• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 firm chce przebudować ul. Chwarznieńską. Najtańsza za prawie 26 mln zł

Maciej Naskręt
13 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, budowę ul. Chwarznieńskiej będzie można rozpocząć w marcu. Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, budowę ul. Chwarznieńskiej będzie można rozpocząć w marcu.

W gdyńskim magistracie otwarto oferty w przetargu na rozbudowę 1,5-kilometrowego - leśnego - odcinka ul. Chwarznieńskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni chce zainkasować 25,9 mln zł. Szykuje się też rekordowa w Trójmieście gwarancja na wykonane prace drogowe - 55 miesięcy.



Planowany zakres przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Planowany zakres przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.
Znamy potencjalnych wykonawców rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdyni, na odcinku od Chwarzna, przez Trójmiejski Park Krajobrazowy, do Witomina. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni che 25,9 mln zł. Tuż za nią - z ofertą o ok. 1,5 mln droższą - uplasowała się gdyńska spółka MTM, z tym że jej budowa miałaby zająć tylko 61 tygodni.

Obie firmy zaproponowały ponadto udzielenie 55-miesięcznej gwarancji na wykonane prace drogowe. Do tej pory w Trójmieście, jak i całym Pomorzu, urzędnicy w przetargach oczekiwali zaledwie trzyletniej rękojmi. Zdecydowana większość przetargów nie uwzględniała okresu gwarancji jako kryterium wyboru wykonawcy.

Jesienią 2012 r. usunięto drzewa i krzewy kolidujące z placem rozbudowy leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Uzyskano w ten sposób ponad 500 m. sześc. drewna.

Przypomnijmy, że o wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje w 95 proc. cena, a w 2 proc. okres udzielonej gwarancji. Natomiast 3 proc. to termin realizacji inwestycji.

Wiadomo, że Gdynia zaoszczędzi na rozbudowie ul. Chwarznieńskiej 24 mln zł.

- Zamawiający zamierzał na sfinansowanie zamówienia przeznaczyć ok. 50 mln - wyjaśnia Teresa Horiszna, naczelnik wydziału inwestycji w Urzędzie Miasta w Gdyni.

Inwestor potrzebuje teraz kilka dni na zbadanie złożonych ofert. Jeśli nie będzie żadnych odwołań, jest szansa, że umowa z wyłonionym wykonawcą na roboty budowlane, zostanie podpisana na przełomie lutego i marca.

Czy 55-miesięczna gwarancja na roboty drogowe to długi okres?

Przypomnijmy, że ulica Chwarznieńska zostanie rozbudowana na odcinku 1,5 km do dwóch jezdni. Na zmodernizowanym odcinku powstanie wiadukt umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom, które będzie służyło także jako przejazd gospodarczy. Powstanie też kładka dla pieszych na wysokości Domu za Falochronem oraz ścieżka rowerowa. Całość będzie oświetlona i ogrodzona specjalną siatką.

Na początku października ubiegłego roku rozpoczęły się przygotowania do inwestycji, w ramach których wycięto drzewa wzdłuż ulicy. Kierowcy odebrali to jako dobry znak, czekając na rozpoczęcie realnych prac.

Jeśli nie będzie opóźnień, dwujezdniową ul. Chwarznieńską przez las pojedziemy podczas wakacji w 2014 r.

Złożone oferty w przetargu.

Mota-Engil Central Europe SA
Cena: 32 164 429,51 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 82 tygodnie

"Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
Cena: 36 982 362,37 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 65 tygodni

Eurovia Polska
Cena: 36 006 708,96 zł
Gwarancja: 37 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie

MTM SA
Cena: 27 438 389,49 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 61 tygodni

Budimex SA
Cena: 34 821 914,00 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 104 tygodnie

Skanska SA
Cena: 33 170 882,33 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 76 tygodni

NDI SA
Cena: 34 114 668,22 zł
Gwarancja: 56 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie

Mostostal Warszawa
Cena: 34 994 659,51 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 64 tygodnie

Strabag
Cena: 25 923 026,46 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 79 tygodni

Konsorcjum: Pol-Dróg Gdańsk (lider)
Cena: 32 954 247,84 zł
Gwarancja: 49 miesięcy
Okres wykonania: 83 tygodnie

Miejsca

Opinie (148)

  • Szczurek

    co szczurkowi źle się jeździ do domku?. A przetargi to wielka lipa, Wygra ten co da więcej a nie mniej. Potem i tak z przyczyn "niezależnych" cenę się podniesie, a czas wydłuży.

    • 2 1

  • Założe się, że i tak budowę zrealizuje Marnotrawimy Twoja Mamonę

    Kluczowy okaże się termin wykonania, który potem będzie przesuwany dziesięć razy...



    MTM-owi, nawet budowy s****za bym nie zlecił...

    • 8 0

  • jak mam jechac z orlowa do chyloni to i tak wole jechac przez witawe na obwodnice i hop jestem na miejscu.

    • 3 0

  • Jak czytam najtańsza (11)

    To już widzę rozsypującą się jezdnię, lewe próbki w laboratorium i.....co ja będę pisać, wszyscy wiedzą, ale niektóry udają, że zaoszczędzili.

    • 97 16

    • Nie mówiąc już o wynagrodzeniach na poziomie najniższej krajowej, płacone w dodatku osobom na umowach zlecenie.

      • 1 0

    • (4)

      Jeżeli miejscy eksperci wyliczyli koszt na 50 milionów , a wygrał przetarg za 26 to już czuć smród . Czyli znów będą poprawki , brak kasy dla podwykonawców, lub co gorzej upadek firmy.kiedy wreszcie zmieni się system wyboru firm ? To wszystko koszmar .Niemcy od razu odrzucają ofertę najdroższą i najtańszą .Czy ktoś zna jakąś państwową inwestycję , którą można by nazwać rzetelnie wykonaną , bo ja nie .

      • 11 4

      • a hiszpańskie autostrady sa 2 razy tańsze niż w Polsce (3)

        jak to skomentujesz?

        • 2 1

        • a skomentuje to tak.. (2)

          ...bo nie mają takich gradientów temperatur dzień - noc i zima - lato. Mogą stosować tańsze mieszanki asfaltowe oraz stosować beton, który nie musi być odporny na działanie mrozu. Nie muszą martwić się o przestoje związane z minusowymi temperaturami oraz zwiększonymi kosztami pracy w mrozach. To początek... reszta wynika z warunków prawnych i mentalnych "polskiego piekiełka" - ale to my już sami jesteśmy sobie winni, że jesteśmy przekrętnym i chciwym narodem

          • 11 0

          • Ale np. w północnych Niemczech, W Austrii, W południowej Szwecji (1)

            gradienty temperatur są bardzo podobne i mimo to autostrady są tańsze i lepsze. Ciekawe nie?

            • 4 0

            • Zły argument w słusznej sprawie

              Lepsze tak, tańsze nie.... Generalnie jakość dróg w Polsce w dużej mierze zależy od wykonawcy. Np. Szwedom trudniej wychodzi oszczędzanie i drogi wykonane przez nich są ciut lepsze, niż np. te budowane przez Hiszpanów w Polsce....

              • 0 1

    • ??

      Chłopaki poprostu nie dostali cynku z urzędu miejskiego ile maja wyliczone na tą trasę. I całe zamieszanie, winny nieudostępnienia tej informacji powinien zostac natychmiast zwolniony. Strabag mógł zaoferowac prawie 2Xwięcej. Oczywiście droga była by taka sama jak ta za 26 tylko cena była by różna. Czy wtedy byłbyś zadowolony?

      • 0 1

    • zaoszczędzili to niech kolejny etap już zaczną zaoszczędzą jeszcze czas :)

      • 3 0

    • no niestety jest takie złodziejstwo, ze jak by wybrali droższą oferte to by były podejrzenia o korupcje :/

      • 1 1

    • a co wolisz więcej płacić za rozsypującą się drogę? (1)

      Jeśli nie określisz dokładnie co ma być wykonane i nie określisz dokładnie warunków odbiorów, itd. to płacąc więcej nie masz gwarancji, że jakość będzie większa.

      Tu jest cały "pies pogrzebany".

      • 15 2

      • Nie !! Chcę zapłacic uczciwe pieniądze za uczciwą robotę. Nie można udawać że się płaci bo będą udawać ze się buduje ...
        Kwestia polega na tym że jak sie odrzuci dwie skrajne oferty to najniższa cena moze byc 100% kryterium. Domagać sie 5-10 lat gwarancji i droga bedzie kosztowała 40-50 mln ale za 15 lat położy sie pierwszą łatę ... a nie po roku.

        • 12 1

  • GDZIE MOZNA ZOBACZYC WYCENE !!! bo za 1,5 kilometra 26 milionow to jakas paranoja ? (2)

    Nigdy nie pokazano nigdzie w mediach kosztorysu takiego na zywo . Ciekawe by bylo zobaczenie kto i za co sobie liczy takie kwoty oraz kto to zatwierdza. Bo to jakies bajonskie sumy wychodza z kapelusza za troche zwiru i asfaltu oraz paru robotnikow idacych za walcem .

    • 19 8

    • Każdy obywatel ma prawo wglądu do ofert firm biorących udział w przetargu. Należy zgłosić się do wydziału organizującego przetarg z pisemną prośbą o wgląd w ofertę. Jeżeli do oferty SIWZ wymaga by firma załączyła kosztorys, wówczas wszystkie składowe ceny są podane. Jedyne co należy to się do urzędu pofatygować.

      • 1 0

    • Ze strony UM Gdynia możesz ściągnąć przedmiary i na ich podstawie skosztorysować i zobaczysz ile wyjdzie.Zobaczysz wtedy czy to dużo czy mało.

      • 4 0

  • czemu nie SKANSKA? (1)

    ale dobrze, że nie Budimex!!!!

    • 1 1

    • Bo Skanska liczy koszty, a nie roboty dodatkowe.

      Mi się lepiek kojarzy budimex niż strabag.

      • 0 0

  • Kierowanie się w 95% ceną to błąd

    Nie da się zrobić drogi tanio i bardzo dobrze.

    • 1 2

  • Ja pie...le. Sami specjaliści z d..wzięci się wypowiadają.

    Co jeden to nowa rada. Marnujecie się trole. Jak jesteście tacy mądrzy to już startować na radnego albo jakiegoś dyrektora w UM. Świat będzie lepszy i piękniejszy z waszymi mądrościami wprowadzonymi w czyn.

    • 1 5

  • a ile sie należy za wygranie przetargu? (1)

    • 7 1

    • tyle co ostatnio

      • 0 0

  • (1)

    Gdańsk przypomina bańkę choinkową w koło miasta ładne drogi a w środku kompletna ruina.

    • 3 2

    • tylko co to ma wspolnego z drogą w Chwarznie?

      poza tym jakbys przyjechał do Gdańska na pewno zauważyłbys nowe drogi w miescie jak W-z, Havla, Łostowicką, Sucharskiego, Słowackiego i drogi wokół Ergo Areny czy PGE Areny. No ale to szczegół.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane