• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

30 nowych autobusów we flocie GAiT

rb
20 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W Gdańsku jest już 30 z 48 zamówionych autobusów. Kolejne dołączą do floty GAiT w najbliższych dniach. W Gdańsku jest już 30 z 48 zamówionych autobusów. Kolejne dołączą do floty GAiT w najbliższych dniach.

Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.



Korzystając z komunikacji miejskiej w Gdańsku, wolę jeździć:

Dzierżawa 48 autobusów to efekt umowy GAiT z EvoBus Polska z wiosny 2019 r. Wartość kontraktu wynosi 117,3 mln zł, z czego sam najem na osiem lat pochłonie 90,6 mln zł, a kolejne 26,7 mln zł kosztować będzie utrzymanie techniczne, które zapewni dostawca.

- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Wymiana floty jest możliwa dzięki umowie na 117 mln zł między GAiT a firmą EvoBus. Wymiana floty jest możliwa dzięki umowie na 117 mln zł między GAiT a firmą EvoBus.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.

Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.

- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.

Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.

Wideo archiwalne z 2019 r.

rb

Opinie (239) ponad 20 zablokowanych

  • Prawdopodobna przyszlosc:

    Leasing,nowych autobusow za wiele milionow zlotych ,zwolnienie mechanikow, sprzedanie Hallera z halami napraw,sprzedanie starszego taboru,nastepny korzystny leasing,,,za milony , nastepne zadluzenie w banku ,Co pozniej? Budowa nowych hal napraw w nowym miejscu za dziesiatki milionow ...No swietlane perspektywy...a jeszcze niedawno czytalismy ,ze kierowcow nie bylo,mechanikow a demobil zakupiony byl z Berlina. ..A tu takie perspektywy..Taki lisicki -to skarb.Skarb-za ktory wszyscy placimy. Jakie byly by oszczednosci gdyby zamiast leasingu kupic autobusy i miec na ich utrzymanie 47 milionow...nastepny taki sam rzut i kolejne 47 milionow...budowa nowych hal i wyposazenie (jesli ktos kiedys pomysli o zakupie-20 milionow zl?)....Po prostu zarąbisty interes....

    • 6 1

  • Jakie trzeba miec plecy by popelniajac takie waly - i smiac sie wszystkim w nos?

    Co na te zakupy pani Prezydent i pan Wice.....to nie sa drobne i jakis rydwan ,,tylko ponad 100baniek? Doczego bedzie wracac Gdanska komunikacja jesli kiedys zapragnie kupic autobusy a nie brac je w leasing? do czego jak juz hal i mechanikow nie bedzie? Bedziecie dezierzawic za grube miliony od obcych firm d**ile?

    • 7 1

  • Wyczowam doradztwo...Lisicki by na to sam nie wpadl.

    • 2 0

  • Czy bede nazwane imonami niemieckich ? Ale numery ...Sycylia

    • 3 1

  • Przekręt

    Dwa lata temu za 79 mln ta ilość autobusów miala być kupiona. A teraz w tej cenie juz tylko dzierżawa na 8 lat.

    • 5 1

  • (4)

    A dlaczego nie polskie autobusy , tylko od Niemca ? Co , polskie to be ?

    • 4 1

    • Polskie firmy nie byly zainteresowane

      • 0 1

    • Ale w Cdyni to juz były w innych miastach też są! ciekawe dlaczego w Gdańsku nie moze dlatego ze niema sensu

      bo przetarg jest z góry ustawiony

      • 0 0

    • Bo solarisy trzeszcza po miesiącu użytkowania

      Ae MANa.i jak w Gdyni, bym nie pogardził, rzygam już tym C2 od Mercedea, za dużo ich

      • 0 0

    • solarisy bardziej przyjazne do naprawy mercedesy słabo

      • 0 0

  • Pytanie

    Nowe bo nowe czy nowe bo inne:)

    • 1 0

  • Rzeczywistosc

    Bardzo duzo awarii związanych z zamykanie drzwi, brak serwisu przez całą dobę, jak zwykle wieleniedorobek.

    • 2 0

  • brzydko wyglądają jakoś.
    Popatrzcie na nowe autobusy w innych miastach. Bajka.

    może to przez te kolory?

    • 3 0

  • Co jesli hipotetycznie upadnie rynek ropy?

    I nie bedzie oplacalne wydobycie i przetwarzanie? Elektryki i wegiel powroca do lask?wodor i fotowoltaica bedzie nr 1? Czy miedz mozna wykorzystac w procesie przejmowania fotonow ?

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane