• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5,4 mln zł za modernizację kolejnych składów SKM

Patryk Szczerba
18 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach. Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach.

Nowe siedzenia, system informacji pasażerskiej, dodatkowe miejsca na rowery i toaletę zyskają trzy zespoły trakcyjne EN57 jeżdżące po torach SKM. Przewoźnik za modernizację połączoną z okresowym przeglądem i naprawą uszkodzonych części zapłaci 5,4 mln zł.



Jak oceniasz jakość podróży starszymi składami SKM po modernizacji?

Zobacz rozkład jazdy SKM

Program niewielkich modernizacji najstarszych pociągów - czyli zespołów trakcyjnych EN57 przewoźnik prowadzi od kilku lat przy okazji okresowych przeglądów obejmującym badanie podzespołów i zespołów oraz naprawę lub wymianę zużytych bądź uszkodzonych elementów.

Czytaj więcej o modernizacji zespołów trakcyjnych EN57

Rozstrzygnięcie w drugim przetargu

W ostatnich tygodniach do modernizacji zdecydowano się przekazać trzy kolejne zespoły trakcyjne. W pierwszym przetargu jedyna oferta złożona przez Zakład Naprawy Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" przekroczyła budżet przeznaczony przez spółkę na modernizację i naprawy. Zakład z Grupy Pesa zaproponował cenę 5,4 mln zł, natomiast SKM planowała wydać jedynie 3,9 mln zł.

W drugim postępowaniu oferta złożona przez ZNTK Mińsk Mazowiecki opiewała na tę samą kwotę. Identyczne warunki finansowe jak poprzednio postawiła SKM.

Ostatecznie zdecydowano się na podniesienie budżetu zamówienia, zatem przewoźnik będzie musiał wyłożyć dodatkowe pieniądze, a kontrakt przypadnie firmie z Mińska Mazowieckiego.

Co się zmieni?

Po modernizacji pojawią się nowe siedzenia, nowe okna pakietowe wraz ze stolikami, dodatkowe miejsca w przedsionkach na rowery i antypoślizgowa wykładzina. Zostanie także zamontowana toaleta przystosowana dla potrzeb niepełnosprawnych oraz system informacji pasażerskiej. Nie będzie zmiany czół pojazdów ani wymiany napędu.

- Postanowiliśmy, że przy okazji napraw głównych będziemy odświeżać też wnętrze pojazdów. Wymieniamy te elementy, na które najbardziej narzekają pasażerowie - wyjaśniają przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej .
W ciągu kilkunastu dni powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą. Pociągi zostaną naprawione i zmodernizowane w około 5 miesięcy. Gwarancja będzie opiewała na 1,5 roku.

Miejsca

Opinie (137) 2 zablokowane

  • Modernizacja jak u mnie w bloku :)

    Jakbym widział mojego prezesa spółdzielni mieszkaniowej , co 2-3 lata facelifting, ale tak, żeby szybko się posypało i znowu "modernizacja" i wszyscy zadowoleni, emerytka, bo ściana wymalowana, wykonawca bo doi , prezes bo ma z dojenia działkę itd itd , "Alternatywy 4" wiecznie żywe:)

    • 15 0

  • Jaja sobie robicie kolejny złom przemalujecie? Cały zarzad SKM powinien trafic za kratki za katastrofalny stan SKM

    Obecnie SKM to jest atrakcja dla turystów zachodnich potwierdzająca ze Polska jest zaściankiem europy.Powinni sie wstydzic ale w SKM go nie maja!! !!
    Kiedy w końcu w Polsce bedziemy mieli przynajmniej standard komunikacyjny zachodu z przed 20 lat!! Czy trzeba czekać kolejne 20 lat? A moze czekaja na okazje gdy Niemcy bedą sie pozbywały kolejnego skladu na złom wtedy jak za stare tramwaje i zapłacimy 2 razy tyle co są warte! Bo Niemiec płakał jak oddawał ,ale ze śmiechu :)

    Dlaczego urzedasy na auta służbowe nie kupują złomu z Niemiec i nie modernizują, tylko zawsze nowe kupują! Polonezy se kupujcie i modernizujcie to ten sam rocznik jest :)

    • 15 3

  • skm to muł (2)

    jak teraz jeżdżę z Gdańska Głównego do Gdyni Głównej praktycznie zawsze regio, to kiedy wsiadam do skm, to mnie krew zalewa. Zatrzymuje się na każdym przystanku, to zrozumiałe, ale JAK TO SIĘ ROZPĘDZA i hamuje sto lat, to woła o pomstę do nieba. I jeszcze te postoje, które zamiast 15 sekund, trwają czasem KILKA MINUT, bo przecież wejść jest za mało i są zablokowane przez baranów, które, jadać z Wejherowa do Gdańska, muszą stać cały czas przy wejściu.

    A w nowych składach też wejść jest za mało. To nie jest skład do miasta, tylko na dalekie podróże. Pomyłka.

    • 13 4

    • Wyświetlacze w składach.

      Cieszyłbym się, gdyby zmieniły się wyświetlacze, a w zasadzie informacje przez nie przekazywane. Kiedy skład zatrzymuje się na stacji na kilkanaście minut, to chciałbym wiedzieć, kiedy ruszy lub co jest powodem postoju, a nie, czyje są dzisiaj imieniny.

      • 9 0

    • Trudno się to czyta. A po Polsku potrafisz?

      • 1 1

  • PO CO kibel dla niepełnosprytnych skoro nie można korzystać z wc na większej długości trasy????

    • 9 1

  • SKM Trojmiasto to jakaś patologia (1)

    Samemu się nie naje i drugiemu nie da. Bo jak inaczej nazwać niechęć PKP, głównego właściciela SKM, do przekazania większości udziałów samorządowcom, przy jednoczesnym ciągłym ograniczaniu środków na rozwój i przemiany z centrali PKP. Kto tutaj z Kogo robi idiotów?

    • 9 0

    • to samo tyczy się wspólnych biletów i wspólnej samorządowej kolei

      Albo SKM, albo PR. Nie róbmy burd..u, bo Nikomu z pasażerów taka sytuacja nie służy

      • 2 0

  • SKM powinno wreszcie zmienić właściciela

    Spójrzcie jak rozwijają się koleje samorządowe w innych województwach. Aż miło popatrzeć. A co u nas ? Wstyd, wielki wstyd.

    • 10 0

  • troszke nie rozumiecie
    te sklady nie mogly juz jezdzic bez przegladu.
    a ze sa stare to trzeba dac z wlasnej kiesxeni a nie unijnej

    • 6 0

  • (1)

    Skmka ma skomplikowana strukture. bo w zasadzie ma kilku wlascicieli.

    • 4 1

    • Tak, ale ma podmiot dominujący PKP, który

      traktuje ją jak piąte koło u wozu. Skoro więc nie chce w nią konkretnie inwestować, to czas najwyższy go usunąć.

      • 3 1

  • I co z tego jak bydło w szalikach po pierwszym meczu to zniszczy szkoda kasy NASZEJ WSPÓLNEJ

    • 2 4

  • co zmieni utrzymywanie trupow przy ruchu

    skoro nam potrzeba nowosci i szybszego przemieszczania a takze komfortu a nie tylko liftingu i to w najgorszym wydaniu.

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane