• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

150 tys. pasażerów z biletami OLT Express

erka, ms
27 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 13:20 (27 lipca 2012)

O sytuacji w linii OLT Express opowiada jej dyrektor zarządzający, Jarosław Frankowski.



130 tys. pasażerów posiadało wykupione bilety na loty krajowe i 20 tys. na loty zagraniczne w momencie ogłoszenia końca działalności OLT Express.



Jak oceniasz postępowanie władz linii OLT?

W czwartek, czyli pierwszego dnia problemów z funkcjonowaniem linii OLT Express nie przewieziono 800 pasażerów. W piątek, czyli dzień po tym, jak linia ogłosiła zawieszenie lotów, z lotnisk odeszło z kwitkiem już 6,5 tys. pasażerów.

Upadek OLT Express: razem z samolotami znika autobus na lotnisko i samochody mini

Wiadomo, że będzie ich jeszcze więcej. Jarosław Frankowski, dyrektor zarządzający OLT Express poinformował właśnie, że linia sprzedała 130 tys. biletów na loty krajowe i 20 tys. biletów na loty zagraniczne, które już się nie odbędą.

- Będziemy starali się oddać pieniądze wszystkim klientom, choć może to potrwać nawet kilka miesięcy - przyznał Frankowski na zaimprowizowanej konferencji prasowej, która odbyła się na trawniku przed terminalem cargo lotniska w Rębiechowie.

Czytaj także: OLT ogłasza koniec lotów

Zapowiedział, że klienci, którzy zapłacili za bilety kartami płatniczymi odzyskają swoje pieniądze za pośrednictwem organizacji płatniczych, natomiast kupujący za gotówkę muszą się zgłosić do pośredników, u których kupowali bilety OLT.

Może to jednak być trudne, bo - jak przyznał Frankowski - OLT ma na dziś ok. 30 mln zł długów (wcześniej przedstawiciele firmy informowali, że to 300 mln zł, ale potem stwierdzili, że było to przejęzyczenie). Jeszcze w środę informował, że strata linii po trzech miesiącach funkcjonowania wynosi ok. 33 mln zł, przy ok. 47 mln zł przychodów.

Co było przyczyną upadku linii? - Problemy z płynnością pojawiły się w ostatnich tygodniach, wraz z nasileniem się ataków na całą grupę Amber Gold, której jesteśmy częścią. Zamrożono nam 10 mln zł, więc nie mieliśmy z czego regulowac zobowiązań - tłumaczy Jarosław Frankowski.

Użytkowane przez linię samoloty typu airbus stacjonują obecnie w Warszawie.

Aktualizacja 13.20: Urząd Lotnictwa Cywilnego zawiesił koncesję przewoźnika OLT Express Regional. Jednocześnie spółka Amber Gold oświadczyła, że wycofuje się z inwestycji w OLT Express

- W związku z niemożliwością uzyskania dostępu do 7 mln złotych z bieżącej sprzedaży biletów, które zostały nagle zablokowane przez operatora płatności, Amber Gold stanął przed wyborem albo dofinansować linie lotnicze kwotą 10 mln zł z zysków własnych, przeznaczonych na rozwój spółki Amber Gold lub wycofać się z dalszego finansowania inwestycji - poinformowała spółka w komunikacie. - Amber Gold jest spółką o bardzo dobrej kondycji finansowej, co zostanie wkrótce potwierdzone w audycie przeprowadzanym aktualnie przez zewnętrznego biegłego rewidenta.
erka, ms

Opinie (379) 5 zablokowanych

  • MOŻECIE zapomnieć o kasie i zwrotach - oni mają puste konta

    ludzie zacznijcie logicznie czytać , prawo do zwrotu ok ale trzeba mieć z czego zwrócić ... oni nie są ubezpieczeni jak biura podróży

    więc bilety możecie sobie wrzucić do śmietnika ....chyba że 5 lat poczekacie na zwrot

    • 8 2

  • AMBER GOLD (5)

    no to teraz tylko czekać jak popłynie cała spółka amber gold, która narobiła mało myślącemu społeczeństwu apetyt na duży zysk bez ryzyka.
    i znowu będzie płacz mocherów (które chciały przeznaczyć zyski na Wszech Ojca Tadeusza z Torunia) przed zamkniętymi na cztery spusty oddziałami firmy krzak

    • 11 7

    • amber gold (4)

      Co za głupoty. Wycofanie się amber gold z dalszego finansowania OLT ma na celu własnie uchronienie się przed problemami finansowymi. Gdybi amber gold się nie wycofał to dopiero miał by problemy.

      • 4 6

      • co Ty bredzisz (1)

        AmberGold nie wypłaca klientom pieniędzy z zakończonych lokat, tłumaczy się opóźnieniami banku, w żadnym banku przelew nie idzie miesiąc!

        • 5 1

        • rypnie ag jak nic tylko kwestia tygodni

          • 1 0

      • amber szajs + oszuści z olt (1)

        ale dla mnie oczywistym jest, że to banda oszustów którzy robią długi
        OLT sprzedawało bilety na przelot samolotem, który pokrywał tylko koszty samolotu. a gdzie obsługa, opłaty lotniskowe, i inne wymienione w jednym z artykułów na trójmiasto.pl
        AMBER GOLD działa podobnie - obecnie oferuje 16,5% w skali roku !!! (przy lokacie na 3 lata) przecież oni TWIERDZĄ, że klient zyska z wkładu 1000 zł (słownie tysiąc) aż 581,17 !!!!!!!!!!!!!!!!!
        DLA TEJ CIEMNEJ STRONY SPOŁECZEŃSTWA: proszę obejrzeć aktualne ceny złota i wykres za ostatnie pół roku....

        • 1 0

        • chciwy 2 x traci. Jak szanuje moje 4,05% na koncie bankowym:)

          • 0 0

  • Jeśli wiedzieli a wiedzieli ze idą ku upadłości a bilety sprzedawali to to jest przestępstwo

    Zwyklaka obywatela za wyłudzenie odrazu do pierdla...a cwaniaków

    • 14 1

  • głosuj na po

    polska to dziki kraj

    • 7 4

  • korekta (1)

    "Oba użytkowane przez linię samoloty typu airbus stacjonują obecnie w Warszawie" OLT miało 11 Airbusów a nie 2.
    "Urząd Lotnictwa Cywilnego zawiesił koncesję przewoźnika OLT Express Regional." OLT Express Regional to dawne Jetair/OLT Jetair czyli spółka która latała ATRami. Airbusami latała firma OLT Express Poland (dawne Yes Airways) i ona nadal wykonuje loty (tylko chartery, ale jednak!) i nie straciła koncesji. I módlcie się żeby nie straciła, bo jak przestaną latać chartery to po pierwsze padnie wiele biur podróży a po drugie możecie zapomnieć o tanich wakacjach. W praktyce będzie to pogrom z którego branza turystyczna będzie się podnosić latami. Stracą na tym również kliencie - przy braku konkurencji będziemy mogli jeździć tylko z TUI czy Neckermanem na ich warunkach i cenach nie dla każdego.

    • 7 1

    • olt nie mialo samolotow

      olt nie mialo zadnych samolotow wszystkie byly lesingowane od jakies estnskiej firmy

      • 0 1

  • 150,000 * 100 PLN - 15,000,000 MLN (1)

    Przy zalozeniu minimalnej ceny biletu na poziomie 100 PLN to niezle zgarneli, 15 baniek, to na dwa palace w Rusocinie starczy!

    • 6 1

    • to i tak mały pikus przy biurze podrózy - pieprzycie idiotyzmy obywatelu piszczyk

      • 1 0

  • OdLoT

    Otworzyli się tylko na Euro żeby kasy natrzepać.

    • 4 3

  • nie są oszustami - znależli naiwnych polaków i tyle - PIĘKNE STEWARDESSY :) nawet Was zrobiły jaja (8)

    w maju i czerwcu było full artykułów o niejasnosciach w ich działalności , widocznie do 130 tys. osób to nie dotarło :) pazerny POLAK połasił się na niskie ceny i reklamy telewizyjne :)

    sami jesteście sobie winni i na maxa NAIWNI - jak otwierali codziennie kilkanascie nowych tras to już było szukanie kasy ..... trzeba trochę myśleć

    a POLAK jest zawsze mądry ale po szkodzie

    • 9 12

    • wolę stare rutynowe stewy LOTu niż blondynki od bankruta

      • 2 1

    • ja latam Lotem i nie wiem co to bankructwo

      jak upadną to dostanę kasę z skarbu państwa :) naprawdę kupując bilet w OLT musieliscie liczyć się z taką wtopą i stratą kasy

      • 1 1

    • 130.000 nabitych

      • 0 0

    • ale fajnie zebrali od WAS KASKĘ :)

      • 0 0

    • brawo OLT - jak widzę Waszych pasażerów w TV to mam wrażenie że to bida

      • 1 0

    • pretensje możecie możecie mieć do siebie tylko

      • 0 0

    • a co powiesz o kupujących bilety na tanie linie???

      jaka to kategoria?

      • 0 0

    • OLT WAS poporostu okradł

      • 1 0

  • Tak wyglądaja gangi w białych kołnierzykach-prawo nie nadażą za rzeczywistością. (1)

    Tak wyglądaja gangi w białych kołnierzykach-prawo nie nadażą za rzeczywistością.
    Kiedyś napadali z siekierami, potem bronią automatyczna na banki teraz to zorganizowane związki przestępców pozorujących działanie w dobrej wierze, nadziei i optymizmie powodzenia biznesu. Kto analizował wnioski kredytowe??
    kto pozwolił na zakup/leasing samochodów i samolotów oraz autobusów.
    Tam jest początek bajki. A Frankowski jest na końcu ślwdztwa z "tezą"

    Gołym okiem widać, że nnawet jakby OLT zmonopolizował te trasy to i tak by nie zarobił. A Frankowski jest na końcu ślwdztwa z "tezą"

    • 8 1

    • Jaki zakup? Samoloty w leasingu (płacisz to latają), autobusy należące do firmy zewnętrznej, samochody niezapłacone (dlatego nie wypożyczane).
      Do tego potężna akcja reklamowa na każdym kroku.
      Wszystko miało sprawiać wrażenie pewnej firmy.
      A za to wrażenie zapłacili klienci Amber Gold (choć niektórzy jeszcze o tym nie wiedzą) i kupujący bilety na dużo w przyszłość (Ci właśnie się dowiedzieli).

      • 3 0

  • ale jaja (1)

    No cóż, jeżeli firmę prowadzą przestępcy (Multikasa) to czemu się dziwimy

    • 11 0

    • Najlepsze, że są tacy, co się dziwią, wystarczy poczytać komentarze ;) Głupotę każdego, kto pisze, że upadek OLT (i zapewne zaraz AG) spowodowała "nagonka", można określić tylko jednym słowem- piramidalna ;)

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane