- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (105 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
Zobacz z bliska gdański port z Trojmiasto.pl
W tym roku port w Gdańsku osiągnął kolejny rekord przeładunków. Trojmiasto.pl wraz z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk chce w najbliższym czasie zaprosić czytelników na wycieczkę po tym fascynującym miejscu. Będzie można zapoznać się nie tylko z bogatą historią, ale także dowiedzieć się o przyszłości i planowanym rozwoju portu.
Najstarsza część gdańskiego portu to tzw. Port Wewnętrzny, usytuowany wzdłuż Martwej Wisły. Znajdują się w nim terminal kontenerowy, baza i terminal dla promów oraz statków ro-ro, bazy przeładunku samochodów osobowych, owoców cytrusowych, siarki płynnej i granulowanej, a także fosforytów. Pozostałe nabrzeża mają charakter uniwersalny i umożliwiają przeładunek drobnicy konwencjonalnej oraz towarów masowych.
Drugą cześć portu gdańskiego stanowi tzw. Port Zewnętrzny. Zbudowany w latach 1970-1975 Port Północny z bezpośrednim dostępem do Zatoki Gdańskiej, stwarza warunki umożliwiające obsługę największych statków wchodzących na Bałtyk. W tej części portu mogą być obsługiwane statki przy pirsach o długości od 220 do 765 m i przy zanurzeniu wynoszącym do 15 m. Głębokość toru wodnego wynosi 17 m. Zlokalizowane są tu nowoczesne bazy przeładunku surowców energetycznych: paliw płynnych oraz węgla.
Najmłodszą częścią portu w Gdańsku jest jednak Głębokowodny Terminal Kontenerowy (Deepwater Container Terminal), powstały w 2007 roku. Nowy terminal o powierzchni 40 ha, z 650-metrowym nabrzeżem przeładunkowym dla statków, zmienia Gdańsk w centrum przeładunkowe Europy Wschodniej. Już w pierwszym roku działalności (2008) terminal obsłużył 106 356 TEU. Docelowo terminal ma osiągnąć roczną zdolność przeładunkową 2 mln TEU.
Czytelnicy Trojmiasto.pl będą mieli niepowtarzalną okazję zobaczyć, jak działa gdański port. Zwiedzić go z wody i z lądu. Zejść na nabrzeże Portu Północnego i obejrzeć jego panoramę z 61-metrowej wieży najmłodszej latarni morskiej w Polsce.
Miejsca
Opinie (73) ponad 10 zablokowanych
-
2010-10-04 10:59
W tym roku port w Gdańsku osiągnął kolejny rekord przeładunków-TO ŚWIETNA WIADOMOŚĆ :)
Narzekacze żyją w swoim moherowym, XIX wiecznym świecie. Mówimy im NIE !
- 1 3
-
2010-10-04 11:14
port
Przykro mi bardzo ale zwiedzanie portu bez zgody ZMPG jest nie możliwe. Ewentualnie zorganizowane, autokarowe wycieczki. Faktycznie na nie których nabrzeżach tam się czas zatrzymał.
- 0 0
-
2010-10-04 11:42
p.Kiewlicz (1)
To pirs węglowy ma długość 765m. Do Portu Północnego mogą wchodzić statki o długości do 300m.
- 0 0
-
2010-10-04 12:46
Błąd albo niewiedza
Do DCT w porcie zewnętrznym wchodzą statki Maersk które mają 350, a nie 250 metrów jak powiada w filmie rzecznik. Słaba znajomość tematu Panie rzeczniku :(
- 1 0
-
2010-10-04 12:56
Sz. Panie Kiewlicz !!
Dziękuję za zaproszenie, tylko zapomniał Pan napisać gdzie, kiedy, itp.
Gdzieś dzwonią.- 1 0
-
2010-10-04 13:51
spedycja
PR to port ma dobry ale wszyscy w branży wiedzą ze tam jest taka lipa i zaraz wszystko padnie i każdy ucieka do Gdyni , gratuluje pomysłu , może to mieszkańców przekona ale to my spedytorzy tak wolimy Gdynię , a klientowi jest to obojętne
- 0 2
-
2010-10-04 14:32
bardzo ladny reportaz pani sikorko!
czekam na nowy!
- 4 0
-
2010-10-04 15:23
A czemu polskie porty są mniej konkurencyjne od innych?
Bo pazerny Polaczek musi wydoić jak najwięcej, nie rozumie polityki biznesowej i zysku w długim okresie, tylko musi miec w rok wille i jach bo sąsiad ma. Dlatego u nas sa ceny z kosmosu a dodatkowo biznes wykańcza rozrośnięta do monstrualnych parametrów pasożytnicza biurokracja, składająca się z pazernych łapówkarzy i tysiecy durnych przepisów...
Dlatego zawsze bedziemy mniej konkurencyjni od Zachodzu bo Polaczek jest głupszy i pazerniejszy od gospodarnego Niemca czy Szweda!!!- 1 0
-
2010-10-04 18:16
Skoro ktoś dobiera zdjęcia z cyklu "dawniej i dziś" to powinno być na nich to samo miejsce, a nie całkiem inne.
- 3 0
-
2010-10-05 07:54
Porty w Polsce to nędza
He, he, he POLSKIE PORTY, chyba dżinsy z MODARU Lepiej zobaczcie jak działają porty w Azji Port kontenerowy w Yantian w Chinach powstał w 8 tygodni a na redzie portu widać miasto statków
- 0 0
-
2010-10-05 11:50
Najstarsza część gdańskiego portu to port na Motławie
a nie port wewnętrzny
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.