• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9 firm chce projektować Drogę Czerwoną

Piotr Weltrowski
22 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona, która ma być prowadzącym do portu przedłużeniem obwodnicy Trójmiasta, powstać ma do 2029 roku. Na razie bliski rozstrzygnięcia jest przetarg na stworzenie dokumentacji trasy. Droga Czerwona, która ma być prowadzącym do portu przedłużeniem obwodnicy Trójmiasta, powstać ma do 2029 roku. Na razie bliski rozstrzygnięcia jest przetarg na stworzenie dokumentacji trasy.

Dziewięć firm złożyło oferty na wykonanie dokumentacji dla Drogi Czerwonej w Gdyni. Po rozstrzygnięciu przetargu zwycięzca będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie koncepcji programowej jednego z trzech odcinków planowanej trasy oraz studium dwóch kolejnych odcinków.



Sądzisz, że Droga Czerwona faktycznie powstanie jeszcze w tej dekadzie?

Po zatwierdzeniu przez Ministra Infrastruktury programu inwestycji, podpisaniu porozumienia o finansowaniu budowy Drogi Czerwonej przez Centralny Port Komunikacyjny i ogłoszeniu przetargu na wyłonienie wykonawcy prac przygotowawczych nowej drogi, w końcu poznaliśmy oferty potencjalnych wykonawców.

Najniższą złożyły Mosty Katowice - opiewa ona na niespełna 8 mln zł, a najwyższą Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - ona z kolei wynosi przeszło 18,3 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w "widełkach", o których wcześniej mówiono, bo wcześniej mówiono aż o 20 mln zł z budżetu centralnego przeznaczonych na przygotowanie studium inwestycji.

Oferty w przetargu na stworzenie dokumentacji:
  • Mosty Katowice - 7 999 920 zł
  • Databout - 8 413 200 zł
  • Transprojekt Gdański - 11 143 800 zł
  • S.T.I Polska - 11 249 801,40 zł
  • Europrojekt Gdańsk - 12 878 100 zł
  • Trakt - 14 407 605 zł
  • Multiconsult Polska - 15 422 355 zł
  • Highway - 16 658 505 zł
  • Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 18 389 115 zł

Droga Czerwona: informacje o inwestycji

Droga Czerwona: powstaną trzy kolejne odcinki



Taki przebieg ma mieć Droga Czerwona. Taki przebieg ma mieć Droga Czerwona.
Projektant wyłoniony w przetargu będzie musiał wykonać dokumentację przygotowawczą do budowy nowej drogi krajowej, która zostanie podzielona na trzy odcinki, o łącznej długości ok. 9 km.

  1. węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.

Dla pierwszego odcinka wybrany wykonawca będzie musiał przygotować koncepcję programową, a dla dwóch pozostałych studium komunikacyjne.

Ponadto będzie zobowiązany do wykonania badań geologicznych pod przyszłą trasę na odcinku nr 1.

Oferty będą oceniane według kryterium ceny (60 proc.) oraz kryterium pozacenowego, czyli doświadczenia personelu wykonawcy (40 proc.).

Czas realizacji umowy to 18 miesięcy na samą dokumentację. Następnie nastąpi jej weryfikacja i ostateczne zatwierdzenie przez inwestora. Ostatnim z obowiązków wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu GDDKiA będzie gotowa do ogłoszenia przetargu na realizację tej inwestycji w formule Projektuj i buduj.

Czym ma być Droga Czerwona?



Droga Czerwona zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6. Nowy dwujezdniowy odcinek poprowadzi od portu do węzła Gdynia Chylonia w miejscu skrzyżowania ul. Morskiej z obwodnicą Trójmiasta.

Istniejąca Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia dobrego połączenia dla ruchu ciężkiego z portem. Droga Czerwona takich ograniczeń nie będzie miała, poprawi dostępność do portu od strony lądu i zwiększy jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe. Przy okazji także odciąży samą Trasę Kwiatkowskiego i ułatwi dostęp do północnych dzielnic Gdyni.

Według aktualnych założeń, Droga Czerwona ma być tzw. drogą przyśpieszoną.

Władze centralne zapowiadają, że powinna ona powstać do 2029 roku.

Opinie (146) 1 zablokowana

  • brak wezła hutnicza to porażka i i**otyzm (3)

    • 10 0

    • Dokładnie o tym samym pomyślałam, odwalają fuszerę na dzień dobry... (1)

      • 4 0

      • budowa wezla to ogromny wydatek wiec nie stawia sie ich tak blisko siebie, ponadto wezel zajmuje spora powierzchnie wiec wiazaloby sie to z duza skala wyburzen, przekladaniem infrastruktury itd

        • 1 3

    • Oprócz wielkiego dodatkowego wydatku byłaby kolizja z infrastrukturą kolejową.

      Sama droga czerwona to nie jest ta kreska na mapce poglądowej, ale przebudowa okolicznych dróg. Prawdopodobnie poprawi się dojazd do Hutniczej od strony Kwiatkowskiego i innych kierunków.

      • 1 0

  • Nie Planujcie Zbudujcie w końcu (1)

    • 11 0

    • na tym inwestorowi akurat zuelnie nie zalezy

      • 0 0

  • Na budowlanych nie ma nikogo a na czerwoną aż 9 firm ciekawe

    • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Aż prosi się by przy okazji miasto zaprojektowało odnogę od tej drogi od węzła Dolina Logistyczna na Pogórze Górne do (19)

    Taka droga skutecznie zmniejszyła by natężenie ruchu na estakadzie Kwiatkowskiego. Była by też alternatywą na czas gruntownego remontu Estakady który kiedyś będzie trzeba przeprowadzić.

    • 93 11

    • miasto niech się zajmie drogami w dzielnicach bo wyglądają jak po wojnie

      a projekty o znaczeniu krajowym powinny być realizowane przez gddkia jako drogi krajowe bo port to nie jest jakaś wewnętrzna sprawa miasta tylko okno na świat dla całego kraju, miasto nie powinno ani swoich pieniędzy na to przeznaczać ani też mieć za wiele do powiedzenia w sprawie drogi czerwonej, to musi być droga krajowa

      • 22 7

    • Miasto jest bankrutem z miliardowym długiem i brakuje pieniędzy nawet na projekty z BO. To co dopiero nowe drogi. (8)

      • 13 7

      • (7)

        Tak, tak - znowu rutynowe trucie o bankrucie.

        Na tle ogółu dużych miast w Polsce miliardowy dług to niestety zupełnie niezły wynik - większość jest bardziej zadłużona (i to procentowo - w odniesieniu do uzyskiwanych przychodów) a oceny ratingowe mają nadal pozytywne. Dobrym punktem odniesienia dla Gdyni jest Toruń - miasto nieco mniejsze, znacznie wyższy dług a mniejszy przychód; tymczasem rating nadal wysoki.

        Ale zdaje sobie sprawę, że ten komentarz nie pasuje do założonej tezy i nadal będziecie to samo pisać.

        • 10 10

        • Czym wy się zajmujecie w (2)

          UM? Macie czas na pisanie komentarzy na t.pl?

          • 8 9

          • Nic nowego - oczywiście, jak ktoś śmie polemizować z rutynowym hejtem, to jest z UM. Kolejny standardowy tekst.

            • 6 4

          • A to trzeba być z UM żeby zauważyć, że rząd obciął budżet Gdyni o 300 milionów rocznie?

            • 5 5

        • A co mnie interesuje rating? Widzę, że dług rośnie szybko. Odsetki trzeba spłacać i są one obciążeniem dla budżetu. (3)

          Dodatkowo nie widzę przekucia tych wydatków i długu na efekty. Miasto w stagnacji - Gdańsk i Sopot czystsze oraz bardziej przyjazne. Zapóźnienia z przyciągnięciem biznesu o 10 lat. Główne ulice krzywe i zapuszczone. Brak samokrytyki i kontroli. ZDiZ i inne miejskie spółki uprawiają bylejakość i udaje się że wszystko jest ok.
          Przytoczony Toruń zmienił się bardzo na plus przez ostatnie 15 lat. Centrum wygląda lepiej, walka z korkami na mostach przynosi efekty i miasto staje się generalnie bardziej przyjazne.
          A w Gdyni? Bubel jak jak PPNT pochłaniający niesamowite ilości środków oraz makiety projektów przekładanych na nigdy? Za to w przeroście zatrudnienia (ilość urzędników na mieszkańca) to faktycznie jesteśmy liderem.

          • 7 2

          • (2)

            Komentarz dotyczył standardowego hasełka jw., które pojawia się w każdym wątku o Gdyni (i nie tylko, bo w sumie temat artykułu hejterom różnicy nie robi).

            Bynajmniej nie twierdzę, że w Gdyni super się dzieje i problemów brak. Władza się wypaliła, chociaż co najmniej równie istotny problem to brak dużych inwestycji centralnych i regionalnych - to właśnie takie inwestycje rozpędziły Gdańsk i skutkowały napływem prywatnych inwestorów. Niemniej standardowy tekst o bankrucie nijak się ma do polskiej rzeczywistości - miasta są zadłużone i to znacznie bardziej niż Gdynia.

            Generalnie wszędzie lepiej, gdzie nas nie ma. W Toruniu też lokalnej władzy nie chwalą - ale nie sugeruje się bankructwa, pomimo znacznie większych problemów finansowych.

            • 3 4

            • żeby coś sugerować na jednym portalu, wystarczy JEDEN zadaniowany troll (1)

              • 1 3

              • aby cokolwiek sugerować, wystarczy przejść się przez miasto

                najlepiej, przez kilka miast...

                • 5 0

    • Dokładnie, nie ma kompletnie myślenia przyszłościowego.. A byłaby to idealna okazja odciążyć Estakadę i rozbić potok aut. Echh

      • 2 2

    • Zanim powstanie

      droga czerwona (o ile to nastąpi), estakada Kwiatkowskiego nie będzie już istniała.

      • 2 1

    • a ktoredy ta odnoga (3)

      Mialaby wspiac sie na Pogorze?

      • 2 0

      • W jedynym sensownym miejscu. (2)

        Okolice ulic Czernickiego i Platynowej. Tam ta droga powinna połączyć się z ulicą Pułkownika Dąbka.
        W rejonie Pogórza dolnego powinna być poprowadzona estakadą z skrzyżowanie z obecną istniejącą ulicą Unruga, należało by poprowadzić jako bezkolizyjne dwu poziomowe.
        Dla tej części miasta oraz sąsiednich gmin i miejscowości takich jak Pierwoszyno, Kosakowo, Mosty, Mechelinki czy Rewa była by to kluczowa droga. Oczywiście dwu pasmowa w każdym kierunku nadająca się do sprawnego poruszania się.
        Od przynajmniej 15 lat obserwuje kolejne pomysły urzędników UM na poprawienie dojazdu do tej części miasta i wszystkie one od lat są kompletnie nie trafione bo ich głównym motywem przewodnim jest " zróbmy cokolwiek aby coś było byle tanio". Wiadukt na Puckiej nic nie zmieni Bo przepustowość tej drogi już jest nie wystarczająca a ilość mieszkańców Gdyni w tym rejonie oraz gmin i miejscowości okolicznych rośnie i będzie rosnąć.
        Koszt tej drogi nie będzie mały dlatego powinny partycypować w nim też gminy których mieszkańcy będą w dużej mierze korzystać z tej drogi. Warto by zajął się tym Urząd Marszałkowski i doprowadził do porozumienia okolicznych gmin. By nie było też tak że Gdynia poniesie 99% kosztów a korzystać będzie 20% mieszkańców Gdyni oraz 90% mieszkańców gmin okolicznych.

        • 2 1

        • A może Gdynia ma wybudować jeszcze most przez zatokę do Helu dla mieszkańców półwyspu? (1)

          • 0 0

          • Wystarczy że zajmie się drogami w mieście za to biorą pieniądze.

            Ostatnio przyznali sami sobie ogromne podwyżki wynagrodzeń.

            • 0 0

    • 18 miesiecy ? (1)

      Przygotowanie dokumentacji w dobie komputerów i programów?

      • 2 2

      • uzgodnienia skomputeryzowane mie sa

        a urzednicy zadbali, aby terminy odpowiedzi nie byly dokuczliwe.

        • 0 0

    • Jesteś poważnie chory

      Tylko ludzie niepoczytalni wierzą że UM tego chorego miasta nadaje się do czegokolwiek poza wyrzuceniem na śmietnik.

      • 2 2

  • ciemna d*pa trwać będzie

    węzła z Hutniczą nie widać na mapie ani w opisie

    • 8 0

  • Gdynię od podstaw wybudowali w 7lat (1)

    W XXI wieku potrzebują 3lata na dokumentację projektu

    • 16 2

    • Nie porównuj lat 20 ubiegłego wieku do obecnych

      Wtedy było budowanie na hurra w szczerym polu (wiosce). Teraz trzeba wszystko zaplanować by nikt nie był poszkodowany, nie było bubli i nie było malkonentów jak Ty.

      • 5 2

  • Dlatego w tym kraju jest jak jest (1)

    18 miesięcy na narysowanie przy pomocy programu komputerowego kawałka jezdni (wg ustalonych odgórnie standardów i wg ustalonej wcześniej trasy, więc nawet nad tym nie trzeba myśleć). xD

    • 13 3

    • Niestety Koncepcja Programowa to o wiele więcej

      A jak uważasz inaczej trzeba było startować w przetargu. Twoja oferta na 7 milionow by wygrała.

      • 1 3

  • Tunelu w Gdyni nie potraficie wybudować - droga Kaszubska leży - z motyką na księżyc. (1)

    • 16 0

    • Nie widzę związku. To inwestycja gddkia a nie lokalna. TK w 94-95% gotowa.

      • 1 1

  • Mosty Katowice... Czy oni ukończyli jakikolwiek projekt który został wybudowany? Jabłoniową wygrali z tramwajem, tramwaju nie będzie. Nowa Świętokrzyska miała być z tramwajem i 2 pasy + buspasy, a skończy się na dróżce osiedlowej bez buspasów nawet...

    • 6 0

  • niestety na projektowaniu się skończy (1)

    • 6 3

    • przedwyborcza marchewka w dodatku mocno nieswieza bo kolejny raz naiwnym serwowana

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane