- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (153 opinie)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (88 opinii)
- 3 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (178 opinii)
- 4 Parawaniarze już anektują plaże (105 opinii)
- 5 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (155 opinii)
- 6 Remont przed budową Drogi Zielonej (167 opinii)
40 mln zł za 6,5 roku działania roweru metropolitalnego
Firma Nextbike będzie odpowiedzialna za wdrożenie i zarządzanie systemem umożliwiającym wypożyczanie rowerów na terenie całego Trójmiasta oraz sąsiednich gmin. Do dyspozycji będzie ponad 4 tys. jednośladów. Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł.
Właśnie wybrano zwycięzcę spośród trzech podmiotów, które stanęły do przetargu. Najlepiej oceniona została oferta spółki NB Tricity związanej z firmą Nextbike. Za kwotę 40 mln 272 tys. zł dostarczy ona 4080 rowerów (wszystkie elektryczne) i będzie obsługiwała system przez najbliższe 6,5 roku.
Komisja przetargowa postanowiła odrzucić korzystniejszą cenowo propozycję konsorcjum firm Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd. z Dublina, która zażyczyła sobie 32 mln 563 tys. zł oferując za to 5000 rowerów, z czego 500 szt. elektrycznych.
- Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium - tłumaczy Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, który nadozruje uruchomienie Mevo.
Trzecia oferta należała do konsorcjum Egis Bike Polska, Homeport Praga, i BikeU i opiewała na 76 mln 675 tys. zł.
Zgodnie z założeniami flota składająca się z 30 proc. rowerów pojawi się w Trójmieście jesienią, a w pełnej wersji system zostanie uruchomiony do 1 marca 2019 roku.
Opinie (370) 3 zablokowane
-
2018-05-30 00:02
Co to za bra jest autorem artykułu? Wyrzucili p. Gołębiewskiego? (1)
- 3 1
-
2018-05-30 22:35
Przynajmniej będzie mniej wciskania kitu
- 0 1
-
2018-05-30 00:52
40 baniek?!!? (2)
Publiczna kasa w piach. Pewnie dodatkowo beda jeździły przez 6 miesięcy w roku.
Nie rozumiem po co elektryczne i po co stacjowe- to rozwiazanie ma duzo wiecej wad niż zalet.
W Warszawie z powodzeniem działa ACRO bike, do którego ratusz nie dokłada ani grosza (bardzo skromne są te rowery) i dodatkowo jest to rower całoroczny. Identyczne rozwiazanie widziałem w Rzymie (rowery na większym wypasie, z biegami, pewnie miasto cos dokłada).
Nie wiem kto i wedle jakich wytycznych rozpisywał konkurs, ale powinien stracić prace. 40 baniek można wydać mądrzej.- 8 8
-
2018-05-30 10:51
cały rok będą jezdzic
- 2 1
-
2018-05-30 13:26
podwoić kaczą ochronę?
- 1 1
-
2018-05-30 01:12
Elektryczne? To niech uciekają ze ścieżek rowerowych na ulicę!
- 5 6
-
2018-05-30 06:21
Kolejny wałek w Sycylii szambiarza Adamowicza
- 4 5
-
2018-05-30 07:05
gdzie parametry techniczne tych rowerów?
Jaka prędkość maksymalna?
jaki zasieg?
Jaki producent?
Gdzie ekologia?
A za jakis czas 4000 akumulatorów do utylizacji.
40 baniek tak sie wydaje pieniadze podatników- 12 2
-
2018-05-30 07:06
a może? ;) (1)
Mam taka przekorną propozycję. Kto zda egzamin z przepisów jak kiedyś na kartę rowerową, dostanie np. roczny abonament gratis? Kto nie zda - figa z makiem. A tak na poważnie, zgadzam się z Przedmówcami, że te 40 mln można było zainwestować w infrastructure, do obługi wypożyczalni rowerów dopuścić firmy na zasadach rynkowych. o ile by się takie znalazły, a kto chce kupić sobie rower, niech kupi.
- 3 4
-
2018-05-30 07:36
To żaden kierowca nie miałby szans na darmowy abonament.
- 4 1
-
2018-05-30 07:08
Gdzie referendum w sprawie zakupu rowerów
Dlaczego mieszkańcy nie moga decydowac na co są trfonione ich pieniądze.
- 3 3
-
2018-05-30 07:13
Kto chce rower niech go sobie kupi (4)
dlaczego miasto wyróżnia pewna grupę dyskryminujac pozostalych.
- 3 8
-
2018-05-30 08:41
Większość wydatków miejskich wyróżnia jakąś grupę, bo zawsze się znajdzie część osób, która nie skorzysta z danego projektu.
- 4 0
-
2018-05-30 13:42
korzystanie z rowerów generuje bardzo duże "korzyści zewnętrzne" (2)
inaczej mówiąc, im więcej ludzi jedzie rowerem, tym więcej ludzi może wygodnie jeździć samochodem i bezpieczniej chodzić pieszo.
Oszczędności wydatków na zdrowie publiczne są najbardziej w tym rachunku znaczące.
To się po prostu opłaca wszystkim: i użytkownikom systemu i innym mieszkańcom miasta.- 2 1
-
2018-05-30 17:06
Bezpieczniej chodzić pieszo? (1)
Jeszcze nie widziałem cyklisty zachowującego się bezpiecznie w okolicy przejścia dla pieszych chociażby, ale widocznie wszystko przede mną.
- 0 2
-
2018-05-30 22:02
tia, bo nigdy nie widziałeś samochodu jadącego na czerwonym, gdy piesi mieli zielone
ja widziałem to wiele razy, dlatego jako pieszy czuję się bezpieczniej jak przechodzę na czerwonym a żadnego samochodu nie widać na horyzoncie.
Jazda samochodem szkodzi tobie i twojemu otoczeniu. Powoduje raka i wiele innych chorób cywilizacyjnych.- 0 0
-
2018-05-30 07:15
(1)
Za 40 milionów to każdemu w województwie można kupić rower.
- 6 2
-
2018-05-30 07:35
Co to ma do rzeczy
- 1 2
-
2018-05-30 07:38
(2)
Pisałem kilka tygodni temu, że f-ma NextBike zarabia nie na opłatach z wynajmu rowerów a z stałej opłaty wnoszonej przez gminę.
Ujmując to w cyfrach to wychodzi, że każdy mieszkaniec Trójmiasta i najbliższych okolic będzie rocznie za ten rower płacił ok. 6 złotych rocznie, niezależnie od tego czy będzie z tego korzystał czy w ogóle wiedział że coś takiego istnieje. Niby niewiele ale gdy się odejmie z kolei tych nieproduktywnych a więc dzieci, młodzież, studentów itd, to już wyjdzie ponad 10 złotych.
Wydaje się to być ceną niewygórowaną ale tak jesteśmy skubani na każdym kroku a za te "nasze" pieniądze i tak najczęściej będą korzystać "obcy".- 5 1
-
2018-05-30 08:43
(1)
A wiesz ile ja płacę za naukę cudzych dzieci, leczenie obcych ludzi i nowe drogi dla jakichś kierowców z reszty kraju?
- 7 3
-
2018-05-31 11:41
za twoją głupote tez musielismy płacic
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.