- 1 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (137 opinii)
- 2 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (123 opinie)
- 3 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (52 opinie)
- 4 Odpocznij przy rzekach i potokach w Gdyni (49 opinii)
- 5 Lechia zostanie z jednym młodzieżowcem? (53 opinie)
- 6 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (630 opinii)
Znak D-14 na Węźle Karwiny , a właściwie jego brak
Opinie (24)
-
2024-05-23 10:26
Opinia wyróżniona
tak (7)
I co najlepsze na zgłoszenia o złym oznakowaniu nie reagują. A potem zdziwienie, że tak często są tam stłuczki ( już pomijając brawurę kierowców)
- 63 3
-
2024-05-23 10:36
Znak ograniczy stłuczki? (6)
Powodują je kierowcy jeżdzący tam codziennie
- 8 12
-
2024-05-23 11:15
asd (5)
Dobre oznakowanie daje czas na reakcję kierowcy. Ale nie... lepiej niech się zdziwi, że nagle kończy mu się pas do jazdy.
- 10 1
-
2024-05-23 11:47
masz rację, ale sam znak nie ograniczy ani brawury kierowców, ani ich gamoniowatości (1)
węzeł drogowy to rodzaj skrzyżowania trzeba zwiększyć tam czujność i dostosować prędkość do ograniczeń prędkości - akurat tam jest "60" i można (naprawdę można) przejechać tn węzeł płynnie - bez dziwnego hamowania czy zatrzymywania się - są tacy "kierowcy" , którzy albo mają problem z oczami albo "ich" pokładowy komputer pod "kiepełą" nie ogarnia "nadmiaru informacji" płynących z otoczenia samochodu więc zatrzymują się na prostej drodze gdzie można spokojnie jechać dalej. Amen
- 5 3
-
2024-05-23 11:55
zgadzam się
Zgadzam się z Tobą. Ale znak być tam powinien.
- 4 1
-
2024-05-23 11:27
(2)
Tylko że na tym węźle kończy się prawy - podstawowy pas, po którym poruszają się ciężarówki. Na uwagi odpowiadają, że nie będą poprawiać, bo za kilka lat będą dorabiać trzeci pas na OT. Ewidentny błąd projektanta oznakowania.
- 10 1
-
2024-05-23 12:52
Za kilka lat to GDDKiA będzie chciała "ożenić" istniejącą OT samorządom jako drogę lokalną, bo będzie OMT. :) A trzeci pas jest zbędny bez wcześniejszego przygotowania węzłów pod już nawet obecny ruch.
- 0 0
-
2024-05-23 11:50
no tak, bo postawienie znaku który będze obowiązywał przez kilka lat to inwestycja idąca w miliony - inwestycja która zrujnuje b
- 8 1
Wszystkie opinie
-
2024-05-23 10:13
No i co? (3)
Nie ogarniasz?
- 9 44
-
2024-05-23 10:16
bo wpychać się nie może
i tego znaku tam nie będzie bo to wjazd a nie zwężenie
- 8 5
-
2024-05-23 10:28
Ty nie ogarniasz (1)
- 6 3
-
2024-05-23 13:15
Ja nie mam problemu, nie ja żądam dodatkowego znaku
- 0 1
-
2024-05-23 10:26
Opinia wyróżniona
tak (7)
I co najlepsze na zgłoszenia o złym oznakowaniu nie reagują. A potem zdziwienie, że tak często są tam stłuczki ( już pomijając brawurę kierowców)
- 63 3
-
2024-05-23 10:36
Znak ograniczy stłuczki? (6)
Powodują je kierowcy jeżdzący tam codziennie
- 8 12
-
2024-05-23 11:15
asd (5)
Dobre oznakowanie daje czas na reakcję kierowcy. Ale nie... lepiej niech się zdziwi, że nagle kończy mu się pas do jazdy.
- 10 1
-
2024-05-23 11:27
(2)
Tylko że na tym węźle kończy się prawy - podstawowy pas, po którym poruszają się ciężarówki. Na uwagi odpowiadają, że nie będą poprawiać, bo za kilka lat będą dorabiać trzeci pas na OT. Ewidentny błąd projektanta oznakowania.
- 10 1
-
2024-05-23 11:50
no tak, bo postawienie znaku który będze obowiązywał przez kilka lat to inwestycja idąca w miliony - inwestycja która zrujnuje b
- 8 1
-
2024-05-23 12:52
Za kilka lat to GDDKiA będzie chciała "ożenić" istniejącą OT samorządom jako drogę lokalną, bo będzie OMT. :) A trzeci pas jest zbędny bez wcześniejszego przygotowania węzłów pod już nawet obecny ruch.
- 0 0
-
2024-05-23 11:47
masz rację, ale sam znak nie ograniczy ani brawury kierowców, ani ich gamoniowatości (1)
węzeł drogowy to rodzaj skrzyżowania trzeba zwiększyć tam czujność i dostosować prędkość do ograniczeń prędkości - akurat tam jest "60" i można (naprawdę można) przejechać tn węzeł płynnie - bez dziwnego hamowania czy zatrzymywania się - są tacy "kierowcy" , którzy albo mają problem z oczami albo "ich" pokładowy komputer pod "kiepełą" nie ogarnia "nadmiaru informacji" płynących z otoczenia samochodu więc zatrzymują się na prostej drodze gdzie można spokojnie jechać dalej. Amen
- 5 3
-
2024-05-23 11:55
zgadzam się
Zgadzam się z Tobą. Ale znak być tam powinien.
- 4 1
-
2024-05-23 10:42
Tam nie tylko oznakowania brakuje (4)
powinno być zmiana organizacji ruchu -- najpierw zejście na dwa pasy ruchu z lewej strony, a potem dołaczenie wjazdu z węzła.
- 14 2
-
2024-05-23 11:11
(3)
Mało widziałeś, popatrz jak wyglądają pasy ruchu w Niemczech pod Monachium czy Norymbergą na A9 i nikt nie płacze jak wy.
- 0 1
-
2024-05-23 11:52
Akurat pod Monachium nie byłem (2)
ale spojrzałem na mapy googla i jest tak jak proponuję (w conajmniej dwóch miejscach)-- najpierw się kończy trzeci (albo czwarty) lewy pas, POTEM dołacza pas (albo dwa) zjazdu i dopiero dużo dalej pas zjazdowy się kończy.
- 1 0
-
2024-05-23 19:22
(1)
Ale to co piszesz to nie jest zmiana organizacji ruchu tylko kończący się prawy pas, a jest ich 5.
- 0 0
-
2024-05-24 07:16
No właśnie o to chodzi -- dużo bezpieczniej byłoby gdyby się kończył LEWY pas
PRZED dołączeniem zjazdu.
Wtedy ciężarówki mie musiałyby zmieniać pasa, wjeżdzający na obwodnice musieliby tylko wpasować się między ciężarówki.
A Ci z trzeciego pasa musiliby zjechać na środkowy (który potem byłby lewym) -- i też byłoby jasne, że wtedy nie mają pierwszeństwa.
Bo obecnie najczęstszy schemat kolizyjny wygląda tak: smochód z wjazdu włacza się do ruchu ustępując pierwszeństwa ciężarówce, zaraz zmienia pas na środkowy (który najczęściej jest wolny) i za chwilę ciężarówka widzi że jej pas się kończy i zmienia pas nie zauważając że ten na środkowym pasie już zaczął przyspieszać.- 1 0
-
2024-05-23 10:50
Na Węźle Karwiny
Juz dawno powinna być zmieniona organizacja ruchu a nie włączanie się do ruchu z dwóch prawych pasów. GDDKiA śpi na całego. Zresztą powinna o to wnioskować policja widząc ile wypadków obecny układ drogowy generuje
- 13 1
-
2024-05-23 11:00
Może wbić go w asfalt między pasami?????
A niby gdzie ma stanąć ten znak? dla włączających sie do ruchu z prawego pasa powinno to być jasne kto ma pierwszeństwo, a dla jadących prosto jest to oczywiste.
- 1 8
-
2024-05-23 11:02
Z czterech pasów w dwa
Polska myśl projektowo - drogowa powala. Chyba, że zamysłem było tworzenie korków i zagrożeń... Nie stawiajmy znaków, będzie jeszcze bardziej wesoło.
- 9 3
-
2024-05-23 11:26
Znaków i tak jest zbyt wiele.
Powinny być tylko tam , gdzie to niezbędne.
- 4 5
-
2024-05-23 11:40
tylko ja
A myślałam, że tylko mi brakuje tego znaku.
Na prawdę brakuje porządnego oznaczenia. Dla kogoś kto jeździ tam często może nie ma sprawy. Problem robi się gdy nie widać strzałek na jezdni ( bo np. sypie śnieg). lub jak ruch jest duży i trudno zmienić nagle pas, który niespodziewanie się kończy :)- 11 3
-
2024-05-23 12:47
I 50 % trójmiejskich kierowców nie umie sobie poradzić :-) zatrzymują się żeby wpuścić
Pozdro dla wszystkich
- 4 9
-
2024-05-23 13:06
Ja bym tu wolał znak D-15, albo lepiej D-17
Jak zawsze mamy 38mln specjalistów od wszystkiego, wiemy lepiej jaki znak postawić
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.