• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

30 nowych autobusów we flocie GAiT

rb
20 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W Gdańsku jest już 30 z 48 zamówionych autobusów. Kolejne dołączą do floty GAiT w najbliższych dniach. W Gdańsku jest już 30 z 48 zamówionych autobusów. Kolejne dołączą do floty GAiT w najbliższych dniach.

Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.



Korzystając z komunikacji miejskiej w Gdańsku, wolę jeździć:

Dzierżawa 48 autobusów to efekt umowy GAiT z EvoBus Polska z wiosny 2019 r. Wartość kontraktu wynosi 117,3 mln zł, z czego sam najem na osiem lat pochłonie 90,6 mln zł, a kolejne 26,7 mln zł kosztować będzie utrzymanie techniczne, które zapewni dostawca.

- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Wymiana floty jest możliwa dzięki umowie na 117 mln zł między GAiT a firmą EvoBus. Wymiana floty jest możliwa dzięki umowie na 117 mln zł między GAiT a firmą EvoBus.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.

Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.

- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.

Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.

Wideo archiwalne z 2019 r.

rb

Opinie (239) ponad 20 zablokowanych

  • Proszę je skierować na linię po zawieszonym tramwaju nr 9 na Stogi a nie ludzi dalej upychać do bydłowozów

    dodatkowo proszę wreszcie sprzątnąć przystanek Brama Żuławska z odchodów gołębi i zaszczany tunel - tutaj dopiero jest siedlisko bakterii i wirusów

    • 1 0

  • Paweł

    Mój ziomek Paweł śmiga na autobusach podobno najlepszy kierowca na w Trójmieście !
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • Przynajmniej

    wiecie Gdańszczanie po co była podwyżka cen biletów.

    • 2 0

  • to po co ten gait i inne twory? wywalic, zamknąc, miasto powinien reprezentować jeden pracownik urzędu + księgowa.

    • 2 1

  • Wszystkie miasta w Polsce kupują juz autobusy bez emisji spalin tylko Gdańsk nie!!

    W urzędzie mamy mnóstwo pseudo ekspertów komisji itp. wywalić ich wszystkich na zbity pysk!!I czerpać garściami wiedze z miast skandynawskich.

    • 1 0

  • Kiedy wruci stara linia"B"??? (1)

    • 0 0

    • Gdy nauczysz się ortografii. Czyli nigdy, tłuczku.

      • 0 0

  • super rozwiazanie.

    Bardzo dobre rozwiazanie, brawo.

    • 0 1

  • I znowu złodziejstwo w Gdańsku...

    Gdańsk wydzierżawił 48 autobusów Mercedesa za 120 mln na 8 lat. Czytelnicy wyliczyli, że ich zakup i sprzedaż za 8 lat byłaby tańsza o 50 mln. Dzierżawa to mechanicy z zewnątrz, swoich można zwolnić, a zajezdnię sprzedać. A nie, już sprzedana, deweloperowi.

    https://twitter.com/ADReverse/status/1252470125074227200?s=20

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane