- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (306 opinii)
- 3 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (771 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (433 opinie)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
12 km nowych i zmodernizowanych chodników
Urzędnicy podsumowali tegoroczny program modernizacji i budowy chodników w Gdańsku. Łącznie nową nawierzchnię zyskało ok. 12 km chodników, m.in. na Oruni, Siedlcach, w Oliwie oraz we Wrzeszczu. Część z nich oddzielono od jezdni słupkami lub zielenią, by nie parkowały na nich samochody. Na innych parkowanie dopuszczono.
- ul. Łukasiewicza,
- ul. Wesoła,
- ul. Orkana,
- ul. Radosna,
- ul. Żuławska odc. Przyjemna - Smętna,
- ul. Przybrzeżna odc. kładka nad Motławą do torów kolejowych,
- ul. Polanki odc. Stary Rynek Oliwski - Derdowskiego,
- ul. Wita Stwosza odc. Obrońców Westerplatte - Orkana,
- ul. Poznańska (wraz z przebudową sieci wodociągowej).
- Na wszystkie te inwestycje wydaliśmy 16,60 mln zł - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W tegorocznej edycji przede wszystkim odnawiano dotychczasowe zagospodarowanie terenu ze wszystkimi ich wadami i zaletami.
Przykładowo: na ul. Łukasiewicza nowy chodnik natychmiast zajęły samochody, dokładnie tak, jak było to przed remontem. Podobne rozwiązanie zastosowano na ul. Poznańskiej, gdzie tylko część kierowców parkuje na jezdni, zaś oznakowanie w żaden sposób nie reguluje parkowania.
Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
Pod tym względem zdecydowanie lepiej sytuacja wygląda przy ul. Polanki czy Wita Stwosza, gdzie pojawiły się nowe słupki wzdłuż chodników oraz w pasie zieleni między chodnikiem a jezdnią.
Na ul. Żuławskiej zieleń wzdłuż jezdni jest natomiast odseparowana wysokim krawężnikiem, który powinien odstraszać kierowców przed próbą parkowania na trawniku. Kuleje już niestety bieżące utrzymanie - chodnik przypuszczalnie od momentu ułożenia nie był ani razu sprzątany (zdaniem urzędników za bieżące czyszczenie chodników odpowiada właściciel przyległej nieruchomości).
Na ul. Wesołej na Siedlcach usytuowano rząd słupków na całej długości (średnia cena jednego słupka to ok. 200 - 500 zł w zależności od modelu), który zabezpiecza wąski chodnik przed nielegalnym parkowaniem. Wcześniej w tym miejscu istniały już słupki, lecz były węższe i bardziej podatne na wyginanie.
Warto odnotować, że jeden ze słupków ustawiono po środku chodnika, aby kierowcy nie próbowali ich objeżdżać. Takie rozwiązanie może być jednak problemem dla niewidomych i niedowidzących, dla których w nawierzchni umieszczono jednocześnie specjalne płytki prowadzące.
Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Nietypowe rozwiązanie zastosowano na ul. Przybrzeżnej, gdzie chodnik został niemal zrównany z jezdnią, co ma ułatwić kierowcom wymijanie się na wąskiej drodze poprzez tymczasowy wjazd na przestrzeń przeznaczoną dla pieszych.
Jak wyliczają urzędnicy, w ramach programu remontowego chodników:
- w 2018 r. przebudowie poddano ok. 6,1 km chodników,
- w 2017 r. - ok. 10 km,
- w 2016 r. - ok. 13,5 km,
- w 2015 r. - ok. 17,5 km,
- w 2014 r. - ok. 22 km.
- Typowaniem ulic przeznaczonych do remontu chodników zajmuje się Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Ulice do programu wybierane są na podstawie liczby mieszkańców, dostępu do placówek publicznych, interwencji mieszkańców i prezydenta miasta - informuje Aneta Niezgoda z Biuro Komunikacji Społecznej DRMG.
Miejsca
Opinie (116) 2 zablokowane
-
2020-01-01 20:19
A po co te paliki na Białej? Wąsko, autobus ledwo się mieści. Ten metr byłby lepszy żeby trochę poszerzyć jezdnie i parking a tak mamy to co bylo- dalej niewygodnie. Ale co tam: pieniądze wydane na krzaki i paliki. Bez sensu.
- 1 1
-
2020-01-01 19:11
Rondo olszyńska
i niepotrzebne rondo bubel z wszystkimi wadami na Olszyńskiej.Przy ograniczonym budżecie miejskim
wybudowano plac manewrowy dla nauki jazdy pogarszając przejazd samochodów zwłaszcza autobusów .- 1 0
-
2019-12-31 11:11
(1)
A co z ulicą Zakopiańską na Siedlcach? Ze strony DRMG można się dowiedzieć że... miała być wyremontowana już w 2018 roku (chodniki i część jezdni). Potem w 2019-tym a rok się skończył i remontu jak nie było tak nie ma..
- 5 0
-
2020-01-01 16:26
Po co njowe chodniki jak bedzie trzeba chodzic ulica. Polski kierowca nie zaparkuje na ulicy tylko zastawi chodnik
- 1 0
-
2019-12-31 07:06
Ankieta (7)
Chodniki są dobrej jakości, ale co z tego, skoro samochodziarze je rozwalą.
Potrzebujemy milion słupków w każdym mieście albo końcu zmiany tego głupiego prawa z PRL pozwalającego na parkowanie na chodniku. To jest ewenement na skalę światową.- 95 11
-
2020-01-01 15:34
Wystarczy biala farba pociągnąć linie wzdluz kraweznika zakaz zatrzymywania odholowanie i koszt z2kola pierwsze odholowaniekazde następne 1tys wiecej po roku redukcja
- 0 0
-
2019-12-31 07:13
zmiana prawa nic nie zmieni (4)
wiekszosc samochodow na miescie jest przecież zaparkowana nieprawidłowo. kierowcy swiadomie tak parkują bo służby niereagują.
- 32 3
-
2019-12-31 17:19
Reagują reagują
Jak musiałem jeździć do Głównego (taka praca) to tylko w jednym roku miałem 23 mandaty za złe parkowanie a dwa razy mi odholowali. Na szczęście szef był wyrozumiały i pokrywał koszty. Ludzie jeżdżą bo muszą, przecież nikt dla przyjemności paliwa nie spala ani w korkach nie stoi.
- 2 1
-
2019-12-31 07:46
nie beda przeciez ich wylapywac jak oni są wierna grupą wybierajaca te wladze od lat. (2)
taka prawda.sami na siebie kreca te petelke. Gdansk jak ewolucja .. w scieku.
- 10 3
-
2019-12-31 10:20
Zieeew (1)
Co tam słychać u Ziobry na farmie?
- 6 3
-
2019-12-31 10:57
Akurat tutaj na racje.
W Gdansku walka ze źle parkującymi i poprawa komunikacji miejskiej to tylko ruchy pozorowane. Aby doić kasę z Unii na inwestycje drogowe.
- 8 3
-
2019-12-31 13:48
potwierdzam
jako samochodziarz parkuję na chodnikach zawsze kiedy nie mogę znaleźć miejsca blicko punktu zainteresowania
- 1 5
-
2019-12-31 07:01
No i to jest informacja (7)
A nie wieszanie jakiegoś napisu z odzysku. Ale mogliby zamiast pisuaru pewnie więcej chodników zbudować.
- 22 12
-
2020-01-01 14:52
napiszcie ile nie wykonano
- 0 1
-
2019-12-31 07:16
To nie wybudowane, to tylko przywrócenie stanu używalności (5)
- 10 5
-
2019-12-31 07:31
i to tylko jakies procent ze zniszczonych od ponad 20 lat. (4)
to jest metropolia. syf i brud. korki, smog i miliony halasujacych zlomow samolotowych nad glowami truje.
- 11 4
-
2019-12-31 07:52
Jedz do Gdyni (3)
Pękną ci oczy
- 6 4
-
2019-12-31 08:02
Mnie pękaja odkad po raz drugi wrociłem na stare smieci w GDańsku (2)
A nie wyjezdzlałem daleko za granice. Tylko do polskich miast zeby poznawac jak ludzie zyją, przy okazji dokumentując.
POznań, Swinoujscie, Wrocław Kraków, Katowice nawet sie zmieniły na plus od tego co tam było w 1994.
Toruń mnie zaskakuje. Pozytywnie. Dbaja o zabytkowa zabudowe. Tego brakuje tu.
W Gdańsku widzę, że zniknęła zieleń, która tu była tym co stanowiło o pienie tego nieco zaniedbanego miasta.
Pełno zdewastowanych dróg, jakieś góry ziemi z budów i prawie żadnego postepu jesli chodzi o komunikacje publiczną. A ceny to jedyne co tu wzroslo do poziomu Warszawy z okresu 2001-2009.
Tu chyba więcej spekulantów niż realnie patrzących na dobrostan miasta samorządowców.- 8 6
-
2019-12-31 12:57
Kacper wyjechałes tylko do stolycy wyczyścic kuwetę i juz ci palma odbiła
- 5 0
-
2019-12-31 11:09
Turrot się kłania lekarze czekają tak piszą pisowcy lub peowcy mający problemy wciskający nazwy tych partii gdzie się da
Ad rem nasze piękne miasto jest w czołówce wielu niezależnych rankingach (międzynarodowych też) dotyczących dobrej jakości życia.Zieleni jest coraz więcej jak i chodników
- 6 2
-
2019-12-31 20:47
Prawo łamane.... (2)
Zastanawia mnie jedna rzecz, pieszemu nie wolno chodzic po jezdni, no chyba tylko na przejściach dla pieszych a kierowcy w Polsce mogą wjechac nawet na Mont Everest! Często gęsto chodniki są tak zastawione przez parkujące samochody że trzeba wejśc na ulicę aby ominąc pojazd. A przecież polskie prawo drogowe zabrania jazdy samochodem po chodniku. Pytanie, gdzie jest policja!!!
- 2 2
-
2020-01-01 13:35
Bo nie ma miejsc parkingowych....
Kierowcy nie będą stawali na chodnikach gdy będą mieli miejsca parkingowe.
Władze Miasta i część mieszkańców zapomina, że kierowcy także są mieszkańcami Gdańska. Niestety absolutne upolitycznienie wyborów samorządowych sprawia, że nie mogą zagłosować przeciw polityce uniemożliwiającej im normalne funkcjonowanie w swoim mieście.- 2 0
-
2019-12-31 22:38
Czy nie można zamiast słupków stawiać znaku zakaz zatrzymywania + tabliczba odholowanie
- 1 0
-
2019-12-31 19:13
Suchanino, nowy chodnik przy Kamieńskiego (1)
Zabezpieczony słupkami, nie ma ich tylko tam gdzie obniżenie chodnika na przejście dla pieszych. Teraz zgadnijcie gdzie parkują nasze osiedlowe głupki. Także trzeba niestety stawiać słupki również na środku przejścia.
- 2 0
-
2019-12-31 20:35
a co
na to strasz mniejska i policja.
- 0 0
-
2019-12-31 20:34
chodnik jest dla pieszych
zrobcie miejsca do parkowania na jezdni a nie na chodniku. jakies chore pomysly. czy to robota po???
- 1 0
-
2019-12-31 08:47
(4)
Szkoda że potem te trawniki zarastają trawą i nikt ich nie sprząta. A skoro o chodnik ma dbać właściciel posesji, to o.k. - postrzątam go, ale za to chce mieć tam zapewnione miejsce do parkowania!
- 11 3
-
2019-12-31 08:56
a czym ma zarastać trawnik jak nie trawą!? (2)
Zarostem?
- 5 0
-
2019-12-31 17:56
(1)
trawnik =/= metrowe chwasty
- 1 0
-
2019-12-31 20:04
bo to łąki kwietne są, nie znacie się
- 0 0
-
2019-12-31 09:20
nie bedziesz parkowac na chodniku, nikt nie będzie!
- 2 1
-
2019-12-31 18:31
W Gdańsku brak całościowej wizji poprawy warunkow ruchu pieszych (w tym inwalidów na wózkach) i innych niezmotoryzowanych
Są realizowane odosobnione dzialania: niektóre bardzo sensowne jak przebudowa wylotów niektorych ulic tak, by zachować optycznie ciągłość nawierzchni chodników i dróg rowerowych, ale sens tych działań nie jest wyjaśniany mieszkańcom. Brak corocznego sprawozdania o podejmowanych działaniach na rzecz uspokojenia i redukcji skali ruchu w wielu rejonach miasta, nawet jeśli są one podejmowane. Dobrze, że temat podwożenia dzieci do szkół samochodami rodziców pojawia się na tym portalu, ale brakuje wyraźnego, konsekwentnego programu redukcji znaczenia samochodów w życiu mieszkańców miasta. Bez wypracowania spójnej polityki parkingowej w ramach szeroko zakrojonych konsultacji niewiele się zmieni na lepsze. MIliony wydaje się na akcję modernizacji chodników, ale niewiele z tego wynika. Dla pieszych ważna jest nie tylko jakość nawierzchni chodnika, ale komfort i poczucie bezpieczeństwa w czasie przechodzenia przez jezdnię do przystanków komunikacji publicznej.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.