- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (70 opinii)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (139 opinii)
- 3 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (71 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (109 opinii)
- 5 Nowe zatoki na styku dwóch miast (53 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (213 opinii)
30 nowych autobusów we flocie GAiT
Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.
Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.
- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.
Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.
Wideo archiwalne z 2019 r.
Opinie (239) ponad 20 zablokowanych
-
2020-04-20 23:48
Czy bede nazwane imonami niemieckich ? Ale numery ...Sycylia
- 3 1
-
2020-04-20 15:06
(2)
A na bazie 2 bidoków z serwisu Mercedesa nie radzi sobie z obsługą sprzętu. Co chwilę proszą o pomoc mechaników z GAiT . Ot cała prawda i leasingu
- 26 4
-
2020-04-20 15:09
(1)
to ogólnie parodia. Wóz zjeżdża z trasy na OC, kierowca przekazuje info o usterkach, a wóz trafia na plac zamiast na serwis. Nastepnego dnia te same usterki
- 13 2
-
2020-04-20 23:46
dokładnie
Jaka firma...Takie WOZY
- 1 0
-
2020-04-20 13:15
Bez gwiazdy nie ma jazdy - ładne :) (1)
- 6 14
-
2020-04-20 23:44
Ja
Stasiu?
- 0 0
-
2020-04-20 19:10
Lisicki-Dobrze sie bawisz? (2)
Czyja jestes kukielka? Czy wspolpracujesz z pewnym deweloperem ,ktorego nie lubia bezdomni z zapalkami? Jak mozesz patrzec w lustro? Nie widzisz ,ze te decyzje okradaja mechanikow,Gdanszczan? Powinienes sam wziazsc kredyt na swoje nazwisko....tak na swoje wlasne nazwisko!
- 9 7
-
2020-04-20 19:30
(1)
mechanicy z Mercedesa w Straszynie mogą też być z Gdańska
- 1 1
-
2020-04-20 23:18
a niektorzy decyzyjni urzednicy w wiezieniu.
- 0 0
-
2020-04-20 15:07
Gdańsk wspiera gospodarkę(niemiecka) (2)
Widzę że wsparcie dla gospodarki w dobie koronakryzysu ruszyło pełną parą, tylko szkoda że to wsparcie leci do "Heimatu" a nie na miejsca pracy w Polsce.
- 20 11
-
2020-04-20 15:09
(1)
Które "polskie" firmy stanęły do przetargu? Podpowiem. Żadne
- 6 0
-
2020-04-20 23:15
a dlaczego masz tu:
odpowiem - żaden w sytuacji w której miasto ustaliło abstrakcyjne zasady współpracy w oparciu o umowe dzierżawy i zobowiązanie serwisowe, którego nie mógł spełnić nikt (brak możliwości pozyskania bazy serwisowej inaczej niz bezpośrednio od miasta) kto nie był dogadany co do modelu z miastem (choć zapisy z siwz dotyczące tej obsługi serwisowej są pyszne w zasadzie ten tzw. serwis to naprawy gwarancyjne i tak miasto cały serwis bedzie musialo utrzymywac samodzielnie, no ale kto bogatemu zabroni). Nikt nie wejdzie w takie zasady w ramach PZP wiedząc że "kontrahent" publiczny tylko czeka żeby naliczyć ci karę, Dodatkowo poczytaj przyjacielu artykuly z 2018-2019 gdzie jakos tak specjalisci bazujac na tresci wymogow przteragowy z 100% pewnocia wytypowali wygranego.
- 0 0
-
2020-04-20 23:13
Wyczowam doradztwo...Lisicki by na to sam nie wpadl.
- 2 0
-
2020-04-20 23:01
Jakie trzeba miec plecy by popelniajac takie waly - i smiac sie wszystkim w nos?
Co na te zakupy pani Prezydent i pan Wice.....to nie sa drobne i jakis rydwan ,,tylko ponad 100baniek? Doczego bedzie wracac Gdanska komunikacja jesli kiedys zapragnie kupic autobusy a nie brac je w leasing? do czego jak juz hal i mechanikow nie bedzie? Bedziecie dezierzawic za grube miliony od obcych firm d**ile?
- 7 1
-
2020-04-20 22:51
Prawdopodobna przyszlosc:
Leasing,nowych autobusow za wiele milionow zlotych ,zwolnienie mechanikow, sprzedanie Hallera z halami napraw,sprzedanie starszego taboru,nastepny korzystny leasing,,,za milony , nastepne zadluzenie w banku ,Co pozniej? Budowa nowych hal napraw w nowym miejscu za dziesiatki milionow ...No swietlane perspektywy...a jeszcze niedawno czytalismy ,ze kierowcow nie bylo,mechanikow a demobil zakupiony byl z Berlina. ..A tu takie perspektywy..Taki lisicki -to skarb.Skarb-za ktory wszyscy placimy. Jakie byly by oszczednosci gdyby zamiast leasingu kupic autobusy i miec na ich utrzymanie 47 milionow...nastepny taki sam rzut i kolejne 47 milionow...budowa nowych hal i wyposazenie (jesli ktos kiedys pomysli o zakupie-20 milionow zl?)....Po prostu zarąbisty interes....
- 6 1
-
2020-04-20 13:09
W tym GAiT (8)
sami Janusz biznesu zarządzają?
- 58 13
-
2020-04-20 13:12
(6)
prezes z nadania partyjnego mierny ale wierny platformie
- 24 6
-
2020-04-20 13:15
nie ten jest solidarny z wszystko dla gdańska (5)
- 13 2
-
2020-04-20 13:19
Kolega prezydentki (4)
Nie do ruszenia
- 21 3
-
2020-04-20 14:21
Boli, bo rządek Misiewiczów już czeka (3)
- 7 8
-
2020-04-20 22:49
Nudne to z tym Misiewiczem. Kto to jest ten Misiewicz. Co teraz robi?Chciałbyś być na jego miejscu? Żeby wszyscy wycierali sobie tobą gębę? Ale szczerze.
- 0 0
-
2020-04-20 15:30
boli to głupota ludzi broniących mafijnych układów
- 8 1
-
2020-04-20 15:05
Lisek to zaufany człowiek od zaufanych spraw
- 11 0
-
2020-04-20 17:24
Nieprawda!
Tam jest wieczny kierownik Lisicki!
On ja anioł z alternatywy 4 przetrwa wszystko!
Tylko on zna się na wszystkim!- 7 0
-
2020-04-20 22:34
HAHAH nagle dla propagandy urzeadasów miasta okazało sie ze stare trujace spalinami diesle są ekologiczne:)
Czy my zawsze musimy być pośmiewiskiem nie tylko w Polsce ale i na całym świecie ?
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.