• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z pętli zniknęły wiaty, bo w planach jest parking

Krzysztof Koprowski
20 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Z pętli autobusowej Jana z Kolna zniknęły wiaty, bo docelowo powstać ma tu parking wielopoziomowy. Z pętli autobusowej Jana z Kolna zniknęły wiaty, bo docelowo powstać ma tu parking wielopoziomowy.

Pętla autobusowa Jana z Kolna wkrótce ma zniknąć z obrazu miasta. Ma być tutaj parking na niemal pół tysiąca samochodów. I choć na rozpoczęcie budowy trzeba jeszcze poczekać, to już wcześniej zdemontowano wiaty przystankowe. Niebawem zamontowane zostaną ponownie.



Wcześniej na pętli znajdowało się pięć wiat chroniących pasażerów przed chłodem i deszczem. Wcześniej na pętli znajdowało się pięć wiat chroniących pasażerów przed chłodem i deszczem.
Biurowiec Tryton powstanie naprzeciwko Placu Solidarności. Jego budowa zapowiadana jest od kilku lat. Biurowiec Tryton powstanie naprzeciwko Placu Solidarności. Jego budowa zapowiadana jest od kilku lat.

Czy w centrum miasta powinny powstawać ogromne parkingi?

Wiaty na pętli zostały zdemontowane już w zeszłym roku, choć nawet wówczas rozpoczęcie prac budowlanych planowano na początek 2012 roku. Pasażerowie nie mieli nie tylko gdzie schronić się przed opadami deszczu czy śniegu, ale nawet usiąść, bo jednocześnie zniknęły również ławki.

- Rozpoczęcie budowy planowane było pierwotnie na pierwszą połowę 2012 roku. Po likwidacji wiat, na miejscu przyszłej inwestycji, miały rozpocząć się prace archeologiczne. Pod koniec roku otrzymaliśmy jednak pismo, iż inwestycja może się opóźnić o kilkanaście miesięcy. W związku z tym 14 października zamontowaliśmy dwie ławki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Taka decyzja to efekt podpisanego jeszcze wcześniej, bo w lipcu, porozumienia pomiędzy miastem a inwestorem biurowca Tryton (firmą Echo Investment z Kielc) planowanego do realizacji od kilku lat, naprzeciwko Placu Solidarności zobacz na mapie Gdańska. Zgodnie z umową, dla zapewnienia realizacji niezbędnej ilości miejsc parkingowych (wg wyliczeń planistów niedobór dla tego obszaru miasta wynosi aż 600 stanowisk), powstanie nowy parking kubaturowy na terenie pobliskiej pętli autobusowej zobacz na mapie Gdańska.

- Pomiędzy miastem a spółką została podpisana przedwstępna warunkowa umowa o oddanie gruntu stanowiącego część pętli autobusowej w odpłatne użytkowanie. Spółka będzie ponosić opłaty z tytułu ustanowienia użytkowania, tj. pierwszą opłatę płatną przed zawarciem umowy użytkowania oraz opłaty roczne. Wysokość opłat zostanie ustalona w przyrzeczonej umowie użytkowania - tłumaczy ustalenia umowy Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

W momencie otrzymania niezbędnych pozwoleń zostanie także podpisana ostateczna umowa między miastem a kielecką firmą na okres dwóch lat z jednoczesnym zobowiązaniem miasta do jej przedłużenia o 18 lat, pod warunkiem wybudowania przez firmę parkingu w ustalonym terminie. Inwestycja realizowana przez Echo Investment ma być gotowa w ciągu dwóch lat - dotyczy to zarówno parkingu, jak i biurowca.

Z informacji uzyskanych od kieleckiej firmy wynika, że prace budowlane mają ruszyć w tym roku, przypuszczalnie w drugiej połowie. Jednocześnie ma także powstawać parking na pętli przy ul. Jana z Kolna. Będzie on liczył co najmniej 493 ogólnodostępne miejsca parkingowe (pozostałe brakujące 107 planuje się zlokalizować w biurowcu, w kondygnacjach podziemnych).

Gigantyczny parking jak na warunki śródmiejskie, w których dąży się do eliminacji ruchu indywidualnego, zajmie ok. połowę pętli. Choć plan zagospodarowania dopuszcza jej funkcjonowanie w ograniczonym zakresie, zostanie ona przypuszczalnie całkowicie zlikwidowana. Zarząd Transportu Miejskiego już opracowuje nowe zasady ruchu autobusów.

- Planujemy powstanie nowej pętli na placu w rejonie ulic: Giełguda, 3 Maja oraz Dąbrowskiego zobacz na mapie Gdańska. Jednocześnie utrzymana zostanie istniejąca pętla przy ul. Kolejowej. Rozważamy także skierowanie niektórych linii w głąb Śródmieścia, aby wykonywały pętle uliczne - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Po otwarciu Południowej Obwodnicy Gdańska, rozważana jest także możliwość stworzenia nowej siatki połączeń, tak by autobusy nie kończyły biegu w centrum, a jechały dalej np. z Wyspy Sobieszewskiej na górny taras, co jest w tej chwili niemożliwe z powodu ogromnych zatorów drogowych i braku możliwości stworzenia realnego, sztywnego rozkładu jazdy uwzględniającego opóźnienia na trasie.

Na szczęście nim dojdzie do rozpoczęcia jakichkolwiek zmian, na pętli ponownie pojawią się wiaty przystankowe. - Udało nam się porozumieć z prywatną firmą dysponującą wiatami, która zgodziła się postawić tam swoją wiatę. Postawimy ją, jak tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne - kończy rzecznik ZDiZ.

Czytaj też: Nowoczesne miasto musi rozwijać się do wewnątrz

Miejsca

Opinie (197) 3 zablokowane

  • Debilstwo

    Bez sensu usuneli tą pętle autobusowa

    • 2 0

  • ... (10)

    a gdzie będzie pętla autobusowa?

    • 47 14

    • qwerty

      Jest napisane ze u zbiegu ulic Dabrowskiego, 3 maja oraz Gielguda.

      • 0 1

    • A le po co pętla która znamy z ulic naszego miasta. Pokiego ma jeździć tyle autobusów w jedno miejsce (2)

      1) czy nie lepiej wybrać szlaki komunikacyjne w taki sposób by autobusy jeździły w pętli jednej lokalizacji z niewielkimi stacyjkami z punktami socjalnymi dla kierowców i zmian. Uniknie się wtedy wielkiego zjazdu autobusów do jednego miejsca, idzie za tym oszczędność paliwa, wypadają z korków autobusy.A i komunikacje idzie bardziej ustawić pod potrzeby ludzi, bo za zaoszczędzony czas można lepiej ustawić trasy i godziny. 2) Odsunąć linie Autobusowe od linii tramwajowych po co autobusy jeżdżą wzdłuż linii tramwajowych i jeszcze dodatkowo wydziela się dla nich dodatkowe pasy. Trasy autobusów powinny się kończyć przy pętlach tramwajowych gdzie powinny być wybudowane węzły przesiadkowe. Po centrum powinno jeździć niewiele autobusów a za to więcej tramwai. Gdańsk nadaje się do takiego systemu jak mało jakie miasto.
      Zresztą taki system świetnie sprawdza się w Londynie gdzie szlaki autobusów są oddalane od metra a zamiast potężnych pętli większość autobusów Koszysta z lokalnych długich pętli.

      • 13 5

      • a co to jest "tramwai"?

        • 0 0

      • masz racje

        ale to budyniowcy niestety rządzą tym miastem

        • 2 1

    • a umiesz czytać?

      • 1 1

    • znajdzie się i na nią miejsce (1)

      o to się nie martw

      • 6 5

      • taaaa...
        budyń jest we wszystkim najlepszy! a jako bob budowniczy jest tak zdolny, że nawet jak nie będzie na pętlę miejsca, to zbuduje ją w pionie! :)))

        • 5 0

    • pętla ma być na placu między 3 Maja, al. Zwycięstwa i cmentarzem, nazywa się on chyba Plac Zebrań Ludowych

      • 9 1

    • ałtobusów nie bedzie (1)

      pan budyń zrobi pętle , kupisz se samochod i bedziesz dojeżdzal do stoczni..

      • 17 15

      • Kup "se" lepiej słownik "ałtobusie"

        • 16 18

  • W Gdańsku -norma,brak wyobrażni władz!!!!!!!!!! (2)

    W G-ku to norma! FIKU MIKU i zmiana planu.Tak było z JPII. Zabrakło wtedy i teraz wyobrażni. A co z piękna dyrekcja Kolejową- podwyższenie Trytonu spowoduje ,że górą zza pleców DYREKCJI WYLEZIE TO SZKLANE PASKUDZTWO i piękna panorama runie.

    • 6 1

    • analfabetka

      • 0 0

    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 2 0

  • ŚWIETNIE POMYŚLANE! :/ (22)

    • 54 13

    • Budyń mnie znowu zaskakuje .... (20)

      Zamiast rozbudowywać komunikację miejską, żeby zachęcić ludzi do korzystania, to on buduje parkingi dla samochodów. A co panie Budyń z korkami, jak je rozwiążesz? Bo parking, chyba tego nie rozwiąże, a zachęci ludzi do stania w korkach.

      • 14 9

      • (2)

        problem korków w Gdańsku, przy braku dróg i szybkim budowaniu coraz to nowych osiedli może rozwiązac tylko cena benzyny

        • 2 5

        • Przy okazji cena benzyny rozwiąże problem taniej komunikacji zbiorowej i tanich artykułów spożywczych

          • 1 0

        • problem korków

          nie tylko w centrum Gdańska, ale w każdym dużym mieście, może rozwiązać wprowadzenie winiet ekologicznych. Wjechałeś a nie masz winiety no to 300 plnów mandatu. Nie masz winiety, bo szroty nie mogą jej dostać nie kupujesz szrotu. Kupiłeś szrot to go musisz go zostawić przed wjazdem do centrum, np. na Oruni.

          • 5 3

      • Jakie korki? Człowieku ty chyba nie widziałeś korków.

        A komunikacja zbiorowa to żadne rozwiązanie. Nie rozumiem dlaczego jednostka musi być tak tłamszona przez rozwydrzoną tłuszczę

        • 0 0

      • Słusznie pyta (6)

        Jakiś argument ze strony tych, co minusują?

        • 3 3

        • naprawde tak sie jarasz tymi minusami i plusikami ?

          j.w.

          • 1 1

        • Minusuje, bo lubie ale argumentow nie mam. (4)

          Tobie tez dalem minusa.

          • 1 5

          • (3)

            Jestem strasznie ciekawy, na kogo głosowałeś w ostaniach wyborach parlamentarnych.

            • 1 2

            • (1)

              jak to na kogo??? na jedynie słuszna opcję POglądów!
              kasa i układy uber alles!!!
              a może i mnie coś przy okazji z tego pańskiego stołu skapnie...

              • 3 2

              • hehehe

                ochłapami z panskiego stołu sie zadowalasz? a fuj

                • 0 0

            • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • (5)

        argument? proszę bardzo:

        komunikacja miejska komunikacją miejską. ale biurowce muszą mieć swoje parkingi. trudno postawić biurowiec bez zapewnienia mu miejsc parkingowych. chyba że nie chcesz aby powstawały nowe budynki w Gdańsku?

        Marzenia o porzuceniu samochodu na rzecz komunikacji miejskiej to można włożyć między bajki. Korków nikt nie lubi ale większość ludzi zdecydowanie woli postać 20 min w samochodzie niż 10 min na przystanku do którego dojście już wcześniej zajęło 10 minut.

        • 5 2

        • zapomniałeś o opcji rower + SKM (2)

          • 2 2

          • i

            jeszcze z buta można

            • 2 1

          • jasne. i 3 miejsca na krzyż na rowery w wagonie.

            no i już widzę ludzi drałujących w garniturach na rowerkach

            • 2 1

        • (1)

          "biurowce muszą mieć swoje parkingi" - oczywiście niech prywatny inwestor wykupi plac i wybuduje parking, ale nie kosztem infrastruktury komunikacji miejskiej, którą Budyń lekką ręką wyprzedaje na lewo i prawo. A jak tak dalej się będzie promować komunikacje miejską, to nic innego nie będziemy robić tylko stać w korkach.

          • 4 4

          • tylko że jakby właściciel wykupił parking to bez przepustki byś tam nie wjechał. nie pracujesz w biurowcu? nie masz tam interesu do załatwienia? to wypad szukać szczęścia.

            • 3 2

      • korki (2)

        no chyba parkingi się buduje po to żeby zaparkować tam auto i przesiaść się na komunikacje miejska a ten parking budują zaraz przed centrum wiec chyba jest on po to żeby zmniejszać korki

        • 1 5

        • twoja wypowiedź jest mocno z gatunku pobożnych życzeń

          • 1 1

        • Jesteś z Gdańska?

          Masz pojęcie, gdzie ten parking ma powstać, bo z Twojej wypowiedzi wynika, że Gdańsk znasz dość "mało" precyzyjnie.

          • 5 1

    • Ja bym proponowal w kazdy piatek montowac a w kolejny wymontowac wiaty...

      i tak w kolko. A moze z dnia na dzien...sam nie wiem.

      • 11 2

  • Liberalizm to takie samo g...jak nazizm i komunizm (1)

    Macie to co sami sobie wybieracie.Kazdy totalitaryzm pozera na koncu swoich wyznawców.

    • 3 1

    • Przecież to co mamy teraz to socjalizm

      Odnośnie liberalizmu - jedno zdanie z wikipedii: "Liberalizm jest ściśle związany z indywidualizmem, stanowczo odrzuca kolektywizm oraz opowiada się za jak najmniejszym krępowaniem wolności jednostki poprzez prawo."

      I teraz się zastanów, jak się mają do tego gigantyczne podatki, setki pozwoleń, zezwoleń, koncesji, uprawnień, nakazów, zakazów, faworyzowanie komunikacji publicznej (zbiorowej!), przymusowe ubezpieczenia itp...

      Obecny system to keynesizm, czyli taki łagodniejszy socjalizm.

      • 0 1

  • Widzicie frajerzy wyborcy peło jak budyń i jego banda ma was w d...

    Zabieraja wam komunikacje a robia parking dla swojego mafijnego establishmentu.Rudy Donek i Budyń muszą odejsc!!!

    • 1 0

  • Oczom nie wierzę :) (16)

    ktoś pomyślał o kierowcach (czyli o nas wszystkich) i postanowił, że przyda się parking... masakra... czyżby jakieś wybory miały być za te 2 lata, kiedy parking powstanie???

    • 56 37

    • nie wszyscy są kierowcami (6)

      jeżeli tak myślisz, to znaczy masz co najmniej kłopoty ze wzrokiem

      • 19 7

      • może kiedyś tak było (5)

        teraz większość młodych ludzi stać na samochód, na prawo jazdy. większość osób nie korzystających z samochodu to ludzie starej daty, tudzież renciści i najmniej zarabiający, słabiej wykształceni ludzie. ale świat idzie do przodu, nasi drogowcy starają się, by miasto było jak najbardziej przyjazne dla kierowców, budując coraz to nowsze i szybsze drogi. parkingi w centrum i infrastruktura drogowa są koniecznością, to krok ku ożywieniu głównego miasta, a w dalszej mierze całego regionu

        • 2 12

        • Cytując anonima z 4-ej strony komentarzy (2)

          "Polska ciągle 40 lat za Europą - niestety, również mentalnie. (3)

          W Europie (zachodniej) robią wszystko, żeby wywalić samochody z centrum, ograniczyć ruch dla niezbędnych dostaw i transportu niepełnosprawnych. Wzmacnia się komunikację miejską, buduje infrastrukturę rowerową, zamyka samochodom osobowym wjazd do centrum, wprowadza strefy uspokojonego ruchu, priorytetem w organizacji ruchu staje się pozycja pieszego. Tymczasem w Gdańsku, zatłoczonym Gdańsku, gdzie samochodów jest za dużo, przez co korki robią się masakryczne, buduje się jeszcze parking w samym centrum. No dobra, to jeszcze ujdzie, 1 duży parking też się może przydać, kierowcy może przestaną parkować po chodnikach i drogach rowerowych. Ale, na miłość Boską, nie kosztem pętli autobusowej i słabego transportu publicznego!"

          • 9 3

          • tylko ze na zachodzie te centra miast z których wygania się samochody wyglądają "trochę" inaczej niż nasze centrum miasta. znaj gdzie d*pa a gdzie łokieć. oni mają poważny problem z natokiem samochodów - u nas to problem z zacofaniem infrastruktury drogowej

            • 1 2

          • paradoksalnie likwidacja akurat tej pętli może wyjść komunikacji zbiorowej na plus

            Kiedyś, gdy stocznia zatrudniała kilkadziesiąt tysięcy pracowników, pętla pod samą jej bramą miała sens.

            Dzisiaj, gdy niemal zupełnie puste autobusy muszą się przedostać przez zakorkowane Wały Piastowskie, jest ona utrapieniem większości pasażerów.

            Po zmianach gorzej im raczej raczej nie będzie a jak będą dobrze przemyślane to może nawet będzie nieco lepiej.

            Z kolei takie jak ten parkingi na obrzeżach śródmieścia mogą być dobrym pretekstem by właśnie ograniczyć samochodom wjazd do centrum.

            Tak więc likwidacja pętli czy budowa parkingu nie koniecznie musi być aż taka zła czy nienowoczesna.

            • 2 2

        • Może i większość stać, ale co z tego? (1)

          Z badań NIK nad komunikacją publiczną w Gdańsku (z resztą nędzną) wynika, że tylko (aż?) czterdzieści kilka procent gospodarstw domowych posiada przynajmniej jeden samochód. Zatem większość to piesi, cykliści i użytkownicy komunikacji miejskiej.

          • 4 3

          • my na ten przykład mamy samochód

            ale korzystamy z niego jak musimy gdzieś dojechać, gdzie nie dojeżdża skm, tramwaj, czy autobus. Komunikacja miejska rządzi, więc proszę nie zaliczać wszystkich posiadaczy samochodów do samochodziarzy, jak ten młodzian, co ilość samochodów na głowę mieszkańca przelicza na rozwój :)

            • 7 1

    • (5)

      Nie ciesz się tak, to będzie parking dla pracowników tego biurowca...

      • 16 3

      • a kto ci powiedział że to parking dla pracowników biurowca? przecież inwestowem jest miasto i to jego własnością będzie parking. tylko jego powstanie wynikało z umowy, zobowiązującej miasto do utworzenia nowych miejsc parkingowych

        • 0 0

      • proponuję przeczytać fragment ... ogólnodostępne ... (2)

        • 1 1

        • żaden problem

          kwestia dobrej woli. To zaledwie dwie kondygnacje pod ziemią przy takiej ogromnej powierzchni.

          • 0 0

        • ciekawe ile osob z Wybrzeza zasiada w radzie nadzorczej dewelopera z Kielc, oraz jakie jest ich powiazanie z ludzmi UM Gdansk, tudziez innego marszalkowskiego.

          • 3 1

      • ten parking powinien być pod biurowcem, a nie przy nim.

        Warunki hydrologiczne oczywiście są tam ciężkie, ale beton ładnie wiąże nawet pod wodą.

        • 2 2

    • ok rozumiem

      ale i tak znając naszą mentalność ,każdy będzie chciał mieć samochód pod własnym mieszkaniem ,i nie będzie dygał kawał drogi .Do tego dochodzą kradzieże na parkingach.

      • 0 0

    • Przeciez ...

      ... ten parking nie bedzie dla plebsu , marzycielu :-)

      • 1 1

    • Może i pomyśleli, ale ...

      Autor tego arkułu jest z znany z tego, że krytykuje budowę wszelkich nowych dróg i parkingów w miejście. Możesz być pewny, że samozwańczy 'głos społeczny' zrobi wszystko by miejsc parkingowych było jak najmniej.

      • 2 2

  • Wiatę postawimy, jak tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne (7)

    bo teraz jest za zimno, za mocno wieje i za mocno pada, więc za dużo pasażerów by chciało pod nią stać.
    Latem postawimy jak będzie cieplej i bez deszczu.

    • 340 8

    • (2)

      Takiej bzdury to dawno tu nie czytałem . Zlikwidowac pętlę autobusową na rzecz parkingu ?????? Na Wałowej juz prawie pętli nie ma , na Jana z Kolna parking , A gdzie autobusy ??? Na księżycu ? Kto za takie pomysły premie dostanie ?

      • 7 0

      • (1)

        gdzie autobusy?

        "Planujemy powstanie nowej pętli na placu w rejonie ulic: Giełguda, 3 Maja oraz Dąbrowskiego"

        Wystarczy doczytać do końca...

        • 1 2

        • Rozumiem ,że Toy Toye już zakupiono .

          • 2 0

    • w ogóle po kij oni te wiaty tak wcześnie demontowali? nie wierze że to jest długotrwała praca budowlana, więc mogli z tym się wstrzymać do czasu ruszenia prac i faktycznej likwidacji pętli. ale nie, wymontowali wiaty na kilka miesięcy wcześniej i potem czekali na archeologów.

      Poza tym jak miały wyglądać te prace archeologiczne? Na terenie funkcjonującej pętli? Czy może komuś coś się pomyliło i zlikwidował wiaty działającej pętli aby archeolodzy mogli wejść gdy ta już przestanie działać?

      • 9 1

    • Polska...

      100 % true

      • 0 1

    • (1)

      To dobrze, ale wtedy powinny mieć dach chroniący przed napieprzającym słońcem. Ale mam wrażenie że będzie zbyt prażyć, aby robole robiły.

      • 15 17

      • "robole"? kulturę i szacunek do zwykłych ludzi masz jak z moskwy
        a robotnicy pracują tak jak im płacą i wtedy kiedy im płacą i robią to co się im karze
        więc wiaty zlikwidowali nie "robotnicy" tylko niezastąpieni gdańscy urzednicy

        • 37 1

  • A miało być tak: (4)

    Podczas przetargu urzędnicy ostrzegali deweloperów: - Zmiany planu zagospodarowania działki obok placu Solidarności nie wchodzą w grę. Rok po sprzedaży przekonują: - Zmieniamy plan. Budynek może być wyższy i nie potrzeba w nim tylu miejsc do parkowania
    Do przetargu - który odbył się pod koniec grudnia 2006 r. - stanęło trzech deweloperów: irlandzka Owenass Residential Development, Przedsiębiorstwo Budowlane Górski z Gdańska i Echo Investment - spółka kontrolowana przez kieleckiego miliardera Michała Sołowowa.
    Uchwalony w 1999 r. plan przewiduje w tym miejscu strefę usługową (funkcje preferowane: administracja publiczna, biura i banki). Budynki mogą mieć maksymalną wysokość 38 m, a inwestor musi zadbać o miejsca parkingowe: 300 na obsługę budynku oraz 600 - ogólnodostępnych.
    Wygrała spółka Sołowowa. Kupiła działkę (o powierzchni 0,7 hektara) za 21 mln zł - 25 proc. płatne od razu, a potem - co rok 3 proc. wylicytowanej kwoty.
    W lipcu 2007 r. Echo Investment pokazało projekt biurowca, któremu nadano nazwę Tryton. Do dzisiaj budowa nie ruszyła. Do pracy ruszyło za to komunalne Biuro Rozwoju Gdańska, które przygotowuje nowy plan zagospodarowania. O jego zmianę wystąpiło Echo Investment. Prezydent i radni przychylili się do wniosku dewelopera.
    Zgodnie z uchwałą rady miasta nowy plan ma dopuścić zabudowę o wysokości 49,5 m (Tryton zamiast 10, miałby 13 kondygnacji), a także ograniczyć liczbę miejsc parkingowych. Ile będzie ich dokładnie? - Jeszcze nie wiadomo - słyszymy od planistów w BRG. Ale Echo Investment na swojej stronie internetowej precyzyjnie już teraz informuje: Tryton będzie miał 13 kondygnacji i 422 miejsca postojowe.
    Bogdan Górski, deweloper, którego firma także starała się o kupno działki, decyzji gdańskich urzędników komentować nie chce. Ale przyznaje: - Nie walczyłem w licytacji zbyt mocno, bo odstraszał mnie wymóg dużej liczby miejsc parkingowych. Wiadomo, wybudowanie takiego parkingu nie jest ani proste, ani tanie.
    - Miasto powinno najpierw zmienić plan zagospodarowania przestrzennego, a potem dopiero ogłaszać przetarg na jego sprzedaż. Wtedy wszyscy mieliby równe szanse - uważa Kazimierz Koralewski, szef klubu radnych PiS w gdańskiej radzie miasta. - Inna kolejność działań budzi wątpliwości.
    Rzecznik Echo Investment nie odbierał wczoraj telefonu. Wiesław Bielawski, wiceprezydent Gdańska odpowiedzialny za planowanie przestrzenne, był na urlopie.
    Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska:
    Co do parkingów - od 1999 r. zmieniła się polityka miasta. Nowe studium zagospodarowania przestrzennego przewiduje w tym rejonie ograniczenie liczby miejsc parkingowych. Chcemy zwiększyć obsługę tych terenów komunikacją miejską. Dlatego władze przychyliły się do wniosku o zmniejszenie parkingu.
    A teraz proszę - dodatkowy parking poza przetargiem. Ciekawe dlaczego? :)

    • 17 1

    • nie dlaczego

      tylko kto i za ile.

      • 0 0

    • Wyluzuj - kto to przeczyta oprócz ciebie i twojego szefa ? (1)

      • 2 3

      • Ja sam sobie szefem

        A jak głowa boli od czytania i oczy ropieją, to nie czytaj.

        • 4 0

    • ktoś musiał wziąć w łapę

      skoro dla udogodnień pod prywatną inwestycję zburzono do tej pory 3 kamienice komunalne, a teraz się mówi o likwidacji zajezdni. Gdańsk miastem deweloperów...

      • 5 0

  • Dlaczego oni zabierają mi moją kochaną pętlę? ;(

    Co ta pętla autobusowa im tu przeszkadza??!! No co??!! ;(

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane