• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo czasowo wznawia możliwość dokonywania płatności

Arnold Szymczewski
23 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 11:07 (24 kwietnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo. W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo.

26 kwietnia mija miesiąc od uruchomienia systemu roweru metropolitalnego Mevo. Dzień wcześniej skończą się abonamenty tych użytkowników, którzy wykupili je pierwszego dnia na miesiąc. 24 kwietnia operator przywrócił możliwość dokonywania płatności, ale tylko dla pierwszych 20 tys. wpłacających.



Aktualizacja: 24 kwietnia godz. 10:45:


W środę przed południem operator Mevo, firma Nextbike Polska, wydała oświadczenie, w którym informuje o czasowym wznowieniu możliwości dokonywania opłat.

- Od 24 kwietnia każdy zarejestrowany użytkownik może zasilić konto Mevo dodatkowymi środkami, co umożliwi wykup abonamentu na kolejny miesiąc lub cały rok korzystania z systemu. Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweru ograniczyła ich dostępność - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
Operator informuje także o tym, że dokonywanie płatności zostanie przywrócone na stałe po udostępnieniu pełnej puli 4080 rowerów.

Po godz. 11 ponad 50 rowerów stało przed Olivia Business Centre, 20 przy budynku Ergo Hestii w Sopocie i ponad 10 w okolicy biurowców przy ul. Łużyckiej w Gdyni.


Czy odnowisz swój abonament w Mevo?

O pompie związanej z inauguracją systemu roweru metropolitalnego Mevo mało kto już pamięta.

Pierwszy miesiąc działania systemu przyniósł mnóstwo emocji: początkowo bardzo pozytywnych, potem niestety jednak głównie negatywnych: nienaładowane rowery, puste stacje, brak relokacji - długo by wyliczać.

Dziś jest już nieco lepiej, jednak najważniejszym problem Mevo jest to, że od 5 kwietnia nie można aktywować nowych kont ani doładowywać istniejących. Operator zdecydował się na takie posunięcie, by ograniczyć przyrost liczby użytkowników, których nie był w stanie obsłużyć.

26 kwietnia dzień sądu dla pierwszych abonentów Mevo



W tym tygodniu mija miesiąc od uruchomienia usługi. Oznacza to, że jeśli operator nie zdecyduje się do tego czasu na aktywowanie możliwości doładowywania kont, obecni użytkownicy, którzy jako pierwsi (26 marca) wykupili miesięczny abonament stracą możliwość wypożyczania rowerów.

Dotyczy to tych użytkowników, którzy zasilili swoje konto jedynie kwotą potrzebną do zakupu jednomiesięcznego abonamentu.

Ci, którzy posiadają w swoim mevo-portfelu jeszcze minimum 10 zł, mogą abonament wydłużyć o kolejny miesiąc.

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef



Jeśli więc w ciągu najbliższych dni możliwość doładowywania kont nie zostanie przywrócona, system hurtowo straci wielką rzesze użytkowników. Przypomnijmy, że 28 marca operator chwalił się 34 tysiącami zarejestrowanych użytkowników. Z kolei do 23 kwietnia ilość zarejestrowanych użytkowników wynosiła ponad 74 tys. rowery wypożyczono ponad 209 tys. razy.

Nextbike i Obszar Metropolitalny na razie milczą



Zarówno operator Mevo (firma Nextbike), jak i zamawiający - stowarzyszenie Obszar Metropolitalny GGS zdają sobie z tego sprawę. We wtorek jednak nikt nie zdecydował się na żadne deklaracje w tej sprawie - choć poprosiliśmy o nie obie strony.

Oświadczenie w tej sprawie ma pojawić się w środę, 24 kwietnia.

Opinie (499) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Next bike powinien skorzystać z doświadczenia innych. (8)

    Trójmiasto nie powinno polegać tylko na firmie rowerowej przy organizacji roweru elektrycznego. Skorzystajcie z doświadczenia firm wypożyczających samochody, skutery elektryczne itp. Oni w jakiejś tam skali ogarnią to logistycznie: tankowanie/ładowanie. Powodzenia.

    • 65 7

    • Przeciez to NextBike obsługuje rower miejski paraktycznie w kazdym wiekszym mieście.

      • 0 0

    • nextbike nie powinien zatrudnić managerów Polaków - to by wystarczyło (2)

      tak się składa, ze to firma mająca wieloletnie doświadczenie, w róznych krajach, w obsłudze rowerów miejskich

      ale jak zatrudnia się polskich cwaniaków, którzy potrafią jedynie szczekać i brać kasę...

      takie sa efekty

      podobnie jest z WIZZ i Ryan w Polsce - nie ma połaczeń tam gdzie jest sens, są tam gdzie polscy managerowie sobie wymyślili (i fałszywie poinformowali zagraniczną centralę)

      nie przez przypadek, ale przez takie działania mamy w Gdańsku bezsensowne połączenia na zmywak, a z innych miast połączenia turystyczne

      • 18 3

      • Niestety za mało osób mieszka w zasięgu naszego lotniska, żeby opłacało się tworzyć stałą, rozbudowaną siatkę połączeń turystycznych. Stąd połączenia na zmywak. Ot, cała filozofia.

        • 1 1

      • O rynku lotniczym lepiej już nic nie pisz, bo wiedzę masz zerową :)

        • 1 0

    • Ale oni mają doświadczenie (1)

      Nextbike ma doświadczenie z rowerami, jest super zorganizowane np. Veturilo w Warszawie jak i innych miastach. To gminy się uparły aby rowery w Trójmieście były wyłącznie elektryczne i taki jest efekt. Poczytaj na ich stronce i recenzje innych systemów które wprowadzili :)

      • 2 3

      • może z rowerami mają, ale z trójmiastem nie dają sobie rady. A i samo trójmiasto nie daje sobie rady z Nextbike i egzekucją zapisów w umowie.

        • 1 0

    • Żaden z nich nie ma sieci w tej skali, co Nextbike w innych miastach. (1)

      Traficarów jest ze 200, Blinkee ze 30? Mevo na start było 1000, a ma być 5000...

      • 6 4

      • no i? wzięli udział w przetargu i wiedzieli na co się piszą, a jeżeli są tacy doświadczeniu to czemu u nas nie działa? 20 tyś użytkowników , 1000 rowerów ? co to jest za ilość? To co to ma być rower żeby na niego patrzeć i pochwalić się na wiecu wyborczym/folderze reklamowym itp? Z założenia rower ma jeździć.

        • 4 1

  • Skończy sie tak (1)

    Że przywrócą możliwośc wykupu abonamentów i nagle rzuci sie kupa ludzi ( nie wiadomo czy znowu nie zablokują wiec trzeba kupować poki można!), system padnie na kilka godzin i znowu będzie kupa śmiechu.

    • 33 0

    • Przypuszczam, ze tlumow chetnych juz nie bedzie. Nextbike sie skompromitowala i trzeba byc niespelna rozumu zeby dawac im jakies pieniadze.

      • 1 0

  • Nue mozliwe?? Naprawde mozna znowu placic??

    • 3 0

  • Bubel za ciężkie pieniądze, operator śmiejący się w nos metropolii i sam związek metropolitalny, który boi się dać porządnego klapsa firmie, która jest zupełnie nieprzygotowana do prowadzenia tego biznesu w Trójmieście. Tłumaczenia, że pierwszy raz na taką skalę, sa żenujące - pierwszy raz to na taką skalę kasę wzięli. Obszar metropolitalny do roboty! Zapłaciliście za ten bubel a nie potraficie wyegzekwować sprawnego działania naprawczego!

    • 11 0

  • wermaht ss

    Się ludzie rzucili jakby roweru nie widzieli haha. Lepiej kupić se swój

    • 3 1

  • Kompromitacja. (2)

    Za taką porażkę projektu odpowiada także zamawiający czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia.

    • 10 0

    • Ludzie bez wyobraźni - 40 mln zł w błoto (1)

      Jakim ograniczonym urzędasem trzeba być żeby na 0,5 mln miasto i cały około 1 mln obszar metropolitalny zamówić 1 tys. rowerów!!!????

      Kto za to odpowie, to są kpiny z ludzi!

      • 2 0

      • A jakim trzeba być ograniczonym trolem internetowym, żeby tak manipulować? Jaki Metropolia zamówiła za 40 mln? na 1000 czy na 4080 rowerów?
        JEżeli Nextbike nie wywiąże się z umowy to można ich obciążyć karami albo nawet umowę zerwać. Więc nie hejtuj tutaj. Masz za 10 złotych system który ma fajne rowery ze wspomaganiem. Rowerów jest mało, bo popyt olbrzymi. i tyle.

        • 0 5

  • Aż przykro patrzyć na marnotrawiony potencjał

    • 2 0

  • Dlaczego zadny urzedas jeszcze za to nie odpowiedział!! (2)

    • 12 0

    • Bo oni są z peło i nie odpowiadają sa swoje durne decyzje, wbij to sobie w ten swój kierowniczy ł..

      • 0 0

    • czekaj tatka latka....

      • 2 0

  • Możliwość korzystania z Mevo powinna być racjonowana na talony (2)

    Talony powinny być przyznawane przez Prezydenta Miasta. Oczywiście powinno się powołać strukturę administracyjną w każdym z Urzędów pt. Wydział Transportu Indywidualnego.

    Wydziały te będą w terminie 60 dni rozpatrywać wnioski zainteresowanych o korzystanie z Systemu Mevo. Pierwszeństwo winna mieć młodzież ucząca się do 26 roku życia, emeryci, urzędnicy i działacze społeczni oraz, a w zasadzie przede wszystkim "szczególnie zasłużenia dla władzy i walki z ksenofobią". Zaznaczyć należy, iż co jest "ksenofobią" będzie ustalane arbitralnie przez Prezydenta.

    Winny powstać również tzw. "Komitet Kolejkowy", w który rejestrować się będą wszyscy chętni, którzy nie załapią się na przydzielenie abonamentu. Miejsce w "kolejce" nie będzie można odsprzedawać. W przypadku, gdyby okres oczekiwania na abonament Mevo byłby dłuższy jak 5 lat, przysługiwać będzie zniżka na abonament w postaci 5% opłaty abonamentowej.

    Dopiero wtedy będziemy mieli prawdziwie funkcjonujący System Roweru Miejskiego o jakości takiej, jakiej można spodziewać się po licznej strukturze urzędniczej naszej pięknej Ziemi Gdańskiej. Po udanym eksperymencie rowerowym System miejski po tak pozytywnych doświadczeniach będzie obejmować kolejne elementy życia codziennego - restauracje, sklepy, usługi dla ludności, taxi, etc.

    • 23 0

    • I to jest konstruktywne rozwiązanie, brawo. (1)

      • 2 0

      • To jest M'iś'evo na miarę naszych możliwości !

        I to nie jest nasze ostatnie słowo - decydenci nie odpowiadają za nic tylko wydają miliony publicznych pieniędzy bez żadnej odpowiedzialności.

        • 0 0

  • Mevo srevo (11)

    Kurde, od miesiąca próbuje wypożyczyć na karwinach mevo i d*pa, zawsze na każdym przystanku 0!

    • 229 13

    • (4)

      Ja to samo... Karwiny, Mały Kack. Kasa wydana w błoto. Ani razu nie miałam szansy żeby wypożyczyć rower. Niech oddają ta kasę i się wypchaja.

      • 46 1

      • (3)

        Bo tam jest pod górkę i każdy jedzie jedynie na dół a wraca trajtkiem :)

        • 51 1

        • dramat, że ludzi nie stać na minimum aktywności (2)

          później czekają w kolejkach do lekarza wyposażeni w pakiet chorób cywilizacyjnych

          • 7 9

          • (1)

            To nie aktywnosc, to lans.

            • 2 5

            • W centrum gdańska prawie zawsze 0 zero rowerów!

              • 2 1

    • Osowa - to samo (1)

      Spokojnie da sie wjechac pod górę. Ale podjazd z Oliwy zużywa 20% baterii wiec trzeba na dole znaleźć rower min 50%. A w dół mozna zjechac nawet rozładowanym. Jak nie ma relokacji to na górnym tarasie zawsze bedzie za mało albo wcale.

      • 44 0

      • Którędy?

        Jak dojechać z oliwy do osowy nie jadą przez las piaszczystą drogą?

        • 0 0

    • bo to karwiny

      • 3 1

    • Chełm łączy się

      Bez relokacji nic z tego nie będzie !

      • 11 0

    • Wszedzie to samo!

      Brak rowerow

      • 13 0

    • patrz. Masz 30 tys. chętnych i 500 rowerów. Dziwisz się, że nic nie ma?

      • 32 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane