• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo

Arnold Szymczewski
28 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł. Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł.

Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.



Czy obawiasz się o powodzenie projektu Mevo?

Jednym z najbardziej poruszających komentarzy pod facebookowym wpisem Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego jest ten, w którym Paulina Cyniak (kierownik projektu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo) informuje, że Obszar Metropolitalny wykonał przelew do Nextbike Polska na 9 mln 762 tys. zł. Kwota, jaką obszar miał zapłacić za pierwszy etap miała wynieść 10 mln 662 tys. zł, ale została pomniejszona o 900 tys. zł kary, którą zamawiający nałożył na operatora za opóźnienia w inauguracji systemu.

Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł. Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się

Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.

- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.

Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.

Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów. Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.

Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.

Informacja z otwarcia ofert przetargowych from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (574) ponad 20 zablokowanych

  • Powiedzieć, że urzędnicy to d**ile to w tym przypadku nic nie powiedzieć. Kto to wykalkulowal? W jaki sposób ta działalność ma się opłacać? Ładowanie baterii, relokacja rowerów, pompowanie kół, naprawy. Może ktoś odpowiedzieć na to pytanie? Kto to kalkulowal?

    • 17 1

  • Żyjemy w XXI wieku

    Po to są rowery elektryczne aby z nich korzystać.
    Skoro ładowarki do akumulatorów to zapora aby system funkcjonował poprawnie to po prostu doopny biznes.

    • 7 1

  • Nie chodzi o to, żeby doładować baterię. Chodzi o to, żeby doładować konto. I doładowano.

    • 14 1

  • jak zwykle brak w ankiecie opcji

    "nie, to jeden wielki przekręt"

    • 12 1

  • to niestety, nie ma szans, dzialac

    teraz maja gigantyczne problemy logistyczne z bateriami dla male czesci rowerow, przy wiekszej ilosci jestem pewien, ze nie ogarna tego przy zakladanym budzecie. Pewnie wiekszosc z nich bedzie sobie rdzewiec, a zywotnosc baterii bedzie drastycznie spadac. I za pare lat zostaniemy z kupa drogiego zlomu

    • 7 0

  • Trzebiatowski. (1)

    Trzebiatowski niech pisze dalej sagę rodu i niech przestanie się zajmować rowerami. Wystarczająco napsuł krwi, gdy zasiadał w Radzie Miasta.

    • 6 6

    • Tez za typem nie przepadam

      Ale w tym przypadku ma rację

      • 3 3

  • Zatrzymać już teraz ten nie udany projekt, niech Ci ludzie bekną za ten bubel, masakra nawet w takim kociupkowie jak Kołobrzeg udało się a tutaj, jakieś nie przemyślane akcje z bateriami etc.

    Niech robią jak w wawie stacje które ładują akumulatory albo tego się pozbywają, i schodzą z ceny za wykonany projekt.

    • 9 0

  • Gdańszczanie wybraliście przyszłość wg kampanii tvn.

    Czego się spinacie? Jesteście nowocześni i jesteście Europejczykami. Wybory prezydenckie dobitnie to wykazały.

    • 22 1

  • Zanim to ruszyło mówiłem ze to będzie syf, nie mogli zrobić tak jak jest wszędzie gdzie są stojaki z których zwalnia się rower lub ładuje. Paryż, Warszawa, Wiedeń, etc tylko tutaj są jakieś krzywe pomysły.

    Skończy się na tym ze dokończą ten projekt
    I jak zwykle jakoś to będzie, lub uczymy się, ludzie kochani za taka kasę uczymy się? Bądźmy poważni, niech Trójmiasto zacznie poważnie ta sytuacje traktować bo to nasze wspólne dobro...

    • 10 0

  • trzeba bylo się uczyć zanim uruchomili system... nie wykupilam drugiego abonamentu. nie ma to sensu...

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane