- 1 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (290 opinii)
- 2 Utwardzą prowizoryczny parking przy hali (19 opinii)
- 3 Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co? (71 opinii)
- 4 Mapa pożarów aut w Trójmieście (100 opinii)
- 5 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (45 opinii)
- 6 Z dworca na Jasień 80 zł (621 opinii)
9 firm chce projektować Drogę Czerwoną
Dziewięć firm złożyło oferty na wykonanie dokumentacji dla Drogi Czerwonej w Gdyni. Po rozstrzygnięciu przetargu zwycięzca będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie koncepcji programowej jednego z trzech odcinków planowanej trasy oraz studium dwóch kolejnych odcinków.
Najniższą złożyły Mosty Katowice - opiewa ona na niespełna 8 mln zł, a najwyższą Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - ona z kolei wynosi przeszło 18,3 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w "widełkach", o których wcześniej mówiono, bo wcześniej mówiono aż o 20 mln zł z budżetu centralnego przeznaczonych na przygotowanie studium inwestycji.
Oferty w przetargu na stworzenie dokumentacji:
- Mosty Katowice - 7 999 920 zł
- Databout - 8 413 200 zł
- Transprojekt Gdański - 11 143 800 zł
- S.T.I Polska - 11 249 801,40 zł
- Europrojekt Gdańsk - 12 878 100 zł
- Trakt - 14 407 605 zł
- Multiconsult Polska - 15 422 355 zł
- Highway - 16 658 505 zł
- Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 18 389 115 zł
Droga Czerwona: informacje o inwestycji
Droga Czerwona: powstaną trzy kolejne odcinki
Projektant wyłoniony w przetargu będzie musiał wykonać dokumentację przygotowawczą do budowy nowej drogi krajowej, która zostanie podzielona na trzy odcinki, o łącznej długości ok. 9 km.
- węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Dla pierwszego odcinka wybrany wykonawca będzie musiał przygotować koncepcję programową, a dla dwóch pozostałych studium komunikacyjne.
Ponadto będzie zobowiązany do wykonania badań geologicznych pod przyszłą trasę na odcinku nr 1.
Oferty będą oceniane według kryterium ceny (60 proc.) oraz kryterium pozacenowego, czyli doświadczenia personelu wykonawcy (40 proc.).
Czas realizacji umowy to 18 miesięcy na samą dokumentację. Następnie nastąpi jej weryfikacja i ostateczne zatwierdzenie przez inwestora. Ostatnim z obowiązków wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu GDDKiA będzie gotowa do ogłoszenia przetargu na realizację tej inwestycji w formule Projektuj i buduj.
Czym ma być Droga Czerwona?
Istniejąca Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia dobrego połączenia dla ruchu ciężkiego z portem. Droga Czerwona takich ograniczeń nie będzie miała, poprawi dostępność do portu od strony lądu i zwiększy jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe. Przy okazji także odciąży samą Trasę Kwiatkowskiego i ułatwi dostęp do północnych dzielnic Gdyni.
Według aktualnych założeń, Droga Czerwona ma być tzw. drogą przyśpieszoną.
Władze centralne zapowiadają, że powinna ona powstać do 2029 roku.
Opinie (146) 1 zablokowana
-
2022-07-24 08:48
Pisuary
Jak tylko pisuary w coś się pakują z góry wiadomo,z to wiocha z tego wyjdzie. Pamiętajcie, co wyszło z promów, lotniska czy samochodów elektrycznych. Natomiast zniszczenia wychodzą im pięknie. Rozpoczęli od stadnin. Łapy precz od Gdyni.
- 1 2
-
2022-07-24 09:13
Droga
Przecież kiedyś chwalili się wizualizacją ( filmik) jak będzie przebiegać i wyglądać nowa droga. To chyba tylko trzeba wszystko przeliczyć, zbadać grunty i budować. Warto byłoby ująć w projekcie zatoczki dla pojazdów w razie awarii żeby nie utrudniać płynności w ruchu.
- 0 0
-
2022-07-24 09:22
projekt
juz na Witominie było pare projektów drogi Wyrzucone pieniądze
- 0 0
-
2022-07-24 13:53
Ta drogą to kolejny przykład czym różni sie PiS od totalnej opozycji.
Nikt nie był wstanie zbudować tej drogi więc PiS to zrobi. Tylko jakiś wyjątkowy beton może dalej głosować na nieudolnych z rudym na czele.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.