- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (49 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (150 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (89 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (108 opinii)
10 firm chce przebudować ul. Chwarznieńską. Najtańsza za prawie 26 mln zł
W gdyńskim magistracie otwarto oferty w przetargu na rozbudowę 1,5-kilometrowego - leśnego - odcinka ul. Chwarznieńskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni chce zainkasować 25,9 mln zł. Szykuje się też rekordowa w Trójmieście gwarancja na wykonane prace drogowe - 55 miesięcy.
Znamy potencjalnych wykonawców rozbudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni, na odcinku od Chwarzna, przez Trójmiejski Park Krajobrazowy, do Witomina. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni che 25,9 mln zł. Tuż za nią - z ofertą o ok. 1,5 mln droższą - uplasowała się gdyńska spółka MTM, z tym że jej budowa miałaby zająć tylko 61 tygodni.
Obie firmy zaproponowały ponadto udzielenie 55-miesięcznej gwarancji na wykonane prace drogowe. Do tej pory w Trójmieście, jak i całym Pomorzu, urzędnicy w przetargach oczekiwali zaledwie trzyletniej rękojmi. Zdecydowana większość przetargów nie uwzględniała okresu gwarancji jako kryterium wyboru wykonawcy.
Jesienią 2012 r. usunięto drzewa i krzewy kolidujące z placem rozbudowy leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Uzyskano w ten sposób ponad 500 m. sześc. drewna.
Wiadomo, że Gdynia zaoszczędzi na rozbudowie ul. Chwarznieńskiej 24 mln zł.
- Zamawiający zamierzał na sfinansowanie zamówienia przeznaczyć ok. 50 mln - wyjaśnia Teresa Horiszna, naczelnik wydziału inwestycji w Urzędzie Miasta w Gdyni.
Inwestor potrzebuje teraz kilka dni na zbadanie złożonych ofert. Jeśli nie będzie żadnych odwołań, jest szansa, że umowa z wyłonionym wykonawcą na roboty budowlane, zostanie podpisana na przełomie lutego i marca.
Na początku października ubiegłego roku rozpoczęły się przygotowania do inwestycji, w ramach których wycięto drzewa wzdłuż ulicy. Kierowcy odebrali to jako dobry znak, czekając na rozpoczęcie realnych prac.
Jeśli nie będzie opóźnień, dwujezdniową ul. Chwarznieńską przez las pojedziemy podczas wakacji w 2014 r.
Mota-Engil Central Europe SA
Cena: 32 164 429,51 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 82 tygodnie
"Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
Cena: 36 982 362,37 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 65 tygodni
Eurovia Polska
Cena: 36 006 708,96 zł
Gwarancja: 37 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie
MTM SA
Cena: 27 438 389,49 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 61 tygodni
Budimex SA
Cena: 34 821 914,00 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 104 tygodnie
Skanska SA
Cena: 33 170 882,33 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 76 tygodni
NDI SA
Cena: 34 114 668,22 zł
Gwarancja: 56 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie
Mostostal Warszawa
Cena: 34 994 659,51 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 64 tygodnie
Strabag
Cena: 25 923 026,46 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 79 tygodni
Konsorcjum: Pol-Dróg Gdańsk (lider)
Cena: 32 954 247,84 zł
Gwarancja: 49 miesięcy
Okres wykonania: 83 tygodnie
Miejsca
Opinie (148)
-
2013-02-13 13:46
Zbudować obwodnicę Witomina, a nie przypinać kwiatek do kożucha. (1)
Ciężkie pieniądze wywalane na coś, co i tak będzie słabe... No może kierowcy będą mogli jeszcze szybciej zapier dzielać (poza godzinami szczytu) przez Witomino, a mieszkańcy będą mieli jeszcze głośniej w mieszkaniach.
Samochodów mamy coraz więcej, powinno być więcej dróg dojazdowych do i z obwodnicy, ale na litość boską - nie przez osiedla mieszkaniowe!- 17 2
-
2013-02-13 22:28
Rzeczywiście, to jest rowiązanie prowizoryczne, chociaż miejmy nadzieję, że trochę rozładuje korki. Hossa buduje nowe bloki, dlatego miasto powinno pomysleć o połączeniu tych osiedli i centrum Gdyni drogą szybkiego ruchu z pominięciem Witomina, a ZKM puścić na tej drodze linię pospieszną autobusową (tak, jak K, które jeździ przez Obwodnicę).
- 1 0
-
2013-02-13 13:20
Za takie skalkulowanie inwestycji ktoś powinien dostać ekonomicznego Nobla! (5)
Skąd wycena miasta rzędu 50 mln, przy wygranej 25,9 mln??? Czy chodzi o to, żeby miasto pokazało że coś wybuduje i na tym zarobi? A może poprostu wykonawca zbuduje w tej cenie drogę używając drożdży, mąki i wody?
- 81 12
-
2013-02-13 22:16
powtórka z rozrywki....
100 % racji ... potem będzie jak ze Słowackiego w Gdańsku , ktoś rąbnie forse , inny będzie wydymany potem strajki , płacz i zgrzytanie zębów i tragedia zwykłego robobotnika , i miasto odda te 24 bańki żeby dokończyć , i będzie na moje ....
- 4 0
-
2013-02-13 20:24
Oj te szacowanie kosztów.
Skąd wzięto te szacunki. Chyba z księżyca.
- 3 0
-
2013-02-13 13:43
Przeznaczyli 50 mln, a wyszło taniej, przecież nie będą płakać z tego powodu, że oszczędzili. (1)
- 3 12
-
2013-02-13 14:06
z tego powodu żeby bank udzielił kredytu
albo środki z Unii przeznaczone. Lepiej dać więcej niż mniej. Ostatnio na Akademii Morskiej środki przeznaczone 2mln a najtańsza oferta za 4mln
- 4 0
-
2013-02-13 13:53
prawda
Ciekawe kogo wykonawca zamierza zrobić w bambuko? Robotników a może dostawców materiałów?
- 14 0
-
2013-02-13 21:38
Wizja, misja, i nic po za tym....
jak to przedmówcy, śmierdzi mi, że MTM jeśli nawet to co z tego. Ci choć miejscowe to "Nową Łódzka w GDA" na słabiutkim poziomie.
A Urzędziaki, żeby od tylu lat ten sam system stosować kryteriów?? Paranoja! Nie reformowalni i bez podstaw wiedzy. Nawet Pr Zam. nie potrafią interpretować!!! Nikt nie narzuca wyboru najtańszego. Polecam poczytać buce.
Nawet jak by mieli zrobić za 0 złotych to i tak bym nie wybrał Stragów, Poldrg, i innych partaczy.. choćby z uwagi na przebieg dotychczasowych ich realizacji i wiedza oparta na pod..pod ... pod "wykonawcach"
Wszystko w p...dziet.... Nadzór również!- 4 0
-
2013-02-13 21:21
JAK TO MOZLIWE ????
zawsze mnie to zastanawia JAK TO MOŻLIWE że kosztorysanci wyceniają jakąś inwestycję na jakąś KWOTĘ (100%) a firmy (i to uznane i duże) BIORĄ TĘ ROBOTĘ ZA 50% WYCENY?????? CZYLI 1. ALBO MIASTA MAJĄ DO BANI KOSZTORYSANTÓW ???? ALBO WYKONAWCA BĘDZIE MUSIAŁ NA CZYMŚ (LUB KIMŚ) "ZAOSZCZĘDZIĆ" - i w takim przypadku gwarancja 55 miesięcy NIE WYSTARCZY ...LUB JAK W PRZYPADKU SZADÓŁEK - JEST GWARANCJA....ALE NIE MA JUŻ FIRMY HYDROBUDOWA ...CO TEZ BRAŁA WSZYSTKO "TANIO"
- 4 0
-
2013-02-13 13:21
Dobrze ze to zrobią, (2)
bo obecny odcinek leśny jest tak kręty, że nie da się tam jechać szybciej niż 120 km/h
- 68 5
-
2013-02-13 21:14
Mam nadzieję, że kolega ironizuje
Przy dobrych (czyt. złych) warunkach i odrobinie nieuwagi można się tam rozbić jadąc nawet 40 km/h... Jeździć trzeba umieć, a nie sobie rekompensować słabą anatomię.
- 4 1
-
2013-02-13 17:32
bo to OS
to jest po prostu OS - odcinek specjalny, las chwarznieński
- 7 0
-
2013-02-13 14:38
Może ktoś mi odpowie (4)
I co dalej????? Witomino będzie nadal ciasnym gardłem ?
- 13 0
-
2013-02-13 15:03
Będzie, chyba że wyburzą domy i zrobią po 2 pasy (3)
Najlepiej byłoby przeznaczyć pieniądze na budowę obwodnicy trójmiasta, a Chwarznieńską zostawić jako drogę w miarę osiedlową... Ale na to się chyba nie zanosi bo ktoś woli wywalać pieniądze w błoto.
- 2 0
-
2013-02-13 15:19
sorry -miało być obwodnicy Witomina, nie trójmiasta (2)
no.
- 0 0
-
2013-02-13 15:36
(1)
a da się zrobić obwodnicę Witomina ? Z której strony ?
- 0 0
-
2013-02-13 20:42
Obwodnicy to raczej nie
Z jednej strony cmentarz komunalny. Z drugiej kompleks leśny na znacznie zróżnicowanym terenie. Można podzielić ruch na dwa pasy w kierunku obwodnicy po drodze istniejącej i 2 pasy w kierunku centrum ulicą równoległą za kościołem.
- 0 0
-
2013-02-13 13:44
(1)
Za takie pieniądze to chyba asfalt będzie pokryty zlotem.
- 12 4
-
2013-02-13 20:42
a o odwodnieniu niecki w połowie drogi pomyślałeś czy ci mama każe juz iść spać?
- 0 0
-
2013-02-13 13:20
łapówki będą? (2)
ile, kto i za co?
- 23 14
-
2013-02-13 20:25
Czyżby przewidywali problemy z ekologami?
- 3 0
-
2013-02-13 16:56
a TY dajesz czy bierzesz?
no bo sądzisz swoją miarą innych ludzi, nieprawdaż?
- 0 6
-
2013-02-13 20:18
taki sam schemat
w całym UM Gdynia. ZKM też tak robi. Daje linie na przetarg, wygrywa najtańszy, bo autobusy stare, kierowcy za półdarmo, a miasto/ZKM się cieszy, że zaoszczędziło kasę :)
- 3 0
-
2013-02-13 19:45
strabag
i znowu droga się zapadnie jak na S7
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.