• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 firm chce przebudować ul. Chwarznieńską. Najtańsza za prawie 26 mln zł

Maciej Naskręt
13 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, budowę ul. Chwarznieńskiej będzie można rozpocząć w marcu. Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, budowę ul. Chwarznieńskiej będzie można rozpocząć w marcu.

W gdyńskim magistracie otwarto oferty w przetargu na rozbudowę 1,5-kilometrowego - leśnego - odcinka ul. Chwarznieńskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni chce zainkasować 25,9 mln zł. Szykuje się też rekordowa w Trójmieście gwarancja na wykonane prace drogowe - 55 miesięcy.



Planowany zakres przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Planowany zakres przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.
Znamy potencjalnych wykonawców rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdyni, na odcinku od Chwarzna, przez Trójmiejski Park Krajobrazowy, do Witomina. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni che 25,9 mln zł. Tuż za nią - z ofertą o ok. 1,5 mln droższą - uplasowała się gdyńska spółka MTM, z tym że jej budowa miałaby zająć tylko 61 tygodni.

Obie firmy zaproponowały ponadto udzielenie 55-miesięcznej gwarancji na wykonane prace drogowe. Do tej pory w Trójmieście, jak i całym Pomorzu, urzędnicy w przetargach oczekiwali zaledwie trzyletniej rękojmi. Zdecydowana większość przetargów nie uwzględniała okresu gwarancji jako kryterium wyboru wykonawcy.

Jesienią 2012 r. usunięto drzewa i krzewy kolidujące z placem rozbudowy leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Uzyskano w ten sposób ponad 500 m. sześc. drewna.

Przypomnijmy, że o wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje w 95 proc. cena, a w 2 proc. okres udzielonej gwarancji. Natomiast 3 proc. to termin realizacji inwestycji.

Wiadomo, że Gdynia zaoszczędzi na rozbudowie ul. Chwarznieńskiej 24 mln zł.

- Zamawiający zamierzał na sfinansowanie zamówienia przeznaczyć ok. 50 mln - wyjaśnia Teresa Horiszna, naczelnik wydziału inwestycji w Urzędzie Miasta w Gdyni.

Inwestor potrzebuje teraz kilka dni na zbadanie złożonych ofert. Jeśli nie będzie żadnych odwołań, jest szansa, że umowa z wyłonionym wykonawcą na roboty budowlane, zostanie podpisana na przełomie lutego i marca.

Czy 55-miesięczna gwarancja na roboty drogowe to długi okres?

Przypomnijmy, że ulica Chwarznieńska zostanie rozbudowana na odcinku 1,5 km do dwóch jezdni. Na zmodernizowanym odcinku powstanie wiadukt umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom, które będzie służyło także jako przejazd gospodarczy. Powstanie też kładka dla pieszych na wysokości Domu za Falochronem oraz ścieżka rowerowa. Całość będzie oświetlona i ogrodzona specjalną siatką.

Na początku października ubiegłego roku rozpoczęły się przygotowania do inwestycji, w ramach których wycięto drzewa wzdłuż ulicy. Kierowcy odebrali to jako dobry znak, czekając na rozpoczęcie realnych prac.

Jeśli nie będzie opóźnień, dwujezdniową ul. Chwarznieńską przez las pojedziemy podczas wakacji w 2014 r.

Złożone oferty w przetargu.

Mota-Engil Central Europe SA
Cena: 32 164 429,51 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 82 tygodnie

"Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
Cena: 36 982 362,37 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 65 tygodni

Eurovia Polska
Cena: 36 006 708,96 zł
Gwarancja: 37 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie

MTM SA
Cena: 27 438 389,49 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 61 tygodni

Budimex SA
Cena: 34 821 914,00 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 104 tygodnie

Skanska SA
Cena: 33 170 882,33 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 76 tygodni

NDI SA
Cena: 34 114 668,22 zł
Gwarancja: 56 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie

Mostostal Warszawa
Cena: 34 994 659,51 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 64 tygodnie

Strabag
Cena: 25 923 026,46 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 79 tygodni

Konsorcjum: Pol-Dróg Gdańsk (lider)
Cena: 32 954 247,84 zł
Gwarancja: 49 miesięcy
Okres wykonania: 83 tygodnie

Miejsca

Opinie (148)

  • Zbudować obwodnicę Witomina, a nie przypinać kwiatek do kożucha. (1)

    Ciężkie pieniądze wywalane na coś, co i tak będzie słabe... No może kierowcy będą mogli jeszcze szybciej zapier dzielać (poza godzinami szczytu) przez Witomino, a mieszkańcy będą mieli jeszcze głośniej w mieszkaniach.
    Samochodów mamy coraz więcej, powinno być więcej dróg dojazdowych do i z obwodnicy, ale na litość boską - nie przez osiedla mieszkaniowe!

    • 17 2

    • Rzeczywiście, to jest rowiązanie prowizoryczne, chociaż miejmy nadzieję, że trochę rozładuje korki. Hossa buduje nowe bloki, dlatego miasto powinno pomysleć o połączeniu tych osiedli i centrum Gdyni drogą szybkiego ruchu z pominięciem Witomina, a ZKM puścić na tej drodze linię pospieszną autobusową (tak, jak K, które jeździ przez Obwodnicę).

      • 1 0

  • Za takie skalkulowanie inwestycji ktoś powinien dostać ekonomicznego Nobla! (5)

    Skąd wycena miasta rzędu 50 mln, przy wygranej 25,9 mln??? Czy chodzi o to, żeby miasto pokazało że coś wybuduje i na tym zarobi? A może poprostu wykonawca zbuduje w tej cenie drogę używając drożdży, mąki i wody?

    • 81 12

    • powtórka z rozrywki....

      100 % racji ... potem będzie jak ze Słowackiego w Gdańsku , ktoś rąbnie forse , inny będzie wydymany potem strajki , płacz i zgrzytanie zębów i tragedia zwykłego robobotnika , i miasto odda te 24 bańki żeby dokończyć , i będzie na moje ....

      • 4 0

    • Oj te szacowanie kosztów.

      Skąd wzięto te szacunki. Chyba z księżyca.

      • 3 0

    • Przeznaczyli 50 mln, a wyszło taniej, przecież nie będą płakać z tego powodu, że oszczędzili. (1)

      • 3 12

      • z tego powodu żeby bank udzielił kredytu

        albo środki z Unii przeznaczone. Lepiej dać więcej niż mniej. Ostatnio na Akademii Morskiej środki przeznaczone 2mln a najtańsza oferta za 4mln

        • 4 0

    • prawda

      Ciekawe kogo wykonawca zamierza zrobić w bambuko? Robotników a może dostawców materiałów?

      • 14 0

  • Wizja, misja, i nic po za tym....

    jak to przedmówcy, śmierdzi mi, że MTM jeśli nawet to co z tego. Ci choć miejscowe to "Nową Łódzka w GDA" na słabiutkim poziomie.
    A Urzędziaki, żeby od tylu lat ten sam system stosować kryteriów?? Paranoja! Nie reformowalni i bez podstaw wiedzy. Nawet Pr Zam. nie potrafią interpretować!!! Nikt nie narzuca wyboru najtańszego. Polecam poczytać buce.
    Nawet jak by mieli zrobić za 0 złotych to i tak bym nie wybrał Stragów, Poldrg, i innych partaczy.. choćby z uwagi na przebieg dotychczasowych ich realizacji i wiedza oparta na pod..pod ... pod "wykonawcach"
    Wszystko w p...dziet.... Nadzór również!

    • 4 0

  • JAK TO MOZLIWE ????

    zawsze mnie to zastanawia JAK TO MOŻLIWE że kosztorysanci wyceniają jakąś inwestycję na jakąś KWOTĘ (100%) a firmy (i to uznane i duże) BIORĄ TĘ ROBOTĘ ZA 50% WYCENY?????? CZYLI 1. ALBO MIASTA MAJĄ DO BANI KOSZTORYSANTÓW ???? ALBO WYKONAWCA BĘDZIE MUSIAŁ NA CZYMŚ (LUB KIMŚ) "ZAOSZCZĘDZIĆ" - i w takim przypadku gwarancja 55 miesięcy NIE WYSTARCZY ...LUB JAK W PRZYPADKU SZADÓŁEK - JEST GWARANCJA....ALE NIE MA JUŻ FIRMY HYDROBUDOWA ...CO TEZ BRAŁA WSZYSTKO "TANIO"

    • 4 0

  • Dobrze ze to zrobią, (2)

    bo obecny odcinek leśny jest tak kręty, że nie da się tam jechać szybciej niż 120 km/h

    • 68 5

    • Mam nadzieję, że kolega ironizuje

      Przy dobrych (czyt. złych) warunkach i odrobinie nieuwagi można się tam rozbić jadąc nawet 40 km/h... Jeździć trzeba umieć, a nie sobie rekompensować słabą anatomię.

      • 4 1

    • bo to OS

      to jest po prostu OS - odcinek specjalny, las chwarznieński

      • 7 0

  • Może ktoś mi odpowie (4)

    I co dalej????? Witomino będzie nadal ciasnym gardłem ?

    • 13 0

    • Będzie, chyba że wyburzą domy i zrobią po 2 pasy (3)

      Najlepiej byłoby przeznaczyć pieniądze na budowę obwodnicy trójmiasta, a Chwarznieńską zostawić jako drogę w miarę osiedlową... Ale na to się chyba nie zanosi bo ktoś woli wywalać pieniądze w błoto.

      • 2 0

      • sorry -miało być obwodnicy Witomina, nie trójmiasta (2)

        no.

        • 0 0

        • (1)

          a da się zrobić obwodnicę Witomina ? Z której strony ?

          • 0 0

          • Obwodnicy to raczej nie

            Z jednej strony cmentarz komunalny. Z drugiej kompleks leśny na znacznie zróżnicowanym terenie. Można podzielić ruch na dwa pasy w kierunku obwodnicy po drodze istniejącej i 2 pasy w kierunku centrum ulicą równoległą za kościołem.

            • 0 0

  • (1)

    Za takie pieniądze to chyba asfalt będzie pokryty zlotem.

    • 12 4

    • a o odwodnieniu niecki w połowie drogi pomyślałeś czy ci mama każe juz iść spać?

      • 0 0

  • łapówki będą? (2)

    ile, kto i za co?

    • 23 14

    • Czyżby przewidywali problemy z ekologami?

      • 3 0

    • a TY dajesz czy bierzesz?

      no bo sądzisz swoją miarą innych ludzi, nieprawdaż?

      • 0 6

  • taki sam schemat

    w całym UM Gdynia. ZKM też tak robi. Daje linie na przetarg, wygrywa najtańszy, bo autobusy stare, kierowcy za półdarmo, a miasto/ZKM się cieszy, że zaoszczędziło kasę :)

    • 3 0

  • strabag

    i znowu droga się zapadnie jak na S7

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane