• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

40 mln zł za 6,5 roku działania roweru metropolitalnego

bra
29 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne. W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne.

Firma Nextbike będzie odpowiedzialna za wdrożenie i zarządzanie systemem umożliwiającym wypożyczanie rowerów na terenie całego Trójmiasta oraz sąsiednich gmin. Do dyspozycji będzie ponad 4 tys. jednośladów. Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł.



Trójmiasto doczeka się w końcu roweru metropolitalnego, czyli systemu pozwalającego na wypożyczenie, przemieszczanie się i pozostawianie w innym, wytyczonym miejscu jednośladu. Obejmie on nie tylko Gdańsk, Gdynię i Sopot, ale również 12 sąsiednich gmin, korzystając z niego w Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

Właśnie wybrano zwycięzcę spośród trzech podmiotów, które stanęły do przetargu. Najlepiej oceniona została oferta spółki NB Tricity związanej z firmą Nextbike. Za kwotę 40 mln 272 tys. zł dostarczy ona 4080 rowerów (wszystkie elektryczne) i będzie obsługiwała system przez najbliższe 6,5 roku.

Komisja przetargowa postanowiła odrzucić korzystniejszą cenowo propozycję konsorcjum firm Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd. z Dublina, która zażyczyła sobie 32 mln 563 tys. zł oferując za to 5000 rowerów, z czego 500 szt. elektrycznych.

- Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium - tłumaczy Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, który nadozruje uruchomienie Mevo.
Trzecia oferta należała do konsorcjum Egis Bike Polska, Homeport Praga, i BikeU i opiewała na 76 mln 675 tys. zł.

Zgodnie z założeniami flota składająca się z 30 proc. rowerów pojawi się w Trójmieście jesienią, a w pełnej wersji system zostanie uruchomiony do 1 marca 2019 roku.
bra

Opinie (370) 3 zablokowane

  • Co to za bra jest autorem artykułu? Wyrzucili p. Gołębiewskiego? (1)

    • 3 1

    • Przynajmniej będzie mniej wciskania kitu

      • 0 1

  • 40 baniek?!!? (2)

    Publiczna kasa w piach. Pewnie dodatkowo beda jeździły przez 6 miesięcy w roku.

    Nie rozumiem po co elektryczne i po co stacjowe- to rozwiazanie ma duzo wiecej wad niż zalet.

    W Warszawie z powodzeniem działa ACRO bike, do którego ratusz nie dokłada ani grosza (bardzo skromne są te rowery) i dodatkowo jest to rower całoroczny. Identyczne rozwiazanie widziałem w Rzymie (rowery na większym wypasie, z biegami, pewnie miasto cos dokłada).

    Nie wiem kto i wedle jakich wytycznych rozpisywał konkurs, ale powinien stracić prace. 40 baniek można wydać mądrzej.

    • 8 8

    • cały rok będą jezdzic

      • 2 1

    • podwoić kaczą ochronę?

      • 1 1

  • Elektryczne? To niech uciekają ze ścieżek rowerowych na ulicę!

    • 5 6

  • Kolejny wałek w Sycylii szambiarza Adamowicza

    • 4 5

  • gdzie parametry techniczne tych rowerów?

    Jaka prędkość maksymalna?
    jaki zasieg?
    Jaki producent?
    Gdzie ekologia?
    A za jakis czas 4000 akumulatorów do utylizacji.
    40 baniek tak sie wydaje pieniadze podatników

    • 12 2

  • a może? ;) (1)

    Mam taka przekorną propozycję. Kto zda egzamin z przepisów jak kiedyś na kartę rowerową, dostanie np. roczny abonament gratis? Kto nie zda - figa z makiem. A tak na poważnie, zgadzam się z Przedmówcami, że te 40 mln można było zainwestować w infrastructure, do obługi wypożyczalni rowerów dopuścić firmy na zasadach rynkowych. o ile by się takie znalazły, a kto chce kupić sobie rower, niech kupi.

    • 3 4

    • To żaden kierowca nie miałby szans na darmowy abonament.

      • 4 1

  • Gdzie referendum w sprawie zakupu rowerów

    Dlaczego mieszkańcy nie moga decydowac na co są trfonione ich pieniądze.

    • 3 3

  • Kto chce rower niech go sobie kupi (4)

    dlaczego miasto wyróżnia pewna grupę dyskryminujac pozostalych.

    • 3 8

    • Większość wydatków miejskich wyróżnia jakąś grupę, bo zawsze się znajdzie część osób, która nie skorzysta z danego projektu.

      • 4 0

    • korzystanie z rowerów generuje bardzo duże "korzyści zewnętrzne" (2)

      inaczej mówiąc, im więcej ludzi jedzie rowerem, tym więcej ludzi może wygodnie jeździć samochodem i bezpieczniej chodzić pieszo.

      Oszczędności wydatków na zdrowie publiczne są najbardziej w tym rachunku znaczące.

      To się po prostu opłaca wszystkim: i użytkownikom systemu i innym mieszkańcom miasta.

      • 2 1

      • Bezpieczniej chodzić pieszo? (1)

        Jeszcze nie widziałem cyklisty zachowującego się bezpiecznie w okolicy przejścia dla pieszych chociażby, ale widocznie wszystko przede mną.

        • 0 2

        • tia, bo nigdy nie widziałeś samochodu jadącego na czerwonym, gdy piesi mieli zielone

          ja widziałem to wiele razy, dlatego jako pieszy czuję się bezpieczniej jak przechodzę na czerwonym a żadnego samochodu nie widać na horyzoncie.

          Jazda samochodem szkodzi tobie i twojemu otoczeniu. Powoduje raka i wiele innych chorób cywilizacyjnych.

          • 0 0

  • (1)

    Za 40 milionów to każdemu w województwie można kupić rower.

    • 6 2

    • Co to ma do rzeczy

      • 1 2

  • (2)

    Pisałem kilka tygodni temu, że f-ma NextBike zarabia nie na opłatach z wynajmu rowerów a z stałej opłaty wnoszonej przez gminę.
    Ujmując to w cyfrach to wychodzi, że każdy mieszkaniec Trójmiasta i najbliższych okolic będzie rocznie za ten rower płacił ok. 6 złotych rocznie, niezależnie od tego czy będzie z tego korzystał czy w ogóle wiedział że coś takiego istnieje. Niby niewiele ale gdy się odejmie z kolei tych nieproduktywnych a więc dzieci, młodzież, studentów itd, to już wyjdzie ponad 10 złotych.
    Wydaje się to być ceną niewygórowaną ale tak jesteśmy skubani na każdym kroku a za te "nasze" pieniądze i tak najczęściej będą korzystać "obcy".

    • 5 1

    • (1)

      A wiesz ile ja płacę za naukę cudzych dzieci, leczenie obcych ludzi i nowe drogi dla jakichś kierowców z reszty kraju?

      • 7 3

      • za twoją głupote tez musielismy płacic

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane