• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

212 mln zł za 4-letni kontrakt z SKM

Michał Brancewicz
19 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Za wożenie pasażerów przez kolejne cztery lata SKM zainkasuje 212,5 mln zł Za wożenie pasażerów przez kolejne cztery lata SKM zainkasuje 212,5 mln zł

Na 212,5 mln zł wyceniona została usługa Szybkiej Kolei Miejskiej dotycząca przewozu pasażerów przez najbliższe trzy lata po linii SKM i cztery lata po linii PKM. Według urzędu marszałkowskiego twarde negocjacje pozwoliły zaoszczędzić ok. 10 mln zł. Rozmowy ze spółką Przewozy Regionalne na część połączeń na PKM wciąż trwają.



Jak oceniasz poziom usług oferowanych przez SKM?

Pierwszy raz od 2015 roku kontrakt został podpisany na dłużej niż rok, z podziałem na odcinki:

  • Tczew - Gdańsk - Wejherowo/Lębork (bez Pruszcza i Tczewa) na okres trzech lat (9.12.2018 - 11.12.2021)
  • Gdańsk - Gdańsk Port Lotniczy - Gdynia na okres czterech lat (9.12.2018 - 10.12.2022)
  • Kościerzyna - Gdańsk na okres czterech lat 9.12.2018 - 10.12.2022
  • Kartuzy - Gdańsk na okres czterech lat 9.12.2018 - 10.12.2022
  • Kościerzyna - Gdynia na okres czterech lat 9.12.2018 - 10.12.2022


Za ich obsługę Szybka Kolej Miejska otrzyma 212,5 mln zł. W pierwszym roku (od grudnia 2018 do grudnia 2019) będzie to ok. 54 mln zł. Warto w tym miejscu wspomnieć, że kontrakt, który się niedawno zakończył (grudzień 2017 - grudzień 2018) opiewał na 51,25 mln zł.

Władze urzędu marszałkowskiego uważają, że negocjacje były udane.

- Udało się nam uzyskać cenę korzystniejszą o ok. 10 mln zł od pierwotnej oferty, zaś umowa czteroletnia gwarantuje pasażerom stabilność usług - mówi wicemarszałek Ryszard Świlski.

Wciąż trwają rozmowy dotyczące umowy ze spółką Przewozy Regionalne. Przypomnijmy, że od grudnia tego roku PR przejęły ok. 30 proc. połączeń na linii PKM zarówno na odcinku aglomeracyjnym, jak trasach do Kościerzyny i Kartuz.

To spowodowało duże zamieszanie wokół rozkładów jazdy oraz doprowadziło do likwidacji biletów kwartalnych.

Warto również wspomnieć, że Urząd Marszałkowski przymierza się, by od 2021 roku podpisać kolejny kontrakt na obsługę linii SKM aż na 15 lat.

Opinie (202) 3 zablokowane

  • Tczew

    po co skm, do Tczewa lepiej 1,5 godz w autobusie nr 50 , spędzić stojąc ,brawo wy !!!

    • 6 2

  • Drezyna SKM

    200 milionów za jeżdżenie odswieżoną komuną. Niektóre zakłady produkujące jakieś dobra nie mają połowy rocznego dochodu co ma SKM.

    • 0 2

  • Czemu nie do Tczewa

    Przesiadki z Skm na Regio to masakra -do tego strasznie zatłoczony.Jednym słowem to Skm jest sto lat w tył

    • 2 0

  • A ja myślałem

    Że SKM utrzymuje się z przewozu pasażerów. A tu proszę, rok w rok pompowane w nią będzie +/- 50 mln złotyvh.

    • 4 0

  • skm

    skm upadek jest coraz gorzej i tyle

    • 4 0

  • Zatem mam w du...e waszą tzw. komunikację zbiorową. Wolę stać w korku niż wypatrywać na horyzoncie wiecznie spóźnioną SKM. Żegnam.

    • 3 0

  • To nie są pieniądze (1)

    Skoro Polska zobowiązała się płacić na żydowskie cmentarze 100 mln rocznie a na emerytury dla Żydów w Izraelu kilka razy tyle

    • 10 6

    • Polska czyli jak rozumiem - rząd

      Czyli PiS

      • 3 1

  • Fatalna wiadomość - tylko Koleje Pomorskie (3)

    własna spółka Urzędu Marszałkowskiego Woj. Pomorskiego.
    Wystarczy spojrzeć jak funkcjonują i wyglądają np Koleje Dolnośląskie.
    Współpraca z PKP (SKM) to nieefektywność, nieatrakcyjność, niekonkurencyjność, drożyzna, standard PRL i generalnie skansen. Konserwa na kolejne 4 lata.

    • 21 6

    • do precz z komuną (2)

      wpisem ukazujesz, jaką posiadasz wiedze na temat kolejnictwa oraz ekonomii.
      Koleje Pomorskie= wyprowadzenie pieniędzy z budżetu Państwa. Czyli stracimy MY.

      • 1 3

      • My mieszkańcy to przede wszystkim budżet samorządu

        Skarb państwa tylko pasie brzuchy prezesom z nadanis PiS. To spółka PKP czyli skarb państwa chce żeby marszałek ufundował jej nowe pociągi z budżetu województwa czyli z naszej kasy...

        • 1 1

      • My znaczy biurwy z Gdyni i PKP

        • 5 0

  • czy kontrakt zawiera

    cene biletów dla podróżnych bo marszałek daje pieniądze skm a mimo to skm moze sobie dowolnie kształtować ceny biletów i tym samym dowalić podwyżki tak jakby marszałek nic nie przekazał.
    Powinno być tak że najpierw skm przedstawia cennik biletów i dopiero potem marszałek dofinansowuje przewozy a nie sytuacja ze skm bierze kase a potem znów od pasazerów wezmie kase bo podwyzszy bilety.

    • 4 0

  • Standard (1)

    W latach 80' skm jeździły po trzy jednostki trakcyjne. Obecnie po 2 lub krótsze i to godzinach porannego szczytu. Zapraszam Dyrekcję na poranny przejazd i postanie godzinę w tłoku. Powodzenia.
    Co do taboru to żal zacząć dyskusję. Derma rządzi !!!

    • 13 0

    • Derma jest w dwóch zabytkowych jednostkach.... Rzadzi komfort deski do prasowania.... Po modernizacji.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane