• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy

Michał Sielski
23 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy. System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy.

Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.



Zwracasz uwagę na znaki zmiennej treści?

Podobnym, ale nie takim samym, bo podczas gdy Tristar kieruje przede wszystkim sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, system odpowiedzialny za ruch na trasach S6 i S7 będzie obsługiwał znacznie mniej węzłów. Za to zdecydowanie większy ruch.

- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:

  • stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
  • kamery przekazujące obraz z dróg,
  • kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
  • stacje meteorologiczne,
  • znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
  • znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
  • znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
  • urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
  • tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

System gotowy w 2023 roku



Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.

- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.

W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.

Opinie (282) ponad 10 zablokowanych

  • Że co

    Przecież jeszcze drogi nie dokończone a tyle milionów na kamery i znaki? Ładny wałek.Lepiej poprawcie skrzyżowanie połódniówki ze starą obwodnicą pomiędzy Straszynem A Kowalami bo bez waszych kamer za miliony wiem ,że codziennie tam są korki !!!Brak pobocza w tym miejscu to jest patologia !A oni chcą za tyle kasy kamery zakładać !Moim zdaniem to jeszcze nie czas na takie inwestycje skoro w godzinach szczytu na każdym zjeździe są spore korki !!!Szok tyle milionów no coś tak nie potrzebnego.

    • 0 0

  • Skok na kase

    Zrobią system za takie miliony a i tak więcej dowiemy się z Raportu na Trójmiasto i google mapach niż na tym ich systemie to pewne bo co oni lepszego wymyślą ? Pewnie będzie siedział gościu i patrzył na raporty i w Google mapy jak się coś pojawi to napiszą na tablicy że uwaga korek ? Objazd przez ... no właśnie przez co ?(Orunię czy tunel) a może Borkowo ???

    • 1 1

  • Ukradzione dotacje

    Nic nie działa n Pomorzu

    • 1 0

  • I po co to?

    System jest tak fajny, że czasami około 6,30 rano jadąc normalnie z Orłowa do Redy jako tako się jedzie do estakady Kwiatkowskiego, dalej co skrzyżowanie to czerwone aż do Rumi.

    • 0 1

  • Kierowca 80

    A nazwy zjazdów na A-1 dla obcokrajowców to już czarna magia i łamigłówka językowa, że o apkach na telefon powodujący chaos na bramkach w wakacje nie wspomnę.

    • 1 0

  • Tristar w Gdańsku działa słabo. Zatkajcie jeszcze obwodnicę. Lepiej za tę kasę dobudować trzeci pas, będzie większy pożytek.

    • 2 0

  • syf

    • 0 0

  • icha

    Witam, zamiast wydawać kasę na nic nieznaczące ulepszenia - wifi się zachciało, czego nie neguje bo lubię, ale jestem tez realistą, tyle kasy na marne, lepiej gdzie nie gdzie poszerzyć oraz gdzie nie gdzie naprawić nawierzchnie.... to by było lepsze rozwiązanie... a nie wiedzieć ze tu mi trochę śniegu lezy a i tak po całej trasie jeżdżą odśnieżarki.

    • 0 0

  • Najgorsza firma.

    Jak to jest ta sama firma co rozkopała Stogi i miała 2 lata opóźnienia to ten projekt będzie gotowy w 2030. Polecam uzbroić się w aparaty dokumentujące błędy i fuszerki jak na Stogach. Dramat.

    • 1 0

  • TriStar to nieporozumienie!!!

    Jest to zwykły włączacz czerwonej fali! Zaraz jakiś kretyn się odezwie żeby spowolnić ruch... Dla bezpieczeństwa...
    Brednie To działa tylko po to żeby tworzyć korki żeby zmusić ludzi do komunikacji miejskiej bo na tym zarabia miasto! Tak samo jak te coraz droższe i coraz mniejsze ilościowo parkingi w centrum! Nie wspomnę już o tych buspasach tworzących korki wydzielonych z pasa ruchu!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane