• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

40 mln zł za 6,5 roku działania roweru metropolitalnego

bra
29 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne. W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne.

Firma Nextbike będzie odpowiedzialna za wdrożenie i zarządzanie systemem umożliwiającym wypożyczanie rowerów na terenie całego Trójmiasta oraz sąsiednich gmin. Do dyspozycji będzie ponad 4 tys. jednośladów. Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł.



Trójmiasto doczeka się w końcu roweru metropolitalnego, czyli systemu pozwalającego na wypożyczenie, przemieszczanie się i pozostawianie w innym, wytyczonym miejscu jednośladu. Obejmie on nie tylko Gdańsk, Gdynię i Sopot, ale również 12 sąsiednich gmin, korzystając z niego w Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

Właśnie wybrano zwycięzcę spośród trzech podmiotów, które stanęły do przetargu. Najlepiej oceniona została oferta spółki NB Tricity związanej z firmą Nextbike. Za kwotę 40 mln 272 tys. zł dostarczy ona 4080 rowerów (wszystkie elektryczne) i będzie obsługiwała system przez najbliższe 6,5 roku.

Komisja przetargowa postanowiła odrzucić korzystniejszą cenowo propozycję konsorcjum firm Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd. z Dublina, która zażyczyła sobie 32 mln 563 tys. zł oferując za to 5000 rowerów, z czego 500 szt. elektrycznych.

- Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium - tłumaczy Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, który nadozruje uruchomienie Mevo.
Trzecia oferta należała do konsorcjum Egis Bike Polska, Homeport Praga, i BikeU i opiewała na 76 mln 675 tys. zł.

Zgodnie z założeniami flota składająca się z 30 proc. rowerów pojawi się w Trójmieście jesienią, a w pełnej wersji system zostanie uruchomiony do 1 marca 2019 roku.
bra

Opinie (370) 3 zablokowane

  • (3)

    A czy Panowie zmienili w przetargu wymagania odnośnie parametrów beterii rowerów elektycznych? Bo z tego co ostatnio pisaliscie to nie było tego ujęte w przetargu. Bez takiego zapisu te rowery mogą być szmelcem, które będa wymagać częstego seriwsu. Ogólnie uwarzam, że opcja elektyczna w rowerze jest dobra dla starych zmęczonych babć. Dla pozostałych to zaprzeczenie sensu jazdy na rowerze..... #rąbaclenii

    • 3 3

    • (1)

      To nie będą skutery tylko rowery ze wspomaganiem, więc i tak trzeba będzie pedałować. Gdzie tu zaprzeczenie sensu jazdy?

      • 2 2

      • Nie idioto to bedą rowery elektryczne i nie bedziesz musiał pedałowac!

        Wielokrotnie ci juz tłumaczono a ty nadal to samo!

        • 0 1

    • Jakiś ty mądry i wszystkowiedzący. Masakra.

      • 1 2

  • Niepełna informacja to zła informacja!!! (6)

    Panie redaktorze dlaczego Pan nie napisał że rower metropolitalny jest projektem finansowanym ze środków unijnych w 85%!!! Pozostałe 35% pokryje 14 gmin proporcjonalnie do swego udziału w tym projekcie. Brak tej podstawowej informacji spowodował lawinę komentarzy podważających zasadność wydatkowania przez Gdańsk 40 mln zł!!! A przecież takiego wydatku ani Gdańsk ani inny samorząd nie będzie podnosił!!! Niepełna informacja jest źródłem dezinformacji i złych komentarzy!!!

    • 6 3

    • tyPOwy deal z unią (4)

      Czyli kasa z UE trafi do niemieckiej firmy jaką jest NextBike czyli tych 65% i my się jeszcze dołożymy w pozostałych 35%

      • 5 2

      • Wygrała w przetargu. Unieważnić bo PiSowi nie na rączkę? (3)

        • 2 5

        • To ze wymagania przetargowe tak ustawione ze tylko oni mogli wygrac to juz leming (2)

          nie zauważył

          • 4 2

          • Przetarg powinien wygrać senator od SKOKów (1)

            DojnaZmiana lubi pieniądze, zwłaszcza cudze.

            • 1 0

            • albo koleżanka

              Pani minister.

              • 1 0

    • A unia to ma pieniadze z kosmosu... Kol3jny kreetyn

      • 2 0

  • Sprawdzalem wczoraj ze szwagrem ile kosztuje rower elektryczny.

    Dobrej jakosci to po przeliczeniu z dolarow po aktualnym kursie to jakies 670 PLN. Nie mam wiecej pytan ale widac ze ktos przytula niezla kase.

    • 4 6

  • Zapomnieliście dodać ze koszt całości rozkłada się na kilkanaście gmin.

    • 2 1

  • te g*wniane miejskie rowery nie nadają się do niczego

    Jeździłem na miejskich rowerach w Wiedniu i kilku polskich miastach. To jest taki ciężki złom że nawet gdyby były za darmo to wolę poczekać na tramwaj lub autobus!!!

    • 1 0

  • (1)

    Kolejne idiotyczne wydane pieniadze przez budynia.

    • 1 2

    • Troll Kacper

      • 0 0

  • Brawo Gdynia!!!!!

    Niech się wszyscy rowerzyści przejadą po centrum Gdyni, ulicami: Starowiejska, 3 Mają itd. świetna jazda bez trzymanki pod prąd. Brawo Gdynia!!!!!! Długo się zastanawiałem po co i dlaczego ktoś zaprojektował takie ścieżki i znalazłem odpowiedź, chodzi o to aby zniechęcić do jeżdżenia na rowerze po śródmieściu Gdyni.

    • 0 1

  • w pierwszej kolejności wyremontować drogi potem rowery......w Polsce to zawsze odwrotnie

    • 1 0

  • traz będzie super.

    • 0 0

  • artykuł naszego czytelnika (2)

    Ostatnio wybrałem się na przejażdżkę rowerem. Jadę sobie koło przystanku, na którym wysiadło sporo ludzi. Musieli oni przejść przez przejście na ścieżce, po której jechałem ja. I oto zauważyłem jak z przerażeniem na twarzach grupa kilkunastu osób zatrzymała się, by przepuścić rower, którym jechałem. Sam nie raz byłem obdzwoniony przez rowerzystę gdy byłem na przejściu (i nie miałem ochoty posłać za wytatuowanym osiłkiem wiązanki), ale nie miałem pojęcia jak "sympatyczni cykliści" wytrenowali pieszych. Z kierowcami też próbują (całkiem często wymuszają), ale tu muszą rozważyć, czy lepiej stracić zdrowie lub życie i uzyskać status sprawcy wypadku, czy ustąpić (znam młodą osobę, co po niegroźnym, acz bolesnym, wypadku poszła do sądu i dostała 500 zł kary).
    Hodowana jest banda, ktora zaczyna zagrażać pieszym, jest roszczeniowa (daj mi, jam cyklista mie sie należy za darmo), i nie podlega żadnym normom. A miasto w to idzie, w końcu to komunikacja na "miarę naszych możliwości", którą "otwieramy oczy niedowiarkom". Co z tego mają???

    • 1 2

    • idioto jestes az tak glupi czy tylko udajesz ty roweru na oczy nie widziałes nieprzejechał bys nim 10 metrów bo bys sie spocił (1)

      brednie jakie wypisujesz swiadcza otym ze powinni ci odebrac prawo jazdy .Ale mozesz kolejny raz swoje wypociny wypisywac a i tak niemaja one zadnego znaczenia.

      • 0 1

      • uderz w stół...

        ...a odezwał się taki, co se stymuluje pompką swoją inteligencję.
        Na dokładkę osobnik znający "aktywistyczno-rowerową" interpretację prawa o ruchu drogowym.
        Tacy ludzie, drodzy państwo, wymuszają pierwszeństwo i potrącają pieszych na przejściach, bo "som rowerzystami, i im wolno".

        Patrzcie i podziwiajcie

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane