• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo

Arnold Szymczewski
28 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł. Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł.

Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.



Czy obawiasz się o powodzenie projektu Mevo?

Jednym z najbardziej poruszających komentarzy pod facebookowym wpisem Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego jest ten, w którym Paulina Cyniak (kierownik projektu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo) informuje, że Obszar Metropolitalny wykonał przelew do Nextbike Polska na 9 mln 762 tys. zł. Kwota, jaką obszar miał zapłacić za pierwszy etap miała wynieść 10 mln 662 tys. zł, ale została pomniejszona o 900 tys. zł kary, którą zamawiający nałożył na operatora za opóźnienia w inauguracji systemu.

Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł. Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się

Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.

- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.

Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.

Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów. Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.

Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.

Informacja z otwarcia ofert przetargowych from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (574) ponad 20 zablokowanych

  • bzdura !

    Bzdura zapełniająca kabzę cwaniaczkom !
    Podatnicy ponownie naciągnięci ! Następny "amber - rower" !

    • 4 2

  • Czy by zapłaciła?

    Pani Paulina powinna oddać swój samochód mniemam że dobry do naprawy jako obiekt treningowy dla przyszłych mechaników samochodowych i niech im jeszcze dobrze zapłaci gdyby coś zepsuli bo w końcu się uczą

    • 3 2

  • Mi się Mevo bardzo podoba!

    To, że system jest popularny potwierdza, że się bardzo podoba. Rowerów przecież ma być więcej. Trochę cierpliwości. Nie chodzi przecież żeby każdy dostał rower na własność!!! Polska to kraj malkontentów, gdzie wszyscy są ekspertami, którzy wiedzą najlepiej, ale mało kto potrafi się aktywnie zaangażować i zrobić coś, w szczególności dla innych.

    • 8 5

  • Polskie narzekanie :) (4)

    Czytam te komentarze i dochodzę do wniosku, że w narzekaniu jesteśmy mistrzami świata :) Abonament kosztuje tyle, co nic. Rowerem jeździ się zarąbiście. Kto nie jeździł, niech sprawdzi. Na drodze rowerowej wyprzedzałem innych rowerzystów bez większego wysiłku. A że rowerów jest mało? Od czegoś trzeba zacząć. Za chwilę będzie ich więcej. To jest duży krok naprzód! Pewnie poleci na mnie stek wyzwisk i gromów. Jakoś już przywykłem, że Polacy najbardziej nie lubią ... Polaków :) Wszystkich czytających serdecznie pozdrawiam i hejterów dodatkowo ściskam hehe

    • 8 8

    • Chętnie sprawdzę...

      Ale gdzie te rowery?!!!

      • 0 1

    • pracowników mevo/nextbike uprasza się o zajęcie ładowaniem baterii, nie pisaniem pochwał o firmie

      • 2 2

    • Po prostu nie masz pojęcia dlaczego ten system nie działa i nigdy za te pieniądze działać nie będzie. Tu obrażanie Polaków nie jest potrzebne, bo system zorganizowany przez takich dyletantów nie będzie działał ani w Niemczech ani w USA. Faktycznie tylko w Polsce, gdzie nadal działa socjalistyczny system wydawania społecznych pieniędzy / bezkarność decydentów / na styku z cwanymi prywatnymi kapitalistami. Do tego przepływy gotówki pod stołem jako cieszący się poparciem offset.

      • 2 1

    • Słodki jesteś :)

      • 3 0

  • Lipa (1)

    Trudności w obsłudze tylu klientów. Nie wiedzieli że Trójmiasto to milion mieszkańców?

    • 6 2

    • chyba jest wyraźnie napisane, że się tego uczą... to jest ten czas!

      • 1 0

  • Janusz (16)

    Po2inni wziąść przykład z warszawki tam rower działa bardzo dobrze

    • 104 18

    • Tak samo jak i w Gdańsku działa

      • 1 2

    • wszyscy urzędnicy , wraz z Prezydentem miasta - do wymiany !!! (4)

      • 18 17

      • własnie .... dobra z@miana to kiedy wyjdzie misiewicz?

        • 1 1

      • Z Podlasia dużo nie zdziałasz (2)

        • 19 8

        • Ty dajesz radę.

          • 2 0

        • Ha ha ha brawo Janu Ch.

          • 4 6

    • Wziąć, a nie wziąść (8)

      • 40 0

      • (6)

        Pani prof. Pawłowicz twierdzi ze wziąść. Taka to ortografia elit Dobrej Zmiany

        • 32 10

        • (1)

          Co ma Pawłowicz do tego? Jeszcze poszczekaj na maciarenkę i kurdupla i będzie pełnia szczęścia. Co tam rower metropolitalny. Lemingoza.

          • 6 5

          • pawłowicz jest niechcianym dzieckiem prezesa panną z dzieckiem zawsze nie nażarty dziewica amen

            • 3 3

        • (3)

          Z bulem na to patsze

          • 14 1

          • (1)

            Pisze się "pacze"

            • 4 0

            • apcze - to plemie czerwonoskurwrych

              • 1 1

          • A ja czuję absmak.

            • 2 1

      • Przecież to Janusz.

        • 2 0

    • Nawet takie założenia przyjęli ponoć (15 tys. użytkowników rocznie), no ale się zes*ało bo jesteśmy 15 lat do przodu i przede wszystkim podejście do rowerów jest inne

      • 24 0

  • paranoja, przekręt (3)

    nie jeżdzę na rowerze, nie rozumiem więc dlaczego z moich podatków idą pieniądze na takie bzdury. Oprócz 500+, mieszkanie + ,proponuję komóra+, auto +,komputer+ itd. Emerytowi dadzą jednorazowo na rok 800zł, a na dzieciaka 6000 rocznie. Chyba doszliśmy do absurdu!

    • 19 17

    • emerycie czas na ciebie

      • 0 0

    • Nie chodzę do lekarza. Nie rozumiem dlaczego z moich podatków opłacam Twoje wizyty.

      • 0 0

    • Pojeździj na rowerze. Dotlenisz mózg.

      • 9 2

  • Bardzo jestem ciekawy jakie wyksztalcenie t e c h n i c z n e mają osoby odpowiedzialne za wydanie milionów na tak rozbudowany technicznie system / ładowanie akumulatorów i ich dystrybucja , pozycjonowanie GPS , trwałość i serwisowanie rowerów /. Założę się że to absolwenci zarządzania i marketingu jakiejś WSPUPiL i płatnego wakacyjnego kursu angielskiego z nagłówkiem Oxford. Bo jak widać nie mają pojęcia w co nas wepchnęli i jakie mogą być konsekwencje dla miasta.

    • 6 2

  • Opinia wyróżniona

    tak to jest, gdy nie potrafi się napisać porządnego przetargu (13)

    w przetargu można zawrzeć wszystko, co dookreśli dokładnie firmę, która startuje

    1) jaki ma faktyczne kwalifikacje i powiązania kapitałowe
    2) jaka ma historię wykonywania (poprawnie) kontraktów
    3) jakie konkretne kroki zostaną podjęte, jeśli którykolwiek z elementów nie zostanie wykonany, w ogóle lub na czas

    itd...

    to wcale nie jest trudne, trzeba tylko chcieć

    niestety w Trójmieście przypiernicza się kasę na prawo i lewo, bez jakiejkolwiek głębszej refleksji

    te same firemki, które już wielokrotnie coś zawaliły, dostają kolejne umowy, bo niby wygrywają przetargi

    brak jest jakiegokolwiek nadzoru nad wykonywaniem prac i nad odbiorami wykonanych prac

    każdy to widzi każdego dnia, w jaki sposób są 'remontowane' chodniki czy ulice - i ile niepotrzebnych ale kosztownych elementów tam widać gołym okiem ignoranta

    niestety nasza 'polskość' pozwala na takie marnotrawstwa, na które na 'bogatym' zachodzie nikt sobie nie może pozwolić

    • 119 13

    • Wygrywają...

      ...bo wszystko jest ustawione. To jasne jak słońce. System miał być wdrożony na pewnych zasadach pod pewnymi warunkami. Firma zasad nie przestrzega, warunki nie są spełnione, ale transza poszła więc kasa się zgadza. A Ty obywatelu Gdańska, płac podatki i nie marudź.

      Mamy system rowerów miejskich, który nie działa, czyli nie mamy systemu. Nic tylko się cieszyć, że choć stacje stoją, można przypiąć swój prywatny rower.

      • 1 1

    • Jakbyś przejrzał choć przez chwilę dok. przetargową (1)

      To byś wiedział, że wszystkie te zapisy zostały wpisane.
      Sam siwz ma 90 stron.
      Nie mówiąc o załącznikach.
      Były zapisy o wymaganiach względem wykonawcy, jego doświadczeniu i zabezpieczeniu kontraktu.
      Poczytaj sobie.

      • 0 0

      • to do mnie (autora wątku)?

        nie muszę sobie niczego czytać

        skoro wszystko jest poprawnie napisane, to jakim cudem nic nie funkcjonuje, a pieniądze nadal są płacone wykonawcy, który z kontraktu się nie wywiązuje

        a może są napisane, tylko po prostu źle - o czy w końcu napisałem

        • 0 2

    • Język (1)

      Nie mówi się kasę tylko pieniądze ...jeżeli wogóle coś takie go ma miejsce !

      • 0 2

      • ty mówisz pieniądze, a ja używam różnych określeń, w zależności od okoliczności

        a pisze się w ogóle (osobno)

        • 1 0

    • te same firemki, które już wielokrotnie coś zawaliły

      Bo tylko te się zgłaszają do przetargów xD

      To załóż samemu "firemkę" co nie będzie zawalać i bierz udział w przetargach.

      Jak te nie będą robić to nic się dziać nie będzie, tak trudno zrozumieć?

      • 0 0

    • nie znasz się na zamówieniach publicznych. Prywaciaze mają dobrych prawników i o wszystko się przywalą

      A tu next bajk nie chciał zarobić ale zatkac dziure przed konkurencją.

      • 2 0

    • Określenie warunków przetargu i SIWZ to wcale nie łatwa sztuka (1)

      Ale pomyśleć by można, że do tak dużego, kluczowego projektu metropolitalnego zaangażują jednak kogoś, kto się na tym zna... no, chyba że o to chodziło, żeby ten projekt nie wypalił. Jeśli nie, to totalna żenada, brak kompetencji, dziecinada.

      • 9 2

      • doprawdy? a cóż tak trudnego jest w określeniu paru punktów, które zabezpieczą interes zleceniodawcy czyli NAS?

        • 2 4

    • (3)

      Takie rzeczy były w przetargu, ale jakimś cudem policzyli doświadczenie nextbike a nie NB Tricity, które wygląda na spółkę-wydmuszkę bez jakiegokolwiek doświadczenia.

      • 15 4

      • NB Tricity = Polacy (1)

        • 3 4

        • do 3 narodowców - niestety

          zamiast obrażać się na rzeczywistość, pracujcie i zachowujcie się w życiu tak, by tego nie trzeba było przypominać

          Auchan w Polsce, w którym pracują Polacy, to totalny syf, wystarczy przejść się na dział warzywa - jak za PRLu

          na zachodzie Auchan to bardzo dobry sklep, ze świeżymi warzywami, czysty, wszystko ładnie poukładane, itd...

          • 3 2

      • bo akurat Nexbike ma doświadczenie

        ja napisałem to ogólnie, bo wielokrotnie wygrywał przetargi Budimex albo Qumak, a to firmy, które notorycznie zawalają kontrakty

        w tym przypadku wystarczyło określić inne konkretne szczegóły i etapy i nie wypłacać kasę pomniejszoną o karę, ale domagać się wpierw kary, a dopiero potem płacić

        nie wiem doprawdy, to jest ABC prowadzenia biznesu

        • 8 5

  • Jednak to mewo na drutach trakcji w Gdyni to był zwiastun nieszczęścia....

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane