• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo

Arnold Szymczewski
28 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł. Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł.

Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.



Czy obawiasz się o powodzenie projektu Mevo?

Jednym z najbardziej poruszających komentarzy pod facebookowym wpisem Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego jest ten, w którym Paulina Cyniak (kierownik projektu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo) informuje, że Obszar Metropolitalny wykonał przelew do Nextbike Polska na 9 mln 762 tys. zł. Kwota, jaką obszar miał zapłacić za pierwszy etap miała wynieść 10 mln 662 tys. zł, ale została pomniejszona o 900 tys. zł kary, którą zamawiający nałożył na operatora za opóźnienia w inauguracji systemu.

Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł. Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się

Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.

- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.

Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.

Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów. Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.

Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.

Informacja z otwarcia ofert przetargowych from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (574) ponad 20 zablokowanych

  • Inżynierowie zamiast urzędasów (21)

    W tym całym zamieszaniu wychodzi kompletny brak przygotowania merytorycznego osób po stronie zamawiającego. Trójmiejscy oficerowie rowerowi (obecni na otwarciu ofert) to jest jakaś pomyłka.

    Jak na dłoni widać, że zadanie przygotowali niekompetentni urzędnicy a nie inżynierowie. Pan z gdynskiego referatu rowerowego pół dnia spędza na feju w robocie zapewniając o trzymaniu pieczy nad zadaniem. Sorry ale trójmiejscy urzędnicy nic nie potrafią i w końcu mamy tego spektakularne efekty. Wystarczy spróbować najprostsze sprawy załatwić w tut. Zarządzie by się przekonać z jakich spraw potrafią zrobić problem....

    Przykro to pisać, ale osoby odpowiedzialne od strony zamawiającego za tą farsę powinny zostać z urzędu dyscyplinarnie wy......ne !

    • 72 4

    • napisał człowiek, który ma za sobą realizację kilku dużych projektów na kilkadziesiąt mln złotych (17)

      żadnych usterek, za każdym razem sukces na 120%. Żadne pozycje kosztów nie okazały się niedoszacowane, oczekiwane korzyści przerosły wyobraźnię, a szacunki przychodów okazały się grubo niedoszacowane. Przychody pojawiły się już po pierwszych tygodniach od wdrożenia każdej pilotowanej przez niego inwestycji, przy której zatrudniał nie tylko inżynierów, ale politologów, psychologów społecznych i socjologów emocji. Tylko zazdrościć.

      • 6 8

      • (13)

        Napisał człowiek który ocenia jak się wywiazaliscie z zadania. Wychodzi ze fantazjowaliscie w temacie 100% elektrycznych rowerów. Ale już na etapie.siwz powinniście ocenić czy utrzymanie.takiej ilości rowerów bez ładowania w stacjach postojowych jest możliwe. Jak widać nie jest. System MEVO został źle zaprojektowany i dlatego wykonanie jest obarczone wadą projektu i nie ma szans na sukces. Ostateczna porażka jest tylko kwestią czasu.

        • 13 1

        • Miliony (2)

          Kolego, w budownictwie niemalże każdy projekt wart jest dziesiątki milionów i ludzie w to zaangażowani potrafią przewidywać potencjalne zagrożenia, bo za każda decyzje odpowiadają głowa i własnym majątkiem, tym sie właśnie różnią od urzędników...

          • 4 0

          • "to zaangażowani potrafią przewidywać potencjalne zagrożenia" hahaha (1)

            Ty chyba w życiu na budowie nie byłeś xD

            Dopiero co - na dniach - Elektromontaż padł tak spektakularnie, że to się w głowie nie mieści

            • 0 0

            • papudractwo jest wszędzie natomiast u prywaciarza za taką niegospodarność jest kara

              • 0 0

        • większa popularność niż początkowo szacowana spowodowała większe zapotrzebowanie na ładowanie (1)

          po prostu zamiast jeździć rekreacyjnie w pierwszych dniach użytkowania systemu baterie były (dużo) szybciej rozładowywane niż przewidywano w momencie projektowania systemu. System ma nadal szanse na sukces wtedy, gdy liczba rowerów zostanie zwiększona. Sukces można mierzyć na różne sposoby: jeśli popularność jeżdżenia rowerem wzrośnie, to pod tym względem już będzie można mówić o sukcesie.

          • 0 0

          • oni nic nie przewidzieli nie mają ludzi do serwisu rowerków jest 30% z zamówionych szukają do serwisu niewolników za grosze więc chętnych brak

            • 0 0

        • (7)

          Przecież tu nie jest problemem to, że rowery są elektryczne. Tu problemem jest to, że tych rowerów w ogóle nie ma. 0 rowerów elektrycznych = 0 rowerów klasycznych.

          • 2 6

          • co ty pitolisz? rowerów jest 30% (ponad tysiąc) (3)

            ale właśnie problem stanowi to, ze są to rowery tylko elektryczne

            przy 20% stanu baterii sa blokowane do czasu wymiany baterii

            • 5 1

            • Gdzie jest te 1000 rowerów? Na papierze! (2)

              Przejedź się do Gdyni. Nie ma rozładowanych rowerów na stojakach! W ogóle nie ma tych rowerów.

              • 3 2

              • Odpal se stronę mevowatchdog i będziesz wiedzieć

                Czy do łazienki też należy Cię za rączkę prowadzić?

                • 0 0

              • wiele rowerów jeździ

                to że ich nie widzisz na stojakach, może potwierdzić prostą tezę , że ich popularność jest większa niż projektanci się spodziewali.

                • 2 1

          • (2)

            im więcej będzie rowerów - tym więcej będzie problemów. I jeszcze bardziej sobie nie poradzą - tak działa logika :)

            • 5 0

            • (1)

              Nie ma rowerów, nie ma problemów.

              • 3 1

              • O to chodzi.

                A kaska leci tak czy siak.

                • 2 0

      • jak ty człowieku nie wstydzisz się tak kompromitować swoja socjalistyczna mentalnością? (1)

        jakbyś jeszcze się po 30 latach nie obudził - w Polsce obecnie obowiązuje kapitalizm

        • 1 2

        • za cudze pieniądze - zapomniałeś dodać

          taki to kapitalizm...

          • 1 1

      • Duży przekręt

        To nie jest duży projekt, przynajmniej pod względem technicznym.

        • 5 1

    • Prawo Ohma plus kilka równań matematycznych na początek (1)

      Najbardziej przykre jest, że nawiedzeni działacze rowerowi, nie ogarniają prostych warunków technicznych wypożyczalni rowerów. Tanie stojaki nazywają ... stacjami. Aspirują przy tym do miana inżynierów miejskiej komunikacji. Ile szkód jeszcze narobią ci niedouczeni szaleńcy?

      • 13 1

      • Inżynieria ruchu drogowego

        Właśnie te aspiracje do miana ekspertów miejskiej inżynierii komunikacyjnej bez podstaw elementarnej wiedzy o inżynierii ruchu drogowego najbardziej mnie przerażają w tym środowisku.. zamiast nośnego hasła pt „zatoki to sie leczy” powinno sie skandować biurokracja to należy leczyć.. najwyższy czas by w urzędach zatrudniać fachowców zamiast tych gołodupcow bez żadnej wiedzy i co najgorsze ambicji by ta wiedzę zdobyć...

        • 2 0

    • Pół dnia na feju

      ale roboczego czy doby? To istotne: 4 godziny czy 12?

      • 0 4

  • Ludzie w głosowaniu wybrali (3)

    Sycylię więc kolejne przekręty są już w przygotowaniu.

    • 100 21

    • Spalarnia smieci (1)

      umowa na 25 lat na zarzadzanie. Bedziecie placic Francuzom.. Za miejsce w radzie nadzorczej

      • 13 8

      • nudne już jest to ujadanie

        zajmij się lepiej przekrętami swojej dojnej zmiany

        • 1 0

    • W ukraińskim stylu.

      • 4 1

  • artykuł sklecony z komentarzy na fejsie

    gratuluję trójmiasto, juz myslalem, ze bardiej uwstecznic sie nie dcie rady

    • 4 0

  • cytat . "Paulina Cyniak: uczymy się"

    ... jednak przy już działających obecnie systemach w Europie i w Polsce to trochę za późno na takie stwierdzenie :) Uczymy się w szkole, a nie na "żywym organizmie" .

    • 4 1

  • (65)

    Bez sensu....A rowery jak nie działały tak nie działają i pożyczenie graniczy z cudem kananejskim....

    • 269 28

    • 12x100 zl miesiecznie (37)

      1200 zl to mozna kupic fajny rower na raty zamiast jezdzic mevo i po klopocie. Uzytkujesz w pojedynke, nie psuje sie na potege, no i nasz co swojego.

      • 19 46

      • 12x 10 PLN ;) Poza tym chodzi o to żeby np. nie musieć kupować, składować, utrzymywać, itd. (23)

        Inni fajnie opisywali temat w pokrewnych tematach: wsiąść, podjechać, odstawić - wszystko bez kombinowania, co ze sprzętem, kiedy już go nie potrzebujesz.

        • 44 8

        • Czytajcie ze zrozumieniem co pisze Squirell-ka.. (21)

          ...nade wszystko wlasnie odchodzi potrzeba skladowania takiego roweru.Tyle razy juz moim znajomym ukradli rowery elektryki ze trzymalem go w domu mimo ze warunkow nie mialem dzieci sie o niego potykaly owczesna partnerka zla sciana uwalona..sprzedalem go i wlasnie wybralem..Mevo..mysle ze to bdb wyjscie a ze nie dziala..nie narzekam jak typowy Polak-cebulak tylko czekam..nawet sezon zaczekam az to sie ustabilizuje i wiecie co?Glownie pisze do trolli i malkontentow z Pisu..mysle ze ten projekt /wbrew wam / zadziala.Trzymam kciuki.

          • 29 32

          • "Mevo..mysle ze to bdb wyjscie a ze nie dziala..nie narzekam" (16)

            Pralka to fajne rozwiązanie, pranie ręczne jest uciążliwe. Podobnie zmywarka. A i lodówka to świetny pomysł.

            U mnie to wszystko nie działa: pralka zalewa nie tylko moje mieszkanie, ale i sąsiadów, zmywarka podobnie, a lodówka mrozi wszystko na kamień, nawet ukochane pulpeciki.

            Ale nie narzekam jak typowy Polak-cebulak, tylko czekam aż wszystko się ustabilizuje: za rok, dwa, może dziesięć, nieważne... I wiecie co? Nienawidzę Pisu, nie-na-widzę.

            • 40 10

            • ...jak pralka moze zalewac sasiadow?Jak dzbanku pisowski lodowka chlodzi na kamien??? (11)

              ...jak tobie lodowka chlodzi na kamien to zdradze ci sekret...nie wkladaj wedlin jajek i /syt!/ cebuli do tych malych drzwiczek u gory...to zamrazarka:-ppp

              • 9 29

              • Dzbanie KODziarski (7)

                Takie małe drzwiczki to były w lodówkach 20 lat temu.Ale co taki popapraniec może o tym wiedzieć? Słoiki od rodziców nadal trzymasz na parapecie za oknem?

                • 12 15

              • (4)

                Panowie Kris i Antytuman, chciałem was obu uspokoić: zmyśliłem to wszystko.

                • 5 7

              • no przecież wiadomo ale ten tępak kriss nie rozumie co to jest ironia...on rozumie tylko ze pis jest zły i mimo ze nie ma nic wspólnego z tymi peowskim rowerami to i tak trzeba im dokopac

                • 1 3

              • (2)

                nikt w to nie uwierzy, musisz ponieść konsekwencje swoich kłamstw i mowy nienawiści

                • 6 3

              • Baba Jaga cię zje (1)

                • 1 1

              • A i Buka juz ma Cie na oku

                • 1 1

              • bo On dobrze oPiSał ten beton moherowy

                • 1 3

              • Acha antytuman...jak zwykle znajdzie sie ktos kto ironie i sarkazm potraktuje jako osobisty przytyk..

                ..ha ha ha

                • 0 5

              • Kris wyjmij pytonga z zamrazarki co ci do reszty zamarzl

                • 1 3

              • to jeszcze napisz wszystkim jak uzdrowić "MEVO" - bo widać u Ciebie duży potencjał umysłowy i tolerancję polityczną

                • 4 5

              • Bywają pytania poważniejszej natury: jak skorzystać z roweru, którego nie ma?

                Zahacza o transcendencję.

                • 15 6

            • Ustabilizuje ???

              Człowieku przecież zaraz będzie upadłość . To jest Miś 21 wieku

              • 1 3

            • Dulkiewicz musi odejsc! (1)

              • 4 11

              • Precz z Budyniową II jak nie potrafi ogarnać tego bajzlu.

                • 2 4

            • Obśmiawszy się niczym norka ;)

              Kris, trochę dystansu... a propos jednej z Twoich wypowiedzi (Piotr) wysłanej przed chwilą do piachu.
              Milego, pozdrawiam.

              • 6 7

          • Tępy trollu (2)

            Kto ci zapłacił za te wypociny?

            • 3 4

            • CBA sprawdzi konta trójmiasto pl i dojdzie do pisowskich trolli (1)

              w naturze nic nie ginie

              • 2 4

              • I do ruskiego TVNu

                • 3 3

          • Tak to (nie)działa

            Ten pseudo system jest jak warzywniak przy uczęszczanej ulicy. Warzywniak czynny tylko 2 godziny dziennie bo nie ma towaru. Przyjmuje wyłącznie karty płatnicze bo właściciel zapomniał umieścić szufladę na gotówkę.

            • 10 4

        • Oddajesz bezdomnemu

          • 0 0

      • 12x100

        a nie kusi cię te setki rowerów za darmo dostępnych w całym mieście ... do których posiadania wystarczą zwykłe obcęgi lub sekator ew. zwykła gaz rurka

        • 0 1

      • ale co ty do czego porównujesz? to bez sensu. (3)

        i ten swój będzie w każdym miejscu dostępny?
        będę mógł go sobie zabrać gdzie chce i zostawić gdzie chce?
        no własnie. swój nadaje się do innych celów.

        • 10 2

        • Lecz fatalnego wykonania nie powinno się usprawiedliwać dobrą ideą.
          Za to jest płacony gruby becel.
          Nie jestem fanem wypożyczania czegokolwiek, ale nie oznacza, że jestem przeciwnikiem takich wdrożeń - bo może to zaktywizować część osób, które nie wsiadają na rower, a niektórym nielubiącym posiadać własne - ułatwić transport.
          Niemniej realizacja jest beznadziejna, pomysł z 'jeżdzeniem za klientami i zmienianiem im akumulatorów' nie może płynnie i dobrze działać.
          Stacje dokujące powinny być chociaż w paru miejscach - takich najbardziej obleganych - nie jeżdzę tym więc strzelam - np Morena, Główny, Wrzeszcz.

          • 2 0

        • potem takie dzbany wożą te swoje rowery skmką zajmując mi miejsce siedzące.

          • 4 4

        • Otóż to.

          Zwięzłe & trafne podsumowanie tematu.

          • 9 1

      • a powiesz po co mi rower w styczniu? (5)

        • 10 8

        • Ja tam jeżdżę cały rok np. (4)

          Nie jestem sezonowcem :) to i kupiłem sobie rower. Jak ktoś jeździ tylko jak ciepło to faktycznie. Ale idea wrzucania rowerów ze wspomaganiem to pomyłka. Rower jest po to, żeby pedałować i jechać. Jak ktoś chce jechać na elektryce to można skuter wypożyczyć. Nie byłoby wspomagania, byłoby więcej rowerów, nie byłoby problemów.

          • 8 16

          • '(...) idea wrzucania rowerów ze wspomaganiem to pomyłka (...)' (3)

            Moim zdaniem nie. Do przemyślenia opcja czy wszystkie bez wyjątku elektryki, ale poza tym ok.

            • 13 3

            • Kluczem do oceny asquirell-ka jest publiczne zamowienie i.. (2)

              ...zwiazany z nim przetarg.Zamowienie obejmowalo tylko rowery z wspomaganiem elektrycznym i takie sa.Ale jest Squirell-ka cos o czym tez nie wiesz kazdy serwisant moze (!) ustawic te rowery w takim trybie ze po wyczerpaniu baterii a nawet i przy jej braku mozna by rower nadal wypozyczac i jechac na nim tradycyjnie tzn.tylko przy uzyciu miesni.Jestem elekrononikiem i monterem wiem co pisze lecz zabroniono im tego.Nie moga tego zrobic.

