• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo

Arnold Szymczewski
28 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł. Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł.

Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.



Czy obawiasz się o powodzenie projektu Mevo?

Jednym z najbardziej poruszających komentarzy pod facebookowym wpisem Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego jest ten, w którym Paulina Cyniak (kierownik projektu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo) informuje, że Obszar Metropolitalny wykonał przelew do Nextbike Polska na 9 mln 762 tys. zł. Kwota, jaką obszar miał zapłacić za pierwszy etap miała wynieść 10 mln 662 tys. zł, ale została pomniejszona o 900 tys. zł kary, którą zamawiający nałożył na operatora za opóźnienia w inauguracji systemu.

Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł. Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się

Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.

- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.

Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.

Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów. Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.

Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.

Informacja z otwarcia ofert przetargowych from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (574) ponad 20 zablokowanych

  • Kto tak naprawdę jest właścicielem tej spółki? 5tys kapitału mógł wpłacić każdy z rodziny POukladanych w trojmiescie

    • 11 1

  • To jest maszynka do robienia pieniędzy. (1)

    Będą dalsze milonowe przelewy. System nie będzie działać. Ale nie o to chodzi. Mażecie sobie darować wasze komentaże. Nikog to nie obchodzi.

    • 16 2

    • wybrali sobie prezy dentke ;)

      • 2 1

  • E tam (2)

    ja myślę, że trzeba temu przedsięwzięciu trochę czasu na dorarcie i rozkręcenie się. Ja sam nie jeżdżę ale popieram i kibicuję.

    • 4 13

    • Tacy wazeliniarze jak ty jak nie zaplacą z własnej kasy bezposrednio to twierdza ze nic sie niestało!

      wiec zapłać za rok abonamentu i nie korzystaj :) Wtedy głąbie już byś inaczej pisał .

      • 2 0

    • Dotarcie? To nie samochód z lat 60tych

      • 2 0

  • Najbardziej smieszne jest to ze ta organizacja kampania rowerowa czy jakoś tak lobbowała na tym portalu by były tylko elektryczn

    Nie wiem dlaczego ,ale chyba poraziło ich prądem :)
    Wszyscy po za nimi od początku w potwierdzali ze przynajmniej połowa powinna być zwykłych rowerów.

    • 7 2

  • Skandal może zaraz będzie upadłość :-)

    • 3 0

  • Z liczenia pała! Ze ścigania za przekręty zero! (1)

    Jeżeli opłata miała być 10 000 000 zł i pomniejszono ją o 900 000 zł to przelew powinien być na kwotę 9 100 000 zł. Skoro przelano 9 762 000 zł to jest przekroczenie o 662 000 zł. Tak się robi wała z podatników a CBA i Prokurator śpią spokojnie.

    • 8 4

    • Sie naucz czytac, ze zrozumieniem, a potem bierz sie za komentowanie.
      PS. Dotycz też tych co dali łapkę w górę.

      Powodzenia!

      • 2 0

  • Będzie taki dzień (1)

    że miasto coś zrobi - i zadziała

    • 2 4

    • Jak wtedy gdy w Sobote byl pogrzeb prezydenta i komunikacja funkcjonowala :)

      Pamietam ten dzień. Jeden dzien na 20 lat wszystko bylo OK.

      Czyli dalo sie?

      • 3 0

  • TKM 1:27

    Amber - rower ! Milionowa kasa dla przekrętasów z kieszeni podatnika !
    Biało - czerwone orły ponownie zostały zrobione w konia !
    Tak to już jest, że oszuści i złodzieje są zawsze o krok przed prawem i i sądem ...
    Gdzie by nie spojrzeć naciąganie, obiecanki i wyciąganie kasy od naiwniaków !

    • 12 1

  • Co to znaczy "uczymy się"? To miał być doświadczony operator! (1)

    Firma miała mieć wieloletnie doświadczenie (tak jest w zamówieniu) a wygrała spółka z o.o. powołana na chwilę przed kontraktem o nazwie jak jej mniejszościowy udziałowca. Czy miasta naliczają spółce-krzak, wszystkie kary, także te za niedostępność poszczególnych rowerów? Nienaliczanie tych kar to niegospodarność.

    • 8 1

    • a niby skąd oni mają mieć wiedzę na temat każdego roweru?:)

      przecież na każde pytanie o rowery firma odpowiada "nie wiem", a ci którzy to nadzorują po stronie zamawiającego kiwają głową, czyli też nie wiedzą... kto im da pliczek xls z rowerkami brakującymi, niefunkcjonującymi itd. skoro według nawigacji są one w bałtyku, na torach itp. przecież tego nikt nie policzy, liczydła nie mają tylu zer...

      • 0 0

  • To że nie ma rowerów na stojakach to jest nie problem, widocznie są wypożyczone więc nie podawajcie tego powodu. Naladowywane sa obecnie bardzo dobrze.

    Problem jest że w uzyciu jest może 800 rowerów (są prowadzone zliczania po numerze) a nie deklarowane 4000.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane