• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
10:05 23 maja

Znak D-14 na Węźle Karwiny , a właściwie jego brak

Przeczytane
po oddaniu węzła ( rok , dwa ? ) nadal nie ma tego znaku w stronę Gdańska , do GDDKIA możecie sobie pisać
Zobacz Raport

Opinie (24)

Wszystkie opinie

  • No i co? (3)

    Nie ogarniasz?

    • 9 44

    • bo wpychać się nie może

      i tego znaku tam nie będzie bo to wjazd a nie zwężenie

      • 8 5

    • Ty nie ogarniasz (1)

      • 6 3

      • Ja nie mam problemu, nie ja żądam dodatkowego znaku

        • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    tak (7)

    I co najlepsze na zgłoszenia o złym oznakowaniu nie reagują. A potem zdziwienie, że tak często są tam stłuczki ( już pomijając brawurę kierowców)

    • 63 3

    • Znak ograniczy stłuczki? (6)

      Powodują je kierowcy jeżdzący tam codziennie

      • 8 12

      • asd (5)

        Dobre oznakowanie daje czas na reakcję kierowcy. Ale nie... lepiej niech się zdziwi, że nagle kończy mu się pas do jazdy.

        • 10 1

        • (2)

          Tylko że na tym węźle kończy się prawy - podstawowy pas, po którym poruszają się ciężarówki. Na uwagi odpowiadają, że nie będą poprawiać, bo za kilka lat będą dorabiać trzeci pas na OT. Ewidentny błąd projektanta oznakowania.

          • 10 1

          • no tak, bo postawienie znaku który będze obowiązywał przez kilka lat to inwestycja idąca w miliony - inwestycja która zrujnuje b

            • 8 1

          • Za kilka lat to GDDKiA będzie chciała "ożenić" istniejącą OT samorządom jako drogę lokalną, bo będzie OMT. :) A trzeci pas jest zbędny bez wcześniejszego przygotowania węzłów pod już nawet obecny ruch.

            • 0 0

        • masz rację, ale sam znak nie ograniczy ani brawury kierowców, ani ich gamoniowatości (1)

          węzeł drogowy to rodzaj skrzyżowania trzeba zwiększyć tam czujność i dostosować prędkość do ograniczeń prędkości - akurat tam jest "60" i można (naprawdę można) przejechać tn węzeł płynnie - bez dziwnego hamowania czy zatrzymywania się - są tacy "kierowcy" , którzy albo mają problem z oczami albo "ich" pokładowy komputer pod "kiepełą" nie ogarnia "nadmiaru informacji" płynących z otoczenia samochodu więc zatrzymują się na prostej drodze gdzie można spokojnie jechać dalej. Amen

          • 5 3

          • zgadzam się

            Zgadzam się z Tobą. Ale znak być tam powinien.

            • 4 1

  • Tam nie tylko oznakowania brakuje (4)

    powinno być zmiana organizacji ruchu -- najpierw zejście na dwa pasy ruchu z lewej strony, a potem dołaczenie wjazdu z węzła.

    • 14 2

    • (3)

      Mało widziałeś, popatrz jak wyglądają pasy ruchu w Niemczech pod Monachium czy Norymbergą na A9 i nikt nie płacze jak wy.

      • 0 1

      • Akurat pod Monachium nie byłem (2)

        ale spojrzałem na mapy googla i jest tak jak proponuję (w conajmniej dwóch miejscach)-- najpierw się kończy trzeci (albo czwarty) lewy pas, POTEM dołacza pas (albo dwa) zjazdu i dopiero dużo dalej pas zjazdowy się kończy.

        • 1 0

        • (1)

          Ale to co piszesz to nie jest zmiana organizacji ruchu tylko kończący się prawy pas, a jest ich 5.

          • 0 0

          • No właśnie o to chodzi -- dużo bezpieczniej byłoby gdyby się kończył LEWY pas

            PRZED dołączeniem zjazdu.
            Wtedy ciężarówki mie musiałyby zmieniać pasa, wjeżdzający na obwodnice musieliby tylko wpasować się między ciężarówki.
            A Ci z trzeciego pasa musiliby zjechać na środkowy (który potem byłby lewym) -- i też byłoby jasne, że wtedy nie mają pierwszeństwa.

            Bo obecnie najczęstszy schemat kolizyjny wygląda tak: smochód z wjazdu włacza się do ruchu ustępując pierwszeństwa ciężarówce, zaraz zmienia pas na środkowy (który najczęściej jest wolny) i za chwilę ciężarówka widzi że jej pas się kończy i zmienia pas nie zauważając że ten na środkowym pasie już zaczął przyspieszać.

            • 1 0

  • Na Węźle Karwiny

    Juz dawno powinna być zmieniona organizacja ruchu a nie włączanie się do ruchu z dwóch prawych pasów. GDDKiA śpi na całego. Zresztą powinna o to wnioskować policja widząc ile wypadków obecny układ drogowy generuje

    • 13 1

  • Może wbić go w asfalt między pasami?????

    A niby gdzie ma stanąć ten znak? dla włączających sie do ruchu z prawego pasa powinno to być jasne kto ma pierwszeństwo, a dla jadących prosto jest to oczywiste.

    • 1 8

  • Z czterech pasów w dwa

    Polska myśl projektowo - drogowa powala. Chyba, że zamysłem było tworzenie korków i zagrożeń... Nie stawiajmy znaków, będzie jeszcze bardziej wesoło.

    • 9 3

  • Znaków i tak jest zbyt wiele.

    Powinny być tylko tam , gdzie to niezbędne.

    • 4 5

  • tylko ja

    A myślałam, że tylko mi brakuje tego znaku.
    Na prawdę brakuje porządnego oznaczenia. Dla kogoś kto jeździ tam często może nie ma sprawy. Problem robi się gdy nie widać strzałek na jezdni ( bo np. sypie śnieg). lub jak ruch jest duży i trudno zmienić nagle pas, który niespodziewanie się kończy :)

    • 11 3

  • I 50 % trójmiejskich kierowców nie umie sobie poradzić :-) zatrzymują się żeby wpuścić

    Pozdro dla wszystkich

    • 4 9

  • Ja bym tu wolał znak D-15, albo lepiej D-17

    Jak zawsze mamy 38mln specjalistów od wszystkiego, wiemy lepiej jaki znak postawić

    • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Pogoda

Najczęściej czytane