• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

34 nowe wiaty przystankowe w Gdańsku

Rafał Borowski
17 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przystanek-blaszak doczekał się normalnej wiaty
Zgodnie z umową, prace projektowe potrwają 180 dni, a montaż 160 dni. Zdjęcie ilustracyjne. Zgodnie z umową, prace projektowe potrwają 180 dni, a montaż 160 dni. Zdjęcie ilustracyjne.

Do marca przyszłego roku na gdańskich przystankach komunikacji miejskiej pojawią się 34 nowe wiaty. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie podpisała umowę na ich zaprojektowanie i wykonanie. Koszt inwestycji to blisko 1,5 mln zł.



Często zdarza ci się korzystać z przystanku, który jest niezadaszony?

Umowa na nowe wiaty została podpisana z firmą Ślizex z Gniewa, która ma 180 dni na prace projektowe, a na montaż 160 dni. Szczegółowa lista przystanków, które zostaną zadaszone, została umieszczona w ramce pod artykułem.

Podpisanie umowy z firmą z Gniewa oznacza częściowe rozwiązanie problemu, z jakim władze miasta borykają się od kilku miesięcy. Choć wykonanie wiat przystankowych wydaje się niezbyt skomplikowaną inwestycją, magistrat stanął bowiem przed problemem znalezienia jej wykonawcy.

Przypomnijmy: w sierpniu 2018 r. został rozpisany pierwszy przetarg na montaż 30 wiat, który trzeba było unieważnić.

Przetarg na kolejnych 30 wiat będzie powtórzony



W lipcu 2019 r. rozpisano drugie postępowanie, a jego zakres powiększono do 64 obiektów. Zamówienie zostało podzielone na dwa etapy. W pierwszym powstać miało 30, a w drugim 34 wiaty.

Czytaj więcej: 34 nowe wiaty za 1,5 mln zł

- Przetarg, w ramach którego wyłoniono wykonawcę 34 wiat, podzielony był na dwie części. Firma Ślizex wygrała przetarg na drugą część zadania, natomiast pierwsza część inwestycji dotyczyła zaprojektowania i montażu 30 wiat w kolejnych lokalizacjach. Oferty na tę część zadania były jednak za wysokie i postępowanie unieważniono. Przetarg na 30 wiat zostanie powtórzony w II kwartale tego roku - informuje Aneta Niezgoda, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zadaszenie przystanków jest realizowane w ramach programu "Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - Etap IV A", dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Lista lokalizacji, w których pojawią się nowe wiaty (przystanek/ulica):


1. Szadółki (Jabłoniowa)
2. Maćkowy-Mleczarnia (Bartnicza)
3. Płońska (Płońska)
4. Jarowa (Sobieskiego)
5. Jarowa (Sobieskiego)
6. Sopocka (Kielnieńska)
7. Iławska (Kielnieńska)
8. Myśliborska (Kielnieńska)
9. Myśliborska (Kielnieńska)
10. Hala Olivia (Grunwaldzka)
11. Jasia i Małgosi (Polanki)
12. Jasia i Małgosi (Polanki)
13. Telewizyjna (Radarowa)
14. Telewizyjna (Radarowa)
15. Kontenerowa (Kontenerowa)
16. Mjr Hubala (Chrzanowskiego)
17. Poznańska (Piastowska)
18. Rejtana (Trakt św.Wojciecha)
19. Rejtana (Trakt św.Wojciecha)
20. Schumana (Schuberta)
21. Schumana (Schuberta)
22. Schumana (Schuberta)
23. Sierpowa (Modra)
24. Bratki (Jelinki)
25. Stokrotki (Ścieżki)
26. Gęsia (Łanowa)
27. Olszynka-Niwki (Niwki)
28. Zawodzie (Niwki)
29.Dworkowa (Zawodzie)
30. Modra (Modra)
31. Bema (Powstańców Warszawskich)
32. Radiowa (Radiowa)
33. Radiowa (Radiowa)
34. Płowce (Powstańców Warszawskich)

Miejsca

Opinie (128) 3 zablokowane

  • A kto będzie oceniał projekt ? (1)

    A kto będzie oceniał projekt ?

    • 2 1

    • A po co jak po5 osób w aftobusie

      • 0 1

  • Naładować się można

    Czy zlokalizowane są blisko ludzi z Pomeranii

    • 0 1

  • Rozmieszczenie (1)

    Ciekawi mnie kto odpowiada i jakimi kategoriami się kierował wybierając lokalizację nowych wiat.
    Zamiast na Bartniczej bardziej wiata jest potrzebna przy osiedlu południowym przy ulicy Starogardzkiej. To stąd teraz znacznie więcej ludzi korzysta z komunikacji miejskiej.
    Brawo władze Gdańska - kolejny dowód na niekierowanie się potrzebami mieszkańców tylko wydawanie kasy według swojego widzi mi się.

    • 2 0

    • kategoria to marketing i merchadasing

      • 0 0

  • Zastanówmy się proszę jak są skonstruowane nasze przystanki (1)

    Zamiast poszerzenia w miejscu gdzie gromadzą się piesi i pasażerowie mamy przewężenie przez stojącą na chodniku wiatę a często także przez zatokę. W efekcie ludzie zderzają się ze sobą przy wymianie pasażerów. Wjazd autobusu w zatokę powoduje dodatkowo, że kierowcom łatwiej rozwijać dużą prędkość i nie wypuszczać autobusu z zatoki. A z takich przystanków nie korzysta się dobrze.

    • 1 0

    • zatoczki są bezpieczniejsze a kierowcy winni ustępować pierszeństwa wyjazdu z zatoczki

      • 0 1

  • Przydałaby się jeszcze na Starogardzkiej (1)

    • 0 1

    • i co? moze jeszcze frytki do tego?

      • 0 0

  • Na Olszynce szkoda szmalu.

    Na Olszynce postawią a za dwa dni małpy,które tam zamieszkują zejdą z drzew i powybijają wszystkie szyby.Uważam że lepiej dla tochtonów będzie jak im drzewa zasadzimy.

    • 0 3

  • Wiaty

    A na pastelowej ulicy to gdzie ma tez być wiata

    • 1 1

  • (1)

    Nie ma przystanku Bema

    • 1 1

    • i co jeszcze?

      • 0 0

  • Przystanek przy Szpitalu Zakaźnym na ul. Smoluchowskiego 18. (1)

    Nie ma nawet ławeczki. Jest na chodniku miejsce na wiatę.

    • 5 1

    • głupis?

      • 0 0

  • Rzeszów mi zaimponował przystankami

    To nawet nie przystanki tylko poczekalnie- zamykane, ogrzewane. A te nasze wiaty to wzbudzają tylko politowanie- przede wszystkim są za wąskie- grupa osób nie uchroni się w całości przed wiatrem czy deszczem.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane