- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (167 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (249 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (41 opinii)
- 4 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (140 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (33 opinie)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (60 opinii)
30 nowych autobusów we flocie GAiT
Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.
Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.
- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.
Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.
Wideo archiwalne z 2019 r.
Opinie (239) ponad 20 zablokowanych
-
2020-04-20 13:15
Bez gwiazdy nie ma jazdy - ładne :) (1)
- 6 14
-
2020-04-20 23:44
Ja
Stasiu?
- 0 0
-
2020-04-20 13:22
Tak dajemy zarabiać robotnikom niemieckim i utrzymujemy tamte firmy zamiast dawać polskim firmom kasę. (7)
- 51 19
-
2020-04-20 13:24
Solaris sprzedaje do Francji a my kupujemy niemieckie! 21 wiek :) (1)
Skończ już z tą pisowską propagandą - banany też mają być polskie ? :)
- 21 10
-
2020-04-21 08:57
Bananów nie hodujemy, ale autobusy produkujemy w Polsce
- 1 1
-
2020-04-20 13:31
Narodowa PESA nie potrafi zmontować tramwajów na czas
- 20 2
-
2020-04-20 14:15
Autobusy sa polskie i polski robtnik je złozył , Ty natomiast jeżdzisz na swojej taxi niemieckim złomem (1)
złozonym przez niemieckiego pracownika w Niemczech.
- 11 5
-
2020-04-21 08:59
autobusy marecedesy nie są polskie i pdatki i robotnik też nie, a ja jżdżę japończykiem woli ścisłości.
- 1 0
-
2020-04-20 15:57
Ten gait to jeden wielki wałek (1)
Ma racje autobusy maja byc produkowane w PL
- 7 2
-
2020-04-20 17:01
Nie ma już polskich producentów, wszystko sprzedane.
- 2 0
-
2020-04-20 13:23
Autobusy dzierżawione... (5)
... Można spylić zajezdnię z zapleczem serwisowym deweloperowi.
- 53 7
-
2020-04-20 14:14
standarty to sycli rodem
- 5 1
-
2020-04-20 20:07
(1)
To już sprzedane robyg już sprzedaje chaty
- 3 0
-
2020-04-20 22:15
P.A. wiedział w jakie akcje zainwestować. Wizjoner.
- 3 0
-
2020-04-20 21:00
Przecież już dawno sprzedana R... (1)
Ciekawe w jakim miejscu będą serwisować te autobusy i kto będzie potwierdzał ich sprawność przed wyjazdem na trasę?
- 3 0
-
2020-04-20 21:27
na przystankach
już był przecież taki pomysł . Pętle na przystankach . Po sprzedaniu na parking ostatniego przystanku na Jana z Kolna "pętlę" urządzono na parkingach naprzeciw Zieleniaka , wzdłuż budynku Solidarności
Zabrakło toalety, to postawili toi toi ...
i jest git
trochę się 'zakorkowal przystanek obok dworca , ale zawczasu przygotowano kursy 'jedna linia po całym Gdańsku ' , i pętla nie potrzebna- 3 0
-
2020-04-20 13:25
to dostawca zapewnia obsługę za którą my płacimy
- 17 3
-
2020-04-20 13:26
Takie przetargi to super możliwość żeby wziąc w łapę 5-10 mln zł (2)
ciekawe ile gdańsk stracił na tym serwisowaniu autobusów - przeież nowe autobusy nie bede sie psuły lata bo mają gwarancję na co poszlo więc 26 mln zł ? i90 mln zł tez jejst zawyżona wkotą ktoś wziął do kieszeni kupe kasy
- 37 14
-
2020-04-20 13:53
po pierwsze gwarancja jest pewnie na 2 lata, dzierżawa na 8 lat, po drugie serwisowanie, to nie tylko naprawa czegoś co się zepsuło, ale także wymiana części, które podlegają zużyciu podczas eksploatacji (dla januszy, którzy w swoich paseratti nigdy czegoś takiego nie robili są to np: amortyzatory, wahacze, drążki kierownicze, hamulce, opony, filtry, płyny, oleje, serwis klimy) ps. autobus ma badania techniczne dopuszczające do ruchu co pół roku
- 15 1
-
2020-04-20 14:04
Nie beda sie psuly? Te nowe maja juz kilkanascie tysiecy km nastukane i co kilka dni sa usterki
- 6 0
-
2020-04-20 13:28
do z góry zapłacimy za serwis? ciekawe
- 9 4
-
2020-04-20 13:30
Czy opłacalna jest dzierżawa? (4)
Ktoś zna szczegóły ile korzystniejsza jest taka dzierżawa?
- 19 4
-
2020-04-20 13:58
Znam szczegóły
opłacalna
- 4 3
-
2020-04-20 14:46
Znam szczegóły
Nieopłacalna
- 12 2
-
2020-04-20 15:33
dzierżawa to wałek
- 4 1
-
2020-04-20 17:24
Nie, do dzierżawy dopłaca właściciel...
... I producent. To oczywiste.
- 1 0
-
2020-04-20 13:40
(2)
I po co te autobusy skoro i tak kierowców brakuje
- 18 7
-
2020-04-20 13:55
(1)
Za duzo jest
- 7 0
-
2020-04-20 14:04
kierowcow autobusow pasazerow ?
tylko prezesow ciagle malo
- 2 1
-
2020-04-20 13:46
I kto je będzie prowadził?
Zwalniać karać nie zatrudniac
- 11 2
-
2020-04-20 13:49
a jest więcej miejesc siędzących? (4)
czy znowu bydłowozy?
- 23 5
-
2020-04-20 14:04
(3)
To autobus miejski a nie turystyczny
- 8 1
-
2020-04-20 14:15
nie wszyscy mają 20 lat (2)
a czasy przejazdu w Gdańsku iście turystyczne - Gdańsk Południe - Oliwa to
godzina i 2 przesiadki
albo
1godzina i 15minut z jedną przesiadką- 4 4
-
2020-04-20 14:22
(1)
jak się mieszka za miastem to po co jeździć do Oliwy? Trzeba pracować blisko miejsca zamieszkania i wtedy się nie narzeka
- 5 0
-
2020-04-20 16:19
miejsca pracy powstają w oliwie
a mieszkania na południu - tak jest prowadzone planowanie przestrzenne w gdańsku
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.