• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5,4 mln zł za modernizację kolejnych składów SKM

Patryk Szczerba
18 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach. Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach.

Nowe siedzenia, system informacji pasażerskiej, dodatkowe miejsca na rowery i toaletę zyskają trzy zespoły trakcyjne EN57 jeżdżące po torach SKM. Przewoźnik za modernizację połączoną z okresowym przeglądem i naprawą uszkodzonych części zapłaci 5,4 mln zł.



Jak oceniasz jakość podróży starszymi składami SKM po modernizacji?

Zobacz rozkład jazdy SKM

Program niewielkich modernizacji najstarszych pociągów - czyli zespołów trakcyjnych EN57 przewoźnik prowadzi od kilku lat przy okazji okresowych przeglądów obejmującym badanie podzespołów i zespołów oraz naprawę lub wymianę zużytych bądź uszkodzonych elementów.

Czytaj więcej o modernizacji zespołów trakcyjnych EN57

Rozstrzygnięcie w drugim przetargu

W ostatnich tygodniach do modernizacji zdecydowano się przekazać trzy kolejne zespoły trakcyjne. W pierwszym przetargu jedyna oferta złożona przez Zakład Naprawy Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" przekroczyła budżet przeznaczony przez spółkę na modernizację i naprawy. Zakład z Grupy Pesa zaproponował cenę 5,4 mln zł, natomiast SKM planowała wydać jedynie 3,9 mln zł.

W drugim postępowaniu oferta złożona przez ZNTK Mińsk Mazowiecki opiewała na tę samą kwotę. Identyczne warunki finansowe jak poprzednio postawiła SKM.

Ostatecznie zdecydowano się na podniesienie budżetu zamówienia, zatem przewoźnik będzie musiał wyłożyć dodatkowe pieniądze, a kontrakt przypadnie firmie z Mińska Mazowieckiego.

Co się zmieni?

Po modernizacji pojawią się nowe siedzenia, nowe okna pakietowe wraz ze stolikami, dodatkowe miejsca w przedsionkach na rowery i antypoślizgowa wykładzina. Zostanie także zamontowana toaleta przystosowana dla potrzeb niepełnosprawnych oraz system informacji pasażerskiej. Nie będzie zmiany czół pojazdów ani wymiany napędu.

- Postanowiliśmy, że przy okazji napraw głównych będziemy odświeżać też wnętrze pojazdów. Wymieniamy te elementy, na które najbardziej narzekają pasażerowie - wyjaśniają przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej .
W ciągu kilkunastu dni powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą. Pociągi zostaną naprawione i zmodernizowane w około 5 miesięcy. Gwarancja będzie opiewała na 1,5 roku.

Miejsca

Opinie (137) 2 zablokowane

  • modernizacja typu

    grata pomalowali,w gracie wymienili siedziska.ale nadal grat jest 40-50 letnim gratem.i nadal z gdyni gl do wejherowa jedzie ponad 30 minut,nadal jest tak ze wsiadzie sie z rana to najczesciej sklady przegrzane bo brak klimatyzacji bo kierownik pociagu podgrzewa pod siebie a pasazerowie niech kisna.i co to zmienilo ze w ten sposob pomalowali i odnowili???a reszta z biletow gdzie??w kieszeni prezesa,dyrektorow,wicedyrektorow skm...pentagon urosl jak WTC na cisowej a graty zostali czyli wiadomo gdzie idzie kasa.a ze skm to w 80% dalej pkp czyli czytak komuna to wlasnie tak mamy.prezes powinien juz dawno stracic stolek i powinien to wziasc wlasciciel prywatny ktory by o to dbal a nie tylko kase ciagnal

    • 9 0

  • Po co modernizować trupy z ubiegłego wieku? Informacja o stacjach to zero, co z odstępami miedzy kolejka a peronem, ( czy to też zmodernizują? ) SKM nie ośmieszaj się te zmodernizowane to to tez trupy tylko po liftingu.

    • 7 0

  • olaboga

    jak to nie beda wymienione czola?

    • 3 0

  • Po co zrobią toaletę dla niepełnosprawnych w wagonach?

    Przecież dziura pomiędzy peronem, a wagonem eliminuje korzystanie SKM przez niepełnosprawnych.
    Pozdrawiam

    • 7 0

  • aktualizacja

    W związku z aktywnością negatywnego czynnika ( proceder ) akustycznego ( piszczyki nad drzwiami wagonów skm-ki ) zaleca się stosowanie czynnika niwelującego czynnik szkodliwy i gromadzenie paragonów do kwoty 10 zł dziennie.
    Ze względu, że zarząd spółki ( potocznie nazywanej skm ) odmawia zaprzestania procederu tj. odmawia wyłączenia uciążliwych piszczyków, złożono do urzędu marszałkowskiego wniosek o objęcie patronatu nad akcją wyłączenia uciążliwych piszczyków zanieczyszczających drogę do pracy/uczelni. Niewykluczone, że zemsta pracodawców doprowadzi do wrogiego przejęcia spółki.

    • 1 1

  • 30 lat później i nie zmienia się nic

    Kiedyś musiałem wysiąść na stacji i piechotą do domu daleko bo niestety mój pęcherz nie chciał zrozumieć, że w 21 wieku w skm nie ma toalet :)

    • 7 0

  • A kiedy siedzenia będą tak szerokie jak kiedyś? Obecne fotele są dla kobiet albo zniewieściałych rurkowców...

    • 9 0

  • SKM

    Kilka starych zostawcie ,maja swoj klimat.

    • 1 1

  • Polska odzyskała niepodległośc 99 lat temu, składy mają po 50 lat nie wiem, ale chyba coś tu jest nie tak. (1)

    • 6 0

    • Zgadzam sie .... moja Zona tez ma 50 lat - chyba cos tu jest nie tak.

      • 1 1

  • po co to wszystko...

    jak za chwilę SKM ogłosi kolejną już podwyżkę biletów i kolejne remonty trakcji/torów. Lepiej kupiliby nowe składy albo szynobusy, a stare gruchoty dali na złom to przynajmniej opłaciłoby się i dla środowiska.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane