- 1 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (252 opinie)
- 2 Setki wniosków o zgodę na wycinkę drzew (37 opinii)
- 3 Gdzie lądują ścieki z działek? Będą kontrole (131 opinii)
- 4 Zwężą ul. Morską. 9 miesięcy prac (111 opinii)
- 5 Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? (1048 opinii)
- 6 237 mieszkań zadłużonych na ponad 10 mln (104 opinie)
9 firm chce projektować Drogę Czerwoną
Dziewięć firm złożyło oferty na wykonanie dokumentacji dla Drogi Czerwonej w Gdyni. Po rozstrzygnięciu przetargu zwycięzca będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie koncepcji programowej jednego z trzech odcinków planowanej trasy oraz studium dwóch kolejnych odcinków.
Najniższą złożyły Mosty Katowice - opiewa ona na niespełna 8 mln zł, a najwyższą Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - ona z kolei wynosi przeszło 18,3 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w "widełkach", o których wcześniej mówiono, bo wcześniej mówiono aż o 20 mln zł z budżetu centralnego przeznaczonych na przygotowanie studium inwestycji.
Oferty w przetargu na stworzenie dokumentacji:
- Mosty Katowice - 7 999 920 zł
- Databout - 8 413 200 zł
- Transprojekt Gdański - 11 143 800 zł
- S.T.I Polska - 11 249 801,40 zł
- Europrojekt Gdańsk - 12 878 100 zł
- Trakt - 14 407 605 zł
- Multiconsult Polska - 15 422 355 zł
- Highway - 16 658 505 zł
- Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 18 389 115 zł
Droga Czerwona: informacje o inwestycji
Droga Czerwona: powstaną trzy kolejne odcinki
Projektant wyłoniony w przetargu będzie musiał wykonać dokumentację przygotowawczą do budowy nowej drogi krajowej, która zostanie podzielona na trzy odcinki, o łącznej długości ok. 9 km.
- węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Dla pierwszego odcinka wybrany wykonawca będzie musiał przygotować koncepcję programową, a dla dwóch pozostałych studium komunikacyjne.
Ponadto będzie zobowiązany do wykonania badań geologicznych pod przyszłą trasę na odcinku nr 1.
Oferty będą oceniane według kryterium ceny (60 proc.) oraz kryterium pozacenowego, czyli doświadczenia personelu wykonawcy (40 proc.).
Czas realizacji umowy to 18 miesięcy na samą dokumentację. Następnie nastąpi jej weryfikacja i ostateczne zatwierdzenie przez inwestora. Ostatnim z obowiązków wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu GDDKiA będzie gotowa do ogłoszenia przetargu na realizację tej inwestycji w formule Projektuj i buduj.
Czym ma być Droga Czerwona?
Istniejąca Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia dobrego połączenia dla ruchu ciężkiego z portem. Droga Czerwona takich ograniczeń nie będzie miała, poprawi dostępność do portu od strony lądu i zwiększy jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe. Przy okazji także odciąży samą Trasę Kwiatkowskiego i ułatwi dostęp do północnych dzielnic Gdyni.
Według aktualnych założeń, Droga Czerwona ma być tzw. drogą przyśpieszoną.
Władze centralne zapowiadają, że powinna ona powstać do 2029 roku.
Opinie (146) 1 zablokowana
-
2022-07-22 07:05
Najważniejsza Cena.. a nie jakość. (5)
Jak zawsze w PL, najważniejsze jest kryterium ceny, a potem dodatkowe koszty, niekończące się zmiany, naprawy i za kilka lat, wychodzi za wszystko więcej niż kosztowałoby zrobienie tego raz a dobrze. O straconym na poprawki, naprawy, czasie, nie wspomnę.
- 27 6
-
2022-07-22 07:58
To jest etap formułowania założeń projektowych - tj. koncepcji programowej. (1)
Jak zwykle na forum wypowiadają się sami specjaliści od wszystkiego. W tym przypadku uznani projektanci, doświadczeni wykonawcy i inwestorzy...
- 6 1
-
2022-07-22 08:40
To moze malo za te koncepcje?
Bez zartow.
- 0 2
-
2022-07-22 07:39
Jaki naród taka władza, dla Polaka jako klienta tez jest najważniejsza niska cena a jakie guano za to dostaje to juz nie istotne
ważne że jest taniej
- 4 1
-
2022-07-22 07:17
(1)
Najlepsze rozwiązanie to system, w którym wygrywa ten, który pod cenę najbliższą założonemu budżetowi inwestora. Wtedy jest pewność, że Inwestor dostanie mniej więcej to, czego potrzebuje.
- 1 1
-
2022-07-22 07:30
Tak? A skąd inwestor ma wiedzieć ile to kosztuje?
I kogo wybrać? Są przypadku przetargów budowlanych na 60% budżetu GDDKiA i drogi zbudowano poprawnie. To byłaby niegospodarność i wyrzucanie pieniędzy.
- 1 3
-
2022-07-22 08:35
ciemna d*pa trwać będzie
węzła z Hutniczą nie widać na mapie ani w opisie
- 8 0
-
2022-07-22 08:13
Na budowlanych nie ma nikogo a na czerwoną aż 9 firm ciekawe
- 4 0
-
2022-07-22 07:58
Archiwalne zdjęcie
Czy nie można jako ilustrację umieścić trochę aktualniejszego zdjęcia?
To zamieszczone nie obejmuje drugiej części GCT, które istnieje już od paru lat.- 30 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.