- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (72 opinie)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (144 opinie)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (109 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (214 opinii)
30 nowych autobusów we flocie GAiT
Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.
Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.
- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.
Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.
Wideo archiwalne z 2019 r.
Opinie (239) ponad 20 zablokowanych
-
2020-04-20 22:51
Prawdopodobna przyszlosc:
Leasing,nowych autobusow za wiele milionow zlotych ,zwolnienie mechanikow, sprzedanie Hallera z halami napraw,sprzedanie starszego taboru,nastepny korzystny leasing,,,za milony , nastepne zadluzenie w banku ,Co pozniej? Budowa nowych hal napraw w nowym miejscu za dziesiatki milionow ...No swietlane perspektywy...a jeszcze niedawno czytalismy ,ze kierowcow nie bylo,mechanikow a demobil zakupiony byl z Berlina. ..A tu takie perspektywy..Taki lisicki -to skarb.Skarb-za ktory wszyscy placimy. Jakie byly by oszczednosci gdyby zamiast leasingu kupic autobusy i miec na ich utrzymanie 47 milionow...nastepny taki sam rzut i kolejne 47 milionow...budowa nowych hal i wyposazenie (jesli ktos kiedys pomysli o zakupie-20 milionow zl?)....Po prostu zarąbisty interes....
- 6 1
-
2020-04-20 23:01
Jakie trzeba miec plecy by popelniajac takie waly - i smiac sie wszystkim w nos?
Co na te zakupy pani Prezydent i pan Wice.....to nie sa drobne i jakis rydwan ,,tylko ponad 100baniek? Doczego bedzie wracac Gdanska komunikacja jesli kiedys zapragnie kupic autobusy a nie brac je w leasing? do czego jak juz hal i mechanikow nie bedzie? Bedziecie dezierzawic za grube miliony od obcych firm d**ile?
- 7 1
-
2020-04-20 23:13
Wyczowam doradztwo...Lisicki by na to sam nie wpadl.
- 2 0
-
2020-04-20 23:48
Czy bede nazwane imonami niemieckich ? Ale numery ...Sycylia
- 3 1
-
2020-04-21 00:07
Przekręt
Dwa lata temu za 79 mln ta ilość autobusów miala być kupiona. A teraz w tej cenie juz tylko dzierżawa na 8 lat.
- 5 1
-
2020-04-21 06:23
(4)
A dlaczego nie polskie autobusy , tylko od Niemca ? Co , polskie to be ?
- 4 1
-
2020-04-21 07:01
Polskie firmy nie byly zainteresowane
- 0 1
-
2020-04-21 10:07
Ale w Cdyni to juz były w innych miastach też są! ciekawe dlaczego w Gdańsku nie moze dlatego ze niema sensu
bo przetarg jest z góry ustawiony
- 0 0
-
2020-04-22 01:09
Bo solarisy trzeszcza po miesiącu użytkowania
Ae MANa.i jak w Gdyni, bym nie pogardził, rzygam już tym C2 od Mercedea, za dużo ich
- 0 0
-
2020-07-02 10:33
solarisy bardziej przyjazne do naprawy mercedesy słabo
- 0 0
-
2020-04-21 06:47
Pytanie
Nowe bo nowe czy nowe bo inne:)
- 1 0
-
2020-04-21 08:14
Rzeczywistosc
Bardzo duzo awarii związanych z zamykanie drzwi, brak serwisu przez całą dobę, jak zwykle wieleniedorobek.
- 2 0
-
2020-04-21 08:20
brzydko wyglądają jakoś.
Popatrzcie na nowe autobusy w innych miastach. Bajka.
może to przez te kolory?- 3 0
-
2020-04-21 08:31
Co jesli hipotetycznie upadnie rynek ropy?
I nie bedzie oplacalne wydobycie i przetwarzanie? Elektryki i wegiel powroca do lask?wodor i fotowoltaica bedzie nr 1? Czy miedz mozna wykorzystac w procesie przejmowania fotonow ?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.