• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

30 nowych autobusów we flocie GAiT

rb
20 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W Gdańsku jest już 30 z 48 zamówionych autobusów. Kolejne dołączą do floty GAiT w najbliższych dniach. W Gdańsku jest już 30 z 48 zamówionych autobusów. Kolejne dołączą do floty GAiT w najbliższych dniach.

Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.



Korzystając z komunikacji miejskiej w Gdańsku, wolę jeździć:

Dzierżawa 48 autobusów to efekt umowy GAiT z EvoBus Polska z wiosny 2019 r. Wartość kontraktu wynosi 117,3 mln zł, z czego sam najem na osiem lat pochłonie 90,6 mln zł, a kolejne 26,7 mln zł kosztować będzie utrzymanie techniczne, które zapewni dostawca.

- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Wymiana floty jest możliwa dzięki umowie na 117 mln zł między GAiT a firmą EvoBus. Wymiana floty jest możliwa dzięki umowie na 117 mln zł między GAiT a firmą EvoBus.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.

Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.

- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.

Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.

Wideo archiwalne z 2019 r.

rb

Opinie (239) ponad 20 zablokowanych

  • Czy bede nazwane imonami niemieckich ? Ale numery ...Sycylia

    • 3 1

  • (2)

    A na bazie 2 bidoków z serwisu Mercedesa nie radzi sobie z obsługą sprzętu. Co chwilę proszą o pomoc mechaników z GAiT . Ot cała prawda i leasingu

    • 26 4

    • (1)

      to ogólnie parodia. Wóz zjeżdża z trasy na OC, kierowca przekazuje info o usterkach, a wóz trafia na plac zamiast na serwis. Nastepnego dnia te same usterki

      • 13 2

      • dokładnie

        Jaka firma...Takie WOZY

        • 1 0

  • Bez gwiazdy nie ma jazdy - ładne :) (1)

    • 6 14

    • Ja

      Stasiu?

      • 0 0

  • Lisicki-Dobrze sie bawisz? (2)

    Czyja jestes kukielka? Czy wspolpracujesz z pewnym deweloperem ,ktorego nie lubia bezdomni z zapalkami? Jak mozesz patrzec w lustro? Nie widzisz ,ze te decyzje okradaja mechanikow,Gdanszczan? Powinienes sam wziazsc kredyt na swoje nazwisko....tak na swoje wlasne nazwisko!

    • 9 7

    • (1)

      mechanicy z Mercedesa w Straszynie mogą też być z Gdańska

      • 1 1

      • a niektorzy decyzyjni urzednicy w wiezieniu.

        • 0 0

  • Gdańsk wspiera gospodarkę(niemiecka) (2)

    Widzę że wsparcie dla gospodarki w dobie koronakryzysu ruszyło pełną parą, tylko szkoda że to wsparcie leci do "Heimatu" a nie na miejsca pracy w Polsce.

    • 20 11

    • (1)

      Które "polskie" firmy stanęły do przetargu? Podpowiem. Żadne

      • 6 0

      • a dlaczego masz tu:

        odpowiem - żaden w sytuacji w której miasto ustaliło abstrakcyjne zasady współpracy w oparciu o umowe dzierżawy i zobowiązanie serwisowe, którego nie mógł spełnić nikt (brak możliwości pozyskania bazy serwisowej inaczej niz bezpośrednio od miasta) kto nie był dogadany co do modelu z miastem (choć zapisy z siwz dotyczące tej obsługi serwisowej są pyszne w zasadzie ten tzw. serwis to naprawy gwarancyjne i tak miasto cały serwis bedzie musialo utrzymywac samodzielnie, no ale kto bogatemu zabroni). Nikt nie wejdzie w takie zasady w ramach PZP wiedząc że "kontrahent" publiczny tylko czeka żeby naliczyć ci karę, Dodatkowo poczytaj przyjacielu artykuly z 2018-2019 gdzie jakos tak specjalisci bazujac na tresci wymogow przteragowy z 100% pewnocia wytypowali wygranego.

        • 0 0

  • Wyczowam doradztwo...Lisicki by na to sam nie wpadl.

    • 2 0

  • Jakie trzeba miec plecy by popelniajac takie waly - i smiac sie wszystkim w nos?

    Co na te zakupy pani Prezydent i pan Wice.....to nie sa drobne i jakis rydwan ,,tylko ponad 100baniek? Doczego bedzie wracac Gdanska komunikacja jesli kiedys zapragnie kupic autobusy a nie brac je w leasing? do czego jak juz hal i mechanikow nie bedzie? Bedziecie dezierzawic za grube miliony od obcych firm d**ile?

    • 7 1

  • Prawdopodobna przyszlosc:

    Leasing,nowych autobusow za wiele milionow zlotych ,zwolnienie mechanikow, sprzedanie Hallera z halami napraw,sprzedanie starszego taboru,nastepny korzystny leasing,,,za milony , nastepne zadluzenie w banku ,Co pozniej? Budowa nowych hal napraw w nowym miejscu za dziesiatki milionow ...No swietlane perspektywy...a jeszcze niedawno czytalismy ,ze kierowcow nie bylo,mechanikow a demobil zakupiony byl z Berlina. ..A tu takie perspektywy..Taki lisicki -to skarb.Skarb-za ktory wszyscy placimy. Jakie byly by oszczednosci gdyby zamiast leasingu kupic autobusy i miec na ich utrzymanie 47 milionow...nastepny taki sam rzut i kolejne 47 milionow...budowa nowych hal i wyposazenie (jesli ktos kiedys pomysli o zakupie-20 milionow zl?)....Po prostu zarąbisty interes....

    • 6 1

  • W tym GAiT (8)

    sami Janusz biznesu zarządzają?

    • 58 13

    • (6)

      prezes z nadania partyjnego mierny ale wierny platformie

      • 24 6

      • nie ten jest solidarny z wszystko dla gdańska (5)

        • 13 2

        • Kolega prezydentki (4)

          Nie do ruszenia

          • 21 3

          • Boli, bo rządek Misiewiczów już czeka (3)

            • 7 8

            • Nudne to z tym Misiewiczem. Kto to jest ten Misiewicz. Co teraz robi?Chciałbyś być na jego miejscu? Żeby wszyscy wycierali sobie tobą gębę? Ale szczerze.

              • 0 0

            • boli to głupota ludzi broniących mafijnych układów

              • 8 1

            • Lisek to zaufany człowiek od zaufanych spraw

              • 11 0

    • Nieprawda!

      Tam jest wieczny kierownik Lisicki!
      On ja anioł z alternatywy 4 przetrwa wszystko!
      Tylko on zna się na wszystkim!

      • 7 0

  • HAHAH nagle dla propagandy urzeadasów miasta okazało sie ze stare trujace spalinami diesle są ekologiczne:)

    Czy my zawsze musimy być pośmiewiskiem nie tylko w Polsce ale i na całym świecie ?

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane