- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (110 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (68 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (19 opinii)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (62 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (328 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (191 opinii)
Zobacz z bliska gdański port z Trojmiasto.pl
W tym roku port w Gdańsku osiągnął kolejny rekord przeładunków. Trojmiasto.pl wraz z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk chce w najbliższym czasie zaprosić czytelników na wycieczkę po tym fascynującym miejscu. Będzie można zapoznać się nie tylko z bogatą historią, ale także dowiedzieć się o przyszłości i planowanym rozwoju portu.
Najstarsza część gdańskiego portu to tzw. Port Wewnętrzny, usytuowany wzdłuż Martwej Wisły. Znajdują się w nim terminal kontenerowy, baza i terminal dla promów oraz statków ro-ro, bazy przeładunku samochodów osobowych, owoców cytrusowych, siarki płynnej i granulowanej, a także fosforytów. Pozostałe nabrzeża mają charakter uniwersalny i umożliwiają przeładunek drobnicy konwencjonalnej oraz towarów masowych.
Drugą cześć portu gdańskiego stanowi tzw. Port Zewnętrzny. Zbudowany w latach 1970-1975 Port Północny z bezpośrednim dostępem do Zatoki Gdańskiej, stwarza warunki umożliwiające obsługę największych statków wchodzących na Bałtyk. W tej części portu mogą być obsługiwane statki przy pirsach o długości od 220 do 765 m i przy zanurzeniu wynoszącym do 15 m. Głębokość toru wodnego wynosi 17 m. Zlokalizowane są tu nowoczesne bazy przeładunku surowców energetycznych: paliw płynnych oraz węgla.
Najmłodszą częścią portu w Gdańsku jest jednak Głębokowodny Terminal Kontenerowy (Deepwater Container Terminal), powstały w 2007 roku. Nowy terminal o powierzchni 40 ha, z 650-metrowym nabrzeżem przeładunkowym dla statków, zmienia Gdańsk w centrum przeładunkowe Europy Wschodniej. Już w pierwszym roku działalności (2008) terminal obsłużył 106 356 TEU. Docelowo terminal ma osiągnąć roczną zdolność przeładunkową 2 mln TEU.
Czytelnicy Trojmiasto.pl będą mieli niepowtarzalną okazję zobaczyć, jak działa gdański port. Zwiedzić go z wody i z lądu. Zejść na nabrzeże Portu Północnego i obejrzeć jego panoramę z 61-metrowej wieży najmłodszej latarni morskiej w Polsce.
Miejsca
Opinie (73) ponad 10 zablokowanych
-
2010-10-04 08:32
TEMAT ZASTĘPCZY TRÓJMIASTO.PL WPROWADZA ... (2)
POLSKA WALCZY Z DOPALACZAMI A NASZ BUDYŃ WCIĄŻ ŚPI Z RADNYMI .
- 8 3
-
2010-10-04 10:30
on się boi ,Adamowicz Budynia i Budyń Adamowicza!!
- 1 1
-
2010-10-04 11:26
jak to?
Adamowicz przewodniczy Radzie Nadzorczej Portu Gdańsk. Więc robi sobie kampanie, a nie nic nie robi. No i jeszcze GEPC-u, ale o tym pewnie na trojmiasto.pl będzie jutro:))
- 0 0
-
2010-10-04 08:41
a data możliwości zwiedzania?
brak jej w artykule
- 1 1
-
2010-10-04 09:29
Bardzo fajny filmik
Widać, że trojmiasto.pl się rozwija w dobry kierunku :)
- 3 0
-
2010-10-04 09:37
mercedes
to kasa ss manow po wojnie nie oddali wszystkiego
- 0 1
-
2010-10-04 09:55
Słaby temat dla garstki Gdańszczan.
opinii nie przybywa temat nie porusza . Przesyt tematu stoczniowego nastąpił.
Czas chyba konkretnie zaorać już te tereny .- 2 3
-
2010-10-04 10:01
Gdańsk jako port ma przyszlość a Gdynia zamienia port na wierzowce:(
a alternatywy na rozbudowe portu nie ma:(
- 0 1
-
2010-10-04 10:03
ciekawy artykuł ,ciekawy filmik
Duży port a nawet my mieszkańcy Gdańska tak mało o nim słyszymy.Niech się rozwija i jak najwięcej statków do niego zawija!
- 2 0
-
2010-10-04 10:09
Przestań nawiedzony człowieku z tym budyniem
nigdy nie głosowałam na Adamowicza a teraz zrobię to napewno bo nie chcę stac w jednym szeregu z takimi deblilami jak ten co wszędzie przy każdym temacie wpieprza się z tym budyniem nie wie półgłówek że w ten sposób nas do niego zbliża i bardzo dobrze!!!!
- 1 5
-
2010-10-04 10:33
to jest port do przemytu
dla anglikow
- 0 0
-
2010-10-04 10:45
Import z Chin robi swoje............
Słyszałem opinie że ten kto w Chinach nie produkuje to już go na rynku niema.Drugą sprawą jest to że transport tony węgla z Chin kosztuje 28 pln. a ze Śląska 30 pln. to jak ma nie być wzrostu przeładunków?
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.