• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

30 listopada skończą się korki w Chyloni

Michał Sielski
25 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przy okazji budowy tunelu pod torami SKM kierowcy otrzymają też kilkaset metrów nowej nawierzchni drogi. Przy okazji budowy tunelu pod torami SKM kierowcy otrzymają też kilkaset metrów nowej nawierzchni drogi.

Budowa tunelu pod torami przy drodze krajowej nr 6 na wysokości przystanku SKM Rumia JanowoMapka powoduje duże korki w Cisowej, Chyloni i innych dzielnicach Gdyni, ale wiemy już, kiedy kierowcy będą mogli odetchnąć. Dwoma pasami pojadą od 30 listopada. Niestety, w przyszłym roku droga ponownie będzie zwężona.



Denerwują cię korki z powodu remontu dróg?

Drogowcy nie zwalniają tempa przy budowie węzła integracyjnego w Rumi Janowie. Na nitce południowej drogi krajowej numer 6 wylewana jest już podwójna warstwa bitumiczna. To oznacza, że na kilkuset metrach jezdni w stronę Gdyni wkrótce pojawi się całkowicie nowy asfalt. Dzięki temu najprawdopodobniej 30 listopada tego roku na około trzy miesiące przywrócony zostanie ruch na całej jezdni, w obu kierunkach. Kierowcy bez wątpienia odetchną, bo zwężenie powodowało wielokilometrowe korki.

Przypomnijmy: droga pomiędzy Gdynią a Rumią od września zwężona jest do jednego pasa w każdym kierunku. Powoduje to ogromne korki, które w godzinach popołudniowego szczytu sięgają nawet ul. KartuskiejMapka w Gdyni i "wylewają się" na obwodnicę Trójmiasta. Przejechanie tych kilku kilometrów samochodem zajmuje zatem niekiedy dwie godziny.

Przez najbliższe trzy miesiące (albo dłużej, jeśli zima będzie sroga) przy SKM Rumia Janowo będzie można jednak swobodnie jechać dwoma pasami w obu kierunkach. Potem znowu dwa pasy zostaną zamknięte - tym razem w kierunku Redy - a ruch będzie odbywał się w dwóch kierunkach po nowej nitce jezdni w stronę Gdyni. Utrudnienia potrwają kolejnych kilka miesięcy.

Co powstaje w Janowie



Prace, które za ponad 60 mln zł wykonuje Budimex, zakończą się w drugiej połowie 2022 r. Inwestycja będzie trwać tak długo, bo w jej ramach powstanie m.in. tunel pod torami, a w większości gotowe są już nowe fragmenty ul. Oliwskiej, Łużyckiej, Kolejowej i Obrońców Westerplatte. Będzie też kładka dla pieszych łącząca ul. Gdańską z przystankiem kolejowym oraz nowe parkingi w rejonie ul. Kolejowej oraz przy ul. Jana III Sobieskiego.

W ramach budowy węzła integracyjnego z tunelem na terenie Janowa powstaną również m.in. drogi rowerowe, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz wiaty autobusowe. Nie zabraknie też oświetlenia ulicznego i kanalizacji deszczowej. Projekt przewiduje również znaczącą przebudowę infrastruktury wokół dworca kolejowego w Rumi przy ul. Starowiejskiej, gdzie przybędzie m.in. miejsc parkingowych i dróg rowerowych. Ma to znacząco odciążyć drogę krajową nr 6, pozwalając na przesiadkę na transport zbiorowy oraz podróż samochodem "na skróty" do części Rumi położonej za torami SKM.

Opinie (99) 7 zablokowanych

  • Dot. Odciążenia krajowej 6 (13)

    Cieszy mnie fakt iz trwa remont odcinka opisanego w artykule ale drogowcy takze oczekuja obiecanej nam budowy drogi OPAT ktora zdecydowanie odciążylaby krajową 6. O drodze OPAT mowiono juz z 20 lat temu,od prawie 10 lat jest wizualizacja ,niestety o terminie rozpoczecia budowy w roku 2020 nadal nikt nie mówi. Dla niewtajemniczonych: droga Opat to Obwodnica Polnocna Aglomeracji Trojmiejskiej czyli tzn obwodnica Gdyni Cisowej, Rumi i Redy. Ta droga pomogłaby mieszkancom zdecydowanie odciazyc obecna ul Morska,cala Rumie i Rede. Prosimy o inf. w tej sprawie. Nie moze byc jedna droga przelotowa tylko poniewaz gdy wydarzy sie stluczka czy remont jak pisze w artykule to natychmiast kawalek drogi przejezdza sie w dwie godziny. Czemu miasto nie buduje zadnej alternatywy?

    • 51 0

    • Bo ważniejsze są muzea (2)

      Centra informacji, kluby integracji, kasa od deweloperów, kostka brukowa w całym mieście , aquaparki itp itd. Gdybysmy mieli uczciwe, polskie media , to żadni samorządowcy/decydenci nie uchowaliby się ani miesiąca przy takiej indolencji decyzyjnej.
      Czym oni sie zajmuja?!!!!!!!!!!!

      • 15 6

      • mondzioł :D

        • 1 0

      • wiemy tylko ze pis wprowadza program "sycylia polnocy", o innych partiach nic nie wiadomo bo nie maja swojej telewizji

        • 2 0

    • (1)

      Po info pisz do Horaly.

      • 5 2

      • ale on twierdzi ze ten na zdjeciu z sniadkiem i arciszewska to nie on

        • 5 0

    • zejdź na ziemię (3)

      "Czemu miasto nie buduje żadnej alternatywy?"
      Odp: bo takie inwestycje nie leżą w kompetencjach miasta tylko Generalnej dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - reklamacje proszę składać w Warszawie

      • 4 9

      • (1)

        A to zwykły śmiertelnik ma sie o to starac?to władze powinny z tym wyjść

        • 4 0

        • mysle ze minister horala moglby cos w tej sprawie powiedziec, kilka lat temu obiecywal budowe opat, nawet dla uwiarygodnienia obietnicy trzymal lopate pozujac do zdjecia

          • 8 0

      • ale to Włodarze powinni zajmować się takimi rzeczami, no chyba nie mieszkaniec?

        • 4 1

    • (1)

      Oczywiście ze brak alternatywy dla tego terenu. Jestem za wybudowaniem OPAT. Bez tej drogi wszyscy ktorzy czesto przejeżdżają z Cisowej do Redy i odwrotnie wiedzą jak ciężko jest przejechac kilka kilometrow w szczytowych godzinach. Horror! bo jest tylko jedna droga!

      • 6 1

      • deweloperzy powinni zbudowac, nie wiedza ze mieszkancy ich domow na dojazd maja w zasadzie tylko morska

        • 2 0

    • Zgadzam się z Tobą w 100% Arturro. Odciązyłaby nie tylko Cisową, Rumię i Redę ale i Hutniczą czy inne ulice. Oby OPAT powstała jak najszybciej bo jest ciężko. Jest czas pandemii , dużo ludzi ma kwarantanny, pracują zdalnie itd a i tak są korki na tym odcinku.

      • 5 0

    • Pijacka !

      Podobno wstepnie dogadani .

      Odciazylaby Hutnicza i Morska do polnocnych dzielnic Gdyni .

      Tunele pod Hutnicza !

      To takie proste za az za proste .

      • 8 1

  • Ktoś jeszcze panuje nad organizacją ruchu w Gdyni (1)

    Bo to się dzieje to przekracza ludzkie pojęcie

    • 33 3

    • a co sie dzieje?

      • 2 0

  • (4)

    Czyli od marca znowu wrócą utrudnienia.

    Dobrze by było, żeby przed przyszłorocznymi wakacjami przywrócone zostały cztery pasy.
    W przeciwnym razie amatorzy wycieczek na Hel będą kwitli w korkach po kilka godzin.

    • 20 1

    • Jeżdżę często na Hel latem i nigdy w korkach nie stoję (3)

      innym podpowiem rozwiązanie szybkie i wygodne: pociąg.

      • 2 3

      • pociąg też czeka na mijankach albo stacji (1)

        szczególnie latem, przy tylu chętnych bywają spore opóźnienia, a próbując wsiadać w Chałupach niestety nie zmieściłem się

        • 1 0

        • trzeba bylo na buforach

          • 0 0

      • Miało być szybkie i wygodne!

        • 1 0

  • Korki mniejsze bo lockdown jest i mniej aut porusza się po drogach. (2)

    Zamknijcie stacje benzynowe to za miesiąc ruch na drogach będzie zerowy :)

    • 17 10

    • Jest siodełko źle, nie ma siodełka też źle (1)

      cyklistom ciepłym marksistom nie dogodzisz

      • 2 1

      • marksista,mowiles ze bez siodelka dobrze ci

        • 2 0

  • OPAT?

    UM w Gdyni namaluje ulice, zrobi wizualizacje za 10 baniek, popatrzysz w infoboxie.
    Gdynia tylko maluje i łata, nic wiecej

    • 14 1

  • Jeśli chodzi o kroki w Chylonii...

    to uważam że jedyną i prawdziwą pomocą dla tej części miasta by je odkorkować jest wybudowanie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta (droga OPAT-u) czyli to co piszą moi przedmówcy z którymi się zgadzam. W budowie jest trasa Kaszubska i niebawem ruszy budowa drogi Metropolitalnej. Barkuje tylko do kompletu OPAT-u, na którą tak bardzo czekają mieszkańcy Chyloni, Cisowej, Rumi i Redy. Również w udrożnieniu rejonu, pomógłby tunel na Chylońskiej tak jak to sie robi w Rumii czy Wejherowie

    • 12 0

  • A w Gdyni siedzą i nie wierzą co czytają...że niby ktoś buduje zamiast planować?

    • 12 1

  • Ja pamiętam jak red. Naskręt ogłosił koniec korków na Słowackiego (1)

    a miasto Gdańsk rozdawało kierowcom korkociągi.

    • 13 2

    • Tobie by ten korkociąg przydał się na pewno.

      Odszpuntował byś nim korek we własnej du...

      • 2 3

  • Rumia i Wejherowo potrafią budować tunele, potrafią pozyskiwać kasę z UE tylko Gdynia w tyle

    • 14 1

  • Ciąg dróg Czerwona i Opat pomogły by najbardziej odciążyć istniejącą krajową 6 (2)

    Czekamy na wybudowanie konkretnej drogi odciążającą nasz region. Dobrze ze jest remontowany odcinek w Rumi jednak potrzeba tu nowej, konkretnej drogi. W lecie gdy sa turysci jadący nad morze to krajowa 6 jest niewydolna calymi dniami, poza sezonem jest dramat w godzinach szczytu. Szukajmy ratunku dla naszego regionu. Ja widze jeden : Droga Czerwona z OPAT, ktora pozniej ma łączyć się z planowaną Via Maris

    • 12 0

    • via maris,

      to była kiełbasa wyborcza naszych miłościwie rządzących panów z PiS

      • 5 0

    • Oczywiście. Popieram. OPAT powinna powstac juz lata temu bo zanim sie ją wybuduje to miną lata świetlne a my juz dzis mamy kłopot w przemieszczaniu sie na odcinku Reda- Gdynia Chylonia

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane