- 1 Boże Ciało. Procesje w Trójmieście (541 opinii)
- 2 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (417 opinii)
- 3 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (265 opinii)
- 4 Fontanny, które kiedyś zdobiły krajobraz (16 opinii)
- 5 Nowy przystanek kolejowy na granicy miast (145 opinii)
- 6 Nie miał prawka i chciał oszukać system (59 opinii)
10 mln zł na elektroniczny bilet dla Trójmiasta
2,3 mln euro, czyli ok. 10 mln zł unijnej dotacji otrzymała należąca do samorządu spółka InnoBaltica odpowiedzialna za wdrożenia elektronicznych biletów na terenie Trójmiasta i w okolicach. System ma zacząć funkcjonować w 2020 roku, a całkowity koszt jego wprowadzenia szacowany jest na 75 mln zł.
InnoBaltica, spółka powołana przez urząd marszałkowski, samorządy Gdańska i Gdyni, której zadaniem jest wdrożenie nowego systemu sprzedaży biletów w Trójmieście i na Pomorzu, otrzymała na ten cel 2,3 mln euro.
- Pieniądze wykorzystamy na pomoc techniczną przy projektowaniu i wdrożeniu Platformy Zintegrowanych Usług Mobilności, zwanej potocznie wspólnym biletem - informuje Sylwia Wymysłowska ze spółki InnoBaltica. - Ta kwota pokryje prawie 95 proc. kosztów opracowania studiów wykonalności. Dodatkowo sfinansowane będzie badanie rynku oraz przygotowanie skomplikowanych procedur dla przetargów.
Pomorski e-bilet na zacząć funkcjonować w 2020 roku. Szacowany koszt uruchomienia systemu to 75 mln zł. Jego podstawą ma być tzw. elektroniczna portmonetka, czyli przedpłacona forma karty miejskiej. Pomorski system ma w sposób zautomatyzowany dobierać najkorzystniejsze bilety do pokonanej przez pasażera trasy.
Elektronicznego biletu nie należy jednak mylić z integracją taryfową, czyli jednym wspólnym biletem dla całego regionu. Za dwa lata uda się jedynie połączyć sprzedaż różnych biletów w pomorskich miastach jedną wspólną platformą informatyczną, dzięki której pasażer nie będzie musiał szukać punktów sprzedaży biletów oraz studiować zasad taryfowych każdego przewoźnika.
Platforma Zintegrowanych Usług Mobilności składać się będzie z:
- bazy centralnej, gdzie tworzone będą konta pasażerów;
- mechanizmu rozliczeniowego, który pozwoli na bezgotówkowy zakup biletów, a także przekazanie środków odpowiednim podmiotom (firmom przewozowym, które zrealizowały dany przejazd)
- planera podróży, który pokaże, jak można dotrzeć z punktu A do punktu B
- elementów identyfikujących pasażera podczas podróży (np. smartfon, karta zbliżeniowa, karta miejska, bilet z kodem QR)
- urządzeń końcowych (urządzenia check-in/check-out, kasowniki)
Opinie (216) 6 zablokowanych
-
2018-06-12 15:21
wspólny?
wspólny?
- 4 0
-
2018-06-12 15:17
Studia wykonalności
10 mln PLN na studiach wykonalności? Przecież to jest ponad 400 roboczodni przy koszcie 300 PLN/godzina. Czyli prawie dwa lata pracy jednej osoby nad czymś, co powinno zająć około dwa miesiące? Niezły wałek.
- 36 0
-
2018-06-12 15:03
Czy to ta spółeczka, która miała obsługiwać ISP oraz dotacje na innowacje?
oraz oferowała dość zabawną usługę audytu przez Brokera Innowacji?
Sprawdźcie chłopaki z redakcji od kiedy funkcjonuje ta spółka i czym się zajmowała (miała zajmować) do tej pory i dlaczego ostatnio niczym. Macie tutaj odpowiedź dlaczego samorząd szykuje kolegom "złoty parasol" na kilka lat funkcjonowania zamiast poszukać sensownego wykonawcę czy gotowe rozwiązania z rynku....- 29 1
-
2018-06-12 15:00
Brawo wy
Nie ma kluczowej sprawy czyli jednolitej taryfy na caly obszar Trojmiasta, a mamy kolejna spolke Baltica-costam, ktora bedzie po raz kolejny odkrywac Ameryke i projektowac rozwiazania juz dzialajace w innych miastach.
Film powinni nakrecic, jak sie robi najwieksze walki na komunikacji miejskiej. Oskar gwarantowany.
Jedzcie na Marsa kochani radni, prezydenci, marszalkowie wojewodztwa, szefowie MZK, ZKM, MZKZG, SKM, PKM i cala reszta. Tam robcie komunikacje miejska. Ufoludkom sie przyda.- 29 2
-
2018-06-12 14:56
elektryczny bilet
to wiecznie zepsutego tramwaju
jeeeeeeeeeeeeee- 17 0
-
2018-06-12 14:54
Żeby tylko nie zrobili tak jak Szwecji że bez aplikacji nie kupisz biletu i jest tylko kilka wygranych kiosków w centrum co ma bilety ale one przeważniej są otwarte do 18, trochę lipa być tam turystą
- 19 0
-
2018-06-12 14:52
"Opracowanie studiów wykonalności, badanie rynku,
Przygotowanie skomplikowanych procedur do przetargów"
Toć to tytaniczna robota! Tu trzeba Herkulesa, bo pani Basia z panem Waldkiem mogą nie zdążyć przed 2020 rokiem.- 37 0
-
2018-06-12 14:48
Jak zwykle wyciągnie kasy nie lepiej zamontować biletomaty w autobusach i tramwajach
Ale budyń znów komuś zarobić chce dać jak z tristar kasa w błoto
- 36 2
-
2018-06-12 14:46
Będziesz miał nowy bilet
Ale autobusu nie będzie, po staremu.
- 32 2
-
2018-06-12 14:44
Taniej byłoby zrobić całkowicie bezpłatną komunikację, ale wówczas nie byłoby potrzebnych tylu prezesów. Prezesem Innobalticy jest człowiek, który wcześniej był w PKM, a jeszcze wcześniej w UMG ;D
- 39 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.