- 1 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (46 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (217 opinii)
- 3 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (255 opinii)
- 4 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (71 opinii)
- 5 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (85 opinii)
- 6 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (89 opinii)
9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo
Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się
Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.
- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.
Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.
Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.
Miejsca
Opinie (574) ponad 20 zablokowanych
-
2019-04-29 05:59
Powiedzieć, że urzędnicy to d**ile to w tym przypadku nic nie powiedzieć. Kto to wykalkulowal? W jaki sposób ta działalność ma się opłacać? Ładowanie baterii, relokacja rowerów, pompowanie kół, naprawy. Może ktoś odpowiedzieć na to pytanie? Kto to kalkulowal?
- 17 1
-
2019-04-29 06:31
Żyjemy w XXI wieku
Po to są rowery elektryczne aby z nich korzystać.
Skoro ładowarki do akumulatorów to zapora aby system funkcjonował poprawnie to po prostu doopny biznes.- 7 1
-
2019-04-29 06:52
Nie chodzi o to, żeby doładować baterię. Chodzi o to, żeby doładować konto. I doładowano.
- 14 1
-
2019-04-29 07:03
jak zwykle brak w ankiecie opcji
"nie, to jeden wielki przekręt"
- 12 1
-
2019-04-29 07:40
to niestety, nie ma szans, dzialac
teraz maja gigantyczne problemy logistyczne z bateriami dla male czesci rowerow, przy wiekszej ilosci jestem pewien, ze nie ogarna tego przy zakladanym budzecie. Pewnie wiekszosc z nich bedzie sobie rdzewiec, a zywotnosc baterii bedzie drastycznie spadac. I za pare lat zostaniemy z kupa drogiego zlomu
- 7 0
-
2019-04-29 07:48
Trzebiatowski. (1)
Trzebiatowski niech pisze dalej sagę rodu i niech przestanie się zajmować rowerami. Wystarczająco napsuł krwi, gdy zasiadał w Radzie Miasta.
- 6 6
-
2019-04-29 08:32
Tez za typem nie przepadam
Ale w tym przypadku ma rację
- 3 3
-
2019-04-29 08:02
Zatrzymać już teraz ten nie udany projekt, niech Ci ludzie bekną za ten bubel, masakra nawet w takim kociupkowie jak Kołobrzeg udało się a tutaj, jakieś nie przemyślane akcje z bateriami etc.
Niech robią jak w wawie stacje które ładują akumulatory albo tego się pozbywają, i schodzą z ceny za wykonany projekt.- 9 0
-
2019-04-29 08:09
Gdańszczanie wybraliście przyszłość wg kampanii tvn.
Czego się spinacie? Jesteście nowocześni i jesteście Europejczykami. Wybory prezydenckie dobitnie to wykazały.
- 22 1
-
2019-04-29 08:16
Zanim to ruszyło mówiłem ze to będzie syf, nie mogli zrobić tak jak jest wszędzie gdzie są stojaki z których zwalnia się rower lub ładuje. Paryż, Warszawa, Wiedeń, etc tylko tutaj są jakieś krzywe pomysły.
Skończy się na tym ze dokończą ten projekt
I jak zwykle jakoś to będzie, lub uczymy się, ludzie kochani za taka kasę uczymy się? Bądźmy poważni, niech Trójmiasto zacznie poważnie ta sytuacje traktować bo to nasze wspólne dobro...- 10 0
-
2019-04-29 08:46
trzeba bylo się uczyć zanim uruchomili system... nie wykupilam drugiego abonamentu. nie ma to sensu...
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.