- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (119 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (161 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 4 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
30 nowych autobusów we flocie GAiT
Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.
Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.
- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.
Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.
Wideo archiwalne z 2019 r.
Opinie (239) ponad 20 zablokowanych
-
2020-04-21 08:43
Proszę je skierować na linię po zawieszonym tramwaju nr 9 na Stogi a nie ludzi dalej upychać do bydłowozów
dodatkowo proszę wreszcie sprzątnąć przystanek Brama Żuławska z odchodów gołębi i zaszczany tunel - tutaj dopiero jest siedlisko bakterii i wirusów
- 1 0
-
2020-04-21 08:58
Paweł
Mój ziomek Paweł śmiga na autobusach podobno najlepszy kierowca na w Trójmieście !
Pozdrawiam- 0 0
-
2020-04-21 09:33
Przynajmniej
wiecie Gdańszczanie po co była podwyżka cen biletów.
- 2 0
-
2020-04-21 09:35
to po co ten gait i inne twory? wywalic, zamknąc, miasto powinien reprezentować jeden pracownik urzędu + księgowa.
- 2 1
-
2020-04-21 10:10
Wszystkie miasta w Polsce kupują juz autobusy bez emisji spalin tylko Gdańsk nie!!
W urzędzie mamy mnóstwo pseudo ekspertów komisji itp. wywalić ich wszystkich na zbity pysk!!I czerpać garściami wiedze z miast skandynawskich.
- 1 0
-
2020-04-21 11:41
Kiedy wruci stara linia"B"??? (1)
- 0 0
-
2020-04-21 12:21
Gdy nauczysz się ortografii. Czyli nigdy, tłuczku.
- 0 0
-
2020-04-21 13:22
super rozwiazanie.
Bardzo dobre rozwiazanie, brawo.
- 0 1
-
2020-04-21 23:23
I znowu złodziejstwo w Gdańsku...
Gdańsk wydzierżawił 48 autobusów Mercedesa za 120 mln na 8 lat. Czytelnicy wyliczyli, że ich zakup i sprzedaż za 8 lat byłaby tańsza o 50 mln. Dzierżawa to mechanicy z zewnątrz, swoich można zwolnić, a zajezdnię sprzedać. A nie, już sprzedana, deweloperowi.
https://twitter.com/ADReverse/status/1252470125074227200?s=20- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.