Parking na 500 rowerów o 5 mln zł za drogi
12 sierpnia 2022
(131 opinii)
Strefa "tempo 30" - ograniczonego ruchu samochodów - funkcjonuje w Gdańsku od ok. pięciu lat. Władze miasta przekonują, że dzięki temu jest bezpieczniej na drogach. Czy faktycznie?
2016-02-03 21:05
Jadąc w nocy ul. Radarową powyżej 60km/h grozi mi utrata prawa jazdy i w związku z tym utrata pracy. Bo jakiś urzedas sobie tak wymyślił.
Budować chodniki i pobocza, a nie ograniczać, bo niedługo rowerzyści będą przekraczać dozwolona prędkość!
2016-02-03 21:10
A czy ulica Radarowa to jest jakaś droga szybkiego ruchu? Dla większości skrót, żeby nie jechać obwodnicą...
2016-02-03 21:22
To co, na Radarowej jest ograniczenie do 10km/h, że za 60tkę już zabierają prawko? :>
2016-02-03 21:27
Likwidacja terenu zabudowanego.
Stałe ograniczenie do 60 km/h
To zwiększyłoby bezpieczeństwo ponieważ piesi musieliby używać tam odblaski.
Dodatkowo GDDKiA powinna zainstalować tam osłony anty olsnieniowe bo jadący obwodnica oślepiają tych na Radarowej.
Oczywiście mowię o odcinku równoległym do obwodnicy, gdzie przez 2 km jest 30 km/h
2016-02-03 22:36
Nie wiem czy wiesz, ale tam jezdzi bardzo duzo rowerzystow. Sa tez drogi wyjazdowe z ogrodkow, jest tez przystanek autobusowy itd. Do tego droga jest w kiepskim stanie. 30km/h jest jak najbardziej adekwatna.
Chcesz jezdzic szybko ? Jedz na autostrade.
2016-02-04 06:00
Oczywiście mówisz o Galaktycznej, bo Radarowa zaczyna się tuż przed Klukowem i od obwodnicy jest już nieco oddalona i zasłonięta krzakami.
2016-02-03 22:26
Haha 60 km/h rowerem na Havla i Kampinowskiej
2016-02-04 02:13
2016-02-04 06:02
Utrata prawa jazdy jeździ nocą z takimi prędkościami?
2016-02-04 07:27
Wtedy jeszcze bardziej spadnie ilosc wypadkow, zabitych i rannych, noo chyba ze od razu zrobimy STREFE 0 to powinno "uspokoić ruch" jeszcze bardziej :)
2016-02-04 07:47
2016-02-04 09:02
Ostatnio na Śląskiej mało co we mnie nie wjechał koleś, który myślał, że jest na "głównej", bo ja wyjeżdżałem z jego prawej ale mniejszej drogi. Dureń, który wymyślił "Strefę 30" powinien stać codziennie na takich skrzyżowaniach i kierować ruchem. I przy okazji tłumaczył po kolei każdemu, dlaczego nie ma pierwszeństwa na większej drodze. Powodzenia.
2016-02-04 11:11
Ostatnio mało co nie zjadł mnie kanibal który myślał że jest u siebie w dziczy i może jeść ludzi. Dureń który wymyślił zakaz jedzenia ludzi powinien stać i tłumaczyć każdemu czemu nie wolno jeść ludzi. Znieść zakaz jedzenia ludzi...
2016-02-04 13:45
Nie wymyślaj. Chodzi mi o to, że większe drogi naturalnie są "głównymi" bo mają większą przepustowość i tak powinno zostać. Kanibal ma jedzenie ludzi w genach. Robienie na siłę "uspokojonego ruchu" nie będzie działać.
2016-02-04 09:30
trojmiasto to prowincja i bieda
2016-02-04 10:00
30+50 to jest 80, swiadectwo ukończenia szkoly podstawowej tez Ci powinni zabrac
2016-02-04 18:38
Ma uzbierane punkty karne i jak przekroczy o 30 straci prawko...
2016-02-03 21:05
Postawić światła na Rajskiej pod Madisonem! Tam jak się wysypie pieszych z tej galeryjki...
2016-02-03 21:09
to po co tam jeździsz, jak Ci w mieście ludzie przeszkadzaja?
2016-02-03 21:12
Bo jestem kurierem i muszę tam jeździć, a piesi powodują tam ogromne tamowanie ruchu, w ogóle nie zwracają uwagi na drogę.
2016-02-03 21:31
Zmień pracę.
2016-02-03 21:56
na plecach frajerze jeśli tak ci się spieszy,albo kup sobie gołebie pocztowe.
2016-02-03 22:31
piesi powoduja tamowanie ruchu?? hehe, no nie wiem, oni sie poruszaja calkiem sprawnie i plynnie. Ruszaja sie :)
2016-02-03 21:14
Ktoś gdzieś napisał,że przeszkadzają?
2016-02-03 21:16
Stałem sobie tam kiedyś, w środku dnia, przez kwadrans na chodniku i czyniłem obserwacje. Piesi do/z Madisona lezą przez przejście w ogóle nie przejmując się faktem, że muszą przekroczyć jezdnię. Kierowcy jadą ostrożnie i zatrzymują się sumiennie. Mimo to jakoś muszą w końcu przejechać, co nie jest łatwe bez pewnego zdecydowania z ich strony, które można by na upartego nazwać wymuszeniem. Ale strumień pieszych jest bezczelny, więc inaczej się nie da, bo na dobrą sprawę można by tam stać na okrągło tylko przepuszczając pieszych.
Ale w tym wszystkim najlepsze są najświętsze spośród świętych krów - rowerzyści. Dodatkowo połechtani wydzielonym dla nich pasem jezdni. Przepisy drogowe nakazują, by w sytuacji, gdy jeden samochód zatrzymuje się aby przepuścić pieszych na przejściu, pozostałe pojazdy również się zatrzymały. Tak też czynią. Nie widziałem tam bezmyślnych czy nader ofensywnych kierowców, tam po prostu nie dało się wówczas przejechać bez zatrzymania. Ale Państwo Rowerzyści oczywiście nie mieli zamiaru się do tego stosować! Jezdnia - dla nich. Kodeks drogowy - już nie dla nich. Normą było to, że samochody stoją, a rowery wjeżdżają (omijając samochody) i lawirują między pieszymi przecinając ich kurs. Daj buractwu prawo, to od razu je wykorzysta więcej niż mu się należy.
Bo, w gruncie rzeczy, kierowcy, rowerzyści i piesi to ci sami ludzie, z takim samym odsetkiem bezmyślności i buractwa.
2016-02-04 01:10
Brawo brawo brawo dokładnie podobne spostrzeżenia i to w dodatku zza kierownicy mojego auta uczyniłam. Ale zawsze winni inni
2016-02-04 10:51
Jest ustawa o ruchy drogowym
2016-02-03 21:32
zrobić z rajskiej deptak. nie ma samochodów nie ma problemu
2016-02-03 21:39
Rajska powinna być deptakiem.
2016-02-03 22:19
to se deptaj od banku do banku po kredyt
2016-02-04 01:12
Deptak to.masz nad morzem a nie w centrum miasta w którym trzeba załatwiać sprawy. I tu Cię nie zadowolę niektórzy w tym celu poruszają się autem wiec nie tamuj ruchu ludziom pracy
2016-02-04 06:08
Pewnie żądasz wpuszczenia aut na Długą i Mariacką, bo to środek miasta? A jest ktoś, kogo lubisz, gdy siedzisz za kółkiem?
2016-02-04 00:10
Chociaż raz to samochody muszą czekać aż piesi ich przepuszczą a nie odwrotnie :)
2016-02-03 21:08
2016-02-03 21:12
Jakby ludzie jeździli z normalną prędkością to nie trzeba by wprowadzać takich stref. Niestety kulturą na drodze ciągle bliżej nam do Rosji niż Europy...
2016-02-03 21:16
Te kolorowe bezjajeczne lemimgi kochających terrorystów wcale mnie nie imponują. Wole być porównywany do Rosjan z honorem i respektem .
2016-02-04 07:40
2016-02-04 10:52
2016-02-26 13:37
..sowieci mieli lagry a europejskie niemcy mieli obozy koncentracyjne w europie.. europejskia wielka brytania miala obozy koncentracyjne w afryce.. europejczycy dopuscili do i dopingowali szlachtowaniu sie ludzi w jugoslawii.. itp itd. terrorysci sa kochani i na zachodzie (cia storzyla terrorystow i to cia zniszczyla wtc w nowym jorku by stany mialy pretekst do wojny w iraku i afganistanie) i na wschodzie (sztuczny pretekst rosji do wojny w czeczeni..)..itd itd - Dwie strony tego samego medalu.
2016-02-03 21:17
i wszelkiej maści słoiki N...
2016-02-03 21:21
raczej c*oty, które nie znają SWOJEGO miasta!
2016-02-03 21:35
g*wno prawda żaden kierowca jadący na starym mieście nie stosuje się do tej prędkości chyba że są korki
2016-02-03 21:48
Co prawda to prawda.
2016-02-04 07:39
nie ty nie umiesz prowadzić!!!!!!
2016-02-03 21:08
Będą montowane na każdej ulicy ,drodze , paśmie komunikacynym jak Grunwaldzka, aby wreszcie stało się wiadome wszem i wobec, że ten kraj zamieszkują malpiaste prosto z drzewa!!!
2016-02-03 22:18
2016-02-03 21:10
Czyjś koleś produkuje lub handluje tymi szykanami, które montuje się na jezdni (i które dość szybko się zużywają). Interesik mniejszy niż ekrany dźwiękochłonne ciągnące się kilometrami w szczerym polu, ale na skalę kolesia i jego dobroczyńcy, z pewnością dochodowy.
2016-02-04 11:40
2016-02-03 21:10
Taa i rowerzyści wyprzedzają samochody. Zresztą na Przeróbce zrobili strefę 30 i tyle to jeżdżą tylko auta nauki jazdy.
2016-02-04 07:42
jadą szybciej to wyprzedzają...
To że nie umiesz się dostosować do panujących przepisów to Twój problem. I przez Ciebie poszkodowanych.
2016-02-04 07:49
2016-02-04 09:00
jeszcze nie widziałem rowerzysty który jechałby zgodnie z przepisami
2016-02-03 21:13
Lubie zapie*****ć i nic tego nie zmieni. Przy przejściach wszystkich puszczam ;)
2016-02-03 21:14
Tacy jak ty kończą albo na obwodnicy albo na Słowackiego w dół na barierkach...
2016-02-03 21:17
Nie grozi, zakręty to moja specjalność. Raz w miechu gokarty się kłaniają; )
2016-02-03 21:19
Fakt, dobry trening przed miejskim rajdem we Fiacie 126p ;)
2016-02-04 06:45
Chyba ty i twoja rodzinka się buja 24konnym potworem jednocześnie modląc się żebyś się nie rozbił. Podkręcanie evo9, które stale tuninguje, mistrzuniu prostej ;>
2016-02-04 10:54
Szybko cia wyedukuja, jak zwyczajnie stracisz prawko.
Polacy-cebulacy. Tacy odwazni...
2016-02-03 21:13
zwykłe wahania oparte na pojedyńczych danych - by wyciągać z tego jakiekolwiek "statystyczne" wnioski trzeba być nieukiem (np.policjantem lub urzędnikiem)
2016-02-03 21:20
Nic dodać, nic ująć. Analiza z d...
2016-02-03 23:33
minusy dają ci co nie wiedzą o co chodzi
2016-02-04 10:55
2016-02-04 17:08
2016-02-04 08:18
Tu macie pięknie napisane: "Porównując ze sobą statystyki drogowe 2010 i 2009 roku wyraźnie widać spadek liczb wypadków, rannych i zabitych. W zeszłym roku na polskich drogach doszło w sumie do 38 776 wypadków, dla porównania w roku poprzednim doszło do 44 196 wypadków, czyli mniej o 5420. 2010 rok to także spadek liczby osób, które w skutek zdarzeń na drogach poniosły śmierć. W minionym roku zginęło 3902 osób, a w 2009 roku 4572, czyli mniej o 670. Spadła także liczba rannych. W 2010 roku wyniosła ona 48 872, w 2009 roku 56 046 i jest to spadek o 7174.
Statystyka z ubiegłego roku jest najbardziej optymistyczna od 10 lat. Jeszcze w 2001 roku na polskich drogach doszło do 53 799 wypadków teraz ta liczba spadła o ponad 15 tys. Warto także zauważyć, że w 1989 roku w Polsce zostało zarejestrowanych ponad 8,5 mln samochodów. Wtedy też doszło do ponad 67 tys. wypadków. Na przestrzeni lat liczba aut poruszających się po Polsce zwiększyła się do ponad 21 milionów, przy czym liczba wypadków spadła do niecałych 39 tys."
2016-02-04 09:07
w dowolny sposób manipulować w zależności od aktualnych potrzeb .
2016-02-03 21:14
samochod to dobro biednych panstw i luksus w Bangladeszu. Ludzie majacy samochody wiecznie sie spozniaja wszedzie a bredzili ze bedzie inaczej , sa otyli a mieli byc wysportowani. Widac jak zra nawet w samochodzie hamburgery jakby jesc przy stole nie potrafili. Samochod to dziadostwo ktore niszczy czlowieka. Ludzie bez samochodu sa zdrowsi, sprawniejsi, punktualni i wszedzie dochodzą na piechote o dziwo szybciej niz ci posiadajacy samochod i to jest paradoks.
2016-02-03 22:29
Oczywiscie, sama prawda. Ludzie uzaleznieni od samochodow sa agresywni, sfrustrowani, bez energii i bez kondycji. Samochod to dla mnie synonim pana z brzuszkiem, bleeeeeeeeeee.
Liczba ludzi otylych w USA wzrosla wraz z liczba samochodow. Bo oni przestali w ogole chodzic. Za to maja bardzo tluste i kaloryczne jedzenie, jakby wszyscy ciezko fizycznie pracowali.
A prawda jest taka - jak sie ruszasz-to jedz.
Nie chodzisz - nie ma po co jesc! nic nie zuzyles!
2016-02-04 06:16
W domu na 3 osoby 3 auta i 5 rowerów. Samochód jak telewizor i alkohol - trzeba umieć korzystać. W sumie telewizja jak marycha - otępia, a auto jak wódka - wyzwala agresję, ale głównie u uzależnionych i niedojrzałych.
2016-02-04 10:56
I co tera?
2016-02-04 15:01
2016-02-11 16:32
Na spotkania grupy miłośników turystyki pieszej precyzyjnie zaplanowane, aby uczestnicy mogli zaplanować na ten sam dzień inne przedsięwzięcia zawsze spóźniają się tylko zmotoryzowani. Mają zawsze w ich przekonaniu obiektywne powody i obrażają się kiedy grupa nie ulega presji i rusza w trasę zgodnie z planem. To samo zauważam przy okazji spotkań rodzinnych. Trzymam się zawsze zasady, że punktualni zasługują na szacunek i nie wolno psuć im planów, aby dostosować się do spóźnialskich.
2016-02-03 21:18
wprowadzanych razem z "30".
Wielka prośba do Zieleni. Zróbcie coś ze skrzyżowaniem Spichrzowej z Chmielną. Przecież codziennie jest tam tyle sytuacji niebezpiecznych, "życzliwych" (palec w górze) i komicznych że to aż dziw że jeszcze nie doszło do wypadku lub pobicia się kierujących :)
Pojazdy wjeżdżające w Chmielną ze Spichrzowej mają pierwszeństwo z tytułu strefy. Niestety jadą wąziutką dróżką z płyt Yomb i dojeżdżając do szerokiej asfaltowej Chmielnej uważają że są na podporządkowanej. I stoją czekają aż ci Chmielną przejadą... Kierowcy jadący natomiast Chmielną, aby zobaczyć czy coś nie wyjeżdża ze Spichrzowej muszą się w zasadzie zatrzymać, Widoczność utrudnia parkan i stojące pojazdy. Często duży dostawczy... Albo proponuję jednak wyjątkowo zmienić za pomocą znaków pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu, albo chociaż zainstalować lustro na rogu budynku, które ułatwi widoczność ulicy Spichrzowej.
Myślę że Gdyby Redaktor Maciej w wolnej chwili też przyjrzał się tej krzyżowce to i pewnie Zieleń by szybciej o takim utrudnieniu się dowiedziała... :)
2016-02-03 21:59
Rękoczyny też zresztą.
2016-02-03 22:09
Strefa nie jest równoznaczna ze skrzyżowaniami równorzednymi... od tego jest oddzielny znak!
2016-02-04 00:14
Wystarczy brak znaku i już jest równorzędne.
2016-02-04 08:05
Masz rację że strefa tego nie obliguje. Napisałem skrótem. Jednak W Mieście jak widać te dwa przepisy idą w parze. co potwierdza artykuł "Wraz z nowymi strefami są wytyczane skrzyżowania równorzędne,"
Odnośnie znaku., to jednak jak zwrócił Ci słuszną uwagę ktoś powyżej, nie masz racji.. A jak się chce kogoś poprawiać, to wypadałoby znać przepisy :)
2016-02-03 22:50
podobna sytuacja występuje na ul.Morenowej. Widoczność ulic z prawej strony jadąc Morenową w kierunku Wileńskiej zasłaniają parkujące na poboczu pojazdy oraz żywopłoty - nic nie widać.
2016-02-04 06:46
po tym zapleczu wyłożonym płytami jak na jakiejś głuchej prowincji. A juz wyjazd na Chmielną to po prostu majstersztyk. To jakaś sprzataczka z ZDiZ wymyśliła?
2016-02-04 10:00
np. skrzyżowanie z Topolową, z racji równorzędnego codziennie dochodzi tam do niebezpiecznych sytuacji
Batorego powinna mieć pierwszeństwo!
ktoś kto to zmienił chyba nie myślał
2016-02-04 10:58
Ewentualnie postawic znak przypominajacy, ze jest to skrzyzowanie rownorzedne
2016-02-04 11:21
musi zacząć podchodzić rzetelniej do tego, co robi. Nie ma w prawie pojęcia "strefa skrzyżowań równorzędnych", a znak nie funkcjonuje w katalogu znaków przewidzianych rozporządzeniem w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
2016-02-04 14:46
"strefa skrzyżowań równorzędnych" ?
2016-02-04 14:47
Jest w Gdańsku wiele miejsc, gdzie wąska droga krzyżuje się z dwukrotnie szerszą i częściej uczęszczaną, gdzie na logikę nie są one równorzędne. Do tego oznaczenie strefy skrzyżowań równorzędnych jest słabe i wybiórcze, przez co często można nawet się nie zorientować że jest się w takiej strefie i ta wąska dróżka z "kocich łbów" ma pierwszeństwo przed szeroką asfaltową drogą, która przez lata miała pierwszeństwo przejazdu, a teraz jakiś czubek wymyślił że będzie odwrotnie.
2016-02-04 19:59
Przypuszczalnie coś się wtedy zmieni w organizacji ruchu
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.