              • 7 1

              • no bo miały być elehtryczne to som, nie mogom, bo złamiom umowem. (1)

                • 4 0

              • domkladnie

                • 1 0

      • 14% udziałów Nowaka?

        • 2 3

      • Jakie 100? 10zł miesięcznie abonament...

        • 45 5

    • rower (4)

      trzeba mieć swój i wszystko głęboko w d............

      • 6 12

      • niestety są tacy, którzy uważają, że samochód trzeba mieć swój i wszystkich innych użytkowników (2)

        przestrzeni miejskiej można mieć głęboko w d....... Stąd się biorą kolizje, wypadki, stłuczki i konflikty ze wszystkimi użytkownikami miasta.

        • 9 6

        • Yhy (1)

          Taaaaa całe zło tego świata przez samochody ha ha ha zejdź na ziemie

          • 1 2

          • Nie całe

            Ale ładnych parę tysięcy trupów tak.

            • 1 1

      • w.... i hu....!

        • 0 0

    • rowery działają, może nie wszystkie (13)

      wiele rowerów prywatnych spoczywa w składzikach, piwnicach i na balkonach. Jakaś część rowerów MEVO przez jakąś część czasu funkcjonuje jak trzeba. Myślę, że tylko urodzeni malkontenci, którzy wszędzie dopatrują się ..... (tu wpisz słowo, które ci pasuje) inwestują czas w pomstowanie na MEVO, zamiast poczekać, aż system się unormuje. Pomysłodawcy nie przewidzieli tak znaczącego popytu (w tradycyjnych systemach w Polsce - we Wrocławiu i w Warszawie) rowery publiczne były wypożyczane 7 razy dziennie i nie trzeba ich było ładować bo nie były wspomagane elektrycznie. W Trójmieście wypożyczane były w pierwszych dniach 9 razy dziennie. Przypuszczalnie osobom dawno nie jeżdżącym na rowerach w celach użytkowych rowery wspomagane elektrycznie tak się spodobały, że jeździły na rowerach MEVO dla "radochy" wykorzystując limit darmowych minut. Stąd kłopoty z doładowywaniem baterii. Czy można to było przewidzieć? Może i tak, ale koszty zapewnienia ładowarek i systemu dowożenia baterii na szczytowy popyt, który pojawił się w pierwszym tygodniu funkcjonowania systemu byłyby bardzo wysokie. Najważniejsze, że rower jako taki (bez względu na to czy systemu MEVO, czy tradycyjnie prywatny) zyskał wreszcie status poważnie traktowanego środka zaspokajania codziennych potrzeb mobilności. Być może stanie się katalizatorem zmiany myślenia o całym systemie transportowym Obszaru Metropolitalnego G-G-S co jest warte wszystkie setki milionów wydane na infrastrukturę drogową w ostatnich latach.

      • 13 17

      • Cyt: (4)

        "Przypuszczalnie osobom dawno nie jeżdżącym na rowerach w celach użytkowych rowery wspomagane elektrycznie tak się spodobały, że jeździły na rowerach MEVO dla "radochy" wykorzystując limit darmowych minut. Stąd kłopoty z doładowywaniem baterii. Czy można to było przewidzieć? "
        Odp. : Tak. Z łatwością.

        • 15 1

        • Jakie darmowe minuty? (3)

          • 1 1

          • jak masz wykupiony abonament, to 90 minut każdego dnia masz "za darmo" (2)

            koszt krańcowy każdej minuty poniżej 90 minut równa się zero. Rozumiesz?

            • 3 2

            • (1)

              Ne ponemaju

              • 0 0

              • ciąg postępujący geometryczny zmierzający do zera

                Ciąg o ilorazie który jest monotoniczny a jego pierwszy wyraz jest dodatni, tu iloraz jest 0

                • 0 0

      • Cyrk (1)

        1. Nie ma darmowych minut! 2. Jazda dla "radochy" w niczym nie jest gorsza od jazdy "w pilnej potrzebie".

        • 11 3

        • jakby cena była odpowiednio Zaporowa / komercyjna

          nie opłacałoby się jeździć dla radochy

          • 0 1

      • (3)

        Jasne, Panie Dominiku, to jest najważniejsze: "rower jako taki zyskał wreszcie status poważnie traktowanego środka zaspokajania codziennych potrzeb mobilności."

        A że coś nie działa, jak powinno, to uj.

        • 8 7

        • Rowery na złom

          To chyba cytat z czerwonej książeczki Mao. Dzisiaj Chiny przechodzą na auta.

          • 4 6

        • pudło, tekst nie był autorstwa Pana Dominika (1)

          na tym portalu bywają bezinteresowni obserwatorzy rzeczywistości miejskiej

          • 3 3

          • A to przepraszam, ton tego wpisu sugerował co innego.

            • 2 2

      • Dokładnie (1)

        Ja mam własny rower, ale trzeba go naprawiać, nie mam go gdzie trzymać, no i jest już w sumie do wywalenia bo jest stary i ledwo zipie. Z MEVO nie mam żadnego z tych problemów

        • 8 9

        • Ja nie mam roweru i z MEVO mam tak samo.

          • 8 4

    • A skad ty ktory nigdy rowerem nie jezdzisz bo jestes na wozku o tym wiesz? (2)

      • 1 3

      • (1)

        bo wypozyczyl 2 rowery mevo, skleil tasma ze soba ramy, wstawił fotel i ma wózek elektryczny za 2x100 na miecha.

        • 2 3

        • 2x10 naucz sie wreszcie ile to kosztuje a nie wszedzie 100/miesiac

          • 3 0

    • Pff (1)

      5 000 złotych. Jaka Pani jest ... fantastyczna i jaka biedna bidulka. Firma w której pracuje ma również 5000 złotych kapitału, ale żeby nie płacić dodatkowego podatku wydaje po opłaceniu wszystkiego jakieś 80 000 złotych.
      Biała mevo leć daleko stąd ...

      • 2 3

      • Co ty mozesz wiedziec jak ty bezrobotny na Sobótki w piwnicy mieszkasz !?

        • 0 0

    • W poście zapomnieli dodać że poszła na słupa 10mkn

      • 0 0

    • Kapitał mają nieźly czekamy na upadłość I wyprowadzanie znów pieniążków na słupkach jak w ambergold

      • 2 0

    • Świadomy wyborca

      Sven to twoi kumple załatwili te rowerki, więc po co się tu prujesz ?

      • 8 13

  • Dobrze, że Pani Paulina Cyniak (5)

    mostów nie odbiera.

    • 54 3

    • Majstersztyk! (4)

      "Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach"
      Nie ma to jak odebrać system, wypłacić wynagrodzenie, a potem (!) zacząć pracować nad jego prawidłowym działaniem.

      • 9 0

      • No przecież nie da się policzyć, ile baterii będzie potrzebnych... (2)

        ilu serwisantów, ile czasu potrzeba na naładowanie jednej baterii... tego po prostu nie da się w żaden sposób sprawdzić, zestandaryzować, obliczyć! To można zrobić dopiero po uruchomieniu systemu!

        • 8 0

        • Bardzo... (1)

          ... śmieszny żart. Naprawdę.

          • 0 0

          • Mevo?

            • 0 0

      • Na tą chwilę zostało wypłacone ok. 25% wynagrodzenia.

        • 0 0

  • Z liczenia pała! Ze ścigania za przekręty zero! (1)

    Jeżeli opłata miała być 10 000 000 zł i pomniejszono ją o 900 000 zł to przelew powinien być na kwotę 9 100 000 zł. Skoro przelano 9 762 000 zł to jest przekroczenie o 662 000 zł. Tak się robi wała z podatników a CBA i Prokurator śpią spokojnie.

    • 8 4

    • Sie naucz czytac, ze zrozumieniem, a potem bierz sie za komentowanie.
      PS. Dotycz też tych co dali łapkę w górę.

      Powodzenia!

      • 2 0

  • Co to znaczy "uczymy się"? To miał być doświadczony operator! (1)

    Firma miała mieć wieloletnie doświadczenie (tak jest w zamówieniu) a wygrała spółka z o.o. powołana na chwilę przed kontraktem o nazwie jak jej mniejszościowy udziałowca. Czy miasta naliczają spółce-krzak, wszystkie kary, także te za niedostępność poszczególnych rowerów? Nienaliczanie tych kar to niegospodarność.

    • 8 1

    • a niby skąd oni mają mieć wiedzę na temat każdego roweru?:)

      przecież na każde pytanie o rowery firma odpowiada "nie wiem", a ci którzy to nadzorują po stronie zamawiającego kiwają głową, czyli też nie wiedzą... kto im da pliczek xls z rowerkami brakującymi, niefunkcjonującymi itd. skoro według nawigacji są one w bałtyku, na torach itp. przecież tego nikt nie policzy, liczydła nie mają tylu zer...

      • 0 0

  • (14)

    Kiedy CBA odwiedzi biura mevo?

    • 325 16

    • (1)

      wodz OTUA w swojej "czestopranej" koszulce wyskoczy z kapelusza, sorry z motorowki,, zagra w totolotka i bedzie bronil demokracji oraz pomrocznosci jasnej.

      • 4 0

      • Znowu się go Jarosaław zaczął bać?

        Dawno takiego ataku trolli nie było...

        • 0 5

    • Niby za co? Wygrali przetarg bo byli najbardziej tani. (4)

      • 4 13

      • "najbardziej tani"

        Polska język, trudna język.
        a przy okazji, nie byli.

        • 4 0

      • najbardziej tani :D

        hahaha, Polska Afryka czy Szadółki Gdańsk?

        • 11 0

      • Nie byli. Zapoznaj się z dokumentem pod artykułem.

        • 6 1

      • Kłątwa najniższej ceny

        • 6 7

    • Nigdy bo będą krzyczeć że gwałcona jest demokracja (3)

      • 53 9

      • No i kosmita w koszulce "Konstytucja" (2)

        Polska Biało-Czerwoni !

        • 41 4

        • a nie było tak? konstytucje łamią ciągle i gwałcą. (1)

          • 3 11

          • jakby konstytuta się nie prostytułowała z zaPiSem

            • 0 2

    • Za 5000 zł mogą mieć jakieś biuro?
      Email i pobox to może.

      • 5 0

    • Chodzilo

      Ci zapewne o biura urzednikow?

      • 7 0

    • Świadomy wyborca

      i UM !

      • 19 4

  • ....jak pomysł nie wypalił to powinna być paljta a nie utrzymywanie dziadostwa z publicznych danin (6)

    ...niech prywatna firma zainwestuje i zarabia lub plajtuje a nie miasto z amatorami/urzędnikami.....przecież od początku było wiadomo że to chodzi głównie o wydojenie publicznych pieniędzy ...

    • 205 15

    • za te pieniądze można kupić wiele tysięcy całkiem wypasionych rowerów (1)

      dla mnie cała idea jest absurdem.
      Widać podatki są za wysokie i za wiele pieniędzy trafia w ręce urzędników.

      • 17 1

      • Za te pieniądze można było kupić niecały tysiąc rowerów

        I zgdnij, ile ich w tej chwili jest? 1220.

        • 0 1

    • przecież wiesz gdzie mieszkasz i jakie to "transparentne" towarzystwo zarządza pieniedzmy mieszkańców

      • 3 0

    • poznaj pojęcie korzyści zewnętrznych - to jedno z podstawowych pojęć ekonomii

      Korzyści z systemu rowerowego odnoszą nie tylko jego bezpośredni użytkownicy, ale wszyscy mieszkańcy: nawet ci, którzy jeżdżą wyłącznie samochodami. Żeby to zrozumieć, trzeba mieć trochę wyobraźni: be niej jazda jakimkolwiek pojazdem jest niewskazana.

      • 7 9

    • System mial byc alternatywa / uzupelnieniem transportu miejskiego

      A nie komercyjna inicjatywa dla turystów. Z tego wzglefu miasto musi w tym uczestniczyc. Inny problem ze zalozenia wstepne okazaly sie nierealne.

      • 4 6

    • Właśnie tu jest przekręt, publiczne pieniądze, prywatne firmy....

      • 20 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane