znajdzie się i na nią miejsce (1)

o to się nie martw

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3127527 2012-02-20 16:43

taaaa...
budyń jest we wszystkim najlepszy! a jako bob budowniczy jest tak zdolny, że nawet jak nie będzie na pętlę miejsca, to zbuduje ją w pionie! :)))

kisiel

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127436 2012-02-20 08:07 A le po co pętla która znamy z ulic naszego miasta. Pokiego ma jeździć tyle autobusów w jedno miejsce (2)

1) czy nie lepiej wybrać szlaki komunikacyjne w taki sposób by autobusy jeździły w pętli jednej lokalizacji z niewielkimi stacyjkami z punktami socjalnymi dla kierowców i zmian. Uniknie się wtedy wielkiego zjazdu autobusów do jednego miejsca, idzie za tym oszczędność paliwa, wypadają z korków autobusy.A i komunikacje idzie bardziej ustawić pod potrzeby ludzi, bo za zaoszczędzony czas można lepiej ustawić trasy i godziny. 2) Odsunąć linie Autobusowe od linii tramwajowych po co autobusy jeżdżą wzdłuż linii tramwajowych i jeszcze dodatkowo wydziela się dla nich dodatkowe pasy. Trasy autobusów powinny się kończyć przy pętlach tramwajowych gdzie powinny być wybudowane węzły przesiadkowe. Po centrum powinno jeździć niewiele autobusów a za to więcej tramwai. Gdańsk nadaje się do takiego systemu jak mało jakie miasto.
Zresztą taki system świetnie sprawdza się w Londynie gdzie szlaki autobusów są oddalane od metra a zamiast potężnych pętli większość autobusów Koszysta z lokalnych długich pętli.

prezes

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3127563 2012-02-20 22:52 masz racje

ale to budyniowcy niestety rządzą tym miastem

l

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127583 2012-02-21 10:44 a co to jest "tramwai"?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3127540 2012-02-20 18:10 a umiesz czytać?

:/

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127584 2012-02-21 11:51 qwerty

Jest napisane ze u zbiegu ulic Dabrowskiego, 3 maja oraz Gielguda.

ART:)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127390 2012-02-20 06:21 Był remont Błędnika (4)

Po remoncie jest tak samo jak za Gomułki, a przybędzie co najmniej 5 razy więcej autobusów. A można było zmienić sporo; np. było z tego Błędnika "pojechać" estakadą przecinając wspomniany w artykule plac z przyszłą pętlą w kierunku Suchanina i tam m. innymi także zlokalizować pętle uliczne "dla niektórych linii".

Przy okazji różnych remontów można było zmienić sporo więcej, jednak ci nasi gdańscy decydenci remontując drogi, chodniki czy schody zawsze wybierali opcję minimum i mamy trochę lepsze krawężniki, lepszy asfalt, ale układ dróg jak za komuny. W sumie nienowocześnie czyli - oczywiście wg mnie - szkoda zmarnowanych okazji i pośrednio zmarnowanych pieniędzy.

To Ja

popieram opinię 52 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 3127443 2012-02-20 08:13

jak na Suchanino to i na Morenę kierunek z autobusami, tam też są uliczne pętle

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127515 2012-02-20 15:41 czyli przy każdej zmianie głównego strumienia komunikacji indywidualnej powinno się zmieniać układ drogowy? (2)

niektórym naprawdę marzy się jeden wielki asfaltowy plac z estakadami dla prostopadłego kierunku jazdy. Ruch tranzytowy, który jest głównym utrapieniem Grunwaldzkiej / Zwycięstwa - powinien zostać wyprowadzony z miasta. Wtedy będą szanse na w miarę płynny przejazd.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127545 2012-02-20 19:53 (1)

W jaki sposób chcesz wyprowadzić ten ruch tranzytowy z Grunwaldzkiej?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127556 2012-02-20 22:13 obwodnicą? po co się pchać do Gdyni czy Wejherowa przez Gdańsk?

Do tego Obwodnica Metropolitalna plus (może kiedyś) tunel drogowy pod Trójmiastem.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127393 2012-02-20 06:32 Oczom nie wierzę :) (16)

ktoś pomyślał o kierowcach (czyli o nas wszystkich) i postanowił, że przyda się parking... masakra... czyżby jakieś wybory miały być za te 2 lata, kiedy parking powstanie???

DM

popieram opinię 55 / nie zgadzam się 36
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127424 2012-02-20 07:39 (5)

Nie ciesz się tak, to będzie parking dla pracowników tego biurowca...

d

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3127516 2012-02-20 15:44 ten parking powinien być pod biurowcem, a nie przy nim.

Warunki hydrologiczne oczywiście są tam ciężkie, ale beton ładnie wiąże nawet pod wodą.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127529 2012-02-20 16:53 proponuję przeczytać fragment ... ogólnodostępne ... (2)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127534 2012-02-20 17:20

ciekawe ile osob z Wybrzeza zasiada w radzie nadzorczej dewelopera z Kielc, oraz jakie jest ich powiazanie z ludzmi UM Gdansk, tudziez innego marszalkowskiego.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127557 2012-02-20 22:14 żaden problem

kwestia dobrej woli. To zaledwie dwie kondygnacje pod ziemią przy takiej ogromnej powierzchni.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3127575 2012-02-21 08:54

a kto ci powiedział że to parking dla pracowników biurowca? przecież inwestowem jest miasto i to jego własnością będzie parking. tylko jego powstanie wynikało z umowy, zobowiązującej miasto do utworzenia nowych miejsc parkingowych

DArek

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127433 2012-02-20 08:00 nie wszyscy są kierowcami (6)

jeżeli tak myślisz, to znaczy masz co najmniej kłopoty ze wzrokiem

raz kierowca, dwa cyklista trzy razy pieszy

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127493 2012-02-20 11:43 może kiedyś tak było (5)

teraz większość młodych ludzi stać na samochód, na prawo jazdy. większość osób nie korzystających z samochodu to ludzie starej daty, tudzież renciści i najmniej zarabiający, słabiej wykształceni ludzie. ale świat idzie do przodu, nasi drogowcy starają się, by miasto było jak najbardziej przyjazne dla kierowców, budując coraz to nowsze i szybsze drogi. parkingi w centrum i infrastruktura drogowa są koniecznością, to krok ku ożywieniu głównego miasta, a w dalszej mierze całego regionu

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127503 2012-02-20 12:45 Może i większość stać, ale co z tego? (1)

Z badań NIK nad komunikacją publiczną w Gdańsku (z resztą nędzną) wynika, że tylko (aż?) czterdzieści kilka procent gospodarstw domowych posiada przynajmniej jeden samochód. Zatem większość to piesi, cykliści i użytkownicy komunikacji miejskiej.

pepe

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3127531 2012-02-20 16:59 my na ten przykład mamy samochód

ale korzystamy z niego jak musimy gdzieś dojechać, gdzie nie dojeżdża skm, tramwaj, czy autobus. Komunikacja miejska rządzi, więc proszę nie zaliczać wszystkich posiadaczy samochodów do samochodziarzy, jak ten młodzian, co ilość samochodów na głowę mieszkańca przelicza na rozwój :)

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127509 2012-02-20 14:00 Cytując anonima z 4-ej strony komentarzy (2)

"Polska ciągle 40 lat za Europą - niestety, również mentalnie. (3)

W Europie (zachodniej) robią wszystko, żeby wywalić samochody z centrum, ograniczyć ruch dla niezbędnych dostaw i transportu niepełnosprawnych. Wzmacnia się komunikację miejską, buduje infrastrukturę rowerową, zamyka samochodom osobowym wjazd do centrum, wprowadza strefy uspokojonego ruchu, priorytetem w organizacji ruchu staje się pozycja pieszego. Tymczasem w Gdańsku, zatłoczonym Gdańsku, gdzie samochodów jest za dużo, przez co korki robią się masakryczne, buduje się jeszcze parking w samym centrum. No dobra, to jeszcze ujdzie, 1 duży parking też się może przydać, kierowcy może przestaną parkować po chodnikach i drogach rowerowych. Ale, na miłość Boską, nie kosztem pętli autobusowej i słabego transportu publicznego!"

cns

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3127551 2012-02-20 21:09 paradoksalnie likwidacja akurat tej pętli może wyjść komunikacji zbiorowej na plus

Kiedyś, gdy stocznia zatrudniała kilkadziesiąt tysięcy pracowników, pętla pod samą jej bramą miała sens.

Dzisiaj, gdy niemal zupełnie puste autobusy muszą się przedostać przez zakorkowane Wały Piastowskie, jest ona utrapieniem większości pasażerów.

Po zmianach gorzej im raczej raczej nie będzie a jak będą dobrze przemyślane to może nawet będzie nieco lepiej.

Z kolei takie jak ten parkingi na obrzeżach śródmieścia mogą być dobrym pretekstem by właśnie ograniczyć samochodom wjazd do centrum.

Tak więc likwidacja pętli czy budowa parkingu nie koniecznie musi być aż taka zła czy nienowoczesna.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3127576 2012-02-21 08:58

tylko ze na zachodzie te centra miast z których wygania się samochody wyglądają "trochę" inaczej niż nasze centrum miasta. znaj gdzie d*pa a gdzie łokieć. oni mają poważny problem z natokiem samochodów - u nas to problem z zacofaniem infrastruktury drogowej

DArek

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127511 2012-02-20 14:55 Może i pomyśleli, ale ...

Autor tego arkułu jest z znany z tego, że krytykuje budowę wszelkich nowych dróg i parkingów w miejście. Możesz być pewny, że samozwańczy 'głos społeczny' zrobi wszystko by miejsc parkingowych było jak najmniej.

J.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3127554 2012-02-20 21:58 Przeciez ...

... ten parking nie bedzie dla plebsu , marzycielu :-)

Jazz

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127566 2012-02-20 23:13 ok rozumiem

ale i tak znając naszą mentalność ,każdy będzie chciał mieć samochód pod własnym mieszkaniem ,i nie będzie dygał kawał drogi .Do tego dochodzą kradzieże na parkingach.

zipo

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127394 2012-02-20 06:37 Wałowa (6)

Zapraszam kierownictwo ZKM i ZTM na ul.Wałową , na tzw. nową pętlę autobusową , aby mogli skorzystać z obrzydliwego TOY TOYA . Super warunki dla kierowców . Brawo kadro kierownicza .

mak

popieram opinię 111 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127395 2012-02-20 06:38 (1)

A może warto zainteresować sanepid tymi warunkami ?

tom

popieram opinię 29 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3127483 2012-02-20 11:12

Sanepid przyjdzie zaproszony i powiadomiony wcześniej , a wtedy wszystko firma uporządkuje i w papierach będzie git.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127408 2012-02-20 07:09 (1)

a co ma do tego ZTM?

Juliusz

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3127481 2012-02-20 11:11

To ZTM decyduje o liniach tramwajowych i atobusowych.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127539 2012-02-20 18:09 Radość o poranku.

Panie kolego po kierownicy,temat będzie prosty przyjdą dodatnie temperatury to ta góra kupska w tym Toy Toyu się rozpuści i będzie git.Ale wolę się zesikać na koło jak tam wchodzić a nie jest to wina sprzątaczki lecz tej chlernej derekcji.

Kier ZKM

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127555 2012-02-20 22:01 Ty ...

... masz jezdzic , a nie srac , kierowco ZKM .

Oj tam !

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3127396 2012-02-20 06:42 zobaczymy ?......

pewnie pierwszy biurowiec a parking jak będzie kasa ....

gd.PR.

popieram opinię 37 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127397 2012-02-20 06:50 Parking wyłącznie dla gości. (4)

Dla Gdańszczan zupełnie niepotrzebny.

Vito

popieram opinię 41 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127399 2012-02-20 06:51 Racja (1)

Taki podziemny dwu, trzy kondygnacyjny parking powinien powstać na Targu Węglowym !

Sidor

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3127494 2012-02-20 11:45 dokładnie

wtedy samochody out z szerokiej, ogarnej, a zamiast tego deptak, ogródki piwne tam porobić, nowe restauracje, sklepy... żyć nie umierać!

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127422 2012-02-20 07:34 jak to nie potrzebny?

to że ty nie pracujesz w okolicy, nie znaczy że innym się nie przyda za kilka lat

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3127553 2012-02-20 21:18 a jednak przydatny

Jeszcze nie wszyscy mieszkańcy Gdańska mieszkają na zachód czy południe od śródmieścia.

Dla tych z północy ten parking może być jak najbardziej użyteczny, nie będą musieli się pakować autem do samego centrum.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127398 2012-02-20 06:51 Panie redaktor, co to za konstrukcja "Gigantyczny parking jak na warunki śródmiejskie (...)" ?? (1)

Powinno być "Gigantyczny jak na warunki śródmiejskie parking (...)".

S.

popieram opinię 25 / nie zgadzam się 23

zgłoś do moderacji opinię 3127413 2012-02-20 07:16 obie formy są ok,

w przypadku redaktora - zabrakło 1 przecinka, w przypadku Twoim - dwóch ;)

Miś

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3127400 2012-02-20 06:52 uwierzę jak zobaczę (3)

trochę szkoda, że ten parking nie będzie gdzieś bliżej dworca i urzędów, ale i tak dobrze, o ile powstanie...

r

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 18

zgłoś do moderacji opinię 3127473 2012-02-20 10:21 Ha ha ha !!!

chyba nie myślisz, że będziesz mógł tam zaparkować. Napisano wyraźnie: dla potrzeb biurowca tak więc postawią szlabanik i spadaj.

yaro

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3127479 2012-02-20 10:55 To nie tak

Parking jest dlatego, że powstaje Centrum Solidarności, budowy by nie było, parkingu również

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3127569 2012-02-20 23:43

na wprost dworca jest parking i zawsze są wolne miejsca bo płatny !!!

gdańszczanin

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: