• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

200 km/h pendolino do Warszawy - dopiero w przyszłym roku

Krzysztof Koprowski
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w połowie grudnia. W przypadku pociągów klasy EIP, obsługiwanych składami Pendolino, czas przejazdu nie ulegnie większym zmianom. Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w połowie grudnia. W przypadku pociągów klasy EIP, obsługiwanych składami Pendolino, czas przejazdu nie ulegnie większym zmianom.

Od grudnia pociągi Pendolino z Trójmiasta do Warszawy miały pędzić z prędkością nawet 200 km/h. Takie obietnice składali kolejarze jeszcze kilka miesięcy temu. Ostatecznie jednak w nowym rozkładzie jazdy od połowy grudnia przewidziano podróż pociągami PKP Intercity nie szybciej niż 160 km/h.



Jak często podróżujesz do Warszawy?

Przypomnijmy: o podwyższeniu prędkości ze 160 na 200 km/ na ok. 1/3 długości trasy Gdańsk - Warszawa pisaliśmy w połowie września, kiedy takie deklaracje składali przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zgodnie z wyliczeniami sprzed kilku miesięcy podwyższenie prędkości miało skrócić czas podróży składami Express InterCity Premium na odcinku Gdańsk Główny - Warszawa Centralna z obecnych 2 godz. 49 minut do 2 godz. 35 minut.

W rozkładzie jazdy, który ma wejść w życie w połowie grudnia, nie odnajdziemy jednak tak krótkich czasów przejazdu. Powód? Jak informuje "Gazeta Wyborcza Trójmiasto", PKP PLK nie wyrobiła się z uzyskaniem dokumentacji niezbędnej do podwyższenia prędkości szlakowej.

- Nie zakończyła się certyfikacja prac związanych z robotami torowymi przy przechyłkach na łukach, ale także związana z wdrażaniem systemu ERTMS - mówi "Wyborczej" anonimowy pracownik PKP PLK.

Sprawdź rozkład jazdy pociągów PKP



Krótszy czas przejazdu z nowym systemem sterowania ruchem



Zawarte w Europejskim Systemie Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) rozwiązania mają m.in. pozwolić na zdalne zatrzymanie pociągu w sytuacji, gdyby maszynista wjechał na zamknięty tor lub znacznie przekroczył dopuszczalną prędkość.

Kiedy uda się rozpędzić pociągi Pendolino w regularnym ruchu do stolicy do 200 km/h? Przypuszczalnie nie wcześniej niż podczas marcowej korekty rozkładu jazdy lub tuż przed sezonem wakacyjnym.

Pociąg Gdynia - Berlin dopasowany do doby hotelowej

Opinie (348) ponad 20 zablokowanych

  • To juz dawno mial9 byc gotowe (1)

    Trójmiasto.pl śmiali przed wyborami propisowską propaganda sukcesu a teraz wszystko odwołują

    • 6 3

    • Pis szczuł wyborców na Nowaka, który te pociągi do Polski ściągnął.

      Szukaj dalej sukcesów PiS.

      • 5 0

  • przy dwustu kilometrach

    węgiel w Polsce skończy się dwa razy szybciej niż opowiadał prezydent Adrian, to nie jest dobra wiadomość dla rządu, ale ten potrafi przekuć złe wiadomości w dobre za pomocą siermiężnego młota. W fazę rozkwitu ponownie wejdą nasze nowoczesne kopalnie, a cenę kilowatogodziny przełoży się do portfela pasażera na czerwoną jego stronę, Klient i tak będzie zadowolony, bo zapewni mu się nierwane wifi na potrzeby serialu, jadąc pkp będzie miał poczucie, że wcale nie wyszedł z kapci z domu. Ten trudny moment jedynie, gdy trzeba wyjść z telefonu w destynacji warszawskiej na peronie... myślę, że jakby nie przyspieszali, to pasażerowie też byliby zadowoleni, jeden odcinek serialu więcej by wyszedł z podróży, a tak to skraca się przyjemność nie pytając o zdanie, tak się nie robi. przyspieszacie nie to, co trzeba.

    • 7 1

  • warszawa wciaga cale trojmiasto jedna dziurka nosa (1)

    • 0 17

    • Nos warszawie stolcem zatkalo wiec nie ma czym wciagac

      • 1 0

  • Pendolino (3)

    te kilka minut nie robi wielkiej różnicy. Mnie najbardziej martwią warunki podróżowania:
    - brud, coraz gorszy
    - od początku funkcjonowania bardzo często toalety są nieczynne ( niesprawne)
    - ciasnota w pociągach Pendolino, są koszmarnie niekomfortowe ( np. w sezonie jesienno- zimowym jak wiszą okrycia, to nie można rozłożyć stolika, półki są tak brudne, że tak lepiej okryć nie kłaść)), do polowy długości wagonu, na półce nad głowa nie mieści się nawet niewielka walizka( w pozostałej części nie ma problemu), miejsca na bagaże na końcu wagonu niewiele, niestety w naszych realiach pozostawianie bagażu za drzwiami jest ryzykowne)
    - toalety tak ciasne, że te w samolotach to salonki
    - stan toalet to tragedia

    A ceny za przejazd rosną!!!

    • 29 8

    • Wszystko drożeje

      Presja płac + inflacja + ceny za prąd.. Bilety kolejowe muszą drożeć.

      • 2 3

    • Witamy w cebulandi

      • 1 0

    • no Renfe to to nie jest

      • 2 0

  • C'mon, pkp plk nie potrafi poprawnie

    włączyć wyświetlaczy na dworcach, aby pokazywały rzeczywiste czasy odjazdów pociągów, a nie jedynie wersję testową, a oczekujecie od nich tak skomplikowanej operacji jak roboty torowe polegające na zwiększeniu dopuszczalnej prędkości pociągów? No bez przesady.

    • 8 1

  • Wiadomo. Juz po wyborach

    • 4 2

  • Jak to możliwe, że w 2015r Pendolino jeździło 2g30min ? (1)

    • 10 0

    • Bo pociąg nie zatrzymywał się między Wwą a Gdańskiem na żadnych stacjach pośrednich

      Był taki jeden, czy dwa kursy dziennie...

      • 0 1

  • Tacy są

    Kłamali, kłamią i będą kłamać

    • 12 1

  • Nie da się.

    • 5 0

  • Pooo coooo?

    Po co kupować pociąg za taką kasę żeby jechać tylko trochę szybciej ? Oddac ten pociąg bezdomnym do zamieszkania, chociaż ciepło na zimę mieć będą.

    • 8 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane