• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5,4 mln zł za modernizację kolejnych składów SKM

Patryk Szczerba
18 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach. Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach.

Nowe siedzenia, system informacji pasażerskiej, dodatkowe miejsca na rowery i toaletę zyskają trzy zespoły trakcyjne EN57 jeżdżące po torach SKM. Przewoźnik za modernizację połączoną z okresowym przeglądem i naprawą uszkodzonych części zapłaci 5,4 mln zł.



Jak oceniasz jakość podróży starszymi składami SKM po modernizacji?

Zobacz rozkład jazdy SKM

Program niewielkich modernizacji najstarszych pociągów - czyli zespołów trakcyjnych EN57 przewoźnik prowadzi od kilku lat przy okazji okresowych przeglądów obejmującym badanie podzespołów i zespołów oraz naprawę lub wymianę zużytych bądź uszkodzonych elementów.

Czytaj więcej o modernizacji zespołów trakcyjnych EN57

Rozstrzygnięcie w drugim przetargu

W ostatnich tygodniach do modernizacji zdecydowano się przekazać trzy kolejne zespoły trakcyjne. W pierwszym przetargu jedyna oferta złożona przez Zakład Naprawy Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" przekroczyła budżet przeznaczony przez spółkę na modernizację i naprawy. Zakład z Grupy Pesa zaproponował cenę 5,4 mln zł, natomiast SKM planowała wydać jedynie 3,9 mln zł.

W drugim postępowaniu oferta złożona przez ZNTK Mińsk Mazowiecki opiewała na tę samą kwotę. Identyczne warunki finansowe jak poprzednio postawiła SKM.

Ostatecznie zdecydowano się na podniesienie budżetu zamówienia, zatem przewoźnik będzie musiał wyłożyć dodatkowe pieniądze, a kontrakt przypadnie firmie z Mińska Mazowieckiego.

Co się zmieni?

Po modernizacji pojawią się nowe siedzenia, nowe okna pakietowe wraz ze stolikami, dodatkowe miejsca w przedsionkach na rowery i antypoślizgowa wykładzina. Zostanie także zamontowana toaleta przystosowana dla potrzeb niepełnosprawnych oraz system informacji pasażerskiej. Nie będzie zmiany czół pojazdów ani wymiany napędu.

- Postanowiliśmy, że przy okazji napraw głównych będziemy odświeżać też wnętrze pojazdów. Wymieniamy te elementy, na które najbardziej narzekają pasażerowie - wyjaśniają przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej .
W ciągu kilkunastu dni powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą. Pociągi zostaną naprawione i zmodernizowane w około 5 miesięcy. Gwarancja będzie opiewała na 1,5 roku.

Miejsca

Opinie (137) 2 zablokowane

  • a mogliby wrócić do plastikowych siedzeń, po których przynajmniej na pierwszy rzut oka było widać, czy są czyste

    • 16 0

  • na zlom z nimi

    • 9 2

  • Zamiast kupić kolejne Newagi to pudrują trupy. Wstyd i hańba!

    • 12 5

  • czyli że jak za tą kwotę odświeżą wnętrze

    a szarpać bedzie jak teraz z tym napędem a poza tym nie zmienią czoła i bedzie wygląd nadal zabytkowy

    • 9 0

  • po co po co

    po co toaleta skoro bedzie zamknieta na klucz a w srodku i brak papieru i brak wody xD

    • 13 1

  • Klime by zamontowali

    • 11 1

  • Lata 70-te.

    Jakby dobrze poszukali to pewnie jeszcze składy z berlińskiego metra by znaleźli . Też można zmodernizować , a co.

    • 17 0

  • (1)

    W d...sobie wsadzcie te złomy!!!
    .

    • 10 2

    • miejsca nie ma, d..y napchane już po latach "zarządzania" jak flak pasztetową.

      • 4 1

  • Co z tego skoro nadal będzie tragiczna częstotliwość połączeń PKM w GD?

    • 11 1

  • Po takiej ilości artykułów (1)

    w temacie SKM i PKM i braku reakcji zarządzających tą "koleją" to już tylko bojkot może coś dać :)
    Wiem , że to mało prawdopodobny scenariusz , ale chyba jedyny, który być coś zmienił.
    Władze skm'ką nie jeżdżą więc tematu również nie widzą :)

    • 9 1

    • Jedyne co da bojkot to "dalsza optymalizacja ekonomicznosci":

      - najpierw likwidacja kolejnych kursow I skrocenie skladow
      - chwile pozniej podwyzka cen biletow
      - premia dla zarzadu.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane