• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

16 firm gotowych budować dwa odcinki trasy S7 z Gdańska do Elbląga

Maciej Naskręt
27 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Wizualizacja planowanej drogi ekspresowej S7


40-kilometrową trasę ekspresową S7, która połączy dwiema jezdniami Trójmiasto z Elblągiem, chce budować 16 firm i konsorcjów. Projektem zainteresowane jest nawet przedsiębiorstwo z Turcji.



W poniedziałek przed południem w siedzibie gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto koperty z wnioskami o dopuszczanie do udziału w przetargu na budowę dwóch odcinków dwujezdniowej drogi ekspresowej o łącznej długości 40 km, w tym budowę dwóch nowych mostów na Wiśle i Nogacie.

Kontraktem na pierwszy odcinek drogi z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego zainteresowanych jest 13 firm i konsorcjów. Podobna liczba wniosków wpłynęła na budowę drugiego fragmentu - z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa. Przy obu zadaniach chętni w większości powtarzają się, w sumie jest ich 16.

- Procedura przetargowa prowadzona jest w dwóch etapach. W pierwszym będziemy sprawdzać, czy złożone wnioski są zgodne ze specyfikacjami przetargu. Potrwa to ok. dwóch miesięcy. W drugim etapie - w styczniu 2015 r. - zaprosimy zakwalifikowane firmy do złożenia ofert - mówi Trojmiasto.pl Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Inwestor mocno się zabezpiecza

Wymogi wobec wykonawcy określone w przetargu przez inwestora są mocno wyśrubowane i nie chodzi tu tylko o doświadczenie firm i konsorcjów. GDDKiA chce uniknąć komplikacji w czasie budowy.

Wykonawca zainteresowany przedsięwzięciem przed złożeniem oferty cenowej będzie musiał wpłacić 12 mln zł wadium na każde z zadań. Do tego wyłoniony w postępowaniu wykonawca - przed podpisaniem umowy - zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 proc. ceny ofertowej brutto.

Kontrakt jest intratny, bowiem w budżecie państwa na 40-kilometrową inwestycję zarezerwowano nieco ponad 3 mld zł.

Dokąd zazwyczaj podróżujesz krajową "siódemką" z Trójmiasta?

O wyborze wykonawcy zdecydują trzy kryteria - cena, która w 90 proc. wpływa na wybór, a także termin realizacji i gwarancja wykonanych robót - obie mają po pięć proc.

Plan budowy

Inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa do włączenia w istniejącą Obwodnicę Elbląga.

W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.

Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".

"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".

Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce z budową ruszyć na wiosnę, a prace miałyby zakończyć się w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.

Wnioski o dopuszczenie do przetargu.

I. Odcinek: Koszwały - Nowy Dwór Gdański.

1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A.; (Partner)
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Salini S.A.;
7. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (lider), Ferrovial Agroman S.A. (Partner);
8. Konsorcjum firm: Mosty Łódź S.A. (lider), Firma "Gotowski" (Partner);
9. Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.;
10. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
11. Metrostav A.S. Czechy;
12. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
13. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);

II. Odcinek: Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo.

1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A. (Partner);
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Mota-Engil Central Europe S.A;
7. Salini S.A.;
8. Budimex S.A.;
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
10. Metrostav A.S. Czechy;
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
12. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);
13. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (lider), Strabag Infrastruktura Południe (Partner).

Miejsca

Opinie (109) ponad 10 zablokowanych

  • do Euro 2012 zdążymy

    Tak obiecali przecież

    • 9 2

  • Jak zwykle jakieś afery i przekręty będą - jak to w pola.cz.kowie. (1)

    • 2 7

    • na całym świecie są przekręty.. i zacznij pisać z szacunkiem o Polsce i Polakach, albo wymiataj stąd do Korei Płn.

      mam dość takich mend, które bez szacunku piszą o kraju, za który życie oddawali nasi przodkowie!

      • 5 2

  • "Impresa Pizzarotti"

    no ja bym im DROGI budować nie dał, juz sama nazwa jest śmieszna i ośmieszająca

    • 7 0

  • wszystko piknie....

    tylko ja się pytam, jak to możliwe, że jakość i terminowość wykonanych prac w ofercie to tylko 10% razem :(
    wydadzą grube miliony i tak naprawdę bez gwarancji na wykonanie :( skoro dla GDDiKA wystarcz tylko 5%

    • 4 1

  • byle nie budowali Chiczycy jak pod Warszaw ! (1)

    • 46 11

    • czyli byleby nie zarządzali w Polsce popaprańcy

      • 5 1

  • Czekam kiedy Budyń i Kopacz wprowadzą przepisy sprzedarzy Cola i czipsów od 18 lat:) (1)

    Obecnie zabronili sprzedaży w szkołach!! Ale nic dziwnego ze wyborców obecnej koalicji nazywają lemingami skoro Politycy myślą za nich a ci wszystko akceptują bez mrugnięcia okiem.Politycą nie maja pojecia jaka jest rzeczywistość dlatego mamy coraz wiecej absurdalnych nakazów zakazów i przepisów przez nich wymyślanych.Znajoma miała sklepik w szkole bez śmieciowego jedzenie zbankrutowała dzieciaki i chodziły do sklepów po kole i czipsy na przerwach jeden robił zakupu dla wszystkich,przynosili ze sobą nawet rodzice im kupowali!!Jak coś jest zabronione to jest to bardziej pociągające !! Już widzę reklamy producentów nie pij naszej coli bo trafisz za kratki :)
    kosmicznie drogie alkomaty z certyfikatem w każdym aucie obowiązkowe to najlepsze pomysły ekipy Donaldinia
    Bedą wybory podziękujemy im za głupotę

    • 1 13

    • Masz rację,lepiej niech wprowadzą mundurki...

      • 1 0

  • a nie lepiej zeby tylko posłowie PO mieli samochody a reszta hołoty furmanki????? (1)

    • 4 4

    • Słaby troll jest słaby...

      • 1 1

  • III RPRL (1)

    Same polskie firmy - miło będzie się zadłużać dla tej inwestycji ...

    • 1 3

    • Załóż ze szwagrem polską firmę i róbcie taniej...

      .... .

      • 2 0

  • OHL, Aldesa, Dragados, Pizzarotti, Gulermak, Astaldi

    Czyli jakość tragedia, podejście "tanio i badziewnie" i tragiczne zarządzanie projektem.

    • 5 1

  • Co z S6 kiedy szybciej mozna bedzie jechac do Berlina?

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane