• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

30 nowych autobusów we flocie GAiT

rb
20 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W Gdańsku jest już 30 z 48 zamówionych autobusów. Kolejne dołączą do floty GAiT w najbliższych dniach. W Gdańsku jest już 30 z 48 zamówionych autobusów. Kolejne dołączą do floty GAiT w najbliższych dniach.

Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.



Korzystając z komunikacji miejskiej w Gdańsku, wolę jeździć:

Dzierżawa 48 autobusów to efekt umowy GAiT z EvoBus Polska z wiosny 2019 r. Wartość kontraktu wynosi 117,3 mln zł, z czego sam najem na osiem lat pochłonie 90,6 mln zł, a kolejne 26,7 mln zł kosztować będzie utrzymanie techniczne, które zapewni dostawca.

- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Wymiana floty jest możliwa dzięki umowie na 117 mln zł między GAiT a firmą EvoBus. Wymiana floty jest możliwa dzięki umowie na 117 mln zł między GAiT a firmą EvoBus.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.

Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.

- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.

Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.

Wideo archiwalne z 2019 r.

rb

Opinie (239) ponad 20 zablokowanych

  • Bez gwiazdy nie ma jazdy - ładne :) (1)

    • 6 14

    • Ja

      Stasiu?

      • 0 0

  • Tak dajemy zarabiać robotnikom niemieckim i utrzymujemy tamte firmy zamiast dawać polskim firmom kasę. (7)

    • 51 19

    • Solaris sprzedaje do Francji a my kupujemy niemieckie! 21 wiek :) (1)

      Skończ już z tą pisowską propagandą - banany też mają być polskie ? :)

      • 21 10

      • Bananów nie hodujemy, ale autobusy produkujemy w Polsce

        • 1 1

    • Narodowa PESA nie potrafi zmontować tramwajów na czas

      • 20 2

    • Autobusy sa polskie i polski robtnik je złozył , Ty natomiast jeżdzisz na swojej taxi niemieckim złomem (1)

      złozonym przez niemieckiego pracownika w Niemczech.

      • 11 5

      • autobusy marecedesy nie są polskie i pdatki i robotnik też nie, a ja jżdżę japończykiem woli ścisłości.

        • 1 0

    • Ten gait to jeden wielki wałek (1)

      Ma racje autobusy maja byc produkowane w PL

      • 7 2

      • Nie ma już polskich producentów, wszystko sprzedane.

        • 2 0

  • Autobusy dzierżawione... (5)

    ... Można spylić zajezdnię z zapleczem serwisowym deweloperowi.

    • 53 7

    • standarty to sycli rodem

      • 5 1

    • (1)

      To już sprzedane robyg już sprzedaje chaty

      • 3 0

      • P.A. wiedział w jakie akcje zainwestować. Wizjoner.

        • 3 0

    • Przecież już dawno sprzedana R... (1)

      Ciekawe w jakim miejscu będą serwisować te autobusy i kto będzie potwierdzał ich sprawność przed wyjazdem na trasę?

      • 3 0

      • na przystankach

        już był przecież taki pomysł . Pętle na przystankach . Po sprzedaniu na parking ostatniego przystanku na Jana z Kolna "pętlę" urządzono na parkingach naprzeciw Zieleniaka , wzdłuż budynku Solidarności
        Zabrakło toalety, to postawili toi toi ...
        i jest git
        trochę się 'zakorkowal przystanek obok dworca , ale zawczasu przygotowano kursy 'jedna linia po całym Gdańsku ' , i pętla nie potrzebna

        • 3 0

  • to dostawca zapewnia obsługę za którą my płacimy

    • 17 3

  • Takie przetargi to super możliwość żeby wziąc w łapę 5-10 mln zł (2)

    ciekawe ile gdańsk stracił na tym serwisowaniu autobusów - przeież nowe autobusy nie bede sie psuły lata bo mają gwarancję na co poszlo więc 26 mln zł ? i90 mln zł tez jejst zawyżona wkotą ktoś wziął do kieszeni kupe kasy

    • 37 14

    • po pierwsze gwarancja jest pewnie na 2 lata, dzierżawa na 8 lat, po drugie serwisowanie, to nie tylko naprawa czegoś co się zepsuło, ale także wymiana części, które podlegają zużyciu podczas eksploatacji (dla januszy, którzy w swoich paseratti nigdy czegoś takiego nie robili są to np: amortyzatory, wahacze, drążki kierownicze, hamulce, opony, filtry, płyny, oleje, serwis klimy) ps. autobus ma badania techniczne dopuszczające do ruchu co pół roku

      • 15 1

    • Nie beda sie psuly? Te nowe maja juz kilkanascie tysiecy km nastukane i co kilka dni sa usterki

      • 6 0

  • do z góry zapłacimy za serwis? ciekawe

    • 9 4

  • Czy opłacalna jest dzierżawa? (4)

    Ktoś zna szczegóły ile korzystniejsza jest taka dzierżawa?

    • 19 4

    • Znam szczegóły

      opłacalna

      • 4 3

    • Znam szczegóły

      Nieopłacalna

      • 12 2

    • dzierżawa to wałek

      • 4 1

    • Nie, do dzierżawy dopłaca właściciel...

      ... I producent. To oczywiste.

      • 1 0

  • (2)

    I po co te autobusy skoro i tak kierowców brakuje

    • 18 7

    • (1)

      Za duzo jest

      • 7 0

      • kierowcow autobusow pasazerow ?

        tylko prezesow ciagle malo

        • 2 1

  • I kto je będzie prowadził?

    Zwalniać karać nie zatrudniac

    • 11 2

  • a jest więcej miejesc siędzących? (4)

    czy znowu bydłowozy?

    • 23 5

    • (3)

      To autobus miejski a nie turystyczny

      • 8 1

      • nie wszyscy mają 20 lat (2)

        a czasy przejazdu w Gdańsku iście turystyczne - Gdańsk Południe - Oliwa to
        godzina i 2 przesiadki
        albo
        1godzina i 15minut z jedną przesiadką

        • 4 4

        • (1)

          jak się mieszka za miastem to po co jeździć do Oliwy? Trzeba pracować blisko miejsca zamieszkania i wtedy się nie narzeka

          • 5 0

          • miejsca pracy powstają w oliwie

            a mieszkania na południu - tak jest prowadzone planowanie przestrzenne w gdańsku

            • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane