• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo

Arnold Szymczewski
28 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł. Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł.

Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.



Czy obawiasz się o powodzenie projektu Mevo?

Jednym z najbardziej poruszających komentarzy pod facebookowym wpisem Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego jest ten, w którym Paulina Cyniak (kierownik projektu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo) informuje, że Obszar Metropolitalny wykonał przelew do Nextbike Polska na 9 mln 762 tys. zł. Kwota, jaką obszar miał zapłacić za pierwszy etap miała wynieść 10 mln 662 tys. zł, ale została pomniejszona o 900 tys. zł kary, którą zamawiający nałożył na operatora za opóźnienia w inauguracji systemu.

Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł. Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się

Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.

- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.

Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.

Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów. Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.

Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.

Informacja z otwarcia ofert przetargowych from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (574) ponad 20 zablokowanych

  • Od czytania komentarzy oderwała mnie czynność odcedzania kartofelek

    Po spuszczeniu wody ze spłuczki uznałem, że tym oderwanym od rzeczywistości komentarzem zakończę dzisiejszą, jakże pouczającą lekturę tego tematu. Mam swój rower i niech tak zostanie.

    • 2 0

  • Gdzie dziennikarze gdańscy? Ci telewizyjni,radiowi i prasowi.Wszyscy na dłuższym lub krótszym pasku miasta. Żadnego rzetelnego materiału o wyżej wymienionej sprawie. A przecież to afera którą czuć na kilometr.W waszym portalu red.Wałuszko rozmawiał o Mevo z decydentami projektu.A jak rozmawiał,jak " dociekliwe" zobaczcie sami.To własnie kwintesencja dziennikarstwa i działania władz.

    • 2 2

  • Już podobno zawiadomienie poszło

    W warzywniaku słyszałem. Ale, co ja tam wiem. Może to plotka?

    • 0 1

  • Miejsca parkowania rowerów mówia same za siebie. Rower elektryczny przypięty do wygiętego pręta (2)

    Widziałem rowery elektryczne w Barcelonie. Ale nawet tam jest zadaszenie i wtyczki elektryczne. Dziecko widzi, że tutaj to jest pralnia pieniędzy i przekręt bez mydła. I propaganda pod publiczkę.

    • 27 1

    • (1)

      Człowieku,weź się puknij w głowę. Sam jesteś przekręt. Wiesz ile czasu zajełoby doprowadzenie zasilania do stacji? ile to papierologii? i o ile wzrosłyby koszty?

      • 1 5

      • Jest na rzeczy coś

        Omijałem ten temat, a teraz czytam i włos mi się jeży na głowie. O co tutaj chodzi? A jak pada to magiczne pytanie, to i jest cudowna odpowiedź. Chodzi o kasę.

        • 0 0

  • Dziury drogowe łatać

    Poszerzać jezdnie i sprzątać piasek z ulic. Łatać, łatać, remontować. Kierujacy tymi rowerami będą wpadać w szczeliny i dziury w asfalcie, a bez kasków to będzie tragedia. Jechała Prezydent Aleksandra ul. Jarową? Toż to do remontu się kwalifikuje, a tu bizancjum rowerowe. Chyba, że antygrawitacja 5 cm nad jezdnią, to wtedy niech te mewy jeżdżą.

    • 2 1

  • prozba

    prosze kazac kozystac z tej uslugi pracownikom UM i zobaczymy jak dlugo beda zadowoleni!

    • 1 1

  • Swoich nie wydają, tylko nasze!

    Łatwo się rozdaje nieswoje pieniądze... w końcu naszymi podatkami szastają na lewo i prawo... Jakby to była prywatna inicjatywa, nikt by im za tą chałturę nie zapłacił 99%.

    • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    Żenada (20)

    Rowery można wypożyczyć przed 06:00 albo po 22:00. W ciągu dnia ich zwyczajnie nie ma. Jak dojechać do pracy/szkoły skoro na 90% rowery będą niedostępne? Dla mnie taki system nie ma sensu. Są dwa rozwiązania. Albo stacje będą ładowały rowery jak w Warszawie albo niech dadzą zwykłe rowery. Innej opcji nie ma. Wymiana baterii się nie sprawdza. Poza tym zamiast kupować 4000 elektryków trzeba było za te same pieniądze kupić 10000 zwykłych rowerów. No ale koniecznie chcieliście być nowocześni, to teraz macie. Tfu.

    • 470 36

    • Rower można sobie po prostu kupić. Do niego warto kupić dobry u-lock. (8)

      Warto też zwrócić się do właściciela domu/zarządcy osiedla/spółdzielni mieszkaniowej o udostępnienie dobrych przechowalni rowerów, by nie trzeba było własnego roweru trzymać w piwnicy lub na balkonie.
      Liczenie na rower z wypożyczalni w okresie rozruchu systemu to przejaw ograniczonej wyobraźni lub doświadczenia.

      • 10 44

      • Ja nie chcę roweru mieć, ale nim jeździć. (5)

        Po co mi ten rower w kolejce albo w trolejbusie? Wszyscy mają wozić rowery?

        • 50 2

        • (4)

          oczywiście, ze tak. Jak chcesz zjeść bułkę to musisz kupić piekarnię ^^

          • 18 6

          • wystarczy kupić bułkę (3)

            wpożyczenie bułki nie zawsze jest ani możliwe ani sensowne

            • 11 3

            • (1)

              Nie zrozumiałeś porónania. Piekarnią jest rower, a bułką jeden przejazd. Jak ktoś chce raz dojechać z punktu A do punktu B, to nie pójdzie kupować roweru, tylko chce go wypożyczyć.

              • 3 1

              • to po co się żenić?

                skoro można se bułeczkę od sąsiada wypożyczać ;)

                • 3 1

            • za to lizaki wypożyczane dzieciom na minuty ...

              noooo to już niezły pomysł na small business :)))

              • 2 0

      • U-Lock wogole nie dziala!Zlodzieje wylamuja go lewarkiem do kol samochodowych (1)

        • 13 2

        • to amatorzy

          nawet ja ci ściągnę większość tych blokad zwykłą spinką...

          • 1 3

    • (2)

      Ale nie ma jeszcze 4000 elektryków tylko 1250, jak będą 4000 to ten problem będzie znacznie mniejszy.

      • 5 6

      • Jak problem będzie mniejszy, skoro już teraz obsługa nie nadąża z ładowaniem i wymianą akumulatorów? (1)

        • 12 2

        • Nie nadąża, bo rotacja za duża. System powinni uruchomić że wszystkimi rowerami.

          Szkoda, że nie odpalili jak byłyby trzy rowery, po jednym w każdym mieście.

          • 4 0

    • wystarczy dobrze zaplanować podróż do pracy

      • 0 0

    • nie ma ich bo wszyscy jeżdżą, nie spodziewałem się aż takiej popularności

      jeszcze hulajnogi by się przydały i będzie okiej

      • 3 1

    • Przecież nie stoją stacje pełne rozładowanych rowerów, ale puste stacje (4)

      Czemu nie zmusić operatora / gmin do podawania ile rzeczywiście rowerów jest w eksploatacji każdego dnia. Gdzie jest reszta?

      • 25 3

      • Biznes prywatny za wasze podatki (3)

        drogie lemingi czyli Gdański kapitalizm.

        • 30 2

        • (2)

          Wolę dać podatki na to niż cudze dzieci albo rogaciznę.

          • 7 14

          • Co prawda to prawda, lepiej dać na to żeby prezesik mercem klasy s (1)

            do pracy dojeżdżał i klawe życie miał. Szczytny cel, prawdziwie Gdański styl życia.

            • 16 2

            • Tak naprawdę marzę o tym, żeby tobie dać swoje podatki, żebyś mógł wyjechać gdzieś gdzie będzie ci dobrze. Byle dalej z Gdańska.

              • 5 5

    • 10000 tylko

      Jeden taki elektryk jest wyceniany wg nich na 12k, żenada, ale wg takiej wyceny można by było kupić 6x tyle rowerów = 24000

      • 11 3

  • "Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze " (4)

    No nie wiem jak nazwać tę wypowiedź...skrajnie nieodpowiedzialną, skrajnie głupią, czy ta pani po prostu nie zna się na niczym? Przecież to sa słowa kompletnego amatora. To jest jakis skandal, że pani "odpowiedzialna" za projekt mówi takie rzeczy!

    • 44 1

    • misiewicze wszędzie, misiewicze...

      • 0 1

    • Skrajnie głupią.

      Oto dochodzi do głosu pokolenie ludzi, którzy o niczym nie mają pojęcia. Amatorzy w każdej dziedzinie swojego marnego życia.

      • 0 0

    • Też się uśmiałam

      • 3 0

    • Bo zamiast kompetencji

      ważniejsza jest poparcie dla pewnej ideologii

      • 5 1

  • Całkowita porażka!!! (3)

    Ostatnie tygodnie pokazały jednoznacznie, że projekt Mevo okazał się totalną porażką, a regulowanie przez miasto jakichkolwiek transz powinno zostać wstrzymane do momentu usuniecia "niedociągnięć". Kolejna sprawa to rozliczenie osób nadzorujących Mevo, bo cała koncepcja wypozycznia ponad 4000 rowerów bez stacji doładowujących skazana była na porażkę.

    • 56 4

    • kolejny doświadczony realizator dużych projektów infrastrukturalnych (2)

      Ekspert bezobsługowych systemów rowerów publicznych wspomaganych elektrycznie sprawdzonych w kilkudziesięciu miastach I, II i III świata. Szkoda, że nie został zaangażowany w projekt od samego początku. Od wielu lat przecież był znany jako promotor przekształcania miast polskich w miasta przyjazne pieszym i rowerzystom. Naprawdę gość się marnuje. ;-)

      • 5 7

      • za coś się płaci tym d**ilom prawda?A tak co projekt to niewypał czekamy na bilecik metropolitalny fala firemka obsadzona pociotami już zgarnia dotacje potem znowu się okaże że system się uczy źle nalicza pieniądze myli taryfę SKM z ZKM Gdynia ZTM Gdańsk czy Gryfem Żukowo zobaczysz ośle że tak będzie bo za wszystko za co bierze się niekompetentna i skorumpowana ferajna zmienia się w kupę g..wna

        • 0 0

      • Kolejny urzędnik albo pracownik wykonawcy

        braniący swojej d...y bo juz jest gorąco. Ale.bez obaw. Instytucja 3 literowa jak juz dokonacie ostatniego przelewu wszystko rozliczy.

        • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane