• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

30 nowych autobusów we flocie GAiT

rb
20 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W Gdańsku jest już 30 z 48 zamówionych autobusów. Kolejne dołączą do floty GAiT w najbliższych dniach. W Gdańsku jest już 30 z 48 zamówionych autobusów. Kolejne dołączą do floty GAiT w najbliższych dniach.

Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.



Korzystając z komunikacji miejskiej w Gdańsku, wolę jeździć:

Dzierżawa 48 autobusów to efekt umowy GAiT z EvoBus Polska z wiosny 2019 r. Wartość kontraktu wynosi 117,3 mln zł, z czego sam najem na osiem lat pochłonie 90,6 mln zł, a kolejne 26,7 mln zł kosztować będzie utrzymanie techniczne, które zapewni dostawca.

- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Wymiana floty jest możliwa dzięki umowie na 117 mln zł między GAiT a firmą EvoBus. Wymiana floty jest możliwa dzięki umowie na 117 mln zł między GAiT a firmą EvoBus.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.

Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.

- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.

Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.

Wideo archiwalne z 2019 r.

rb

Opinie (239) ponad 20 zablokowanych

  • Wszystkie miasta w Polsce kupują juz autobusy bez emisji spalin tylko Gdańsk nie!!

    W urzędzie mamy mnóstwo pseudo ekspertów komisji itp. wywalić ich wszystkich na zbity pysk!!I czerpać garściami wiedze z miast skandynawskich.

    • 1 0

  • Jeżeli (10)

    Jeżeli mercedes citaro kosztuje w detalu 930 tys zl w najbardziej wypas pakiecie a miasto dzierżawi za 120 mln na 8 lat to ktoś sobie grubo tańczy wystarczy pomyśleć a nie bić brawo że nowe autobusy

    • 16 3

    • (9)

      Taki Mercedes to minimum 1.2 miliona

      • 3 2

      • Ok niech będzie 1,2 mln w detalu (8)

        Chociaż kupując 48 dostaje się duży upust
        Ale ok niech będzie 1,2 mln za sztukę x 48 = 57,6 mln
        Do tego sprzedaż 9 letnich autobusów za powiedzmy 25% wartości czyli 300 tys za sztukę to daje 14,4 mln przychodu

        57,6 mln - 14,4 mln = 43,2 mln zł

        90,8 mln - 43,2 mln = 47,6 mln zl

        • 3 2

        • (2)

          policz odsetki za te 8 lat

          • 2 2

          • (1)

            No to akurat nie jest argument przy stopie 0,5% i inflacji 4%.

            • 2 1

            • To dzisiaj, a umowa nie zostala podpisana dzisiaj.

              Jednoczesnie mowa o spolce, ktora nigdy nie przyniesie nawet zlotowki zysku, na papierze rok w rok nieuniknione wielomilionowe straty. Caly swiat chce takim spolkom pozyczac 100 baniek, a co.

              • 0 1

        • (3)

          tylko te Merce po kilku latach wymagają już gigantycznych nakładów na serwis więc może się opłacać. Te które przyszły 3-4 lata temu to już szroty. Wszystko się rozpada, skrzypi, tłucze itp.

          • 5 1

          • (1)

            To dlaczego są takie drogie?

            • 2 0

            • A sa?

              Naprawde rozklekotany 8 letni autobus z 2 mln km na liczniku to 25% wartosci nowego? Podpiszesz sie pod tym?

              • 2 0

          • Może. Gdańsk to miasto możliwości.

            • 2 0

        • Szok jak nas grube misie doja.

          Gdzie jest taka agencja jak NiK ?

          • 5 3

  • I znowu wspiera gdansk gospodarke Helmutów....tragedia to miasto (3)

    • 25 16

    • (1)

      Autosan nie stanął do przetargu.

      • 6 3

      • A Jelcz zajety byl produkcja na potrzeby wojska :)

        • 0 0

    • W głowie sie nie miesci...

      • 1 2

  • to ZTM od czego jest (4)

    ? chyba od zarządzania przewozów pasażerów . a wy Gait od taboru . taki jest podział ról. a nie zżucacie odpowiedzialność jak nie będzie autobusu na przystanku , to zwalicie na podwykonawcę i jescze go karami umownymi obłożycie . A pasażer gdzoie w tym wszystkim jest ? . odpalicie mu dolę z kary umownej za niewywiązanie się z zawaria umowy na przejazd/bilet-takim jest. pozdr.

    • 3 1

    • Na wszystkim sie znasz, poza ortografia, to Twoja pieta achillesowa.

      • 0 0

    • Dokladnie (2)

      Spółki miejskie namnozone - z przerostami zatrudnienia i powołane do przewozów pasażerów
      a one robia bardzo drogi outsorcing do prywatnych spółek...

      Jeżeli nie przyjeżdża autobus jest awaria itp na początku zwróć się do ZTM z reklamacja i rządzeniem 50% rekompensaty
      Jak nie uzyskasz to zgłoś reklamacje do banku tzw chargeback wygoogluj sobie i poczytaj

      • 1 0

      • Prawo bankowe Polakom?
        Stary.

        • 0 0

      • takie jest prawo. Przewoźnik nie może być jednocześnie organizatorem.

        • 1 0

  • to po co ten gait i inne twory? wywalic, zamknąc, miasto powinien reprezentować jeden pracownik urzędu + księgowa.

    • 2 1

  • Przynajmniej

    wiecie Gdańszczanie po co była podwyżka cen biletów.

    • 2 0

  • i tak trzymać (1)

    Alleluja i do przodu

    • 23 19

    • z tym allluja to wiesz, żadnego luja nie chcemy

      • 0 0

  • Tak dajemy zarabiać robotnikom niemieckim i utrzymujemy tamte firmy zamiast dawać polskim firmom kasę. (7)

    • 51 19

    • Autobusy sa polskie i polski robtnik je złozył , Ty natomiast jeżdzisz na swojej taxi niemieckim złomem (1)

      złozonym przez niemieckiego pracownika w Niemczech.

      • 11 5

      • autobusy marecedesy nie są polskie i pdatki i robotnik też nie, a ja jżdżę japończykiem woli ścisłości.

        • 1 0

    • Solaris sprzedaje do Francji a my kupujemy niemieckie! 21 wiek :) (1)

      Skończ już z tą pisowską propagandą - banany też mają być polskie ? :)

      • 21 10

      • Bananów nie hodujemy, ale autobusy produkujemy w Polsce

        • 1 1

    • Ten gait to jeden wielki wałek (1)

      Ma racje autobusy maja byc produkowane w PL

      • 7 2

      • Nie ma już polskich producentów, wszystko sprzedane.

        • 2 0

    • Narodowa PESA nie potrafi zmontować tramwajów na czas

      • 20 2

  • Paweł

    Mój ziomek Paweł śmiga na autobusach podobno najlepszy kierowca na w Trójmieście !
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • Proszę je skierować na linię po zawieszonym tramwaju nr 9 na Stogi a nie ludzi dalej upychać do bydłowozów

    dodatkowo proszę wreszcie sprzątnąć przystanek Brama Żuławska z odchodów gołębi i zaszczany tunel - tutaj dopiero jest siedlisko bakterii i wirusów

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane