• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

21,5 mln zł za buspasy na Morskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
9 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowe buspasy na Morskiej w Gdyni dołączą do istniejącego odcinka pomiędzy ulicą Zakręt do Oksywia i estakadą Nowe buspasy na Morskiej w Gdyni dołączą do istniejącego odcinka pomiędzy ulicą Zakręt do Oksywia i estakadą

Firma Eurovia zajmie się budową pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Oprócz tego zostaną m.in. przebudowane chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżka rowerowa o długości blisko kilometra. Całość prac będzie kosztowała 21,5 mln zł.



Czy dzięki buspasom poprawi się punktualność komunikacji w tej części Gdyni?

Pasy przeznaczone dla autobusów pojawią się na odcinkach pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia a Zespołem Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. Razem będzie ich pięć. Trzy powstaną w kierunku centrum miasta, a dwa w kierunku Rumi.

Buspasy na Morskiej bez ciągłości w Gdyni



Ciągłości nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.

Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry. Przy okazji inwestycji nie znikną miejsca parkingowe, czego obawiali się mieszkańcy i kierowcy.

Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2.5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie 8 drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM.

Eurovia wykona buspasy na Morskiej w Gdyni



Zaoferowała o 200 tys. zł wyższą cenę i dłuższy czas wykonania - 47 tygodni przy 42 tygodniach zaoferowanych przez MTM. Decydujący okazał się czas zajęcia pasa drogowego dla wszystkich robót - premiowany dwa razy bardziej niż czas wykonania. W przypadku Eurovii został obliczony na 240 dni, a w przypadku MTM - na 259. Wykonane instalacje będą posiadały 5-letnią gwarancję.

- Od lat wydawało się, że to projekt nierealny, choć bardzo potrzebny i w sumie technicznie prosty. Przedłużenie wyjazdów z zatoczek przystankowych, drobne przebudowy i usunięcie aut, które z części jezdni uczyniły prywatny parking, to może być niezwykła zmiana i najważniejsze wsparcie dla komunikacji zbiorowej - przypominał w listopadzie Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, radny Gdyni.
Przypomnijmy, że nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
  • Schemat buspasów na Morskiej. Schemat buspasów na Morskiej.


Miejsca

Opinie (170) 7 zablokowanych

  • No to się zacznie!!

    Teraz kor na Morskiej potrafi być od stacji Orlenu na Śląskiej do Zakrętu do Oksywia a w czasie przebudowy to chyba od Orłowa już będzie!!

    • 6 0

  • Ciekawe, że jezdni nie remontuja przy okazji, bo od dawna Morska prosi się o nową nawierzchnię. No i warto postawic jakieś ogrodzenia przy trawnikach przy jezdni bo janusze zaczną parkować na każdy skrawku zieleni jak zabraknie miejsca na ich trupy.

    • 4 1

  • zenada

    Lumpenproletariusze, emeryci i uczniowie wreszcie nie będą się spóźniać! Gospodarka wystrzeli jak złoto. A inwestycja się zwróci w rok, bo wszyscy biznesmeni, lekarze, inżynierowie, prawnicy, szefowie i dyrektorzy, programiści tak tłumnie i ochoczo jeżdżący wspaniałym pachnącym ZKM w mig wniosą do budżetu ogromny wkład z pracy w czasie, który dotąd był marnowany w korkach. Gdyńskie Cudawianki nabierają nowego znaczenia.

    • 7 3

  • Powinni przy okazji ogarnąć studzienki, bo jeszcze gdyby były w lini to można ominąć. A ścieżka rowerowa będzie nie fikcyjna jeśli zrobią jak teraz co skrzyżowanie, na druga stronę przenoszona

    • 1 2

  • Ja się pytam

    Ja się pytam, dlaczego nie zrobić po prostu 3 pasmowej drogi zamiast 2 pasów i bus pasa? Bus pasy "rozładowują" korki które tworzą się przez zrobienie buspasów.

    A poza tym uważam że unia europejska powinna zostac zniszczona.

    • 8 1

  • Ilu specjalistów od farby na tym portalu! Czyżby zbliżały się jakieś wybory i miał je wygrać ktoś, powiedzmy z partii rządzącej? Posty produkowane według jednego schematu przypominają metody sprzed wyborów parlamentarnych. Trochę kasy i trzech ludzi przed komputerami powiedzą nam na kogo chcemy zagłosować.

    • 2 3

  • Kurka !! Droga

    ta farba. !!! A swoją drogą to ktoś powinien beknąć za dyskryminowanie części (Podobno pełnoprawnej) obywateli poruszającej się samochodami. Wszyscy kierowcy samochodów osobowych idą do wyborów i wyrażają swoje niezadowolenie !!

    • 6 1

  • słaby pomysł.

    • 3 0

  • między estakady a szkola

    są różne sklepy to myślę że przedsiębiorcy nie będą zachwyceni brakiem miejsc postojowych. nie wspomnę o tym ze na Komorowskiego z redukowali miejsca dla aut na rzecz zieleni i deptakow

    • 4 0

  • A kiedy

    A kiedy bus pasy na Hutniczej i Wielkopolskiej ?

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane