• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

33 zł za godzinę pracy - poznaliśmy postulaty pracowników GAiT

Maciej Korolczuk
9 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (256)
Na wtorkowym spotkaniu w siedzibie GAiT pracownicy przedstawili swoje postulaty związkom zawodowym. Teraz związkowcy będą je omawiać z władzami spółki. Na wtorkowym spotkaniu w siedzibie GAiT pracownicy przedstawili swoje postulaty związkom zawodowym. Teraz związkowcy będą je omawiać z władzami spółki.

Podwyżki stawki godzinowej do 33 zł oczekuje od pracodawcy część załogi, która we wtorek spotkała się w tej sprawie ze związkami zawodowymi w miejskiej spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Teraz postulaty pracowników związkowcy mają przedstawić zarządowi spółki. Do spotkania z władzami GAiT ma dojść w drugiej połowie listopada.



Czy władze GAiT powinny zgodzić się na żądania kierowców i motorniczych?

Temat podwyżek wynagrodzeń w GAiT wrócił w ubiegłym tygodniu.

Jak informowaliśmy, część pracowników oczekuje od reprezentujących ich interes związków zawodowych, by te stanowczo negocjowały stawki przyszłorocznego wzrostu płac.

Umowa Zarządu Transportu Miejskiego z GAiT gwarantuje pracownikom podwyżkę o podawany przez Główny Urząd Statystyczny wskaźnik inflacji. W tym roku wyniósł on 12 proc. i o tyle od 1 stycznia wzrosną pensje kierowców, motorniczych i pracowników zaplecza technicznego.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście



Część załogi oczekuje jednak wyższej podwyżki - sięgającej nie 12, a nawet 25 proc. We wtorek w siedzibie GAiT pracownicy spotkali się w tej sprawie ze związkowcami. Bo to na nich spoczywa obowiązek rozmów z zarządem spółki o ewentualnych podwyżkach.

Udało nam się poznać szczegóły tych rozmów.



W ubiegłych latach kilkukrotnie dochodziło do rozmów załogi GAiT z władzami spółki. Na zdjęciu jedno z takich spotkań z prezesem Maciejem Lisickim. W ubiegłych latach kilkukrotnie dochodziło do rozmów załogi GAiT z władzami spółki. Na zdjęciu jedno z takich spotkań z prezesem Maciejem Lisickim.

Godzinowa stawka wzrośnie do 33 zł?



Przede wszystkim pracownicy oczekują od zarządu GAiT wzrostu godzinowej stawki. Obecnie wynosi ona 24,50 zł. Od 1 stycznia będzie musiała wzrosnąć co najmniej do 27,70, a od 1 lipca do 28,10 zł, co gwarantuje wzrost płacy minimalnej.

GAiT swoim pracowników płaci kilkadziesiąt gr. więcej, niż wynosi stawka minimalna, ale pracownikom to nie wystarcza. Postulują więc wzrost stawki godzinowej do 33 zł. Dla spółki oznaczałoby to konieczność znalezienia w budżecie płac dodatkowych kilku milionów złotych.

Podczas spotkania związkowcom przedstawiono warunki pracy i stawki wynagrodzeń w innych dużych miastach w kraju, a także porównano pracę w GAiT do pracodawców za granicą. Zdaniem części pracowników GAIT - ich koledzy odchodzą z pracy właśnie ze względu na niskie zarobki i pracują dziś albo u konkurencji, albo poza krajem np. w firmach turystycznych.



Środki na podwyżki przesunięte z premii?



Jednocześnie kierowcy i motorniczowie - zdając sobie sprawę z trudności w znalezieniu dodatkowych środków na ich podwyżki - wyrazili gotowość do zrezygnowania z części przyznawanych premii.

Od wielu lat to jeden z najbardziej drażliwych tematów w spółce, bo zdaniem wielu kierowców premie rozdzielane są "zbyt uznaniowo", a ich udział w całej pensji jest zbyt duży (czasem to nawet trzecia część wynagrodzenia). Mówiąc inaczej - część środków przeznaczonych na "niepewne premie" miałaby zostać przesunięta do gwarantowanej podstawy wynagrodzenia.

Wśród poruszonych tematów był też postulat solidarnościowy - wstawiono się za mechanikami i pracownikami z zaplecza technicznego, wskazując, że ich pensje powinny być wyższe.

Teraz postulaty pracowników związkowcy mają przedstawić zarządowi spółki. Do spotkania z władzami GAiT ma dojść w drugiej połowie listopada.

Miejsca

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • Skoro GAIT stać na autobust na bateryjki?

    Stać i na podwyżki dla pracowników.

    • 25 2

  • (3)

    33zł za godzinę, ale to kwota brutto czy netto?

    • 15 0

    • (1)

      Chyba netto. Gdyby to było brutto to na rękę by wychodziło 25,91 zł. Zaś od stycznia minimalna stawka godzinowa będzie wynosić 27,70 zł.

      • 4 3

      • Mylisz brutto z netto

        • 5 1

    • Brutto

      • 0 0

  • Panie Korolczuk (1)

    jak tak można napisać "GAiT swoim pracowników płaci kilkadziesiąt gr. więcej, niż wynosi stawka minimalna, ale pracownikom to nie wystarcza" nie wystarcza? 28,- razy godziny etatowe to jest 4700 brutto, czyli około 3100 na rękę. To jest naprawdę tak dużo? obecnie za 3100,- można sobie kupić sznur na szyje. dodatkowe miliony, czyli ile? 1 czy 2 autobusy wodorowe wraz z całą nową infrastrukturą?

    • 27 1

    • Im mniej wydadzą na pensje pracowników tym więcej mogą dać sobie samym premii. Za oszczędność czy jakieś tam.
      To chyba jasne.

      • 9 0

  • 100 zł to ma byle jaka prostytutka,ktora zbiera na własne mieszkanie.

    A wy tylko 33 zł chcecie. To wy z bogatych rodzin pochodzicie i wszyscy już chyba dorobieni majątku.
    Powodzenia życzę.

    • 20 2

  • Jak to jest? (1)

    Stawka podstawowa śmiesznie niska. Pytanie tylko jak z dodatkami (nie mówię o wyrabianiu nadgodzin)? Ile dostają osoby najniżej "premiowane"?

    • 12 0

    • Tego nikt nie wie bo to premia uznaniowa wiec jak sie kierownikowi kliknie

      • 7 0

  • Jeśli im płaca nie odpowiada to niech idą do innejj. (2)

    Za aktualne stawki jest kolejka chętnych na kierowców. I to specjaliści z Indii i Pakistanu, doskonali kierowcy.

    Radek

    • 5 30

    • (1)

      Brakuje kilkudziesieciu kierowcow i chetnych brak

      • 6 1

      • Dać ogłoszenie to się zgłoszą

        • 1 3

  • Niech zmniejszą zarząd i swoje pensje!

    Niech zmniejszą zarząd i swoje pensje! Góra za nic zarabia kilka razy więcej a Ci na których firma polega ochłapy...Wydają miliony na głupoty a teraz głupie tłumaczenie... po prostu firma jest bardzo źle zarządzana

    • 26 0

  • (2)

    Nie mam nic przeciwko podwyżkom, bo praca niewdzięczna. Ale tym nierobom, którzy potrafią wyjeżdżać z pętli (początek trasy!) już z kilkuminutowym opóźnieniem, bo królewicz musi kawkę wypić albo pogaworzyc z kolegą, nic się nie należy! A takie sytuacje są nagminne.

    • 9 38

    • Przeczytaj przepisy o czasie pracy kierowcow. Szczególnie dokladnie o przerwach w pracy

      • 7 2

    • Gosciu

      Przerwa kierującego pojazdem powyżej 3.5t wynika z prawa i jest obowiązkowa

      • 2 0

  • Czy jak dostaną podwyżkę to tramwaje zaczną jeździć punktualnie???

    • 4 15

  • Część tych pieniędzy spółka powinna przeznaczyć na obowiązkowe szkolenia z kultury osobistej. (13)

    Duże braki w tej kwestii mają kierowcy. A jak już będą odpowiednio przygotowani do swojej pracy, to wtedy można im więcej płacić.

    • 86 233

    • Masz rację (1)

      Z kultury osobistej pasażerów i znajomości regulaminu.

      • 72 10

      • patrz na siebie szoferak zamiast wskazywać innych!

        • 8 44

    • jaka płaca taka praca (2)

      za najniższą krajową nikt się nie będzie starał

      Najpierw trzwba płacić tyle, żeby było więcej chętnych niż wolnych etatów, a później można wybierać najlepszych

      • 46 5

      • Ktoś cię siłą w tej pracy trzyma?

        • 6 33

      • taaa

        bo jak już się zapłaci, to słoma do butów się schowa z powrotem...

        • 5 19

    • (1)

      Może by tak szkolenia dla pasażerów? Najpierw patrzcie na siebie a potem oceniajcie innych.

      • 43 6

      • buda szoferak!

        • 0 31

    • Chamowatym pasażerom proponuję droższe bilety !!!

      Sprawiedliwe aby kulturalny kierowca zarabiał więcej a burak mniej i tak samo pasażer uśmiechnięty płaci bilet tańszy a burak droższy . tak będzie sprawiedliwie i wszyscy będą wreszcie zadowoleni .

      • 41 7

    • Ale czego ty oczekujesz zaden kierowca na poziomie nie bedzie pracowal za takie psie pieniadze !!Dlatego ciagle brakuje chetnych

      Jak zył były prezydent to kombinował nawet z azji sciagac kierowców ale to tez nie wypaliło

      • 11 0

    • Szkolenia z kultury, to możesz w korporacjach patologii robić i wmawiać że klient nasz pan, niezależnie od sytuacji. W zawodzie społecznym, to tak nie działa, bo jednak ktoś jest odpowiedzialny za twoje zdrowie i życie. Regulamin przeczytaj, to będziesz wiedział/a jak korzystać z komunikacji miejskiej. I wstydź się, że tyle lat korzystasz, a nie znasz :)

      • 20 0

    • AD Hoc

      Kierowcy gdyńskich trolejbusów - nie wiem kogo oni w Gdyni zatrudniają, ale niektórzy ich kierowcy jeżdżą tak jakby specjalnie chcieli doprowadzić do stłuczki, potem już tylko godzinka z policją i do domu ?! Ignorancja przepisów drogowych, wymuszanie pierwszeństwa, na poziomie Master, a straty pokryje ubezpieczenie.

      • 1 13

    • Najpierw niech nauczą się przepisów

      Nie tylko kultury im brak. W ostatnim roku kilkukrotnie widziałam tramwaj przejeżdżający na czerwonym świetle tuż przed nosem zszokowanych przechodniów

      • 0 5

    • Kultury osobistej powinni nauczyć się pasażerowie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane