• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

30 nowych autobusów we flocie GAiT

rb
20 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W Gdańsku jest już 30 z 48 zamówionych autobusów. Kolejne dołączą do floty GAiT w najbliższych dniach. W Gdańsku jest już 30 z 48 zamówionych autobusów. Kolejne dołączą do floty GAiT w najbliższych dniach.

Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.



Korzystając z komunikacji miejskiej w Gdańsku, wolę jeździć:

Dzierżawa 48 autobusów to efekt umowy GAiT z EvoBus Polska z wiosny 2019 r. Wartość kontraktu wynosi 117,3 mln zł, z czego sam najem na osiem lat pochłonie 90,6 mln zł, a kolejne 26,7 mln zł kosztować będzie utrzymanie techniczne, które zapewni dostawca.

- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Wymiana floty jest możliwa dzięki umowie na 117 mln zł między GAiT a firmą EvoBus. Wymiana floty jest możliwa dzięki umowie na 117 mln zł między GAiT a firmą EvoBus.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.

Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.

- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.

Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.

Wideo archiwalne z 2019 r.

rb

Opinie (239) ponad 20 zablokowanych

  • Solaris vs Mercedes (5)

    Czy jest jakiś konkretny powód, dlaczego nie korzystamy z naszych krajowych producentów np. Solaris?

    • 19 10

    • Solaris nie daje w łapę za wygramy przetarg (1)

      To cała różnica

      • 11 7

      • Solaris nawet nie startował mistrzu

        • 5 0

    • jest. Solaris nie był zainteresowany

      • 7 0

    • (1)

      solaris jest Hiszpański

      • 4 0

      • A podatki płaci na Cyprze.

        • 0 0

  • skandal (1)

    a gdzie maski i rękawiczki

    • 7 7

    • a to maski nosimy już od kilku lat?

      • 5 0

  • hand shake

    gdzie ochrona maski, gdzie odstep 2 metry...wladza sobie spoleczentwo sobie...

    • 3 7

  • Szkoda tylko ze nie są to nowe Mercedesy ty

    Na zdjęciach widoczne są Mercedesy z 2019 roku, które zostały wcześniej zamówione. Te najnowsze Mercedesy są o całkowicie nowych numerach taborowych zaczynających sie na 30## prosze o redakcje o zaktualizowaniu zdjęcia do tego Artykułu, bo jak dla mnie jest to wprowadzenie czytelników w błąd

    • 16 3

  • solarsi został sprzedany Hiszpanom, nie jest już polski

    • 17 2

  • No nareszcie!

    • 2 3

  • A gdzie elektromobilność obiecana przez Matołusza?

    Te miljon aut elektrycznych, hybrydy i pestycydy
    plusy się zminusowały czy cuś?

    • 9 6

  • A serwisu brak

    Chlopak który do tej pory siedział za biurkiem został przeniesiony na jako mechanik. Śmiech na sali

    • 9 0

  • Ale komu te brednie wciskacie te stare szroty tureckie nie mają nic wspolnego z ekologia trujace diesle na potege! (4)

    Z mercedesa to w nich tylko znaczek został, produkowane w Turcji dla bloku wschodniego .Norma euro 6 to stara norma z przed 20 lat!! Nikt w Europie zachodniej takich nie kupuje!!Przeciwnie wszędzie sa złomowane i zastępuje się je bez emisyjnymi !! I przypominam jeszcze przed przetargiem pisałem ze gwarantuje ,że wybiorą te same mietki co kiedyś . Bo maja umowę z dystrybutorem niepisaną .Gdańsk pod tym względem jest najbardziej zacofanym miastem w Polsce!!

    • 23 9

    • W Turcji robia Conecto, a nie Citaro

      • 7 0

    • Bzdura

      Skąd wgl się biora te wypociny? Norma Euro VI została wprowadzona dyrektywą z 2014 roku. To troche mniej niz 20 lat temu...

      I jakie ma znaczenie gdzie są produkowane? Połowa największych producentów aut na świecie składa auta w Turcji. W tym japończycy (Honda i Toyota), w których na słabą jakośc wykonania nikt nie narzeka.

      • 3 0

    • nie kompromituj się

      norma euro 6 nie ma 20 lat - jest z 2014 roku,
      oczywiście nie ma nowszej normy (euro 7)

      • 4 0

    • W Turcji robią MANa a nie Mercedesa, tureckie jeżdżą po Gdyni, teraz nowe zakupili, składali je Turcy w Polsce bo fabryka w Polsce nie dałaby rady tak szybko ich zrobić.

      • 0 0

  • A ubepieczenia dla autobusow dalej nie potrafia kupic i kierowcy placa za kazde uszkodzenie

    • 11 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane