- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (215 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (61 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (74 opinie)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
30 nowych autobusów we flocie GAiT
Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.
Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.
- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.
Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.
Wideo archiwalne z 2019 r.
Opinie (239) ponad 20 zablokowanych
-
2020-04-21 10:10
Wszystkie miasta w Polsce kupują juz autobusy bez emisji spalin tylko Gdańsk nie!!
W urzędzie mamy mnóstwo pseudo ekspertów komisji itp. wywalić ich wszystkich na zbity pysk!!I czerpać garściami wiedze z miast skandynawskich.
- 1 0
-
2020-04-20 19:05
Jeżeli (10)
Jeżeli mercedes citaro kosztuje w detalu 930 tys zl w najbardziej wypas pakiecie a miasto dzierżawi za 120 mln na 8 lat to ktoś sobie grubo tańczy wystarczy pomyśleć a nie bić brawo że nowe autobusy
- 16 3
-
2020-04-20 19:07
(9)
Taki Mercedes to minimum 1.2 miliona
- 3 2
-
2020-04-20 19:16
Ok niech będzie 1,2 mln w detalu (8)
Chociaż kupując 48 dostaje się duży upust
Ale ok niech będzie 1,2 mln za sztukę x 48 = 57,6 mln
Do tego sprzedaż 9 letnich autobusów za powiedzmy 25% wartości czyli 300 tys za sztukę to daje 14,4 mln przychodu
57,6 mln - 14,4 mln = 43,2 mln zł
90,8 mln - 43,2 mln = 47,6 mln zl- 3 2
-
2020-04-20 19:29
(2)
policz odsetki za te 8 lat
- 2 2
-
2020-04-20 22:18
(1)
No to akurat nie jest argument przy stopie 0,5% i inflacji 4%.
- 2 1
-
2020-04-21 09:55
To dzisiaj, a umowa nie zostala podpisana dzisiaj.
Jednoczesnie mowa o spolce, ktora nigdy nie przyniesie nawet zlotowki zysku, na papierze rok w rok nieuniknione wielomilionowe straty. Caly swiat chce takim spolkom pozyczac 100 baniek, a co.
- 0 1
-
2020-04-20 19:32
(3)
tylko te Merce po kilku latach wymagają już gigantycznych nakładów na serwis więc może się opłacać. Te które przyszły 3-4 lata temu to już szroty. Wszystko się rozpada, skrzypi, tłucze itp.
- 5 1
-
2020-04-20 22:19
(1)
To dlaczego są takie drogie?
- 2 0
-
2020-04-21 09:38
A sa?
Naprawde rozklekotany 8 letni autobus z 2 mln km na liczniku to 25% wartosci nowego? Podpiszesz sie pod tym?
- 2 0
-
2020-04-20 22:17
Może. Gdańsk to miasto możliwości.
- 2 0
-
2020-04-20 19:43
Szok jak nas grube misie doja.
Gdzie jest taka agencja jak NiK ?
- 5 3
-
2020-04-20 14:10
I znowu wspiera gdansk gospodarke Helmutów....tragedia to miasto (3)
- 25 16
-
2020-04-20 14:27
(1)
Autosan nie stanął do przetargu.
- 6 3
-
2020-04-21 09:47
A Jelcz zajety byl produkcja na potrzeby wojska :)
- 0 0
-
2020-04-20 15:10
W głowie sie nie miesci...
- 1 2
-
2020-04-20 18:18
to ZTM od czego jest (4)
? chyba od zarządzania przewozów pasażerów . a wy Gait od taboru . taki jest podział ról. a nie zżucacie odpowiedzialność jak nie będzie autobusu na przystanku , to zwalicie na podwykonawcę i jescze go karami umownymi obłożycie . A pasażer gdzoie w tym wszystkim jest ? . odpalicie mu dolę z kary umownej za niewywiązanie się z zawaria umowy na przejazd/bilet-takim jest. pozdr.
- 3 1
-
2020-04-21 09:44
Na wszystkim sie znasz, poza ortografia, to Twoja pieta achillesowa.
- 0 0
-
2020-04-20 18:24
Dokladnie (2)
Spółki miejskie namnozone - z przerostami zatrudnienia i powołane do przewozów pasażerów
a one robia bardzo drogi outsorcing do prywatnych spółek...
Jeżeli nie przyjeżdża autobus jest awaria itp na początku zwróć się do ZTM z reklamacja i rządzeniem 50% rekompensaty
Jak nie uzyskasz to zgłoś reklamacje do banku tzw chargeback wygoogluj sobie i poczytaj- 1 0
-
2020-04-20 18:38
Prawo bankowe Polakom?
Stary.- 0 0
-
2020-04-20 18:35
takie jest prawo. Przewoźnik nie może być jednocześnie organizatorem.
- 1 0
-
2020-04-21 09:35
to po co ten gait i inne twory? wywalic, zamknąc, miasto powinien reprezentować jeden pracownik urzędu + księgowa.
- 2 1
-
2020-04-21 09:33
Przynajmniej
wiecie Gdańszczanie po co była podwyżka cen biletów.
- 2 0
-
2020-04-20 13:08
i tak trzymać (1)
Alleluja i do przodu
- 23 19
-
2020-04-21 09:10
z tym allluja to wiesz, żadnego luja nie chcemy
- 0 0
-
2020-04-20 13:22
Tak dajemy zarabiać robotnikom niemieckim i utrzymujemy tamte firmy zamiast dawać polskim firmom kasę. (7)
- 51 19
-
2020-04-20 14:15
Autobusy sa polskie i polski robtnik je złozył , Ty natomiast jeżdzisz na swojej taxi niemieckim złomem (1)
złozonym przez niemieckiego pracownika w Niemczech.
- 11 5
-
2020-04-21 08:59
autobusy marecedesy nie są polskie i pdatki i robotnik też nie, a ja jżdżę japończykiem woli ścisłości.
- 1 0
-
2020-04-20 13:24
Solaris sprzedaje do Francji a my kupujemy niemieckie! 21 wiek :) (1)
Skończ już z tą pisowską propagandą - banany też mają być polskie ? :)
- 21 10
-
2020-04-21 08:57
Bananów nie hodujemy, ale autobusy produkujemy w Polsce
- 1 1
-
2020-04-20 15:57
Ten gait to jeden wielki wałek (1)
Ma racje autobusy maja byc produkowane w PL
- 7 2
-
2020-04-20 17:01
Nie ma już polskich producentów, wszystko sprzedane.
- 2 0
-
2020-04-20 13:31
Narodowa PESA nie potrafi zmontować tramwajów na czas
- 20 2
-
2020-04-21 08:58
Paweł
Mój ziomek Paweł śmiga na autobusach podobno najlepszy kierowca na w Trójmieście !
Pozdrawiam- 0 0
-
2020-04-21 08:43
Proszę je skierować na linię po zawieszonym tramwaju nr 9 na Stogi a nie ludzi dalej upychać do bydłowozów
dodatkowo proszę wreszcie sprzątnąć przystanek Brama Żuławska z odchodów gołębi i zaszczany tunel - tutaj dopiero jest siedlisko bakterii i wirusów
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.