• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

45 tys. zł kary za przeciążone ciężarówki

Maciej Naskręt
26 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Kontrola ITD w Gdańsku na al. Armii Krajowej. Kontrola ITD w Gdańsku na al. Armii Krajowej.

Inspektorzy w ostatnich dniach kontrolowali ciężarówki na trójmiejskich drogach. Okazało się, że przeciążonych pojazdów nie brakuje. Trzem kierowcom wystawiono kary na łączną kwotę 45 tys. zł.



Czy kary za przeciążone ciężarówki są wysokie?

W dniach 23-26 października Inspektorzy Transportu Drogowego z Gdańska kontrolowali pojazdy przewożące podwójne kontenery na naczepach typu "combitrailer".

Najczęściej pojazdy tego typu przewożą po dwa 20-stopowe kontenery, których łączna masa znacznie przekracza dopuszczalne normy. Działania kontrolne inspektorów prowadzone były w godzinach wieczorno-nocnych. Wtedy wyjeżdża w trasę najwięcej tego rodzaju pojazdów.

Po wytypowaniu ciężarówek do kontroli, z uwagi na podejrzenie przekroczenia parametrów technicznych, pojazdy były kierowane na punkt wagowy na alei Armii Krajowej w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska w celu ustalenia rzeczywistej masy całkowitej. Okazało się, że każdego dnia zatrzymywano przeciążone pojazdy.

- Jednym z zatrzymanych pojazdów przewożono w dwóch kontenerach 20-stopowych granulat z Gdyni do Aleksandrowa Kujawskiego. Kierowca początkowo nie okazał dokumentów dotyczących przewożonego towaru, jednak od razu przyznał, że prawdopodobnie ma więcej ładunku niż pozwalają na to przepisy - mówi Janusz Staniszewski, pomorski wojewódzki inspektor transportu drogowego.
Według kierującego mogło być to maksymalnie 10 ton więcej.

Wynik ważenia przeciążonej ciężarówki. Wynik ważenia przeciążonej ciężarówki.
15 tys. zł kary dla każdego z trzech kierowców

- Ważenie wykazało, że przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej jest znacznie większe niż początkowo utrzymywał kierowca - całkowita masa wyniosła aż 66 ton - wyjaśnia Staniszewski.
Nadmieńmy, że maksymalna masa całkowita pojazdu nie może przekraczać od 42 do 44, ton w zależności od zestawu.

Nienormatywne ponadto okazały się także naciski poszczególnych osi oraz zespół osi - nacisk potrójnej osi naczepy wyniósł 30,6 tony. W tym przypadku nacisk maksymalny wynieść powinien 27 ton. Również w dwóch innych przypadkach stwierdzono przekroczoną dopuszczalną masę całkowitą, która wynosiła 60 ton.

W każdym z trzech przypadków pojazdy zostały usunięte na parking administracyjny w Gdańsku w celu przeładunku towaru na inne. Wobec przedsiębiorców zostało wszczęte postępowanie administracyjne za naruszenie przepisów ruchu drogowego, określających normatywność pojazdów i wykonywanie przewozów bez zezwolenia. Kara za tego typu naruszenia wynosi 15 tys. zł.

Opinie (151) ponad 10 zablokowanych

  • (5)

    WyPisywać im mandaty, niszczą drogi, powodują zagrożenie dłuższą długością hamowania, jeszcze wyprzedzają niebezpiecznie:)

    • 230 20

    • (1)

      Zgadzam sie wypisywać, ale firmie, a nie kierowcy. Kierowca nie ma nic do gadania, albo bierzesz pudło, albo znajdź sobie inną pracę. Na szczęście pracy coraz więcej i można faktycznie wymagać i wybierać

      • 6 0

      • jakby kierowcy sami nagminnie nie podejmowali się łamania prawa i przepisów

        to i nikt by ich potem nie próbował zmuszać do jazdy niesprawnym czy przeciążonym TiRem

        • 0 0

    • Pewnie jesteś kierowcą BMW (2)

      Z rejestracją GKA lub GKS , to tacy g*wniarze jak ty często łamią przepisy i wymuszają na drodze słychać codziennie młody kierowca kierowca BMW spowodował śmiertelny wypadek.
      Człowiek robi bezpieczną odległość o tu g*wniarz chce przyfisiować i wpieprza się między. Pewnie robisz 5.000 km rocznie, gdzie czi o których pisze tyle robią tygodniowo.

      • 2 20

      • kierowca TiRa w Gdyni na estakadzie - pozabijał ludzi

        bo miał dostawę wody do biedronki a że hamulce mu się blokowały to pozdejmował klocki hamulcowe ... bo mu się śpieszyło zabijać !!!

        • 0 0

      • Co Ty nie powiesz?

        Jeździłem dość długo zawodowo i miesięcznie robiłem od 15 do 20 tyś. km. I jedno jest pewne - wśród wszystkich driverów zestawów najgorsi latają z kontenerami, w większości przypadków przeładowanymi. I tablice nic tu nie mają do gadania, bo na GKS też kontenery często można spotkać. Pochwal się ile razy jechałeś cwaniaku na lewej tarczce albo na magnesie? Nie raz widziałem takich w akcji - np. przez Łódź 90 km/h!! A wyprzedź takiego króla szos, dla którego maksimum kultury jazdy jest włączenie kierunku gdy zjeżdża na stację benzynową... Ci, którzy latają z naczepami na międzynarodówce potrafią zjechać na margines żeby umożliwić wyprzedzenie (wiem, że za to można mandat dostać, jednak potrafią), jeśli nie zjeżdżają to chociaż dadzą znać kierunkiem, że można bezpiecznie ich wyprzedzić - a jeśli widzą, że nie zdążysz to zostawiają tyle miejsca, że jest się gdzie schować. Kierowca z kontenerem jeszcze przyśpieszy, żebyś na bank przyj***ał. Na palcach rąk mogę policzyć przypadki, gdzie kontenerowiec się zachował jak przystało na drivera, a nie na frajera. Nie mówię - może znajdziesz się w tym zestawieniu - jeśli tak, to przypatrz się swoim kolesiom po fachu jak jeździsz i sam zobaczysz, jak się zachowują na drodze.

        • 20 0

  • I bardzo dobrze... (10)

    Karać karać karać. Oni się tylko ITD boją. Policja im może skoczyć i parszywie to wykorzystują.

    • 308 25

    • (1)

      A może by tak karać firmy spedycyjne, które importują te kontenery ? Skąd kierowca ma wiedzieć ile wiezie skoro nie ma do tego wagi, a tak poza tym kontenery mają swoją maksymalną ładowność więc czemu są one przeładowane ?

      • 0 0

      • jakoś w Norwegi taki polski kierowca wszystko wie .... i ciężarówkę odśnieży i kg na pace sprawdzi

        no tak - ale tam prawie wszystkich wyłapują i są surowe kary w Euro ... nie takie niskie i w zł

        • 0 0

    • W d.. byłeś g... wiesz (3)

      Poczytaj post JW

      • 3 16

      • każdy kilogram ciezarówki i po sześćdziesiąt za każdy brakujący kg, a TiRem jesteście no to po siedemdziesiat pięć

        Każdy kilogram ciężarówki z naczepą szczególnym dobrem narodu

        • 0 0

      • a ty w d*pie byles wiec wziales na pake 20 ton wiecej...

        bo przeciez masz wylane potem na droge hamowania i to ze rodzine w osobowce zabijesz!!!

        • 2 1

      • Co to jest 15 tysięcy kary? Drobiażdżek!

        • 6 0

    • (1)

      Dokładnie! Potem estakada Kwiatkowskiego jest do remontu... Nic dziwnego jak jeżdżą 60 tonowe ciężarówki..
      Do tego niebezpieczeństwo na drodze.
      Ile to ja opon "Wystrzelonych" poszarpanych widziałem na poboczach polskich dróg...
      Bez wyobraźni.
      Uważam, że kara finansowa dla przewoźnika może być dotkliwa. Natomiast jakby zabierano za to prawo jazdy, to mało który kierowca zdecydowałby się na przejazd z ładunkiem ponadnormatywnym.

      • 15 0

      • zdziwiłbyś się, jak cwanie przewoźnicy potrafią wyprać mózgi młodym kierowcom

        oni wykorzystają chęć zdobycia doświadczenia, by zastraszać karami finansowymi oraz dyscyplinarką do naginania przepisów. młody zwykle zgodzi się podjąć ryzyko, gdyż boi się podskoczyć, zarabia zwykle ochłapy i nie ma z czego płacić potencjalnej kary od pracodawcy, a wie że bez doświadczenia nie ma co szukać w lepszych firmach.

        • 4 0

    • i co to dało, że 3 firmy ukarali? kolejnych sto w tym czasie pewnie się przewinęło obok bezkarnie.

      dlaczego ITD nie pracuje 24/7?
      dlaczego stoją zawsze w tych samych miejscach?
      dlaczego wagi nie są montowane w jezdni i nie cykają zdjęć (jak fotoradary)?

      • 5 0

    • kiedy zważycie ciężarówki budowy przy lotnisku?

      • 1 1

  • Powszechne. (1)

    te firemki z kaszub, jednoosobowe, szara strefa z całej wsi pracuje u tych buraków. rozjeżdżają wszystko, niszczą, wibracje, spaliny, hałas, syf, arogancja. klimaty jak u kiboli.

    Jechać po nich równo.

    wskazówka dla ITD: odcinki Banina, Rebięchowa do ronda Turbinowego Budowlanych/Nowatorów.
    Tam na wielu dolotówkach są ograniczenia 3,5 i 8 ton. A jedżą łódkami z gruzem jak panny z wózkami.

    • 7 1

    • aleś ty głup,,,

      • 0 0

  • Przecież to norma (7)

    Co mnie do tego. Przyjeżdża taki jegomość raz, bierze jeden kontener i wyjeżdża. Po godzinie po drugi, a potem gdzieś za bramą portu dorzuca ten pierwszy i dalej w drogę.

    • 53 7

    • Ale czym dorzuca? (2)

      Myślisz że każdy przewoźnik ma bazę koło portu?

      • 16 2

      • Raczej nieracjonalny

        A po co od razu baza? Wiesz co to jest 'combitrailer' tzw. 'rozpinka'? Nie? To zanim coś napiszesz uzupełnij swoją wiedzę, tym bardziej, że na samym początku artykułu jest o tym wzmianka. :) Jedzie kolo z pustą naczepą 'rozpinką', ładuje pierwsze pudło po czym wyjeżdża z portu. Staje na byle jakim wolnym placyku, tak aby móc zaparkować. Wychodzi z szoferni, sam rozpina naczepę i odjeżdża z, o połowę krótszą, ale pustą naczepą i wraca do portu po drugie pudło. Wraca, zczepia i leci dalej.

        • 0 0

      • Każdy ma układ co sie bawi w takie tematy.!!!!!haha

        • 6 0

    • (2)

      Tylko z 20` - kontenerami da się to zrobić. Poza tym czym niby załadujesz, głównie suwnicą bo mało który "forklift" podniesie załadowany kontener 20`

      • 7 4

      • (1)

        Mało wiesz gdzie, Oni wiedzą jak to robić. I gdzie..!!

        • 2 1

        • Są małe firmy przeładunkowe na wylotówkach. Po 20 tirów tam stoi, i układają, i układają.

          • 1 0

    • To za takie działanie powinno sie od razu stosować najwyższe kary

      Skoro wiadomo, że takie zachowanie niesie za sobą największe zło, to sankcje powinny być najdotkliwsze. Odebranie koncesji, a nawet kasacja firmy. Bandytów drogowych trzeba tępić i wytępić, podobnie jak rajdowców w osobówkach. Z tym że Ci pierwsi niszczą jeszcze poważnie nawierzchnie dróg.

      • 21 1

  • A co z autobusami? Czy w godzinach szczytu nie są za ciężkie i robią koleiny?

    Czy ktoś sprawdza dopuszczalną ładownosc faktyczną autobusów na naszych drogach?

    • 4 0

  • (5)

    Obowiązkowe ważenie na wyjeździe z portu i nie trzba myśleć o temacie.

    • 203 9

    • Obowiązkowe ważenie jak najbardziej ma miejsce przy kazdym wyjedzie z terminalu :) Do rozwiania watpliwosci prosze poczytac nt. naczep D-Tec.

      • 1 0

    • stonoga

      ale to są naczepy dwie w jednym najpierw odbiera jeden kontener a potem przyjezdza drugą czescią naczepy iodbiera drugi wagi na wyjezdzie sie zgadzają ale jak sie zepnie to już nie, tzw stonogi

      • 3 1

    • tak to nie byłoby kombinowania - przekroczył nie jedzie, a tak jest możliwość cwaniaczenia (1)

      więcej towaru przewiezionego za jednym razem, mniejsze koszta a faktura dla partner pójdzie i tak z ustaloną ceną

      • 15 0

      • Jest wazenie w porcie, deklaracje VGM.
        Rzecz w tym ze sa 2 kontenery o max wadze na jednej ramie.

        • 11 1

    • Re..

      poczytajcie "zasadę działania " naczepy typu combitrailer.

      • 10 6

  • 20% ciężarówek jest przeciążona, złapanych i ukaranych za przeciążenia jest mniej niż 1%

    źródło: badania Politechniki Gdańskiej

    • 2 1

  • To oni pracują 3 dni w miesiącu?

    • 1 1

  • Kierowca

    Karać szefów firm przez portfel do łba tylko tak da się zwalczyć przeładowane pojazdy bo kierowca jak nie pojedzie to jest straszony utratą pracy

    • 6 1

  • Mlawiaki tak wożą !!! (2)

    Janusze na terminalach !!! Karać i jeszcze raz karać !!!

    • 5 1

    • (1)

      A Kaszuby to niby co robią?

      • 2 0

      • Auto na zdjęciu jest na GA a nie na WML

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane