- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (120 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (172 opinie)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
30 nowych autobusów we flocie GAiT
Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.
Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.
- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.
Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.
Wideo archiwalne z 2019 r.
Opinie (239) ponad 20 zablokowanych
-
2020-04-20 15:11
Solaris vs Mercedes (5)
Czy jest jakiś konkretny powód, dlaczego nie korzystamy z naszych krajowych producentów np. Solaris?
- 19 10
-
2020-04-20 15:14
Solaris nie daje w łapę za wygramy przetarg (1)
To cała różnica
- 11 7
-
2020-04-20 15:30
Solaris nawet nie startował mistrzu
- 5 0
-
2020-04-20 15:15
jest. Solaris nie był zainteresowany
- 7 0
-
2020-04-20 15:33
(1)
solaris jest Hiszpański
- 4 0
-
2020-04-24 09:22
A podatki płaci na Cyprze.
- 0 0
-
2020-04-20 15:15
skandal (1)
a gdzie maski i rękawiczki
- 7 7
-
2020-04-20 15:30
a to maski nosimy już od kilku lat?
- 5 0
-
2020-04-20 15:26
hand shake
gdzie ochrona maski, gdzie odstep 2 metry...wladza sobie spoleczentwo sobie...
- 3 7
-
2020-04-20 15:30
Szkoda tylko ze nie są to nowe Mercedesy ty
Na zdjęciach widoczne są Mercedesy z 2019 roku, które zostały wcześniej zamówione. Te najnowsze Mercedesy są o całkowicie nowych numerach taborowych zaczynających sie na 30## prosze o redakcje o zaktualizowaniu zdjęcia do tego Artykułu, bo jak dla mnie jest to wprowadzenie czytelników w błąd
- 16 3
-
2020-04-20 15:32
solarsi został sprzedany Hiszpanom, nie jest już polski
- 17 2
-
2020-04-20 15:35
No nareszcie!
- 2 3
-
2020-04-20 15:37
A gdzie elektromobilność obiecana przez Matołusza?
Te miljon aut elektrycznych, hybrydy i pestycydy
plusy się zminusowały czy cuś?- 9 6
-
2020-04-20 15:55
A serwisu brak
Chlopak który do tej pory siedział za biurkiem został przeniesiony na jako mechanik. Śmiech na sali
- 9 0
-
2020-04-20 15:55
Ale komu te brednie wciskacie te stare szroty tureckie nie mają nic wspolnego z ekologia trujace diesle na potege! (4)
Z mercedesa to w nich tylko znaczek został, produkowane w Turcji dla bloku wschodniego .Norma euro 6 to stara norma z przed 20 lat!! Nikt w Europie zachodniej takich nie kupuje!!Przeciwnie wszędzie sa złomowane i zastępuje się je bez emisyjnymi !! I przypominam jeszcze przed przetargiem pisałem ze gwarantuje ,że wybiorą te same mietki co kiedyś . Bo maja umowę z dystrybutorem niepisaną .Gdańsk pod tym względem jest najbardziej zacofanym miastem w Polsce!!
- 23 9
-
2020-04-20 16:20
W Turcji robia Conecto, a nie Citaro
- 7 0
-
2020-04-20 16:53
Bzdura
Skąd wgl się biora te wypociny? Norma Euro VI została wprowadzona dyrektywą z 2014 roku. To troche mniej niz 20 lat temu...
I jakie ma znaczenie gdzie są produkowane? Połowa największych producentów aut na świecie składa auta w Turcji. W tym japończycy (Honda i Toyota), w których na słabą jakośc wykonania nikt nie narzeka.- 3 0
-
2020-04-20 18:14
nie kompromituj się
norma euro 6 nie ma 20 lat - jest z 2014 roku,
oczywiście nie ma nowszej normy (euro 7)- 4 0
-
2020-04-21 08:26
W Turcji robią MANa a nie Mercedesa, tureckie jeżdżą po Gdyni, teraz nowe zakupili, składali je Turcy w Polsce bo fabryka w Polsce nie dałaby rady tak szybko ich zrobić.
- 0 0
-
2020-04-20 16:19
A ubepieczenia dla autobusow dalej nie potrafia kupic i kierowcy placa za kazde uszkodzenie
- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.