• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo czasowo wznawia możliwość dokonywania płatności

Arnold Szymczewski
23 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 11:07 (24 kwietnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo. W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo.

26 kwietnia mija miesiąc od uruchomienia systemu roweru metropolitalnego Mevo. Dzień wcześniej skończą się abonamenty tych użytkowników, którzy wykupili je pierwszego dnia na miesiąc. 24 kwietnia operator przywrócił możliwość dokonywania płatności, ale tylko dla pierwszych 20 tys. wpłacających.



Aktualizacja: 24 kwietnia godz. 10:45:


W środę przed południem operator Mevo, firma Nextbike Polska, wydała oświadczenie, w którym informuje o czasowym wznowieniu możliwości dokonywania opłat.

- Od 24 kwietnia każdy zarejestrowany użytkownik może zasilić konto Mevo dodatkowymi środkami, co umożliwi wykup abonamentu na kolejny miesiąc lub cały rok korzystania z systemu. Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweru ograniczyła ich dostępność - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
Operator informuje także o tym, że dokonywanie płatności zostanie przywrócone na stałe po udostępnieniu pełnej puli 4080 rowerów.

Po godz. 11 ponad 50 rowerów stało przed Olivia Business Centre, 20 przy budynku Ergo Hestii w Sopocie i ponad 10 w okolicy biurowców przy ul. Łużyckiej w Gdyni.


Czy odnowisz swój abonament w Mevo?

O pompie związanej z inauguracją systemu roweru metropolitalnego Mevo mało kto już pamięta.

Pierwszy miesiąc działania systemu przyniósł mnóstwo emocji: początkowo bardzo pozytywnych, potem niestety jednak głównie negatywnych: nienaładowane rowery, puste stacje, brak relokacji - długo by wyliczać.

Dziś jest już nieco lepiej, jednak najważniejszym problem Mevo jest to, że od 5 kwietnia nie można aktywować nowych kont ani doładowywać istniejących. Operator zdecydował się na takie posunięcie, by ograniczyć przyrost liczby użytkowników, których nie był w stanie obsłużyć.

26 kwietnia dzień sądu dla pierwszych abonentów Mevo



W tym tygodniu mija miesiąc od uruchomienia usługi. Oznacza to, że jeśli operator nie zdecyduje się do tego czasu na aktywowanie możliwości doładowywania kont, obecni użytkownicy, którzy jako pierwsi (26 marca) wykupili miesięczny abonament stracą możliwość wypożyczania rowerów.

Dotyczy to tych użytkowników, którzy zasilili swoje konto jedynie kwotą potrzebną do zakupu jednomiesięcznego abonamentu.

Ci, którzy posiadają w swoim mevo-portfelu jeszcze minimum 10 zł, mogą abonament wydłużyć o kolejny miesiąc.

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef



Jeśli więc w ciągu najbliższych dni możliwość doładowywania kont nie zostanie przywrócona, system hurtowo straci wielką rzesze użytkowników. Przypomnijmy, że 28 marca operator chwalił się 34 tysiącami zarejestrowanych użytkowników. Z kolei do 23 kwietnia ilość zarejestrowanych użytkowników wynosiła ponad 74 tys. rowery wypożyczono ponad 209 tys. razy.

Nextbike i Obszar Metropolitalny na razie milczą



Zarówno operator Mevo (firma Nextbike), jak i zamawiający - stowarzyszenie Obszar Metropolitalny GGS zdają sobie z tego sprawę. We wtorek jednak nikt nie zdecydował się na żadne deklaracje w tej sprawie - choć poprosiliśmy o nie obie strony.

Oświadczenie w tej sprawie ma pojawić się w środę, 24 kwietnia.

Opinie (499) ponad 10 zablokowanych

  • Kiedy kary zostaną wyegzekwowane? (2)

    • 37 2

    • Uj cie to...

      • 1 0

    • Pewnie takie kary jak za scieki w Motlawie

      • 1 0

  • Budyń ciągnął samolot Olt Express, Dulska (2)

    dosiadła mevo. Rozmach mniejszy, ale podobne mechanizmy.

    • 45 24

    • spie**zaj dziadu jak mówił nieudacznik Kaczyński na ścianę wschodnią.

      • 7 8

    • To i tak pikus przy "prywatyzacji" RSW "Ruch"

      • 0 0

  • Po co elektryczne rowery? To nie ekologiczne!!!!!

    • 34 3

  • Podnieść opłaty o 100% i samo się rozwiąże (2)

    Za komuny jak towar był za tani to nie było go w sklepach....

    • 23 9

    • Komuno wróć!

      • 7 1

    • Kłamiesz. Nic nie było

      • 0 0

  • Nie odpowiadają na zgłoszenia pomimo zapewnień iż odpowiedzą w ciągu 14 dni. W taki sposób kończy mi się abonament a wypożyczeń brak.

    • 23 0

  • Zlikwidować (4)

    I dać normalne rowery bez wspomagania, widać jak na dłoni, że pomysł nie wypalił.

    • 47 6

    • (2)

      Szkoda, ze nie zrobili tego tak, jak w Warszawie, gdzie kazda stacja dokujaca jest jednoczesnie punktem ladowania rowerow, to moze by to mialo szanse dzialac w formie zelektryzowanej :)

      • 13 0

      • (1)

        Nie jest tak jak mówisz, stacje do ładowania sa jak na lekarstwo a jak nie ma wolnego miejsca to latasz z rowerem i szukasz następnej stacji albo czekasz ze się zwolni miejsce.
        Ale zgodzę się ze powinno być jak w Warszawie: 20 minut za darmo ( Paryż ma podobnie) i rowery 95% tradycyjne . Idea taniego dostępnego transportu miejskiego.

        • 7 0

        • Prawie tak

          Warszawa: 5 200 zwykłych, 100 elektryków i 10 stacji ładujących. Paryż: ok. 10 tys. zwykłych i ok. 5 tys. elektryków.
          Przeciętna podróż Veturilo w Warszawie to nieco ponad 21 minut (a 20 min. jest darmo). To tylko statystyka, ale: stacje są tak gęsto, że bez problemu można zmieniać rower co 20 min. i jechać dalej. A że nie masz cwaniaka nad warszawiaka, to czy firma w ogóle zarabia?

          • 3 0

    • we Londynie

      są trzy albo więcej konkurencyjne firmy użyczające rowery, dopuścić inne rowery to się postarają

      • 7 0

  • Oto miś na miarę naszych czasów ...

    Proste rozwiązanie. Każdy użytkownik musi nosić krawat, bo „Klient w krawacie jest mniej awanturujący się” ...

    • 33 2

  • żenada (8)

    mówiłam nie brać niemieckiego badziewia, to nie, Gdańsk podpisał umowę z niemcami. jeszcze się nie nauczyliście, że niemcami interesu nie ma?

    • 33 27

    • Lepsze interesy są z Ruskimi. Taka jest linia rządu PiS. (6)

      Weź sp.....j

      • 8 13

      • Jakie interesy robi PIS z ruskimi? Oświeć mnie proszę. (1)

        • 10 3

        • Kpisz sobie?

          • 0 0

      • niemiec to taki rusek z zachodu

        nord stream 2 gaz sa pół darmo i niemiecka gospodarka prześcignie Europe

        • 5 0

      • (2)

        a dla ciebie jest albo pis albo po? ograniczony jestes

        • 2 0

        • Albo normalność i wolność, albo PiS (1)

          Taki jest wybór. Polecam do przemyślenia przed wyborami.

          • 1 0

          • Chyba jedna gazeta i jedna tv cie zamroczyla. Nie widzisz nic innego tylko PO i PiS?

            • 0 0

    • Przyjadą old turyści z zachodu i pogardliwie skwitują jak za okupacji.

      Polski bałagan trwa od okupacji tak skwitują temat old turyści z zachodniej granicy.

      • 1 0

  • pogielo was z tym mevo (3)

    czy polakówowi rower to maximum szczescia w obecnym swiecie ? co za paranoja - jakby wazniejszych spraw i rzeczy nie bylo w trojmiescie

    • 20 23

    • Bo to jak wydawane są publiczne pieniądze nie jest ważną sprawą, prawda? (1)

      • 10 1

      • Dla mnie nie, bo to nie moje pieniadze, naiwniaki...

        • 0 1

    • As

      A są ważniejsze ... komentarze dotyczą tekstu a nie życia

      • 0 0

  • Nie wykupujcie abonamentu i najlepiej dajcie sobie spokój z Mevo

    O to się modli Nextbike i miasto. Amen.

    • 22 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane